Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#961 PostWysłany: 01 Lip 2020 22:04 

Rejestracja: 01 Lip 2020
Posty: 2
Ma ktoś może doświadczenia ze zmianą lotów na dłużej niż 14 dni przed wylotem? na stronie zablokowane, ale być może przez infolinię da się coś więcej ugrać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#962 PostWysłany: 01 Lip 2020 22:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Zadzwoń i sprawdź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#963 PostWysłany: 01 Lip 2020 23:51 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1263
niebieski
TFS z WAW wylot i przylot zmieniony o 10 minut :-) lot w sierpniu 2020.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#964 PostWysłany: 02 Lip 2020 15:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 285
Loty: 147
Kilometry: 219 847
niebieski
Wizz zmienił nam termin lotu i niestety jedna osoba z rezerwacji prawdopodobnie będzie chciała się wykruszyć. Dzwoniłem z zapytaniem na infolinię, czy jest taka opcja, że dla trzech osób zmienię termin lotu, a dla jednej poproszę o zwrot. Konsultant powiedział tylko: "wydaje mi się, że jest". :roll: Przerabiał ktoś z Was podobny przypadek? Wolę mieć pewność, zanim podejmiemy decyzję co dalej :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#965 PostWysłany: 02 Lip 2020 15:46 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
@maciek89

Możesz odpiąć nielecącego pasażera od rezerwacji. Od dostanie zwrot a wy możecie polecieć w dowolnym terminie +60 dni.
Góra
 Profil Relacje PM off
maciek89 uważa post za pomocny.
 
      
#966 PostWysłany: 03 Lip 2020 22:25 

Rejestracja: 23 Mar 2014
Posty: 233
niebieski
Czy ktoś wie czy jest opcja zmiany miejsca wylotu tylko dla jednej osoby z rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#967 PostWysłany: 03 Lip 2020 23:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@ratatam A jesteś w stanie sobie to wyobrazić z zachowaniem jednego nr rezerwacji co jest warunkiem .Osoba chcąca lecieć z innego lotniska musi kupić nowy bilet . To nie pociąg ,że można się dosiąść po trasie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#968 PostWysłany: 04 Lip 2020 07:01 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 413
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
Dzwoń na infolinię. W Ryanair była możliwość rozdzielenia rezerwacji. Dostawało się nowy numer. W Wizzair na pewno przy flex da się zmieniać termin lotu poszczególnych osób.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#969 PostWysłany: 04 Lip 2020 10:06 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Ma ktoś zmienione loty Katowice - Abu Zabi na maj czerwiec 2021 i mógłby sprawdzić czy kalendarz aktywny do zmiany +60 dni to kalendarzowo z lipcem, gdy nie lataja czy rozkładowo z wrześniem2021?
Pytanie podyktowane faktem, że na tym kierunku z powodu upałów jest przerwa w lataniu czerwiec-wrzesień

@ferges jest to możliwe, jeśli to Wizzair zmienia godziny lub daty lotów, z flexem raczej nie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#970 PostWysłany: 04 Lip 2020 10:27 

Rejestracja: 16 Gru 2010
Posty: 413
Loty: 144
Kilometry: 297 591
niebieski
Z flexem da się zmienić nawet przez stronę, tylko odłączając osoby od posiadacza Wizzair Discount musisz dopłacić różnicę w cenie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#971 PostWysłany: 04 Lip 2020 10:33 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Wedlug mnie wszystkim lub nikomu, pokaz screen jak to fizycznie przeprowadzić

Nawet po zmianie rozkladu inaczej tego nie zrobisz jak dzwoniąc na infolinię Wizzair :!:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#972 PostWysłany: 04 Lip 2020 10:37 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@dg72 Kalendarz obejmuje tylko +60 dni nawet jak już nie latają,nie łapie niestety września.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
dg72 uważa post za pomocny.
 
      
#973 PostWysłany: 04 Lip 2020 16:08 

Rejestracja: 04 Lip 2020
Posty: 1
Czy ktoś orientuje się, czy w przypadku kiedy Wizzair zmienił datę lotu powrotnego (MXP-KRK), a termin wylotu z Polski pozostał bez zmian możliwa jest bezpłatna zmiana jedynie lotu powrotnego, czy również lotu KRK-MXP?
Pierwotnie miałam lecieć na 5 dni (15-22.07), ale lot powrotny do Krk 22 został anulowany i automatycznie zmieniono datę powrotu na 24.07 i robi się z tego tydzień pobytu. Zależy mi jednak na 5-dniowym pobycie, a z tego co widzę Wizzair leci na trasie KRK-MXP również 17.07, czy jeśli obydwa loty są w ramach jednej rezerwacji mogę zmienić bezpłatnie datę wylotu z 15 na 17 (bez posiadania wizz flex)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#974 PostWysłany: 04 Lip 2020 16:13 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Wejdź na stronę online Wizzair w szczegóły rezerwacji i dokonaj samodzielnie zmiany

Klikasz w "Rozpocznij ponowną rezerwację"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#975 PostWysłany: 07 Lip 2020 19:30 

Może ktoś wytłumaczy inaczej niż konsultant na infolinii, bo zwyczajnie się pogubiłem w temacie. Wcześniej nigdy nie miałem WDC i jakieś 3 miesiące temu dokonałem rezerwacji na 2 loty. Następnie miesiąc temu przy innych rezerwacjach dokupiłem WDC i te rezerwacje mam utrzymane. Tą pierwszą robiłem z innego emeila,została anulowana i miałem otrzymać środki WIZZ na 120% ceny.
Teraz pytanie> konsultant twierdzi, że mam dwa osobne konta i środki nie mogą być przekazane na inne konto. Tamto konto automatycznie zostało mi usuniete i wpisując anulowany nr. rezerwacji nawet nie mogę się zalogować. Jak to w końcu jest z tym przekazaniem środków na konto?
Góra
 PM off  
      
#976 PostWysłany: 07 Lip 2020 22:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Anonymous napisał(a):
konsultant twierdzi, że mam dwa osobne konta i środki nie mogą być przekazane na inne konto. Tamto konto automatycznie zostało mi usuniete i wpisując anulowany nr. rezerwacji nawet nie mogę się zalogować. Jak to w końcu jest z tym przekazaniem środków na konto?

Dlaczego zostało automatycznie usunięte skoro było na innego maila? Środki z anulowanej rezerwacji powinny tam trafić i być do wykorzystania.Konsultant ma rację,że nie można przekazywać środków z jednego konta na inne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#977 PostWysłany: 08 Lip 2020 17:12 

Udało mi się odzyskać to pierwsze konto zmieniając hasło. Powodem był adres emeil z tej samej domeny /@tlen i @o2 efektem czego skasowałem hasło w drugim koncie ,tym z WDC. Środki na koncie są,ale co z tego jak chcę dokonać rezerwacji z członkostwem, to nie można wykorzystać tych środków do tańszej rezerwacji i chciał niechciał, aby wykorzystać je muszę zrobić rezerwację w normalnej cenie. Trochę to mi żle wyszło a połączyć kont nie można.
Góra
 PM off  
      
#978 PostWysłany: 08 Lip 2020 17:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@andrzejdz Sam więc sobie namieszałeś.Ważne,że środki jednak są i możesz ich użyć. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#979 PostWysłany: 08 Lip 2020 18:48 

Rejestracja: 15 Cze 2016
Posty: 4
Komuś też odwołano "hurtowo" połączenia Kraków bari? Mnie zniknęły 3 rezerwacje 30/07, 06/08, 11/08.....albo zlikwidowali połączenie albo znów mają burdel w systemie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#980 PostWysłany: 08 Lip 2020 19:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Z KRK do końca marca 2021 odwołali Bari i Katanię .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group