Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#1421 PostWysłany: 16 Sty 2023 22:08 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Dokładnie, do tego godzina też nie może wyjść poza tą z rezerwacji np lot 30.05 o 6:00 nie zmienisz samodzielnie na 29.06 o godzinie 9.
Choć zapewne na bezpłatnej infolinii do załatwienia.


anianow napisał(a):
Proszę o potwierdzenie kwestii dat przy zmianie rezerwacji - 30 dni liczy się od daty wylotu czy od daty zmienianego lotu powrotnego? Innymi słowy, jeżeli mogę zmienić loty, pierwotnie wykupione na termin 23.05-30.05, to lot powrotny po zmianie musi się zmieścić do 22 czy 29 czerwca?



Zmiana możliwa -14/+30 dni od dat/y rezerwacji
Góra
 Profil Relacje PM off
anianow uważa post za pomocny.
 
      
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
#1422 PostWysłany: 18 Sty 2023 18:23 

Rejestracja: 18 Sty 2023
Posty: 7
bipi555 napisał(a):
Witam, czy ktoś z Was otrzymał informacje o anulowanych lotach do Bari z Krakowa w 2023 roku ? Ja miesiąc temu kupiłem 4 bilety na lot od 26.07.2023 do 31.07.2023 i dziś w nocy otrzymałem maila z informacja żę loty zostały anulowane, :
Lot numer: 5057 jest ANULOWANY
Wyloty Przyloty
Kraków Airport (KRK) Bari Airport (BRI)
26/lip/2023 26/lip/2023
06:10 08:05


Lot numer: 5058 jest ANULOWANY
Wyloty Przyloty
Bari Airport (BRI) Kraków Airport (KRK)
31/lip/2023 01/sie/2023
22:35 00:30

Dobrze że jeszcze noclegów nie zarezerwowałem , do tego widzę że nie ma kompletnie lotów do Bari z Krakowa, o co biega , i co teraz ?

Załączniki:
Komentarz do pliku: Ta sama sytuacja, loty z Krk do Bari w czerwcu odwołane. Zaraz po anulowaniu lotów sprawdzałem możliwości zmiany rezerwacji (m.in Nreapol i Rzym) Aktualnie brak możliwości jakiejkolwiek zmiany, ktoś tak miał?
324623867_874188443622478_2015392874394293056_n.jpg
324623867_874188443622478_2015392874394293056_n.jpg [ 45.38 KiB | Obejrzany 1906 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1423 PostWysłany: 18 Sty 2023 19:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@Abej 6 stycznia coś im się popsuło w systemie i teraz trzeba sobie przesuwać lub zamieniać dzwoniąc do nich .Chyba,że chcesz zwrot na konto wizz lub jeszcze poczekasz a nuż naprawią :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1424 PostWysłany: 18 Sty 2023 19:16 

Rejestracja: 18 Sty 2023
Posty: 7
Ok, nie spieszy się:) . W zasadzie wziąłem te loty z nadzieją, że coś zmienią i będę mógł pokombinować z terminem i docelowym lotniskiem, ale troche się zdziwiłem jak zabrali możliwość zmiany. Przy innych lotach ze zmianą godziny mogę sam zmieniać rezerwację. Brak takiej możliwości jest tylko w tym przypadku lotu odwołanego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1425 PostWysłany: 18 Sty 2023 19:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@Abej Jak chcesz więcej na ten temat to poczytaj trzy ostatnie strony tu zmiany-w-siatce-lotow-nowe-bazy-itd,191,22654&p=1582214#p1582214
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1426 PostWysłany: 18 Sty 2023 19:50 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 64
Loty: 20
Kilometry: 39 046
Cześć, pomyślałem że napiszę do Was przed kontaktem z wizz.

w czasach pandemicznego boom, w 2020 roku kupiłem bilety na trasie KTW-DWC. Termin lotu był kilka razy zmieniany, po którejś już z rzędu zmianie odpuściłem i tak sobie wisiała moja rezerwacja. Minęło "trochę" czasu, przypomniałem sobie o niewykorzystanym locie. Na mailu znalazłem kod rezerwacji, niestety wpisując kod na stronie wizz oraz aplikacji mobilnej system nie potrafi jej odnaleźć.

Stąd pytanie do Was. Czy jest w ogóle szansa, że ta opłacona przeze mnie rezerwacja przepadła? "straciła ważność"?

Czy mogę sprawę załatwić fizycznie na Okęciu w Warszawie? (czy wizzair ma tam punkt działający na zasadzie biura obsługi klienta?)

Dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1427 PostWysłany: 18 Sty 2023 20:02 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
@pio_wro jak to "niewykorzystanym locie"? to są rezerwacje na konkretny termin. Jeśli minął i nie zaakceptowałeś wcześniej.zmiany to powinien być automatyczny zwrot w formie punktów na konto Wizz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1428 PostWysłany: 18 Sty 2023 20:05 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3125
platynowy
Chciałbym umieć żyć tak lekko. Kupuję bilet, linia odwołuje rejs, ja zapominam i żyję dalej szczęśliwie.

A tak człowiek zapisuje numery rezerwacji na kartkach, przypomnienia na telefonach itp..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1429 PostWysłany: 18 Sty 2023 20:19 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 64
Loty: 20
Kilometry: 39 046
Misiatek napisał(a):
@pio_wro jak to "niewykorzystanym locie"? to są rezerwacje na konkretny termin. Jeśli minął i nie zaakceptowałeś wcześniej.zmiany to powinien być automatyczny zwrot w formie punktów na konto Wizz


dałeś mi do myślenia...

jesteś pewien, że przy braku akceptacji automatycznie 120% trafia na konto wizz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1430 PostWysłany: 18 Sty 2023 20:28 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
Tak, jak minie termin lotu. Masz taki fragment w mailu? Nie czytałeś go w ogóle? :)
"Jeśli zaakceptujesz zmiany w jakiejkolwiek formie, umowa między Tobą a naszą firmą zostanie odpowiednio zmieniona."
"Jeżeli nie zostanie wybrana żadna z opcji, zwrot 120% w postaci kredytów WIZZ zostanie automatycznie wysłany na Twoje konto WIZZ."
Sprawdź, jaki był ten termin po ostatniej zmianie, bo punkty tracą ważność po roku, więc możliwe że je najpierw dostałeś, a potem się przedawniły.
Góra
 Profil Relacje PM off
pio_wro uważa post za pomocny.
 
      
#1431 PostWysłany: 19 Sty 2023 00:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Sprawdź też czy czasem po dacie lotu nie dostałeś maila o przelaniu środków na konto i w związku z tym faktury. Jeśli jesteś pewny,że nic takiego nie było to złóż reklamację. Miałam taką sytuację z lotem z 10/21 tyle,że ja wiedziałam,że zapomnieli zwrócić i kilka dni przed upływem roku napisałam reklamację tak właściwie dla zasady bo chodziło o drobną kwotę .O dziwo tydzień temu środki zwrócili ważne do 2024 ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1432 PostWysłany: 19 Sty 2023 21:58 

Rejestracja: 18 Sty 2023
Posty: 7
-- 19 Sty 2023 21:57 --

A czy ktoś się orientuje czy jest szansa zmiany lotniska Lyon na Nice ? Wizz dał możliwość zmiany tylko i wyłącznie na Grenoble i Paryż.

-- 19 Sty 2023 21:58 --

A czy ktoś się orientuje czy jest szansa zmiany lotniska Lyon na Nice ? Wizz dał możliwość zmiany tylko i wyłącznie na Grenoble i Paryż.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1433 PostWysłany: 19 Sty 2023 22:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Kod:
Po likwidacji LYS-WAW z automatu dali mi ORY i nie było innych opcji on-line, ale przez telefon zrobili mi z tego NCE-VNO


Zadzwoń 221284905 i próbuj w ramach -14/+30 dni od daty zmienionego lotu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1434 PostWysłany: 25 Sty 2023 18:16 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2596
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Mam zmianę rozkładową pozwalającą mi zmienić loty - 14 + 30 dni. Loty pierwotnie zaplanowane na początek miesiąca. Czy mogę zmienić termin rezerwacji już po dacie pierwotnych lotów? Czy wtedy zostanie już tylko zwrot punktów Wizzair?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1435 PostWysłany: 25 Sty 2023 18:23 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Do 3 godzin do lotu, potem już tylko zwrot.
Zresztą masz to zapewne w treści e-mail.
Góra
 Profil Relacje PM off
klapio uważa post za pomocny.
 
      
#1436 PostWysłany: 26 Sty 2023 21:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Wizzair odwołał mi lot PMI - WAW 28 marca, po czym połączenie to zostało przywrócone (a przynajmniej wisi w systemie rezerwacyjnym). Niestety gdy klikam by zmienić datę, to akurat ten lot jest "na szaro" i nie mogę go kliknąć, ale już następny dwa dni później tak. Miał ktoś tak?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1437 PostWysłany: 27 Sty 2023 00:12 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Ogólnie nowości albo błędy w funkcjonowaniu ich systemu. Mój lot 06.02 z Teneryfy do Luton wycięli. Do dzisiaj żadnego maila ani smsa. W systemie rezerwacja istnieje ale nie da się w nią wejść. Dzwoniąc na infolinię dowiedziałem się, że jak chcę się odprawić na wcześniejszy aktualny lot na Teneryfę muszę się zdecydować co z odwołanym lotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1438 PostWysłany: 27 Sty 2023 17:59 

Rejestracja: 03 Lip 2018
Posty: 268
Loty: 55
Kilometry: 102 698
Lot Katowice - Zaporoże. Dzwonię dziś na krajową infolinię i mówię, że lot odwołany i co proponują w zamian. Pan powiedział, że w grę wchodzą jedynie lotniska Charków, Kijów i Odessa ;) Jak powiedziałem, że nie ma przecież lotów na Ukrainę, to co proponuje za lot za to, to powiedział "jedynie zwrot pieniędzy" :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1439 PostWysłany: 28 Sty 2023 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 797
Loty: 59
Kilometry: 98 063
niebieski
Poradźcie - w następnym tygodniu mam wylot. Widzę, że się nie wykuruje. Dzwonić na infolinię i brać na litość i prosić o przesunięcie lotów, czy nie na szans i nie przechodzi taki numer. Próbował ktoś tak załatwić, z pozytywnym efektem?

Z.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1440 PostWysłany: 28 Sty 2023 11:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Normalnie to powinno się sprawdzić co na chorobę jest zapisane w wykupionym ubezpieczeniu lub ubezpieczeniu do posiadanych kart kredytowych.
Nic nie wskórasz ze względu na powyższe oraz z powodu, że Wizz posiada usługę flex.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group