Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1776 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89
Autor Wiadomość
#1761 PostWysłany: 31 Lip 2019 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3784
HON fly4free
Temat zrobił się wszechobecny. Na forum lotnictwo.net.pl jest już wielostronicowy wątek (swoją drogą bardzo merytoryczny), nawet na FT już sobie o tym gaworzą. W popołudniowym paśmie radiowej Trójki też ma być jakaś wstawka (z zajawki wynika, że zbliżona w swym charakterze raczej do "Polskiej kroniki filmowej").

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#1762 PostWysłany: 31 Lip 2019 16:22 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 769
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
@suszek. Wielkiej dyskusji widzę nie ma, ale tak odnosząc się do Twoich odpowiedzi

1. Dane za 1 kwartał 2019 z BUD:

styczen: JFK 57,6% (12 lotow), ORD 69,6% (5 lotow)
luty: JFK 43,4% (16 lotow), ORD 24,8% (6 lotow)
marzec: JFK 47,5% (35 lotow), ORD 38,2% (18 lotow)

Dane z lata 2018 (Niestety znalazłem z tego roku)
Załącznik:
Zrzut-ekranu-2018-12-04-o-14.46.54.png


Dane mówią same za siebie, nie mam danych z WAW, żeby porównać, ale jestem przekonany ze LF BUD-ORD jest co najwyżej zadowalający w 2 miesiącach roku (choć i to niekoniecznie przekłada się na zyski). Trudno tu mówić o pełnych samolotach w sezonie.

Potencjał 70k rocznie (BUD-ICN), daje ok 190 pasażerów dziennie. Jakość na ogrom to nie wygląda (np. z PL do USA mamy 500k rocznie). O regionie nawet nie ma co pisać, bo w regionie jest kilka połączeń bezpośrednich. LO, mimo że zaoferuje z BUD połączenie bezpośrednie (którego nie było), będzie musiał się dzielić tortem z wieloma konkurentami. Poczekajmy na wypełnienie pierwszych rejsów, a to już niedługo...

2. 737MAX, powrócą do marca, albo nie powrócą. Inne huby też się zasilają z BUD na rejsy do JFK,ORD,ICN. Być może zamierzają coś ew. podnająć w razie jakby MAXy były dalej uziemione, ale póki co jest tak, że LO nie dał rady zapełnić luki po MAXach, ale otwiera nowe trasy.

3. Tyle, że jak nie pisałem o perspektywie 10 lat, ale o konkretnych planach do 2020, które miały zwiększyć przepustowość. PPL już rozpoczęła prace przy remontach, drogach szybkiego zejścia itp. CPK to zupełnie inna sprawa i dyskusja.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1763 PostWysłany: 31 Lip 2019 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 1885
Loty: 331
Kilometry: 542 179
HON fly4free
ha może i dobrze, że jej jeszcze nie ma, w tym wszystkim jest tyle znaków ?? i tyle zmiennych zależących od Boeinga, RR, pracowników, pasażerów, że -właśnie- pozostawmy też ICN do pierwszych lotów.

co do 1. jeszcze tutaj spory wymiar ma pokłosie a) podstawienia starego brudnego B767 jeszcze we wrześniu 2018 (biura masowo zaczęły oddawać bilety - zresztą czemu się dziwić, gdy cała reklama utrzymywała się na dreamlinerze .... ahhh .
no i b) w samym tylko styczniu anulowanych rejsów BUD-ORD/JFK było ... uwaga... 66 %!
W związku z tymi dwoma faktami reputacja na rynku była jaka była. Szczęscie w tym, że ludzie w dzisiejszych czasach i natłoku informacji potrafią zapomnieć o wszystkim w pare tygodni :)
ad. 2. te wszystkie rejsy z BUD - STR, BEG itp będa operowane przez EMB 95/90. Nie znam planów, ale może poprostu też nowe sztuki wjadą do tego czasu? teraz gdybam.
ad.3. cokolwiek by się nie stało, bez CPK ciężko nam będzie istnieć na świecie za 10 lat.
Oczywiście co będzie za 10 lat ... nie wiemy, na pewno wiele się jeszcze zmieni i tutaj bardzo spodobalo mi się stwierdzenie, że "świat w ciagu najbliższych 15 lat zmieni się bardziej niż w przeciągu ostatnich 50 lat". amen.
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1764 PostWysłany: 31 Lip 2019 17:13 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 769
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Cytuj:
ad.3. cokolwiek by się nie stało, bez CPK ciężko nam będzie istnieć na świecie za 10 lat.


Nie wiem kogo masz na myśli pisząc "nam" ;)
Polska sobie raczej poradzi bez CPK. Czy LO sobie poradzi? To już zależy od wielu czynników.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
 
#1765 PostWysłany: 31 Lip 2019 17:33 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3185
platynowy
To inaczej - linia lotnicza która chce być polska, koncentorwać swoją działalność w Polsce, kierować lwią część swojej oferty do polskiego klienta i jednocześnie móc tą ofertę stale poszerzać wraz z rosnącym rynkiem oraz przy tym być rentowną czyli działać w określonym schemacie który pozwoli jej zarabiać (czytaj hub, a bardziej obrazowo system piasty i szprych koła rowerowego) bez CPK nie będzie w stanie tego wcielić w życie.
Góra
 Relacje PM off
suszek lubi ten post.
 
 
#1766 PostWysłany: 31 Lip 2019 21:44 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 769
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Ale dlaczego tak skromnie. Ja bym wolał żeby LO kierował lwią część swojej oferty do klientów spoza Polski, koncentrował się na całym rynku europejskim i był jedną z największych linii na świecie. Poza tym co będzie jak linia lotnicza nie będzie chciała być polska? Co wtedy zrobi jej właściciel? :)

Tak na poważnie, dlaczego akurat CPK, a nie duoport WAW-WMI, rozbudowane WAW albo lotnisko w Mszczonowie?
Czy może ktoś podlinkować rzetelną rządową analizę, z rozpatrywanymi wariantami, oceną ryzyk, zysków itp? Co z Okęciem? Zamykamy czy nie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1767 PostWysłany: 31 Lip 2019 23:03 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5003
Loty: 785
Kilometry: 740 000
platynowy
Jeżeli ktoś ma wątpliwości, kto zarządza tą firmą, to proszę bardzo:

https://polskieradio24.pl/42/259/Artyku ... w-tym-roku
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1768 PostWysłany: 31 Lip 2019 23:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 618
Loty: 11
Kilometry: 5 845
srebrny
@rattaman w polityce nie ma ma rzeczowych ocen. Ma być i już!
_________________
e-prezes.livejournal.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#1769 PostWysłany: 01 Sie 2019 22:53 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 3597
złoty
mowisz o koncu pieniedzy na rozbudowe modlina czy CPK ? :)


Ostatnio edytowany przez michcioj, 01 Sie 2019 23:34, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#1770 PostWysłany: 02 Sie 2019 13:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 2207
złoty
Może by wydzielić ten OT z Lotu ?

Mod :arrow: cpk-cpk,18,143890
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 08 Sie 2019 09:57, edytowano w sumie 1 raz
https://www.fly4free.pl/forum/cpk-cpk,18,143890
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1771 PostWysłany: 07 Sie 2019 13:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Maj 2014
Posty: 453
Loty: 286
Kilometry: 269 627
niebieski
Częściej z Lublina, Rzeszowa i Poznania do Warszawy

https://www.pasazer.com/news/41964/lot, ... szawy.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
to_ja lubi ten post.
Garmond uważa post za pomocny.
 
 
#1772 PostWysłany: 07 Sie 2019 18:23 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 662
Loty: 46
Kilometry: 58 864
niebieski
Z Rzeszowa? A po co, przecież zawsze można się z marszałkiem zabrać :)
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
 
#1773 PostWysłany: 10 Sie 2019 14:47 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 769
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
LO wrzucił pulę tanich biletów na połączenie BUD - ICN (ponoć można kupić RT od 266EUR).
Ma ktoś może jakiś dane jak im idzie wypełnianie samolotów na tej trasie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1774 PostWysłany: 10 Sie 2019 16:55 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 2720
Loty: 164
Kilometry: 420 697
Koreańscy turyści bardzo lubią te rejony :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
pawfazi lubi ten post.
 
 
#1775 PostWysłany: 14 Sie 2019 09:07 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 769
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Oby biznes lubił, bo na turystach to nie zarobią.

Tak przy okazji, na GW jest artykuł o "sukcesach" LO na Węgrzech. Nie jest optymistyczny.
Tak w skrócie. Duże straty na ORD, NYC. Powrót na BUD-ORD w sezonie letnim mało prawdopodobny. Wejście na BUD-ICN nietypowo szybkie i ryzykowne. Ciekawostka, że przed wprowadzeniem połączeń do NYC i ORD, LO szacowało potencjał trasy na 165 tys. pasażerów rocznie. Na BUD-ICN szacuje na 70 tys. rocznie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1776 PostWysłany: 14 Sie 2019 13:32 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1617
srebrny
To jeszcze odnośnie Węgier:
https://businessinsider.com.pl/firmy/st ... es/sm8y6gr
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1776 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group