Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#701 PostWysłany: 05 Sie 2019 10:30 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1164
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
Nie histeryzuj, zawsze możesz w związku ze zmianą godziny, anulować lot lub zmienić u konsultanta np na Warszawę.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukasz354 lubi ten post.
 
      
Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia
#702 PostWysłany: 05 Sie 2019 10:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2017
Posty: 216
Nie napisałem, że mam wykupiony lot, a jedynie, że ta zmiana jest mega niekomfortowa dla osób z poza Wawy. Czytaj ze zrozumieniem.
_________________
Zaglądam: Travel Vlog.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#703 PostWysłany: 05 Sie 2019 11:23 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1363
srebrny
Zawsze można zwiedzić Warszawę przy okazji.
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off
hicarian lubi ten post.
 
      
#704 PostWysłany: 06 Sie 2019 20:14 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Ja, nauczony doświadczeniami z poprzednich lotów, postanowiłem nie akceptować zmian do kilku dni przed wylotem. Znów poustawiam sobie wszystko, zaklepię noclegi, a te szuje i tak to zmienią.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#705 PostWysłany: 08 Sie 2019 19:34 

katka256 napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Logujesz się i zmieniasz sam/a klikając w "Zmień lot" w opcji -14/+30 dni od daty pierwotnej lub dzwonisz na ten darmowy (22)1284905

Możesz też zmienić Kraków Bari na Kraków - Rzym Fiumicino w tym samym zakresie czasowym

To już moje 2 podejście do Bari zimą, w ub roku skasowali mi z Wrocławia, zmienili na z Warszawy, a potem ostatecznie na Rzym :D z Katowic. Zatem na Rzym już nie chcę zmieniać, ale może rzeczywiście poczekam, skoro oferta stała się elastyczna. Aczkolwiek chciałam wstępnie jakieś noclegi zarezerwować


Sprawdź po zalogowaniu na co możesz sam/a zmienić: mi pozwala zmienione Fiumicino z Krakowa zmienić obecnie na Wrocław Bari, Katowice - Bari, NEAPOL (choć obecnie nie ma lotów wiosna lato 2020r), Bolonia i Rzym Ciampino oczywiście w ramach -14/+30 dni od dat z rezerwacji
Góra
 PM off
katka256 lubi ten post.
 
      
#706 PostWysłany: 19 Sie 2019 18:15 

Rejestracja: 27 Maj 2019
Posty: 22
Witam, Wizzair zmienił godziny lotu i zastanawiam się nad anulowaniem rezerwacji. Czy jeśli klikne odnośnik: "Zwrot na konto WIZZ" to wyświetli mi się jeszcze informacja jaka kwotę otrzymam? Czy odrazu zostanie dokonany zwrot z niewiadomą do końca jeszcze dla mnie kwota zwrotu? Mam na rezerwacji WIZZ Priority, elastycznego towarzyszą podróży i zastanawiam się jaka kwotę dokładnie by mi zwrócili.

Prośbą o informację od osób które już to robiły. Z góry dzięki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#707 PostWysłany: 19 Sie 2019 18:20 

Od razu po kliknięciu anulują i kwotę od razu ksiegują na mywizz

120% za pełną cenę biletów, 100% czyli tyle co płaciliśmy za usługi dodatkowe np. priorytet

Pkt z ważnością nigdy czyli do dowolnego kiedyś tam opłacenia

Ostatnio tak jak piszesz anulowałem 3 dni temu dwie z trzech takich rezerwacji


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 19 Sie 2019 19:41, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off
wersus79 uważa post za pomocny.
 
      
#708 PostWysłany: 19 Sie 2019 18:22 

Rejestracja: 27 Maj 2019
Posty: 22
Dzięki za odpowiedź. Miałem nadzieję, że jest chociaż jakaś informacja wcześniej z informacją, że taka kwota zostanie zwrócona i dopiero wtedy się jeszcze potwierdza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#709 PostWysłany: 19 Sie 2019 18:23 

Niestety, takie rzeczy na stan konta dopiero po anulacji
Góra
 PM off  
      
#710 PostWysłany: 19 Sie 2019 18:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
@wopi1989 Zwróć uwagę na post
baja napisał(a):
Takie szybkie pytanie - przesunięto mi lot standardowo zaproponowano trzy opcje (zwrot, alternatywna trasa, powiększony zwrot na konto Wizz) - wybrałem zwrot środków na konto Wizz (powiększony o 20%).
Pierwotny lot miałem z dokupioną usługą anonimowego drugiego pasażera czyli 88 zł w obie strony.
To normalne, że przy anulowaniu Wizz zwraca na konto w systemie nie całość pierwotnej transakcji powiększonej o 20% ale wartość transakcji bez tej usługi?
Bo wychodzi mi, że wartość pierwotnej transakcji została najpierw pomniejszona o wartość usługi i dopiero powiększona o te 20%, po czym trafiła na konto Wizz :/
Oczywiście szły w takich sprawach reklamacje,ale nie potrafię znaleźć na szybko czy finalnie skuteczne.Może ktoś napisze czy już z tym nie ma problemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#711 PostWysłany: 19 Sie 2019 19:04 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6230
HON fly4free
@wopi1989 wizz deklaruje zwrot
Cytuj:
pełnej wartości rezerwacji odwołanego lub zmienionego lotu plus 20% taryfy zapłaconej za anulowany lot (również za część powrotną, jeśli dotyczy) na konto WIZZ
więc samodzielnie można sobie wyliczyć, ile powinni zwrócić
w moim przypadku, na kilka anulowanych lotów, wszystko się zgadzało wg tego schematu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#712 PostWysłany: 19 Sie 2019 22:46 

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 309
Loty: 24
Kilometry: 30 624
Zwrot wygląda dokładnie tak jak napisał @gorny77 - 120% dostajesz tylko za bilety, a za wszystko dodatkowe (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizzflex) dostajesz 100% i tak zresztą jest zapisane w regulaminie. Najprościej jest to wyliczyć na podstawie cen, które masz podane w mailu z planem podróży, który dostajesz po zakupie biletów, w części "Podsumowanie płatności". 120% dostaniesz tylko od kwot nazwanych "Cena" (w starszych rezerwacjach "Fare price") i "Opłata rezerwacyjna". Za wszystko inne jest zwrot 100%. Należy zwrócić uwagę na bilety kupowane w wyższych taryfach niż "Basic" (WizzGo lub WizzPlus). W ww. mailu cena biletu rozbita jest również na cenę i opłatę administracyjną (równej cenie z taryfy Basic) i za to dostaniemy 120%, a różnica ceny jest w odrębnej pozycji o dziwnej nazwie (w przypadku Wizzplus "PLFA") i tu niestety jest 100%.
Kilkakrotnie robiłem zwrot biletów kupowanych w różnych taryfach i przedstawione powyżej wyliczenia zawsze zgadzały się co do grosza.
Góra
 Profil Relacje PM off
wersus79 uważa post za pomocny.
 
      
#713 PostWysłany: 26 Sie 2019 17:06 

Rejestracja: 27 Maj 2019
Posty: 22
Dzięki za odpowiedzi. Zwrot wygląda tak jak napisaliscie w kwestii 100 i 120%, ale jednak zwrotu za elastycznego towarzysza podróży nie otrzymałem. Napisałem reklamację. Dam znać jak mi odpowie Wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#714 PostWysłany: 26 Sie 2019 20:37 

pemat napisał(a):
@wopi1989 wizz deklaruje zwrot
Cytuj:
pełnej wartości rezerwacji odwołanego lub zmienionego lotu plus 20% taryfy zapłaconej za anulowany lot (również za część powrotną, jeśli dotyczy) na konto WIZZ
więc samodzielnie można sobie wyliczyć, ile powinni zwrócić
w moim przypadku, na kilka anulowanych lotów, wszystko się zgadzało wg tego schematu


Gdy w rezerwacji zapłacono za "dodaj dane pasażera później" lub "Usługa Flex dowolna liczba zmian" za te usługi przy anulowaniu zmienionego lotu NIE dostaniesz zwrotu w ogóle :!: :!: :!:
Czyli
- z tymi usługami płacisz łącznie 500 zł czyli 412 zł bilety Wizzair i 88 zł dodanie pasażera później
do zwrotu 412 x 1,2 = 494,4 zł
Ogólnie rozbój w biały dzień :!:
Góra
 PM off  
      
#715 PostWysłany: 26 Sie 2019 20:53 

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 309
Loty: 24
Kilometry: 30 624
Nie wiem jak jest z opcją podania danych pasażera później, ale zgodnie z tym co napisałem wcześniej, za wizzflex dostaniesz na bank 100% zwrotu - miałem tak dwukrotnie i zwrot był.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#716 PostWysłany: 26 Sie 2019 21:00 

Darek_2003 napisał(a):
Nie wiem jak jest z opcją podania danych pasażera później,



Jak akurat i forumowicz 3 posty wyżej wie

@Darek_2003 flex niejedno ma imię czy postać
zwrot-biletow-zakupionych-w-taryfie-wizz-plus,181,128304&p=1079078&hilit=zwrot+za+flex#p1079078
Góra
 PM off  
      
#717 PostWysłany: 30 Sie 2019 21:26 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11326
Loty: 480
Kilometry: 755 414
Wizzair wykasował właśnie z rozkładu zimowego połączenie Bari - Londyn Luton. Rozkosznie proponują mi jako podstawową opcję zamiany, uwaga: lot Ateny - Londyn Luton :lol: :twisted: Alternatywnie wylot z Salonik lub Ochrydy...
Nie zostaje mi chyba nic innego niż dzwonić na Maltę i spróbować coś ponegocjować. :roll:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#718 PostWysłany: 02 Wrz 2019 15:25 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11326
Loty: 480
Kilometry: 755 414
W nawiązaniu do mojego wcześniejszego wpisu.
Pytanie - czy na infolinii będą w stanie mi zmienić loty, tak żeby jednak mieć wylot z Bari do wybranej przeze mnie destynacji? Jak przejrzałem rozkład, to pasowałby mi Bukareszt.

Wydaje się to bardziej logiczne niż proponowanie wylotu z Aten, kiedy człowiek chce lecieć z Bari.
Miał ktoś podobną sytuację? Da się coś wywalczyć czy to jedynie wydawanie pieniędzy na połączenia - nawet jeśli to tanio na Maltę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#719 PostWysłany: 03 Wrz 2019 23:12 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
miriam napisał(a):
@wopi1989 Oczywiście szły w takich sprawach reklamacje,ale nie potrafię znaleźć na szybko czy finalnie skuteczne.Może ktoś napisze czy już z tym nie ma problemu.


Tak, reklamacje szły ale odpisywał wyłącznie MAILER-DAEMON, niestety. Na dodatek formularz do składania skarg nie widzi rezerwacji po kodzie potwierdzenia jeśli zdecydujesz się na zwrot środków. Nie ma też po niej śladu w sekcji historia rezerwacji w panelu użytkownika po zalogowaniu. Udało mi się to jakoś przepchnąć końcem lata bo wcześniej poddałem się po kilku próbach. Do dziś nie mam odpowiedzi. Jeśli pojawi się jakaś odpowiedź to napiszę. Według mnie to skandaliczne, zwłaszcza w sytuacji kiedy wybierasz opcję zwrotu na konto WIZZ korzystniejszą dla przewoźnika :evil:

Szczerze to fajnie gdyby zainteresowała się tym redakcja fly4free i fajnie gdyby przedstawiciel landryny odniósł się do sytuacji na pierwszych stronach portalu :idea: bo temat niezwykle istotny dla latającej społeczności.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#720 PostWysłany: 04 Wrz 2019 05:34 

Kashpir napisał(a):
W nawiązaniu do mojego wcześniejszego wpisu.
Pytanie - czy na infolinii będą w stanie mi zmienić loty, tak żeby jednak mieć wylot z Bari do wybranej przeze mnie destynacji? Jak przejrzałem rozkład, to pasowałby mi Bukareszt.

Wydaje się to bardziej logiczne niż proponowanie wylotu z Aten, kiedy człowiek chce lecieć z Bari.
Miał ktoś podobną sytuację? Da się coś wywalczyć czy to jedynie wydawanie pieniędzy na połączenia - nawet jeśli to tanio na Maltę.

Na pewno nie da się tego załatwić pisząc tylko tu

Dzwonić według mnie tez nie ma sensu
Sensowne jest złożenie oficjalnej skargi reklamacji przez ich formularz. Wnioskujesz pisząc jaki był pierwotny zakup co potrzebujesz tez Bari bo np. ulubioną landryna via np Bukareszt po zmianie lotu jest ci wygodniej
Rozumiem, że nie warto anulowac, bo w obecnej promocji nie jest taniej
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group