Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Pocztówki booking :arrow: pocztowka-od-booking-com,81,134957


 [ 4648 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233  Następna
Autor Wiadomość
#4561 PostWysłany: 18 Mar 2020 19:19 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1782
srebrny
Napisz, że przyjedziesz w pierwotnym terminie, ale trochę nie najlepiej się czujesz...
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#4562 PostWysłany: 18 Mar 2020 23:20 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 392
srebrny
Ja dla odmiany, mam bardzo pozytywne doświadczenia z ostatnich dni.
miałem rezerwację na jedną noc 15-16.03 z możliwością bezpłatnego anulowania do 10.03. Wtedy jeszcze byliśmy w opcji, że polecimy więc opłaciliśmy. 13.03 na kilka godzin przed ogłoszeniem zamknięcia granic zdecydowaliśmy, że to jednak bez sensu w obliczu nagłego zamykania wszystkich granic. 14.03 mail do obiektu i od razu telefon do Booking. Trochę czekania i informacja, że pieniądze zostaną zwrócone. 15.03 pieniądze na koncie.
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4563 PostWysłany: 21 Mar 2020 10:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2012
Posty: 2911
HON fly4free
Jako przestroga dla innych.
Korzystam z usług bookiing.com od wielu lat, z wygody i przyzwyczajenia. Dotąd nie spotkała mnie taka sytuacja, ale po kolei.
Zarezerwowałem pokój w obiekcie Tiffany w miejscowości Český Krumlov. Miasteczko jest śliczne, ale nie o tym chciałem tu pisać.
Posiadają średnią ocen 7,8, na podstawie ponad 700 recenzji, cena była w porządku, świetna lokalizacja, więc wziąłem pokój.
Przyjechałem 7 marca, pomyślałem zostawię plecak i pójdę połazić i popstrykać zdjęcia. Znalazłem obiekt, dzwonię pod wskazany numer,
brak odpowiedzi, w budynku nikogo nie ma. Dosłownie - nikogo (było już po południu). Wróciłem za kilka godzin i znowu to samo; nikt nie odbiera telefonu, na miejscu cisza. Byłem zmuszony szukać innego miejsca do spania, co nie było wcale łatwe, inne obiekty były albo zamknięte na głucho, pełne, albo nie na moją kieszeń. W końcu udało mi się znaleźć pokój w rozsądnej cenie.
Po kilku dniach Tiffany ściągnął kwotę za nocleg z mojej karty. To mnie po prostu dobiło. Nie chodzi tu o równowartość 20 EUR, tylko sam fakt.
Bezczelne typy. Zero kontaktu, zero noclegu, a ci mnie kasują. Nie lubię jak ktoś mnie bezczelnie roluje. Napisałem oczywiście w opiniach (wtedy jeszcze bez wzmianki o obciążeniu karty), dając im najniższą możliwą ocenę. Napisałem także do booking.com. Wczoraj za ich pośrednictwem dostałem odpowiedź od obiektu, po długiej wymianie maili z nimi, która mnie zbiła z pantałyku (pomijając już język):
Po rozmowie z obiektem i kolejnej wymianie maili z booking.com ten ostatni przesłał mi "refund" na kwotę 20 EUR, ale niesmak pozostaje :(


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Do tej pory m.in.: Algieria, Côte d'Ivoire, Etiopia, Ghana, Rwanda, Tunezja, Uganda, Armenia, Indie, Indonezja, Iran, Jordania, Kazachstan, Kirgistan, Liban, Malezja, Oman, turecki Kurdystan, Uzbekistan + Europa


Ostatnio edytowany przez nelson 1974 21 Mar 2020 23:51, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#4564 PostWysłany: 21 Mar 2020 11:39 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 620
Ostrzeżenia: 1
złoty
Dlaczego nie skontaktowałeś się OD RAZU z booking?
Jeszcze stojąc pod zamkniętymi drzwiami.
Miałem podobnie w styczniu na Sycylii. Obiekt zamknięty. B. mi zaproponował poszukanie alternatywy, albo sam znajdę, nawet do 40 € drożej, co wybrałem i wszystko pozwracali.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#4565 PostWysłany: 22 Mar 2020 12:50 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 714
złoty
Ano właśnie: należy NATYCHMIAST dzwonić do Bookingu. A nie czekać, nie wiadomo na co: potem właściciel powie, że "byłem w domu, tylko na 5 minut wyszedłem po bułki", ale Ty się nie zjawiłeś.
A tak Booking pewnie dzwoni od razu do właściciela, jak się nie uda skontaktować, to daje Ci alternatywę. To są zalety Bookinga.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4566 PostWysłany: 22 Mar 2020 13:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2012
Posty: 2911
HON fly4free
Dziękuję Wam Panowie za złote rady ;).
_________________
Do tej pory m.in.: Algieria, Côte d'Ivoire, Etiopia, Ghana, Rwanda, Tunezja, Uganda, Armenia, Indie, Indonezja, Iran, Jordania, Kazachstan, Kirgistan, Liban, Malezja, Oman, turecki Kurdystan, Uzbekistan + Europa
Góra
 Relacje PM off
eskie lubi ten post.
 
 
#4567 PostWysłany: 22 Mar 2020 13:01 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1782
srebrny
Jakie macie doświadczenia ze wsparciem bookingu w odzyskaniu depozytu? Obiekt w Alvor pobrał ode mnie w styczniu 63€ depozytu za nocleg, który mogłem bezpłatnie anulować do 13 kwietnia. Niemal trzy tygodnie temu anulowałem go, a wczoraj, po zapytaniu o termin zwrotu dostałem wiadomość, że żadnych zwrotów nie praktykują, ale pozwalają na bezpłatne przebukowanie noclegów. Po mojej wiadomości zwrotnej informującej o tym, iż była to rezerwacja z bezpłatnym odwołaniem, dostałem tą samą wiadomość. Czuję, że to nie będzie lekka przeprawa a na dodatek, po zmianie layoutu, nie jestem w stanie wysłać wiadomości przez Asystenta Bookingu.


Ostatnio edytowany przez d-t-x, 22 Mar 2020 13:31, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#4568 PostWysłany: 22 Mar 2020 13:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5967
HON fly4free
Zwykle udaje się bookingowi spowodować zwrot (mają swoje sposoby),ale zdarza się,że i oni nie dają rady.Małe kwoty czasem biorą wtedy na siebie.Musisz do nich zadzwonić.
Góra
 Relacje PM off
d-t-x lubi ten post.
d-t-x uważa post za pomocny.
 
 
#4569 PostWysłany: 23 Mar 2020 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lis 2015
Posty: 248
Loty: 76
Kilometry: 104 459
niebieski
Czy ktoś ma podobny problem z odwołaniem rezerwacji w obiekcie typu apartament zarezerwowanym poprzez booking.com (po czasie darmowej możliwości anulowania). Nadmienię, że po rozmowach z konsultantami jak i samym obiektem uparcie obiekt odmawia odwołania rezerwacji i zwrotu już pobranych środków?

Pierwszą próbę wysłałem poprzez system booking.com do obiektu o zgodę na darmową anulację w dn. 12.03, ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi a jedynie "pospiesznie" pobrali środki z karty. Po telefonie do obiektu z zapytaniem i pretensjami, zostałem wyśmiany i ktoś po drugiej stronie jakiś niemiły gość nawrzucał mi inwektywów i na tym skończyła się próba rozmowy.

Jak ma się do tego wydane ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego: w którym zakazuje się działania obiektów turystycznych świadczących wynajem krótkoterminowy " związanej z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 55.20).

fragment z Polskiej Kwalifikacji Działalności:

"Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania

55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
Podklasa ta obejmuje zapewnienie zakwaterowania w cyklu dziennym lub tygodniowym w specjalnie wydzielonych umeblowanych pokojach lub pomieszczeniach umożliwiających mieszkanie, przygotowywanie posiłków oraz spanie lub z warunkami do gotowania lub wyposażonymi kuchniami. Mogą to być pokoje, apartamenty lub mieszkania w budynkach wielopiętrowych lub zespołach budynków, domki letniskowe lub domki kempingowe. Mogą być zapewnione minimalne usługi towarzyszące zakwaterowaniu.

Podklasa ta obejmuje zapewnienie krótkotrwałego zakwaterowania w:

ośrodkach kolonijnych i pozostałych obiektach wypoczynku wakacyjnego(np. w ośrodkach wczasowych, domach wycieczkowych, ośrodkach szkoleniowo-wypoczynkowych),
kwaterach dla gości i bungalowach,
domkach lub chatach, bez obsługi,
gospodarstwach wiejskich (agroturystyka),
schroniskach młodzieżowych i górskich.
Podklasa ta nie obejmuje:

zapewnienia umeblowanych miejsc krótkotrwałego zakwaterowania z codziennym sprzątaniem, słaniem łóżek, podawaniem posiłków i napojów,sklasyfikowanego w 55.10.Z,
zapewnienia zakwaterowania w domach, mieszkaniach lub apartamentach,włączając umeblowane, w celu dłuższego pobytu, zazwyczaj w cyklu miesięcznym lub rocznym, sklasyfikowanego w odpowiednich podklasach działu 68."

Jak to rozumieć, na infolinii bookingu po konsultacji nic nie wiedzą na ten temat i mówią, że, jeśli klient jest z Polski i obiekt jest w Polsce to bez zgody obiektu nie mogą nic zrobić i nic nie wiedzą o ograniczeniu działalności obiektów w związku z tym rozporządzeniem.

Ktoś wie jak z tego wyjść? Czy apartamenty mogą działać etc? Może wypowie się ktoś kto jest w podobnej stacji lub jakiś prawnik? Z góry dzięki!

Linki:

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... -5qaC2MDcE

http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkd/5, ... wanie.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#4570 PostWysłany: 23 Mar 2020 17:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5967
HON fly4free
Nie pomyślałeś przed napisaniem do obiektu o zablokowaniu na wszelki wypadek możliwości pobrania z karty?Teraz to oni by ciebie prosili a nie ty ich ;) A tak całkiem poważnie to podane przepisy przedstaw obiektowi,bo racja po twojej stronie(jeśli nocleg miał być już po wejściu rozporządzenia) ale za to to oni mają twoją kasę :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4571 PostWysłany: 23 Mar 2020 18:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lis 2015
Posty: 248
Loty: 76
Kilometry: 104 459
niebieski
z kolesiem który odbiera telefon nie da się dogadać, jeszcze dziś kolejny raz próbowałem i nic z tego, nawet jak mu przedstawiłem to rozporządzenie to nie chciał słuchać, mówił, że konsultował to z "prawnikiem" etc. na bookingu też się wypinają i mówią, że nie otrzymali takiej informacji i że , jeśli rezerwacja jest w Polsce i klientem jest osoba zamieszkała w Polsce to wszystko działa normalnie i tylko dobra wola obiektu. Oni ani ich dział prawny nie ma takich informacji a to, że ja ten dokument mam to nie znaczy, że ich prawnicy go tak samo rozumieją jak ja. Nie wiem co zrobić może ktoś ma sensowny pomysł gdzie to zgłosić? Teraz chodzi mi nie o kasę tylko "uwalenie" obiektu, jeśli rzeczywiście działa nielegalnie?


Niestety pierw wysłałem zapytanie, na drugi dzień zmieniłem karty, ale niestety obiekt był szybszy - czyste chamstwo jeszcze z takim się nie spotkałem jak w obiekcie: Amistik Old Town - unikać jak ognia!!!
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Rezerwacja na Booking
#4572 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:12 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 2
Witam, pod koniec zeszłego roku zarezerwowałem nocleg w hostelu w Hiszpanii, konkretnie na Euro 2020. Sytuacja od tego momentu zmieniła się diametralnie i Euro przełożyli na przyszły rok. Moje pytanie jest następujące czy możliwość anulowania rezerwacji i ubiegania się o zwrot pieniędzy. Była to rezerwacja bezzwrotna, ale w obecnej sytuacji może jest możliwość ubiegania się o ten zwrot, ponieważ wyjazd nawet w czerwcu może być po prostu niebezpieczny. Płaciłem kartą kredytową. Z góry byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Bardzo dziękuję! :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4573 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5071
srebrny
Albo czekasz na rozwój wydarzeń albo piszesz teraz do bookinga.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Airbnb pod Barceloną (to nie jest moje mieszkanie)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4574 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:24 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 2
Dodam jeszcze, że pisałem w tej sprawie, że do tego hostelu i jak to oni bardziej proponowali przełożenie niż anulowanie. Jeśli pisałem im, że chodzi mi o odzyskanie moich środków, to odpowiadali, że była to rezerwacja bezzwrotna, ale w tej sytuacji wydaje mi się, że można się ubiegać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4575 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5967
HON fly4free
Można,ale w tej sytuacji oni niechętni oddawać ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4576 PostWysłany: 25 Mar 2020 19:03 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 6629
Loty: 133
Kilometry: 237 780
Mamy marzec, więc się nie dziwię, że nie chcą oddawać pieniędzy z bezzwrotnej na czerwiec. :roll:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#4577 PostWysłany: 25 Mar 2020 23:14 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 264
niebieski
york671 napisał(a):

Jak ma się do tego wydane ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego: w którym zakazuje się działania obiektów turystycznych świadczących wynajem krótkoterminowy " związanej z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 55.20).

[cut]

Jak to rozumieć, na infolinii bookingu po konsultacji nic nie wiedzą na ten temat i mówią, że, jeśli klient jest z Polski i obiekt jest w Polsce to bez zgody obiektu nie mogą nic zrobić i nic nie wiedzą o ograniczeniu działalności obiektów w związku z tym rozporządzeniem.

Ktoś wie jak z tego wyjść? Czy apartamenty mogą działać etc? Może wypowie się ktoś kto jest w podobnej stacji lub jakiś prawnik? Z góry dzięki!

Linki:

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... -5qaC2MDcE

http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkd/5, ... wanie.html


@york671
Na dzień dzisiejszy, sytuacja wygląda tak:
Ten zakaz najmu krótkoterminowego obowiązywał w czasie stanu epidemiologicznego ogłoszonego 13.03.2020.
Przy wprowadzeniu 20.03.2020 stanu epidemii, takiego zakazu już nie było.

Brzmi to nieracjonalnie, ale od strony prawnej tak jest.

Tu można poczytać, jak Władysławowo potwierdziło to (brak tego zakazu od 20.03.2020) w Ministerstwie.
https://wladyslawowo.pl/cms/27897/aktualizacja_czasowe_ograniczenia_w_prowadzeniu_dzialalnosci_zwi
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#4578 PostWysłany: 26 Mar 2020 00:01 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2722
srebrny
@Wojowojo
Nic Ci sie nie nalezy. Dobra wola hostelu. Ładnie się zachował, że zaproponował zmianę terminu rezerwacji tak odległej w czasie.
Ja mam rezerwację za kilka dni w Gracji, która jest zamknięta i nie ma możliwości zwrotu środków.
W tej szczególnej sytuacji zaoferowali możliwość wykorzystania środków przez 12 miesięcy i uważam, ze to uczciwe z ich strony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4579 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:38 

Rejestracja: 26 Wrz 2016
Posty: 3
Pierwszy raz mam taką sytuację. Miałem bezzwrotną rezerwację we Francji od 11 do 16 kwietnia. Z wiadomych powodów nie mogę lecieć. Napisałem do hotelu, opowiedzieli, że nie refundują takich rezerwacji, a po 3 godzinach dostałem info z booking, że mogę bezpłatnie odwołać i tak zrobiłem. Problem jest w tym, że całość opłaty była już wcześniej pobrana. Czy ktoś miał podobną sytuację? Jak długo trzeba czekać na zwrot. Zapłaciłem kartą
Góra
 Relacje PM off  
 
#4580 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:52 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 7
@uliman - ja miałem podobną sytuację niedawno. Zwrot trwał około tygodnia.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 4648 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group