Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Pocztówki booking :arrow: pocztowka-od-booking-com,81,134957


 [ 4855 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 243  Następna
Autor Wiadomość
#4561 PostWysłany: 23 Mar 2020 17:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
Nie pomyślałeś przed napisaniem do obiektu o zablokowaniu na wszelki wypadek możliwości pobrania z karty?Teraz to oni by ciebie prosili a nie ty ich ;) A tak całkiem poważnie to podane przepisy przedstaw obiektowi,bo racja po twojej stronie(jeśli nocleg miał być już po wejściu rozporządzenia) ale za to to oni mają twoją kasę :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Rezerwacja na Booking
#4562 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:12 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 2
Witam, pod koniec zeszłego roku zarezerwowałem nocleg w hostelu w Hiszpanii, konkretnie na Euro 2020. Sytuacja od tego momentu zmieniła się diametralnie i Euro przełożyli na przyszły rok. Moje pytanie jest następujące czy możliwość anulowania rezerwacji i ubiegania się o zwrot pieniędzy. Była to rezerwacja bezzwrotna, ale w obecnej sytuacji może jest możliwość ubiegania się o ten zwrot, ponieważ wyjazd nawet w czerwcu może być po prostu niebezpieczny. Płaciłem kartą kredytową. Z góry byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Bardzo dziękuję! :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4563 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5180
Ostrzeżenia: 2
Zbanowany
srebrny
Albo czekasz na rozwój wydarzeń albo piszesz teraz do bookinga.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4564 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:24 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 2
Dodam jeszcze, że pisałem w tej sprawie, że do tego hostelu i jak to oni bardziej proponowali przełożenie niż anulowanie. Jeśli pisałem im, że chodzi mi o odzyskanie moich środków, to odpowiadali, że była to rezerwacja bezzwrotna, ale w tej sytuacji wydaje mi się, że można się ubiegać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4565 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
Można,ale w tej sytuacji oni niechętni oddawać ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4566 PostWysłany: 25 Mar 2020 19:03 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 7154
Loty: 137
Kilometry: 245 006
Mamy marzec, więc się nie dziwię, że nie chcą oddawać pieniędzy z bezzwrotnej na czerwiec. :roll:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#4567 PostWysłany: 25 Mar 2020 23:14 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 264
niebieski
Anonymous napisał(a):

Jak ma się do tego wydane ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego: w którym zakazuje się działania obiektów turystycznych świadczących wynajem krótkoterminowy " związanej z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 55.20).

[cut]

Jak to rozumieć, na infolinii bookingu po konsultacji nic nie wiedzą na ten temat i mówią, że, jeśli klient jest z Polski i obiekt jest w Polsce to bez zgody obiektu nie mogą nic zrobić i nic nie wiedzą o ograniczeniu działalności obiektów w związku z tym rozporządzeniem.

Ktoś wie jak z tego wyjść? Czy apartamenty mogą działać etc? Może wypowie się ktoś kto jest w podobnej stacji lub jakiś prawnik? Z góry dzięki!

Linki:

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... -5qaC2MDcE

http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkd/5, ... wanie.html


@york671
Na dzień dzisiejszy, sytuacja wygląda tak:
Ten zakaz najmu krótkoterminowego obowiązywał w czasie stanu epidemiologicznego ogłoszonego 13.03.2020.
Przy wprowadzeniu 20.03.2020 stanu epidemii, takiego zakazu już nie było.

Brzmi to nieracjonalnie, ale od strony prawnej tak jest.

Tu można poczytać, jak Władysławowo potwierdziło to (brak tego zakazu od 20.03.2020) w Ministerstwie.
https://wladyslawowo.pl/cms/27897/aktualizacja_czasowe_ograniczenia_w_prowadzeniu_dzialalnosci_zwi
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#4568 PostWysłany: 26 Mar 2020 00:01 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2840
srebrny
@Wojowojo
Nic Ci sie nie nalezy. Dobra wola hostelu. Ładnie się zachował, że zaproponował zmianę terminu rezerwacji tak odległej w czasie.
Ja mam rezerwację za kilka dni w Gracji, która jest zamknięta i nie ma możliwości zwrotu środków.
W tej szczególnej sytuacji zaoferowali możliwość wykorzystania środków przez 12 miesięcy i uważam, ze to uczciwe z ich strony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4569 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:38 

Rejestracja: 26 Wrz 2016
Posty: 3
Pierwszy raz mam taką sytuację. Miałem bezzwrotną rezerwację we Francji od 11 do 16 kwietnia. Z wiadomych powodów nie mogę lecieć. Napisałem do hotelu, opowiedzieli, że nie refundują takich rezerwacji, a po 3 godzinach dostałem info z booking, że mogę bezpłatnie odwołać i tak zrobiłem. Problem jest w tym, że całość opłaty była już wcześniej pobrana. Czy ktoś miał podobną sytuację? Jak długo trzeba czekać na zwrot. Zapłaciłem kartą
Góra
 Relacje PM off  
 
#4570 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:52 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 52
@uliman - ja miałem podobną sytuację niedawno. Zwrot trwał około tygodnia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4571 PostWysłany: 30 Mar 2020 16:13 

Rejestracja: 30 Sty 2011
Posty: 165
niebieski
Jeżeli hotele mam na bookingu jako opcja bezzwrotna to najpierw pisać do hoteli i prosić o możliwość zwrotu kasy czy od razu do bookingu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4572 PostWysłany: 30 Mar 2020 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 223
Loty: 20
Kilometry: 26 789
niebieski
Ja bym zaczął od hoteli - mają zawsze możliwość zrobienia zwrotu.
Góra
 Relacje PM off
garry2012 lubi ten post.
garry2012 uważa post za pomocny.
 
 
#4573 PostWysłany: 30 Mar 2020 16:37 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
@uliman Wszystko zależy od tego czy płatność była za pośrednictwem booking.com czy bezpośrednio do obiektu.W pierwszym przypadku zwrot pewny,kwestia czasu.Druga opcja mniej pewna bo zależy jak w tej sytuacji zachowa się obiekt.
Góra
 Relacje PM off
garry2012 lubi ten post.
garry2012 uważa post za pomocny.
 
 
#4574 PostWysłany: 30 Mar 2020 16:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4012
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@garry2012 raczej watpliwa sprawa, aby hotel sie zgodzil, ale probowac zawsze mozna.
_________________
Travel is a privilege, not a right.
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, obróci się przeciw tobie i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Szkoda czasu na forum, nie odpowiadam na pw!

Z Kiruny na Socotrę
Goryle
Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Stacja Arctowski, Bhutan, Burundi, magic Socotra etc.
Góra
 Relacje PM off
garry2012 lubi ten post.
garry2012 uważa post za pomocny.
 
 
#4575 PostWysłany: 30 Mar 2020 17:09 

Rejestracja: 30 Sty 2011
Posty: 165
niebieski
@miriam

Cytuj:
Wszystko zależy od tego czy płatność była za pośrednictwem booking.com czy bezpośrednio do obiektu.


To ciekawe a jak odróżnić płatność przez booking od tej bezpośredniej? Zamawiałem hotele przez booking i wpisywałem numer karty i po prostu część hoteli ściągnęła kasę- całość lub część.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4576 PostWysłany: 30 Mar 2020 17:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
@garry2012 Sieciowe i inne duże hotele nie korzystają z pobierania opłat za pośrednictwem bookingu,natomiast zdarza się to gł.w apartamentach i ew małych rodzinnych hotelikach.Zawsze wtedy jest na dole strony obiektu informacja,że to Booking.com pobiera od ciebie opłatę w imieniu obiektu.Łatwiej wtedy o zwrot bo booking rozlicza się z obiektem dopiero po odbyciu noclegu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4577 PostWysłany: 30 Mar 2020 18:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 1963
Loty: 171
Kilometry: 283 550
platynowy
tak to wygląda, w pierwszym przypadku pobiera obiekt
Załącznik:
111.jpg


co do anulacji, udało mi się 2 duże rezerwacje we Francji odwołać w trakcie ich trwania (dzwoniłem do Booking). W obu przypadkach potrącili proporcjonalnie za minione dni a resztę zwrócili. Ostatnie odwołanie robiłem w sobotę, a kasa już dzisiaj na karcie.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#4578 PostWysłany: 01 Kwi 2020 00:09 

Rejestracja: 29 Paź 2014
Posty: 39
Będę musiał załatwić sprawę braku zwrotu na moje konto mimo rzekomo bezpłatnej anulacji rezerwacji.

Widzę że polecacie infolinię.

A gdzieś w ogóle jest jakiś formularz, gdzie można tekstowo odezwać się, poskarżyć do bookingu? Szukam i nigdzie czegoś takiego nie widzę. Czyli jednak trzeba dzwonić....
Góra
 Relacje PM off  
 
#4579 PostWysłany: 01 Kwi 2020 11:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
@zlo1991 Nie wiem czy aktualne ale spróbuj obsluga.klienta@booking.com lub customer.relations@booking.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#4580 PostWysłany: 01 Kwi 2020 11:39 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 831
złoty
IMHO najlepiej dzwonić - ewentualnie dodatkowo napisać.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 4855 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 243  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group