Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#981 PostWysłany: 08 Lip 2020 19:55 

Rejestracja: 15 Cze 2016
Posty: 4
miriam napisał(a):
Z KRK do końca marca 2021 odwołali Bari i Katanię .
Masz dodatkowe potwierdzenie czy wnioskujesz z rozkładu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#982 PostWysłany: 08 Lip 2020 20:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@chrisnowAnulowali mi już rezerwacje .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#983 PostWysłany: 11 Lip 2020 15:12 

Rejestracja: 18 Sty 2018
Posty: 136
Wizzair przełożył mój lot powrotny z godzin wieczornych na godziny poranne. Chciałbym go anulować ale niestety kupowałem wylot i powrót na osobnych rezerwacjach. Czy system automatycznie anuluje mój wylot jeśli anuluję powrotny czy powinienem zadzwonić na ich infolinię? Czy wiążą się jakieś opłaty z anulacją wylotu? Próbowałem do nich dzwonić ale nie odbierają
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#984 PostWysłany: 11 Lip 2020 15:36 

Rejestracja: 23 Wrz 2012
Posty: 991
niebieski
Jeśli wylot jest na oddzielnej rezerwacji to nic nie ugrasz, nie musisz dzwonić.
Góra
 Profil Relacje PM off
mery333 uważa post za pomocny.
 
      
#985 PostWysłany: 17 Lip 2020 20:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 240
niebieski
Udało się komuś wyciętą w tym roku Gruzję przenieść na przyszły rok? Pani na infolinii uparła się, że tylko do 60 dni i nie wiem, czy jest sens próbować z inną infolinią/konsultantem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#986 PostWysłany: 17 Lip 2020 20:12 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Tylko w opcji anulacja i po chwili ponowna samodzielna rezerwacja za zdobyte w pkt 120%

Inaczej jak mówią max +60 dni
Góra
 Profil Relacje PM off
xionc uważa post za pomocny.
 
      
#987 PostWysłany: 02 Wrz 2020 07:22 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 801
niebieski
Wizzair zmienił mi termin wylotu o dwa dni z 24 na 26.09 - jak długo można zwlekać z akceptacją nowego terminu lub anulowaniem?

Sytuacja covidowa jest na tyle niestabilna, że byłoby mi na rękę zwlekać jak najdłużej :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#988 PostWysłany: 02 Wrz 2020 07:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Cze 2016
Posty: 329
Loty: 56
Kilometry: 155 526
niebieski
@mikerus Nawet do 3 godzin przed odlotem.
Góra
 Profil Relacje PM off
mikerus lubi ten post.
 
      
#989 PostWysłany: 04 Wrz 2020 22:04 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 928
niebieski
Czy w dobie COVID Wizz umożliwia zmianę rezerwacji na inny termin w jakiś sensownych kosztach?
Lot niestety cały czas potwierdzony..
Do wylotu 2 dni ;(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#990 PostWysłany: 04 Wrz 2020 22:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Niestety ta linia pozwala na bezpłatne zmiany lub zwrot kwoty tylko jak lot anuluje/zmieni lub jak masz usługę flex.
Góra
 Profil Relacje PM off
JJ2010 uważa post za pomocny.
 
      
#991 PostWysłany: 04 Wrz 2020 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 547
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
Nie jest to moje pierwsze anulowanie/zmiana lotniska jednak po raz pierwszy spotykam się z tym, żebym miał TYLKO opcje zwrotu pieniędzy. Ktoś podpowie dlaczego?
Rezerwowane: Kraków-Larnaka-Kraków. Regularnie od jakiegoś czasu dostaje spam, że zmieniły się dni lotów i żebym z tym coś zrobił. Nauczony doświadczeniem zlewam temat bo w zasadzie najpierw jesteśmy w koszyku A, chwilę później B a teraz ktoś tam gadał że możemy zaraz być w koszyku C i w ogóle nie wjedziemy.
Przed momentem dostałem maila, że mój lot został anulowany. Nie mam w panelu żadnej innej opcji jak refund. Zawsze była opcja zmiany portu i refund...
Coś się zmieniło czy to jakaś anomalia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#992 PostWysłany: 04 Wrz 2020 23:11 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Nie mają Ci z powodu covid czego zaproponować: dla Cypru alternatywą jest Izrael, a tam też nie latają

Zawsze możesz jeszcze jutro po 9 zadzwonić na 221284905
Góra
 Profil Relacje PM off
yoshi lubi ten post.
yoshi uważa post za pomocny.
 
      
#993 PostWysłany: 04 Wrz 2020 23:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 547
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
Dzięki za odpowiedź jednak do Larnaki są loty z Katowic, Wrocławia, Warszawy... Zawsze myślałem że alternatywny lot dotyczy lotu i "z" i "do".
Ściemniać nie będę, że chciałem wydać na pieniądze na test za 399 zł x 2 ale jestem delikatnie zaskoczony i nie wiem czy jest jest to związane ze zlewaniem przeze mnie maili dotyczących zmian w rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#994 PostWysłany: 04 Wrz 2020 23:32 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Oni nie zamierzają ściemniać, że tam teraz będą latać....
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
yoshi uważa post za pomocny.
 
      
#995 PostWysłany: 04 Wrz 2020 23:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Wrz 2011
Posty: 251
Loty: 154
Kilometry: 207 128
niebieski
U mnie normalnie i refund i zmiana lotniska wylotu.
Pierwszy lot z Krakowa 28 marca 2021, a z Katowic nadal w lutym `21
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
yoshi uważa post za pomocny.
 
      
#996 PostWysłany: 06 Wrz 2020 06:56 

Rejestracja: 04 Sty 2018
Posty: 9
Hej. Ja dodam tylko, że miałem zakupiony na połowę września lot z Krakowa do Tel Awiwu, który najpierw miał zmienione godziny, a potem został odwołany. Jak wiadomo alternatywą była Larnaka, co mnie nie urządzało. Stwierdziłem, że spróbuję zmienić na Mykonos z Katowic. Na polskiej infolinii oczywiście dwukrotna odmowa, ale na anglojęzycznej przy pierwszym podejściu bezproblemowa zmiana na termin 12-15.09. Jak ktoś ma podobny problem może warto spróbować, bo nawet jak będzie test to przynajmniej nie na nas koszt.
Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#997 PostWysłany: 06 Wrz 2020 08:23 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 414
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
Warto dzwonić. Mnie udało się zmieścić Alicante na Lizbonę, mimo że na stronie nie było takiej opcji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#998 PostWysłany: 06 Wrz 2020 12:18 

Rejestracja: 06 Kwi 2019
Posty: 184
niebieski
@yoshi również miałem kupiony lot z krk (lecz bez problemu mogę zamienić LCA na wylot z KTW)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#999 PostWysłany: 06 Wrz 2020 22:35 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11332
Loty: 480
Kilometry: 755 414
W czasach covidu trzeba próbować - w końcu jeśli lot kupiony za cash, to linii nie zależy na zwrocie lecz na utrzymaniu klienta (i jego pieniędzy). Jest szansa, że będą bardziej elastyczni w zmianach kierunku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1000 PostWysłany: 10 Wrz 2020 20:29 

Rejestracja: 17 Mar 2018
Posty: 26
Czy jeżeli data lotu powrotnego została zmieniona i mam maila z trzema opcjami do wyboru (zmiana, voucher, zwrot pieniędzy za całą rezerwację) to czy mogę zmienić loty tak, aby wylot był z np. Katowic a powrót do Warszawy? Przy próbie zmiany przez stronę lotnisko wylotu i przylotu musi być identyczne, może przez infolinię coś da się załatwić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group