Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
#561 PostWysłany: 19 Lip 2016 23:55 

Rejestracja: 22 Wrz 2015
Posty: 19
Zarezerwowałem lot, tyle że zapłaciłem dopiero po kilku dniach i nim pieniądze doszły, rezerwacja przepadła. Płaciłem w funtach z konta walutowego, a było to już z półtora miesiąca temu - do dziś nie otrzymałem zwrotu. To normalne że tyle się czeka, czy powinienem zadzwonić? Wiem że trochę potrącą w ramach "administracji", ale mam nadzieję że jednak oddają taki spóźniony przelew...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia
Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu
#562 PostWysłany: 20 Lip 2016 00:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
@Brooce Kasę oddadzą ale nie sami z siebie tylko po twojej interwencji telefonicznej lub mailowej.Musisz wyjaśnić sytuację bo możesz tak czekać w nieskończoność ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#563 PostWysłany: 22 Lip 2016 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2014
Posty: 748
niebieski
Przed chwilą kupiłem bilet za 59.99 euro. Choć mam zwykłe konto, nie walutowe, to zapłaciłem w euro i przewalutowanie zostawiłem bankowi. Wiem, że mogłem zapłacić od razu w złotówkach ale kurs Wizz'a jest dosyć wysoki. mBank policzył ok. 278zł co daje kurs 4.63. Na stronie banku w kursach walut jest 4.49. Pytanie skąd ta różnica? To jakaś opłata dla banku za przewalutowanie czy jak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#564 PostWysłany: 22 Lip 2016 14:13 

Rejestracja: 20 Maj 2011
Posty: 714
niebieski
Zajrzyj do TOiP mbanku:
"Dla kart Visa: przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 5,9% od wartości transakcji.
Dla kart MasterCard: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3% wartości transakcji."
_________________
FLY4FREE: Relacja z NAMIBII - dostawczakiem we dwoje
Góra
 Profil Relacje PM off
SJK uważa post za pomocny.
 
      
#565 PostWysłany: 22 Lip 2016 15:46 

Rejestracja: 03 Lip 2015
Posty: 69
SJK, to jest blokada. Rozliczenie transakcji i ostateczna kwota będzie za kilka dni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#566 PostWysłany: 24 Lip 2016 16:10 

Rejestracja: 24 Lip 2016
Posty: 2
Chcę zapłacić za przelot z UK do Polski w funtach z konta Kantor Walutowy w Alior Banku. Dostałem następujące informacje o przelewie:

Kod SWIFT: CITIGB2L
Sort code: 18-50-08
Międzynarodowy numer konta: GB60CITI18500811210394
Informacje o koncie: Wizz Air Hungary Kft
Krajowy numer konta: 11210394
Informacje o koncie: Wizz Air Hungary Kft

Użyłem międzynarodowego numeru konta i podanego wyżej kodu SWIFT, jednak nie mogę dokonać przelewu, gdyż w trakcie zupełniania podana jest informacja, iż SWIFT powinien mieć 11 znaków. Czy powinienem po prostu wpisać CITIGB2LXXX?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#567 PostWysłany: 09 Sie 2016 08:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lut 2014
Posty: 722
niebieski
Chcę kupić bilet z Izraela do Polski w W6. Domyślnie transakcja pokazuje się w szeklach. Czy jak zmienię na PLN, księgowanie będzie w naszej walucie, tym samym uniknę podwójnego przewalutowania w banku?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#568 PostWysłany: 09 Sie 2016 09:22 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Tak, ale ich kurs na PLN zazwyczaj jest słaby

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#569 PostWysłany: 23 Sie 2016 11:58 

Rejestracja: 23 Sie 2016
Posty: 2
Czy ktoś zna sposób, by obejść dodatkową opłatę za przebookowanie lotu w KLM?
Lot był raczej w promocji, Warszawa-Amsterdam za 440 zł. Lecę we wrzesniu, a potrzebuję lecieć w październiku. Z tego co widzę loty w październiku kosztują tyle samo.
Help!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#570 PostWysłany: 23 Sie 2016 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Jedyne na co możesz liczyć, to to taka że linia z jakiegoś powodu zmieni godzinę lotu, inaczej nie ma szans na zmianę - taka jest specyfika najtańszych lotów.
Góra
 Profil Relacje PM off
jeffrey9891 uważa post za pomocny.
 
      
#571 PostWysłany: 23 Sie 2016 14:12 

Rejestracja: 23 Sie 2016
Posty: 2
Rozumiem, musiałam się upewnić. Dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#572 PostWysłany: 13 Paź 2016 14:56 

Rejestracja: 31 Sie 2010
Posty: 194
Witam,

szybkie pytanie gdyż nie jestem pewien. Czy za bilet w walucie GBP/USD/EUR lepiej zapłacić kartą w PLN (T-Mobile Bank) czy za GBP kartą w EUR/USD?
_________________
Pozdrawiam,
Dusza
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#573 PostWysłany: 23 Paź 2016 11:32 

Rejestracja: 23 Paź 2016
Posty: 2
znalazłem bilet na stronie UIA :waw-ist rtn za ok.1100pln ,ten sam bilet na Tripsta kosztuje ok.600pln. O co chodzi?
.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#574 PostWysłany: 23 Paź 2016 13:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
Nic nadzwyczajnego,zdarza się ,że u pośrednika jest znacznie taniej, oby tylko cena została na tym samym poziomie przy dojściu do etapu płatności bo bywa niestety różnie;)
Góra
 Profil Relacje PM off
kwmed uważa post za pomocny.
 
      
#575 PostWysłany: 25 Paź 2016 14:19 

Rejestracja: 23 Paź 2016
Posty: 2
dzięki:)
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#576 PostWysłany: 25 Paź 2016 23:44 

Rejestracja: 26 Sie 2016
Posty: 77
Mam zamiar lada dzień kupić bilety na stronie NOK Airlines. Ceny u nich podawane są w Bahtach (lot wewnętrzy w Tajlandii). Pytanie, jak z płatnością kartą z polskiego konta? Przelicznik będzie PLN-BHT czy raczej PLN-USD-BHT? Jest jakaś metoda żeby względne jak najmniej stracić na przelicznikach?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#577 PostWysłany: 26 Paź 2016 10:34 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Będzie BHT-USD-PLN. Jeżeli chcesz mniej stracić to załóż sobie jakąś kartę dolarową (np. Alior Kantor)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#578 PostWysłany: 13 Lis 2016 18:30 

Kupiłem bilety w BA, płaciłem kartą debetową, karta w międzyczasie została zablokowana ze względów bezpieczeństwa przez bank. Czy ktoś wie czy będą ode mnie wymagać tej samej karty?

"To jest potwierdzenie e-biletu. Twój bilet przechowywany jest w naszych systemach, nie otrzymasz biletu papierowego związanego z rezerwacją.
Gdy podróżnym jest właściciel karty kredytowej użytej do opłacenia biletu, należy pamiętać o zabraniu jej ze sobą w celu weryfikacji przed podróżą."
Góra
 PM off  
      
#579 PostWysłany: 13 Lis 2016 19:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Jeżeli już będą sprawdzać, to tak, będą oczekiwać że numer karty będzie taki sam jak użyty do rezerwacji, ale ogólnie w BA jest to bardzo mało prawdopodobne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#580 PostWysłany: 13 Lis 2016 19:10 

Mareckipl napisał(a):
Jeżeli już będą sprawdzać, to tak, będą oczekiwać że numer karty będzie taki sam jak użyty do rezerwacji, ale ogólnie w BA jest to bardzo mało prawdopodobne.


Zadzwonię jutro na infolinię i sprawdzę co powiedzą. Chyba ludziom zdarzają się nieprzewidziane wymiany kart.
Dam znać.

Czy ktoś spotkał się że BASIC chciał od niego kartę płatniczą która płacił za bilety na lotnisku?
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group