Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1322 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 63, 64, 65, 66, 67  Następna
Autor Wiadomość
#1301 PostWysłany: 11 Maj 2022 08:52 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1200
złoty
@margsc dodzwonić się można jak najbardziej, chociaż ciut :lol: długo się czeka. Jeśli jesteś niecierpliwy to próbuj dzwonić lub czekaj, aż zmiana pojawi się w systemie za kilka dni.
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Relacje PM off
margsc lubi ten post.
 
 
#1302 PostWysłany: 11 Maj 2022 12:57 

Rejestracja: 11 Maj 2022
Posty: 4
Pewnie popularne pytanie ale te zasady się wciąż zmieniają więc proszę o pomoc
Mam wykupione bilety dla 2 osób na sierpień tam i z Gdańsk-Turku. W sumie ok 200zl/ osobę. Muszę zmienić termin na 2 tyg później. Regulamin straszy cenami wiec chciałam się poradzić. Jeżeli zmienię termin to wyliczyło ze muszę dopłacić >600zl za wszystko. Jeżeli odwołam lot i kupię nowy to muszę zapłacić za anulowanie ale kwota opłaty przewyższa cenę biletu więc muszę dopłacić czy już dadzą spokój i po prostu nie dostanę zwrotu? Za niestawienie się na lot jest kara? Może doradzacie co jest najlepszą opcją?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1303 PostWysłany: 11 Maj 2022 12:57 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 1717
Kup nowy bilet. Za stary brak zwrotu i brak kar...
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#1304 PostWysłany: 11 Maj 2022 13:11 

Rejestracja: 11 Maj 2022
Posty: 4
Pytanie czy muszę anulować te bilety?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1305 PostWysłany: 11 Maj 2022 13:12 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 246
Loty: 46
Kilometry: 55 512
niebieski
Nic nie musisz robić, nie odprawisz się = bilety przepadną.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1306 PostWysłany: 11 Maj 2022 13:28 

Rejestracja: 11 Maj 2022
Posty: 4
W takim razie co to jest opłata za niewykorzystane miejsce?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1307 PostWysłany: 11 Maj 2022 13:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 1717
Jak anulujesz po locie, a nie przed - tyle potrącają
Góra
 Relacje PM off  
 
#1308 PostWysłany: 11 Maj 2022 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3192
srebrny
@Kamiwe
Tutaj jest wszystko opisane.
wizz-rezygnacja-z-lotu,15,47299
Wniosek końcowy. Nie wolno anulować biletów (chyba, że bilety bardzo drogie), tylko po prostu nie przyjść. Można ewentualnie się odprawić i liczyć, że jak lot się nie odbędzie, to będzie zwrot kosztów, a nawet w pewnych przypadkach dodatkowe odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
Kothson uważa post za pomocny.
 
 
#1309 PostWysłany: 11 Maj 2022 13:59 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3156
HON fly4free
Kamiwe napisał(a):
W takim razie co to jest opłata za niewykorzystane miejsce?


Nic nie rób, jak Ci napisano. Ewentualnie czekaj, a nuż istotnie zmienią rozkład lotów i wtedy darmowa anulacja lub podmiana jak chcesz o 2 tygodnie .

Ale jak musisz lecieć i cena Ci pasuje to kup te nowe loty, w innym terminie.

By móc darmowo zmieniać termin lotów, w momencie zakupu biletów trzeba wykupić usługę flex.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1310 PostWysłany: 11 Maj 2022 17:09 

Rejestracja: 11 Maj 2022
Posty: 4
Dziękuję za odpowiedzi. Oczywiście , mądry Polak po szkodzie, nigdy nie miałam takiej sytuacji i kupując bilet przez inną stronę nawet nie zauważyłam tej opcji, na przyszłość zawsze się zabezpieczę. Pozdrawiam!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1311 PostWysłany: 12 Maj 2022 11:20 

Rejestracja: 11 Lut 2020
Posty: 7
Uzupełnię informacje na podstawie własnych doświadczeń, że w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2h również możliwe jest przebukowanie lotu lub zwrot w postaci punktów. Udało mi się to dzwoniąc na podawany wcześniej nr 221284905.
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#1312 PostWysłany: 13 Maj 2022 13:59 

Rejestracja: 22 Maj 2019
Posty: 3
Mam problem z odzyskaniem swoich pieniędzy od Wizzair. Lot na zamówione bilety został odwołany przez przewoźnika. Zmieniła się godzina odlotu z południa na rano co nam zupełnie nie pasuje. Zrezygnowałam od razu z lotu. Otrzymałam informację, że środki zostaną zwrócone w postaci bonu Wizz i wówczas będę mogła wnioskować o zwrot pieniędzy na konto bankowe.
Po wypełnieniu "Wniosek o przekształcenie kredytu Wizz" otrzymuję komunikat "Nieprawidłowy numer konta" lub "Wizz credit conversion 500 page description" pomimo tego że wszystkie dane są poprawne, zostały skopiowane ze strony systemu bankowości internetowej (Alior Bank). Próbowałam wielokrotnie (w przeciągu kilku dni) używając również innych kont bankowych w walucie euro (mBank). Nic nie przechodzi! Zakup był dokonany przy użyciu karty a zmuszają mnie do podania numeru konta bankowego, następnie odrzucając podane dane.
Zadzwoniłam na infolinię. Konsultant powiedział że nic nie może zrobić, że sama wybrałam opcję bonu co nie jest prawdą bo nie było innej opcji do wyboru. Według informacji na stronie Wizzair bon miał zostać zamieniony na zwrot na konto po wypełnieniu wniosku o przekształcenie. Swoją drogą niesamowity tor przeszkód marnujący kupę mojego czasu. Lot został odwołany przez przewoźnika, więc zwrot pieniędzy nie jest żadną łaską!
Konsultant po 20 minutach tłumaczenia sytuacji zaproponował złożenie reklamacji na stronie Wizzair która jednak po kilku dniach od złożenia nadal nie jest rozpatrzona a pieniędzy jak nie miałam tak nie mam. Potrzebuję kupić bilety w innej linii lotniczej i nie mam na to pieniędzy bo te zamiast wrócić na na moje konto bankowe są w postaci bezwartościowego bonu z rocznym terminem ważności..

Image

Image

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1313 PostWysłany: 16 Maj 2022 15:41 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1184
Loty: 39
Kilometry: 52 506
srebrny
Zmiany terminów dwóch lotów (osobne rezerwacje) 6 maja. Możliwość akceptacji / zmiany / zwrotu środków dopiero dziś - 16 maja. Przez cały czas komunikat jak w screenach: viewtopic.php?p=1527272#p1527272 There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes. Mail o zmianie przyszedł od razu 6 maja, kolejnych wiadomości nie było. Nigdzie nie dzwoniłem, bo mam dużo czasu do wylotu. Bardzo upierdliwy błąd na stronie Wizzair.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1314 PostWysłany: 26 Maj 2022 20:12 

Rejestracja: 02 Lis 2016
Posty: 48
Cześć, przejrzałam ostatnie strony i nie znalazłam problemu podobnego do mojego, więc zapytuję.

Wizz przesunął otwarcie trasy Madera-Katowice z 14 na 18 czerwca. Mi ta zmiana zupełnie nie odpowiada, bo muszę być szybciej w kraju. Jedyne opcja dostania się do kraju to lot Madera-Londyn i Londyn-Polska. Komuś udało się rozbić jedną rezerwację na 2 loty? Pani na infolinii powiedziała, że nie ma takiej opcji, a na czacie pan mnie zbył. Próbować dalej?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1315 PostWysłany: 26 Maj 2022 20:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 961
Loty: 122
Kilometry: 216 438
złoty
Nie, nie ma szans.
Góra
 Relacje PM off
Aero uważa post za pomocny.
 
 
#1316 PostWysłany: 26 Maj 2022 20:33 

Rejestracja: 02 Lis 2016
Posty: 48
Dziękuję, to chociaż już wiem na czym stoję ;)

Będę w takim razie próbować zmienić lot na Madera-Londyn, mam nadzieję, że to chociaż się uda.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1317 PostWysłany: 26 Maj 2022 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Paź 2014
Posty: 309
Loty: 118
Kilometry: 256 550
niebieski
Wg. mnie nie ma najmniejszych szans na zmianę Katowic na Londyn. Ostatnio próbowałem zmienić FCO na BGY i udało mi się to dopiero po kilku telefonach i rozmowach na czacie. Jednym z alternatywnych lotnisk do FCO było MXP, a przecież BGY to lotnisko oddalone może z 70 km w linii prostej od MXP, więc myślałem, że ta zmiana gładko pójdzie ale było inaczej.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Aero uważa post za pomocny.
 
 
#1318 PostWysłany: 26 Maj 2022 23:07 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3215
srebrny
Aero napisał(a):
Dziękuję, to chociaż już wiem na czym stoję ;)

Będę w takim razie próbować zmienić lot na Madera-Londyn, mam nadzieję, że to chociaż się uda.


Zobacz ile ten lot kosztuje na stronie. Może się okazać, że lepiej wnioskować o zwrot w pkt za lot w jedną stroną i ponowny zakup Madera Londyn, które sa często w dobrych cenach. Odwołanie jednego lotu z rezerwacji RT tylko przez telefon.
Góra
 Relacje PM off
Aero uważa post za pomocny.
 
 
#1319 PostWysłany: 15 Cze 2022 14:01 

Rejestracja: 02 Lis 2016
Posty: 48
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi! Żeby zakończyć wątek! Z Madery już wróciłam (z kolejnymi przygodami spowodowanymi przez WizzAira, ale to już inny temat ;)), w końcu anulowałam stary bilet i sama kupiłam nowe, z przesiadką w Londynie, bo akurat wskoczyły w dobrej cenie. Na infolinię nawet nie próbowałam dzwonić, bo pewnie i tak bym nic nie zdziałała.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1320 PostWysłany: 15 Cze 2022 20:30 

Rejestracja: 15 Cze 2022
Posty: 1
Cześć wszystkim! Jestem prawie pewien odpowiedzi na moje pytanie, ale łudzę się jeszcze, że może coś mi umknęło, że może czytam bez zrozumienia... Jeśli Wizzair w ramach jednej rezerwacji (lot do i z Norwegii) zmienił godzinę wylotu tylko dla jednego z lotów (tego do Norwegii), to - rozumiem - opcja zmiany rezerwacji dotyczy tylko tego konkretnego lotu (a nie obu)?
Mieliśmy wylecieć bardzo wcześnie rano; po zmianie rozkładu będzie to późne popołudnie, tracimy zatem ponad pół dnia... Gdybyśmy mieli taką możliwość, wolelibyśmy przełożyć cały wyjazd o jeden dzień (czyli wylecieć i wrócić dzień później, niż pierwotnie zakładaliśmy), ale chyba nie ma tak dobrze, co? Z góry wielkie dzięki za rozwianie moich wątpliwości :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1322 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 63, 64, 65, 66, 67  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group