Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 09 Lip 2019 19:18 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1553
złoty
Ja płynąłem Deliziosą, ale to raczej nie ma znaczenia co to za statek. Ostatnio problemy miał MSC. To są kolosy z ogromną burtą podatną na podmuchy wiatru.

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 09 Lip 2019 21:28 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 959
platynowy
@Pabloo - byłem na rejsie na Deliziosie. Odbiegając od tematu akurat na tym statku kolorystyczno-światełkowo-wzorkowy kicz w wydaniu Costy mi się podobał :-)

Co do bezpieczeństwa to powtórzę to co napisałem chyba gdzieś wcześniej w tym wątku - moim zdaniem kanał Giudecca w Wenecji powinien być dawno zamknięty dla wycieczkowców. Oficjalnie mówi się o tym, że dla wycieczkowców w ciągu kilku lat zostanie zamknięty cały port w Wenecji (wycieczkowce mają być przeniesione do Triestu) ale biorąc pod uwagę ile w ostatnich latach zainwestowano w terminale dla wycieczkowców i parkingi w porcie przeznaczone głównie dla ich pasażerów, to nie bardzo w to wierzę. Poza tym patrząc na mapę, z portu w Wenecji można wyjść na pełne morze nie przepływając obok placu św. Marka - pytanie tylko dlaczego wycieczkowce z niej nie korzystają (pomijając kwestie tego, że przepłynięcie obok placu św. Marka jest atrakcją dla pasażerów). O ile dobrze pamiętam to aktualnie statki z Wenecji płyną trasą, którą poniżej zaznaczyłem na czerwono. Pytanie czy alternatywna - zielona trasa jest z punktu widzenia parametrów drogi wodnej możliwa do wykorzystania dla wycieczkowców. Jeśli tak to moim zdaniem dawno powinna być uruchomiona. Jeśli zaś nie jest to powinna być doprowadzona do stanu, który to umożliwi (np. pogłębiona).

Załącznik:
wenecja.jpg


Statek to gigantyczny żagiel i przy silnym wietrze w ogóle mnie nie dziwi to co widać na tym filmie. Żadne holowniki nie utrzymają 100 tys. ton. (a Deliziosa należy raczej do średniaków patrząc na to, co wpływa do Wenecji). Pamiętam jak w Nassau na Bahamach z wielkim trudem pomogły "zaparkować" statek (właśnie Costa Deliziosę) w porcie dopychając ją do nabrzeża. Cała burta statku była później czarna od śladów opon, którymi obwieszone są holowniki, które napierały nimi na statek.

Inna sprawa, że aktualnie wycieczkowce mają z wielu powodów "zły PR" - podobne sytuacje zdarzają i zdarzały się regularnie również wcześniej tylko poza branżowymi portalami nikt o nich nie pisał. Teraz każdy incydent błyskawicznie trafia na pierwsze strony ogólnych portali.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 09 Lip 2019 21:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3045
złoty
:lol: a jaka miała być burta, opony to odbijacze, ech
Holowniki utrzymają, uwerz mi, to są gigantyczne moce.

Artykuł z gatunku pudelek. Poza tym szanujmy się, pływa gówno, statek jedzie bo ma silnik. Burza, grad, kurs kolizyjny :lol: i pismaki mają o czym gadać.
Dał jeden ciągły sygnał czyli ok w sytuacji ograniczonej widoczności, gdyby stracił manewrowość dałby dwa gwizdki.
Siedzi taki jeden z drugim lamus na nabrzeżu i szuka sensacji.
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 09 Lip 2019 21:45 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 928
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
@greg2014 , 3 lata temu wpływałem do Wenecji trasą , którą zaznaczyłeś na zielono (msc musica) więc raczej nie ma problemu , żeby tam pływać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 09 Lip 2019 21:57 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 959
platynowy
Znalazłem jeszcze ciekawy link sprzed dwóch lat informujący o planach ograniczania statków wycieczkowych w Wenecji:

https://www.telegraph.co.uk/news/2017/1 ... tre-catch/

Według załączonej tam mapki, mniejsze jednostki (do 55 000 ton wyporności) cumowałyby tam gdzie dzisiaj i korzystały z dotychczasowej drogi.
Największe statki korzystałyby z portu przemysłowego w Marghera (realatywnie blisko Wenecji w porównaniu od Triestu) i wychodziły w pełne morze korzystając z "zielonej drogi", którą zaznaczyłem wcześniej na mapie.

Minęły dwa lata i niewiele się zmieniło. Port Marghera jak znam życie nie widział jak dotąd ani jednego wycieczkowca. No może poza tymi, które tam powstają (jest tam zlokalizowana jedna z największych na świecie stoczni specjalizującej się w budowie wycieczkowców - Fincantieri) :-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 10 Lip 2019 18:33 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1553
złoty
https://mobile.twitter.com/DailyMail/st ... o-nie-zyje



Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 06 Wrz 2019 15:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 59
Loty: 12
Kilometry: 15 167
niebieski
Rozmawiałem kiedyś z jednym z wyższych oficerów na ten temat i jego zdaniem bez porównania w dzisiejszych czas jest znacznie bezpieczniej niż kiedyś. Głównie chodzi tu o odizolowanie silników, systemy gaszenia pożarów oraz całą nowoczesną technologię. Chociaż oczywiście nigdy nie można wykluczyć błędu ludzkiego. O Concordii słyszałem gdzieś, że jakaś panienka robiła im tam striptiz na mostku, ale ile w tym prawdy, kto wie?
Teraz bardzo dużą uwagę przykłada się do zagrożenia atakami terrorystycznymi, bo jeszcze żaden statek nie stał się ich celem.

Jeżeli chodzi o samą ewakuację to teoretycznie w prawie międzynarodowym jest to 30 minut, co jest nierealne do zrobienia. Na Seaside byłem wyznaczony przy MES-ie. Szczerze mówiąc to nie widze jakby to zadziałało, szczególnie przy niepogodzie, a tą drogą ewakuowane jest tysiące osób.

Jeżeli chodzi o tzw. drille dla pasażerów, to każdy pasażer musi być przeszkolony przed wyjściem statku z portu i to bez wyjątku. Jeżeli ktoś się nie stawi to jest i tak później wzywany na osobiste spotkanie z oficerem ds. bezpieczeństwa.
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group