Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna
Autor Wiadomość
#701 PostWysłany: 06 Lut 2020 23:49 

Rejestracja: 25 Sie 2019
Posty: 114
Loty: 49
Kilometry: 85 041
Z doświadczenia wiem, że płatność szybkim przelewem tylko wydłuża cały proces. Mi rezerwacja wisiała przez 2 tygodnie, zanim się doszukali kasy na koncie po "Szybkim przelewie".
Oby się to zmieniło i teraz ogarniali szybciej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Dla cyfrowych nomadów: miesiąc w Tajlandii za 3859 PLN (z majówką). Loty z bagażem z Warszawy + 4* hotel Dla cyfrowych nomadów: miesiąc w Tajlandii za 3859 PLN (z majówką). Loty z bagażem z Warszawy + 4* hotel
Tygodniowa wycieczka na Azory za 1786 PLN. Loty Lufthansą z Katowic + 4* hotel Tygodniowa wycieczka na Azory za 1786 PLN. Loty Lufthansą z Katowic + 4* hotel
#702 PostWysłany: 14 Lut 2020 20:03 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
Cześć, czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę w jaki sposób można uzyskać od Lufthansy fakturę (lub jakikolwiek inny dokument na którym widnieją dane firmy + NIP)? Przecież to są jakieś żarty. Polska infolinia LH tłumaczy, że fakturę można uzyskać wyłącznie dla lotów, które rozpoczynają się w Polsce, natomiast niemiecka infolinia twierdzi, że kwit pasażerski jaki wystawiają jest wystarczający, aby zaliczyć bilet w koszty firmy --> wg niemieckiego prawa podatkowego - to prawda, ale w PL na bilecie musiałyby się znaleźć dane firmy + NIP, którego na kwicie pasażerskim nie ma.

Rezerwacja poprzez LH.com - lot: Berlin-TXL-NY JFK.
Lufthansa - linia 5*...

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#703 PostWysłany: 14 Lut 2020 20:44 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3219
srebrny
Sam bilet lotniczy wystarczy do zaliczenia w koszty działalności, jak również do rozliczenia delegacji
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Picia163e uważa post za pomocny.
 
      
#704 PostWysłany: 14 Lut 2020 21:04 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
Dzięki za informację. Ja wszędzie spotykam się z interpretacjami w stylu:

"Bilet lotniczy może stanowić podstawę księgowania, gdy trasa lotu wynosi minimum 50 km, a bilet zawiera dane takie jak:

 a) numer i datę wystawienia
 b) imię i nazwisko lub nazwę podatnika
 c) numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku
 d) informacje pozwalające na identyfikację rodzaju usługi
 e) kwotę podatku
 f) kwotę należności ogółem


Kwit od LH nie zawiera NIP mojej firmy, więc zakładałem, że w/w. warunki nie są w tym wypadku spełnione.
Od każdego innego przewoźnika z którym latam, nigdy nie było problemu z uzyskaniem dokumentu na którym występuje NIP.


Ostatnio edytowany przez J29, 14 Lut 2020 23:16, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#705 PostWysłany: 14 Lut 2020 22:02 

Rejestracja: 30 Kwi 2019
Posty: 37
" c) numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku" - w tym przepisie chodzi o NIP wystawcy tego dokumentu, a nie kupującego.
Góra
 Profil Relacje PM off
Picia163e lubi ten post.
Picia163e uważa post za pomocny.
 
      
#706 PostWysłany: 14 Lut 2020 22:54 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
Tego numeru również nie ma na dokumencie LH, ale myślę, że to jakoś przejdzie :) Dzięki za pomoc!


Ostatnio edytowany przez J29, 14 Lut 2020 23:17, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#707 PostWysłany: 15 Lut 2020 00:38 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3219
srebrny
U mnie jest podany NIP na drugiej stronie (co prawda dla biletu wystawionego w PL)

Załącznik:
Screenshot_20200214_233357.png
Screenshot_20200214_233357.png [ 68.71 KiB | Obejrzany 8352 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#708 PostWysłany: 15 Lut 2020 14:26 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
-- 15 Lut 2020 13:31 --

Na moim kwicie niestety nie umieszczają NIP :(
Stopka z ich danymi jest skrojona w ten sposób:

-- 15 Lut 2020 14:26 --

W tym tekście nad stopką również brak info dot. NIP.

Załączniki:
Zrzut ekranu 2020-02-15 o 13.23.20.png
Zrzut ekranu 2020-02-15 o 13.23.20.png [ 52.23 KiB | Obejrzany 8297 razy ]
Zrzut ekranu 2020-02-15 o 12.30.29.png
Zrzut ekranu 2020-02-15 o 12.30.29.png [ 22.69 KiB | Obejrzany 8312 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#709 PostWysłany: 02 Cze 2022 11:59 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2349
Loty: 235
Kilometry: 320 186
złoty
Zakup biletu krajowego LO w OTA (Gotogate), a faktura. Czy ktoś wie z doświadczenia, czy LOT wystawi mi fakturę VAT na firmę poprzez ich formularz, jeśli dokonam zakupu przez OTA?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#710 PostWysłany: 02 Cze 2022 12:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22255
Nie, będziesz musiał się skontaktować z OTA
Góra
 Profil Relacje PM off
J29 lubi ten post.
J29 uważa post za pomocny.
 
      
#711 PostWysłany: 02 Cze 2022 13:00 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1678
@Zeus piszesz nieprawdę. Bez problemu będzie FV ze strony LO na pełną kwotę
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off
J29 lubi ten post.
J29 uważa post za pomocny.
 
      
#712 PostWysłany: 02 Cze 2022 13:08 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22255
Nie do końca, z bravofly/lastminute zawsze LO kierował mnie do OTA. I to nie jeden pracownik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#713 PostWysłany: 02 Lip 2022 20:24 

Rejestracja: 16 Lip 2012
Posty: 36
Cześć, czy jest tu ktoś z polecenia, kto rezerwuje bilety przez swoje karty innym, korzystałam od 10 lat z jednego pana stąd ale kontakt się urwał, będę wdzięczna za polecenia albo PW
Góra
 Profil Relacje PM off
sobo lubi ten post.
 
      
#714 PostWysłany: 09 Lip 2022 03:23 

Rejestracja: 09 Lip 2022
Posty: 2
Witam serdecznie wszystkich, znalazłam się w dziwnej sytuacji, której nie bardzo rozumiem co dalej zrobić a mianowicie postanowiłam pierwszy raz kupić sobie sama bilet, weszłam na stronę Lufthansy zrobiłam rezerwację, lecz jej nie mogłam opłacić, zrobiłam drugi raz rezerwację, otrzymałam na maila nr rezerwacji ale tej drugiej też nie mogłam opłacić, zrobiłam trzeci raz rezerwację i sądziłam, że udało mi się opłacić, ale pieniędzy z konta nie pobrało, więc dałam sobie spokój i stwierdziłam, że spróbuję ponownie później. Po kilku dniach otrzymałam maila o zmianie godziny loty i trzech opcjach do wyboru, które mam czas wybrać do 21 lipca., ale pieniadze z konta nie zostały pobrane a wchodząc na konto na stronie internetowej i wpisując nr rezerwacji widnieje komunikat, że takiej rezerwacji nie ma. Więc zastanawiam się czy ona jest nadal aktualna i czy po tym 21 lipca pobiorą mi opłatę za dany bilet? Czy komuś się zdarzyło coś takiego? Nie ukrywam, że ta sytuacja spędza mi sen z powiek bo się zestresowałam tym wszystkim. Chciałam nauczyć się sama kupować bilet a jak zwykle namieszałam. Proszę o pomoc. A na infolinię się dodzwonić tam nie idzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#715 PostWysłany: 10 Lip 2022 22:17 

Rejestracja: 18 Sty 2018
Posty: 134
Hej,

Mam następujacy problem. Kupiłem loty Wizzair i zapłaciłem kartą, ale z racji za niskiego limitu płatności na koncie płatność została odrzucona. Teraz moja płatność ma status oczekująca i nie mam możliwości ponowienia zapłaty.

Czy ktoś miał taki problem? Sprawa jest dość pilna z racji, że już klepnąłem hotel i wylot jest niedługo. Czy powinienem kupić kolejne bilety czy czekać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#716 PostWysłany: 10 Lip 2022 22:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7778
złoty
Kupić kolejny bilet.Ten ulegnie anulacji z racji braku opłaty.
Góra
 Profil Relacje PM off
mery333 lubi ten post.
mery333 uważa post za pomocny.
 
      
#717 PostWysłany: 17 Lip 2022 21:45 

Rejestracja: 16 Lip 2012
Posty: 36
Ponowię pytanie, czy jest tu ktoś z polecenia, kto rezerwuje bilety przez swoje karty innym, korzystałam od 10 lat z jednego pana stąd ale kontakt się urwał, będę wdzięczna za polecenia albo PW
oraz czy mogę prosić o info czy można komus kupić bilet na wizzair Discount czy to musi być właściciel karty ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#718 PostWysłany: 17 Lip 2022 22:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7778
złoty
Aby ceny były ze zniżką właściciel konta wizz z WDC musi być na rezerwacji nawet jak nie poleci.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#719 PostWysłany: 17 Lip 2022 23:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1734
platynowy
Badz tez z magiczna znizka, ale takich juz prawie nie ma a jak SA to bardzo limitowane - jeden zakup karta plastikowa I koniec zabawy na Rok.
Jak czesto latasz to kup znizke na Wizzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#720 PostWysłany: 18 Lip 2022 00:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4463
złoty
W śp DC zniżki były nawet raz na kwartał!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group