Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 659 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Autor Wiadomość
#641 PostWysłany: 21 Paź 2020 07:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 5341
HON fly4free
Ciekawe, czy i kiedy ktoś z f4f się tym przepłynie:

https://www.onet.pl/styl-zycia/whitemad ... f,30bc1058
Góra
 Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
 
#642 PostWysłany: 22 Paź 2020 21:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 370
Loty: 196
Kilometry: 323 953
niebieski
Relacja z rejsu MSC:
https://www.onet.pl/turystyka/onetpodro ... e,07640b54
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#643 PostWysłany: 14 Lis 2020 09:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2014
Posty: 247
Loty: 103
Kilometry: 203 849
niebieski
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci ... =BoxOpImg3
Góra
 Relacje PM off  
 
#644 PostWysłany: 20 Lis 2020 23:06 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
Coraz dziwniejsze rejsy się pojawiają...miesiąc na morzu nie wiadomo ani skąd ani dokąd :-)

https://www.kreuzfahrtberater.de/kreuzf ... land?erw=1

Załącznik:
tui1.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
metia lubi ten post.
 
 
#645 PostWysłany: 08 Gru 2020 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2015
Posty: 839
Loty: 106
Kilometry: 234 544
złoty
greg2014 napisał(a):
Coraz dziwniejsze rejsy się pojawiają...miesiąc na morzu nie wiadomo ani skąd ani dokąd :-)

https://www.kreuzfahrtberater.de/kreuzf ... land?erw=1

Załącznik:
tui1.png


Jak za darmo to wsiadam :) Tylko nie wiem gdzie ;)
_________________
Tajlandia, Malezja, Singapur

Bulgaria
Góra
 Relacje PM off  
 
#646 PostWysłany: 08 Gru 2020 17:26 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
Podali już, że to będzie rejs na Karaiby i że musi być co najmniej 1000 chętnych, żeby się odbył.

@juggler5 - na darmochę bym niestety nie liczył :-) Sprzedają tylko kabiny od balkonu w górę chociaż z tego co widzę teraz nie ma dostępnych żadnych wolnych miejsc - pytanie czy wszystko sprzedali, czy dali sobie spokój z tym pomysłem a na stronie wisi już tylko "z rozpędu".

Jeśli szukasz darmochy to zainteresuj się rejsami Royal Caribbean z Miami. Przed planowanym restartem działalności rekrutują wolontariuszy na kilkudniowe rejsy próbne, których celem będzie weryfikacja czy wszystko działa jak należy. Oczekiwań mają co niemiara ale ponoć ma być to rejs za friko - czy na pewno nie wiem bo w szczegóły się nie wczytywałem - linki zamieszczam poniżej.

https://www.royalcaribbeanblog.com/2020 ... est-cruise

https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
Góra
 Relacje PM off
MaxDream lubi ten post.
 
 
#647 PostWysłany: 21 Sty 2021 22:37 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2452
platynowy
Costa woduje nowy statek. Ciągle liczą na odbicie?
https://www.portalmorski.pl/m-stocznie- ... ego-statku
Góra
 Relacje PM off  
 
#648 PostWysłany: 21 Sty 2021 23:05 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
Statki były w budowie jeszcze przed pandemią i w wielu przypadkach właśnie dobiegają one końca. Od rozpoczęcia do zakończenia trwa to dobrze ponad rok (w przypadku największych prawie 2 lata) a kiedy się za nie zabierali, nic nie zapowiadało tego widzimy dzisiaj. Doki i nabrzeża w stoczniach trzeba zwolnić na inne jednostki - raczej nie wycieczkowe - a żeby miejsce, które zajmuje rozpoczęty kadłub wycieczkowca można było zwolnić dla potrzeb budowy innego statku, poprzedni trzeba skończyć lub prawie skończyć. Kto mógł poprzekładał terminy ale większości się to nie udało bo i temat raczej prosty nie jest. Wszyscy zatem płacą i płaczą pewnie.

Na łatwe odbicie to raczej chyba nikt nie liczy - dlatego większość operatorów sprzedaje co starsze i mniejsze jednostki. Co chwilę jest jakiś kolejny komunikat - albo o sprzedaży albo o złomowaniu. Floty po pandemii będą mniejsze ale też dużo młodsze i z większym udziałem bardzo dużych jednostek.

Najwięcej statków w budowie ma MSC - tylko w 2021 roku mają wejść do floty dwa giganty na 4500-5000 pasażerów. W 2020 też chyba odebrali dwa statki, nie wiem czy odbyły one chociaż jeden rejs. Obie aktualne budowy są bardzo zaawansowane. Zobaczymy kiedy, z kim i gdzie będą pływały.
Góra
 Relacje PM off  
 
#649 PostWysłany: 28 Sty 2021 16:21 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 429
srebrny
MSC Grandioza ruszyła 25 stycznia w pierwszy planowy rejs w tym roku, ale w necie mało informacji i zdjęć. Można gdzieś znaleźć liczbę pasażerów albo inne informacje o takim rejsie? Inni operatorzy też ruszyli już na Morze Śródziemne czy to raczej chwyt marketingowy?

Myślicie, że jest realna szansa na rejs w lipcu w Norwegii?
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#650 PostWysłany: 28 Sty 2021 20:04 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
Obstawiam, że pierwsze rejsy będą odbywały się z minimalną liczbą pasażerów, pewnie podobnie jak pisałem jakiś czas temu po pierwszych rejsach Costy i MSC, które wystartowały jesienią. Obstawiam max. 20% z jakąś nadreprezentacją agentów biur podróży. Poza tym ograniczenia w podróżowaniu, kwarantanny, obowiązkowe testy itd. też nie pomagają. Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że na statku są pasażerowie tylko z Włoch.

Co do fiordów i wakacji to póki co nikt nic nie wie. Obstawiałbym szanse na 50/50 - ale to takie wróżenie z fusów.
Operatorzy liczyli na dużo szybszy restart biznesów a tymczasem zwijają się coraz bardziej. Norwegian, który już jakiś czas temu obsadził swoje statki na Karaibach załogami wczoraj ogłosił, że wszystkich poza niezbędną załogą szkieletową wysyła do domów. W tym celu do Azji wysyła dwa spośród swoich największych statków, które zbierają teraz załogi ze wszystkich statków a potem jak tramwaje będą rozwoziły je po kolejnych krajach. Robią to już po raz drugi - wcześniej podobna akcja była chyba w maju albo czerwcu. Gdyby wierzyli w szybki restart to nie sądzę, żeby zdecydowali się na coś takiego. Operacja kosztuje majątek.
Góra
 Relacje PM off
krzysiekk86 lubi ten post.
krzysiekk86 uważa post za pomocny.
 
 
#651 PostWysłany: 28 Sty 2021 23:29 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 429
srebrny
@greg2014, tak też czułem... Ale żeby upłynnić Voucher z zeszłego roku zrobiłem próbę rezerwacji na lipiec w tym roku (cena rejsu spadła już o 500 EUR względem zeszłego roku). Pytanie jeszcze czy uznają Voucher....
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#652 PostWysłany: 04 Lut 2021 20:45 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
-- 28 Sty 2021 22:48 --

Myślę, że będą uznawali vouchery i przedłużali ich ważność, inaczej by ich klienci "zagryźli".

Ja w NCL miałem certyfikat na 250 USD, który kupiłem jakiś czas temu na rejsie (kosztował 100 USD ale ma wartość wyższą i jak się planuje z nimi pływać to opłaca się coś takiego wziąć). Kończył ważność na początku stycznia ale sami go przedłużyli o 6 miesięcy i z tego co czytam tak już robią od jakiegoś czasu - przecież nie da się go teraz wykorzystać a rezerwowanie czegokolwiek to czysta ruletka.

Dla odmiany u Costy miałem niewykorzystane rabaty 10% za kabiny premium, które są ważne rok. Wszystkie znikły z profilu ale jak będę chciał coś rezerwować to się na pewno o nie upomnę. Zresztą Costa podobnie jak jej córka - AIDA nie przyjmują już chyba od 3-ech tygodni rezerwacji. Na początku roku mieli włam do systemu AIDA - hakerzy im zrobili taki galimatias, że od tego czasu do dziś się nie pozbierali. Oficjalna wersja jest taka, że nie przyjmują rezerwacji bo nie wiedzą kiedy będą pływać ale AIDA odwołała rejsy noworoczne uzasadniając to oficjalnie włamaniem do systemu internetowego i brakiem pewności czy wszystko działa prawidłowo. Komunikat był kuriozalny jak na tak dużą firmę. Coś chyba jednak było na rzeczy bo końcówka rejsu świątecznego odbywała się tak, że wszystkie wydatki na statku były załatwiane "papierkowo" a nie kartami - podobnie były rozliczane salda kabin na koniec rejsu. Dobrze, że mieli niewielkie obłożenie bo w normalnych warunkach by się chyba utopili w tych kwitkach.

Jak widać nie tylko pandemia ćwiczy operatorów...

-- 04 Lut 2021 19:45 --

Już wiadomo, że w tym roku można praktycznie zapomnieć o rejsach na Alaskę oraz po wschodnim wybrzeżu USA i Kanady (Nowa Anglia, Wielkie Jeziora). Rząd Kanady przedłużył zakaz dla wycieczkowców do końca lutego 2022. W praktyce rejsy z Seattle na Alaskę będą możliwe statkami pod banderą USA...czyli wcale bo prawie wszyscy operatorzy pływają pod banderą Bahamów, Panamy czy innego kraju taniej bandery. Tych z kolei obowiązuje bardzo stare prawo nakładające (w dużym uproszczeniu) obowiązek wizyty w porcie obcym podczas rejsu między portami amerykańskimi - a takiego w drodze z Seattle na Alaskę oprócz portów w Kanadzie nie ma. Bardzo duży rynek rejsów wycieczkowych można na rok wykreślić z planów.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#653 PostWysłany: 08 Lut 2021 16:28 

Rejestracja: 01 Paź 2017
Posty: 12
greg2014 napisał(a):
Statki były w budowie jeszcze przed pandemią i w wielu przypadkach właśnie dobiegają one końca. Od rozpoczęcia do zakończenia trwa to dobrze ponad rok (w przypadku największych prawie 2 lata) ...y.


Dobrze ponad rok, to trwa sam etap projektowania. W przypadku duzych cruiserow, od momentu podpisania umowy do wyjscia statku ze stoczni trwa to 4 lata.
Góra
 Relacje PM off  
 
#654 PostWysłany: 08 Lut 2021 21:55 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
@kas01 - oczywiście masz rację co do czasu projektowania - mało tego, dla dużych jednostek (czy klas jednostek) może to zająć nawet kilka lat. Istotna dla tematu kwestia jest taka, że dok, pochylnia czy nabrzeże są potrzebne dopiero od momentu rozpoczęcia budowy a nie w czasie projektowania i głównie o to mi chodziło w jednym z poprzednich postów. Projektowanie dużo łatwiej jest przerwać niż budowę, gdy np. na pochylni jest już jakaś konstrukcja o wadze np. 100 tys. ton i żeby coś nowego na tej pochylni zrobić, trzeba najpierw pozbyć się tego co tam już jest.

Przy okazji warto dodać, że stosunkowo rzadko jakaś jednostka jest projektowana od nowa. Operatorzy zwykle bazują na gotowcach - zaprojektowanych już klasach jednostek. Bardzo dużo nowych wycieczkowców, która jest budowana opiera się na tych samych projektach. Różnice dotyczą głównie sposobu aranżacji przestrzeni wspólnej, wyposażenia kabin, detali itp.

Często są to zresztą statki pływające pod "sztandarami" różnych operatorów, aczkolwiek zazwyczaj z jednej grupy kapitałowej. Przykładowo Carnival zaprojektował klasę Helios, w ramach której powstają (powstały) statki: AIDA Nova, Costa Smeralda, Iona, AIDA Cosma, Mardi Gras, Costa Toscana, Carnival Celebration i jeszcze dwa kolejne, które nie mają jeszcze nawet nazw (dla operatorów: AIDA oraz P&O). W sumie tylko ta lista zawiera 5 różnych operatorów.

Jeśli popatrzeć na jednostki MSC czy Royal Caribbean to bez problemu można zaobserwować to samo zjawisko.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#655 PostWysłany: 09 Lut 2021 00:12 

Rejestracja: 01 Paź 2017
Posty: 12
Tlumaczysz to wszystko projektantowi tych jednostek, w tym wszystkich ktore wymieniles :)
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#656 PostWysłany: 25 Mar 2021 00:21 

Rejestracja: 19 Sty 2020
Posty: 8
Cześć,
do końca kwietnia mam wybrać jakiś rejs MSC żeby nie stracić vouchera. Może ktoś może doradzić na jaki kierunek się decydować? Czy one w ogóle dojdą do skutku?
Góra
 Relacje PM off  
 
#657 PostWysłany: 25 Mar 2021 08:38 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
A MSC nie przedłuża ważności voucherów ? Mi NCL przedłużył już dwa razy.
Jeśli nie, ja bym zarezerwował coś, gdzie naprawdę chciałbym popłynąć. Jeśli anulują (a prawdopodobieństwo dzisiaj jest chyba duże) to dadzą Ci pewnie nowy voucher. Morze Śródziemne pewnie w drugiej połowie roku ruszy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#658 PostWysłany: 25 Mar 2021 20:14 

Rejestracja: 19 Sty 2020
Posty: 8
Rezerwowałem przez biuro podróży. A samo MSC to nie wiem co robi, chyba jak odwołają rejs to dają voucher. Póki co, to muszę w kwietniu coś wybrać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#659 PostWysłany: 25 Mar 2021 21:30 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1377
platynowy
Jeśli kupowałeś w polskim biurze to trzeba było odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy. Na początku praktycznie wszyscy dawali vouchery ale w ramach jednej z ustaw covid-owych powstał program pomocowy dla operatorów turystycznych, którzy klientom, którzy odstąpili od umowy i nie zaakceptowali voucherów sfinansował zwroty. Warunkiem był zakup wyjazdu przez polskie biuro podróży. Też miałem rejs zaplanowany dokładnie rok temu, dostałem za niego od Costy voucher - ale po odstąpieniu i złożeniu wniosku do TFG, w IV kwartale dostałem zwrot 100% kasy.

Nie wiem gdzie kupowałeś rejs i jaki jest status Twojej rezerwacji oraz czy nie jest za późno na odstąpienie. Krótki FAQ jak działa fundusz w ramach TFG, z którego były dokonywane zwroty znajdziesz tutaj: https://tfg.ufg.pl/tresc/18/Najczesciej ... ne_pytania
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 659 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group