Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Pocztówki booking :arrow: pocztowka-od-booking-com,81,134957

numer telefonu do obsługi booking.com: 22 3060857


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5930 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 297  Następna
Autor Wiadomość
#4621 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:19 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Co najwyzej fala bankructw

Patrzysz czy piszesz pod kątem pomocy hotelarzom czy najemcom w Polsce, w innych krajach takie podmioty otrzymają realną dużą pomoc np w Niemczech
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#4622 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:22 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Każdy kraj ma swoje wytyczne i nie jest to wszędzie tak różowe jak w Niemczech.
We Francji np. państwo tylko zezwala na przesunięcie zwrotów o maksymalnie 18 miesięcy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4623 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:26 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
dg72 napisał(a):
Masz rację, gdybyś pisał w kontekście czasu przeszłego, a nie w przypadkach rezerwacji obecnych np we Francji, Hiszpanii czy we Włoszech z odgórnie zamkniętymi hotelami


Wydaje mi się, że mylisz pojęcia. Jeżeli hotelarz nie może zrealizować rezerwacji, bo zrobił overbooking, spalił mu się pokój lub rząd zamknął jego hotel to masz podstawę oczekiwać (conajmniej) zwrotu.
Jeżeli jednak nie przyjeżdzasz do hotelu, który działa i trzyma dla Ciebie pokój, bo boisz się zarażenia, Twój paszport stracił ważność lub ktoś wyrwał z niego kilka stron, granice Polski (ale nie hotelarza) są zamknięte to czego oczekujesz? Kto się nie wywiązał z umowy?
Góra
 Profil Relacje PM off
eskie lubi ten post.
 
      
#4624 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Państwo nie ma własnych pieniędzy (może to kogoś zaskoczyć :)) więc każda pomoc państwa jest tylko mniej lub bardziej udolnym re-dystrybuowaniem naszych pieniędzy.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4625 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:35 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
opo napisał(a):
dg72 napisał(a):
Masz rację, gdybyś pisał w kontekście czasu przeszłego, a nie w przypadkach rezerwacji obecnych np we Francji, Hiszpanii czy we Włoszech z odgórnie zamkniętymi hotelami


Wydaje mi się, że mylisz pojęcia. Jeżeli hotelarz nie może zrealizować rezerwacji, bo zrobił overbooking, spalił mu się pokój lub rząd zamknął jego hotel to masz podstawę oczekiwać (conajmniej) zwrotu.
Jeżeli jednak nie przyjeżdzasz do hotelu, który działa i trzyma dla Ciebie pokój, bo boisz się zarażenia, Twój paszport stracił ważność lub ktoś wyrwał z niego kilka stron, granice Polski (ale nie hotelarza) są zamknięte to czego oczekujesz? Kto się nie wywiązał z umowy?

Dyskusja dotyczy realnych czy obecnych rezerwacji bezzwrotnych w czasie epidemii koronowirusa np. w Bergamo, Paryżu czy Madrycie
Być może też w Sztokholmie, ale tam nie ma póki co.odgórnie zamkniętych hoteli itp

Rozumie to zwracając za takie rezerwacje Booking i Expedia, opinie forumowiczów stąd są nieistotne
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4626 PostWysłany: 06 Kwi 2020 12:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
eskie napisał(a):
Czegoś tu nie rozumiem, a przecież to jasne.
Robiąc rezerwację bezzwrotną z hotelem zawieram pewien układ.



Ten układ zawierasz w pewnych, określonych warunkach. W konkretnej sytuacji.
A potem układ sił zewnętrznych znacząco się zmienia. Ktoś przechyla stół bilardowy. Nic dziwnego, że część graczy chce się wycofać, bo warunki zmieniły się w sposób znaczący.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4627 PostWysłany: 06 Kwi 2020 13:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Tylko, że przy tym stole siedzę ja i hotelarz a ten co przechyla stół, robi to w taki sposób, że obydwaj dostajemy w plecy.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4628 PostWysłany: 06 Kwi 2020 13:03 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
dg72 napisał(a):
Dyskusja dotyczy realnych czy obecnych rezerwacji bezzwrotnych w czasie epidemii koronowirusa np. w Bergamo, Paryżu czy Madrycie
Być może też w Sztokholmie, ale tam nie ma póki co.odgórnie zamkniętych hoteli itp

Dokładnie o tym piszemy - Włochy, Hiszpania, Francja odgórnie zamknęły hotele dla turystów, więc jak najbardziej zwrot się należy (hotelarz nie trzyma dla Ciebie pokoju, bo jego lokalne prawo mu na to nie pozwala). Jeżeli jednak chcesz to podciągnąć np. pod Szwecję czy jakikolwiek inny kraj, bo nie ma lotów z Polski to niestety ale nie łapie się taka rezerwacja pod zwrot i nie ma tutaj absolutnie nic do rzeczy opinia na forum czy nie. Jak widzę niektórzy próbują naciągnąć troszkę sytuację i otrzymać zwrot nawet, gdy nie jest on należny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4629 PostWysłany: 06 Kwi 2020 14:00 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Tyle, że we Francji ustawodawca umożliwił branży przesunięcie zwrotów o 18 miesięcy.
W Polsce to wygląda tak:
Cytuj:
Art. 15k. 1. Odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4
ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych
usługach turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy
o udział w imprezie turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej
ustawy, które to odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje
w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest
skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez
podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez organizatora
turystyki.
2. Odstąpienie od umowy bądź jej rozwiązanie, o którym mowa w ust. 1,
nie jest skuteczne w przypadku wyrażenia przez podróżnego zgody na
otrzymanie w zamian od organizatora turystyki vouchera do realizacji na poczet
przyszłych imprez turystycznych w ciągu roku od dnia, w którym miała się
odbyć impreza turystyczna.
3. Wartość vouchera, o którym mowa w ust. 2, nie może być niższa niż
kwota wpłacona na poczet realizacji dotychczasowej umowy o imprezę
turystyczną.
4. Środki odpowiadające wpłatom na poczet realizacji umów o imprezy
turystyczne, w stosunku do których zastosowanie znajdzie ust. 2, podlegają
ochronie na wypadek niewypłacalności organizatora turystyki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4630 PostWysłany: 06 Kwi 2020 14:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 582
Kilometry: 931 920
złoty
@eskie, z uporem niesiesz ów 'kaganiec' oswiaty. Podziwiam.
Piszesz o elementarnej uczciwosci, poczuciu obowiazku dotrzymania zawartej umowy oraz zdrowym rozsadku i logice - konceptach obcych wielkiej czesci spoleczenstwa (nie tylko polskiego, dodam, zeby patrioci wykleci nie odniesli wrazenia, iz obrazam ich uczucia narodowe).

@qwesn, hotel nie skasowal noclegu, wciaz chce dla ciebie usluge wykonac.
Zadzwon do nich i popros o zmiane terminu. Duza szansa, ze sie zgodza i wszyscy beda szczesliwi.

A na przyszlosc - mam tu taki cytat z Wujka Dobra Rada: rezerwuj z mozliwoscia bezplatnej rezygnacji, zaoszczedzisz sobie (oraz innym) stresu.

PS.
Cytuj:
sami wyjadacze którzy zawsze i wszędzie [...] rezerwują tylko z opcjami zwrotu

Owszem, a jesli nie ma opcji odwolania, to dziekuje i szukam innego hotelu.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4631 PostWysłany: 06 Kwi 2020 14:45 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
@Chupacabra
Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się, że to co zacytowałeś odnosi się do imprez zorganizowanych z BP, czyli więcej niż jedna składowa wyjazdu (np. lot+hotel). Sam lot lub sam hotel nie są "imprezą turystyczną".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4632 PostWysłany: 06 Kwi 2020 16:30 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
@opo Też nie jestem ekspertem, ale zajrzałem do Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych a tam czytam:

Cytuj:
Art. 4. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) usłudze turystycznej – należy przez to rozumieć:
a) przewóz pasażerów,
b) zakwaterowanie w celach innych niż pobytowe, które nie jest nieodłącznym elementem przewozu pasażerów,
c) wynajem pojazdów samochodowych lub innych pojazdów silnikowych,
d) inną usługę świadczoną podróżnym, która nie stanowi integralnej części usług wskazanych w lit. a–c
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4633 PostWysłany: 06 Kwi 2020 22:44 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
p.wl napisał(a):
PS.
Cytuj:
sami wyjadacze którzy zawsze i wszędzie [...] rezerwują tylko z opcjami zwrotu

Owszem, a jesli nie ma opcji odwolania, to dziekuje i szukam innego hotelu.


Dołączam się :)
Zdarzyło mi się chyba dwukrotnie rezerwować bezzwrotnie - ale raz to był sam początek podróżowania na własną rękę, a drugi - rezerwacja dzień przed wyjazdem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4634 PostWysłany: 06 Kwi 2020 23:52 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 10
Miałam 2 rezerwacje na Cyprze z opcją rezygnacji, która niestety kończyła się: w jednym tydzień przed rozpoczęciem pobytu w drugim coś koło 14 dni przed pobytem.
W związku z tym wpadły w tryb bezzwrotny.
Loty odwołane, wyjazd się nie odbył.
Rezerwacje na booking anulowałam jeszcze przed pobytem, ale już po opłaceniu.
Termin 14-21 marca.
Zaproponowałam przez booking 50% zwrot - bo uważam, że tak jest uczciwie - żadna strona nie miała wpływu na to co się wydarzyło.
Jeśli dostałabym propozycję vouchera do wykorzystania w ciągu np. 12 m-cy też uważałabym, że jest to OK.
Nie wiem jak to się zakończy, myślę, że wiele osób jest w podobnej sytuacji.
Czy komuś z Was udało się odzyskać część pieniędzy - ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4635 PostWysłany: 07 Kwi 2020 00:03 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 536
Loty: 55
Kilometry: 120 474
@ola.a Gdyby Twój pobyt rozpoczynał się 2 dni później, to dostałabyś zwrot 100%. Zgodnie z ogłoszeniem przez Booking.com działania tzw. siły wyższej / okoliczności nadzwyczajnych: "Wszystkie rezerwacje w obiektach na terenie Cypru z datą zameldowania przypadającą pomiędzy 16 marca a 30 kwietnia 2020 r. włącznie. Podróże krajowe również podlegają procedurom okoliczności nadzwyczajnych".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4636 PostWysłany: 07 Kwi 2020 10:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4490
złoty
Mam taką właśnie rezerwację, odwołana, zwrot pieniędzy przyznany i czekam i doczekać się nie mogę, teraz z ich strony zniknął nr telefonu, czy mail
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4637 PostWysłany: 07 Kwi 2020 11:29 

Rejestracja: 28 Maj 2018
Posty: 10
jabollus napisał(a):
@ola.a Gdyby Twój pobyt rozpoczynał się 2 dni później, to dostałabyś zwrot 100%. Zgodnie z ogłoszeniem przez Booking.com działania tzw. siły wyższej / okoliczności nadzwyczajnych: "Wszystkie rezerwacje w obiektach na terenie Cypru z datą zameldowania przypadającą pomiędzy 16 marca a 30 kwietnia 2020 r. włącznie. Podróże krajowe również podlegają procedurom okoliczności nadzwyczajnych".



Jeden z tych noclegów łapie się na 100%. Z tym, że ja chciałam do tematu podejść po ludzku. Pół na pół i już.
Góra
 Profil Relacje PM off
opo lubi ten post.
 
      
#4638 PostWysłany: 12 Kwi 2020 09:32 

Rejestracja: 01 Mar 2020
Posty: 10
Cześć wszystkim, nie mogę za nic w świecie dogadać się z Bookingiem, nie chcą zwrócić pieniędzy pomimo przedłużonych zakazów wjazdu do Włoch do 3 maja 2020 itd. czy macie na to jakiś sprawdzony sposób? Kontakt e-mail? Telefon? Mam wrażenie, że ciągle odpisuje mi bot. Nie znają nawet obowiązującego prawa.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4639 PostWysłany: 12 Kwi 2020 09:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Pani Renata uprzejmie Ci wyjaśniła o co chodzi.Wystarczy trochę cierpliwości i kontakt np. za tydzień tel. 22 3060857.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4640 PostWysłany: 12 Kwi 2020 09:54 

Rejestracja: 01 Mar 2020
Posty: 10
Za tydzień będzie po ptakach bo nie uiszczę opłaty za dalszą część rezerwacji do skończy się albo windykacją i ponagleniem do zapłaty (listownie) albo anulowaniem przez nich automatycznym rezerwacji i wówczas zgodnie z ich regulaminem będę zmuszony odpuścić 30% zaliczki, którą wpłaciłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5930 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 297  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group