Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 10 Mar 2019 19:36 

Rejestracja: 19 Paź 2012
Posty: 640
niebieski
Kupiłem teraz biznes klasę Delty z Berlina do Los Angeles. Delta One. Taryfa Z.
Kiedyś miałeś mile w Flying Blue - obecnie stan 0.

Gdzie (oczywiście wg stanu dzisiejszego) najlepiej ulokować te loty - w którym programie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 10 Mar 2019 22:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 1889
Loty: 98
Kilometry: 171 690
złoty
Do wyboru do koloru
Do Delty pokazuje 0 bo z tego co kojarzę tam przelicza w zależności od ceny bilety. Jak zapłaciłeś dużo weź to pod uwagę - mile w Delcie nigdy nie wygasają
https://www.wheretocredit.com/calculato ... X-TXL-DL-Z

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 10 Mar 2019 22:23 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4635
złoty
Rozumiem, że to bilet z przesiadką gdzieś w Europie (AMS, CDG) plus ewentualnie w USA i wystawiony przez DL? Bo DL nie lata zdaje się bezpośrednio do TXL z LAX ?

Jeśli tak, to najlepiej będzie do Flying Blue - przy sprzyjających wiatrach tą rotacją zrobisz srebrną kartę (liczą się punkty tzw XP).
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 11 Mar 2019 16:17 

Rejestracja: 19 Paź 2012
Posty: 640
niebieski
lot TXL-JFK-LAX i powrót SFO-JFK-TXL.

Obecna promocja (lub błąd) Delty, więc cena niezwykle atrakcyjna, oczywiście jeżeli chodzi o biznes klasę. Bilet wystawiony przez Deltę - numery chyba od 006.

Delta rzeczywiście przelicza mile za dolary. Jaki jest przelicznik? 5 mil za dolara?
Flying Blue I inne linie przeliczają wg rzeczywistych mil na trasie?
Podany kalkulator proponuje tak:

China Eastern Airlines (MU)
27650 miles
Aeromexico (AM)
23041 miles
Virgin Atlantic (VS)
22907 miles
Czech Airlines (OK)
22907 miles

Ale czy któryś z tych programów ma sens?
Bo FB daje "tylko"
Flying Blue (A5, AF, KL, KQ, RO, SB)
14317 miles

EDIT:
Na strona FB widzę, że oni też dają mile wg wydanych pieniędzy. Jak to jest?
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 11 Mar 2019 16:28 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4635
złoty
FB dalej wg kasy jeśli bilet na stocku AF (57) albo KL (74) - przy DL daje wg milażu.

Ewentualnie zobacz na program AM co można zrobić z tymi milami . FB daje mniej ale jest chyba większa szansa na wykorzystanie tego sensowne niż w chińskich liniach... Do OK bym nie dawał, to malutkie linie o niepewnej przyszłości. Virgin trzeba sprawdzić czy coś to daje samo w sobie, wydaje mi się że jakaś dewaluacja spora tam była z nagrodami.

Btw. Srebrnej karty w FB przy takim układzie trasy niestety nie zdobędziesz, bo za odcinki wewnątrz USA w C jest tylko 6 XP niezależnie od trasy.
Góra
 Relacje PM off
pasta uważa post za pomocny.
 
 
#26 PostWysłany: 19 Mar 2019 13:23 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2579
platynowy
Podpowiedzcie prosze jak najlepiej wykorzystac 100tys mil Alitalia?
Na 2 osoby gdzies dalej lub na 2+2 gdzies po Europie?
Polece za to gdzies? Na ich stronie jest np Male za 25tys mil z doplata 140£ ale nie da sie kliknac. Trzeba dzwonic?

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 01 Paź 2021 19:54 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 10
Dziś kupiłem w Aeromexico w biznesie w taryfie I loty z MAD do GRU przez MEX i z powrotem. Jestem Senatorem w M&M ale to moje pierwsze loty w SkyTeam. Jaki program byście polecili. Zamierzam troszkę polatać w biznes class. Są fajne promocje. Za 40 godzin lotu zapłaciłem 888 Euro. To tanio jak za 787-9 w 1-2-1 heringbone seat. Czy flying blue? czy coś innego? proszę, bom "zielony" tu jak ogórek. Dzięki!
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:04 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4635
złoty
@Romsz; rozważałbym Deltę albo Flying Blue ; za ten zestaw w pierwszym programie dostaniesz więcej mil ale też pytanie gdzie i jak będziesz dalej latał w sojuszu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 771
Loty: 226
Kilometry: 264 905
niebieski
@Romsz ja wrzucam do Delty, bo tam te mile nie przepadają (nie mają ważności). Nawet nie wiem, ile to jest warte, ale... latam SkyTeam raz na 2-3 lata, więc wrzucenie do jakiegokolwiek programu mającego ważność mil byłaby zbrodnią. Zerknij na WhereToCredit, czy Ci się to opłaca i już.
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:15 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4490
Loty: 301
Kilometry: 580 767
FB taki downgrade zrobił swojego programu,że tylko te bardzo wysokie statusy mają sens. Gdybym miał w planach więcej latania i to w kabinach premium to brałbym Delte. Tu masz więcej info https://www.valuepenguin.com/travel/delta-skymiles-frequent-flyer-program-guide
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#31 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:21 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 10
dziękuję! Czyli Delta albo FB. Oj, może się dochrapię jakiegoś statusu. PO prostu lubię latać. Mam do wydania 750000 mil w M&M ale na bzdety szkoda a Świat zamknięty. Trudno wydawać mile na ekonomię. Powiedzcie mi, gdzie można łapać okazje lotów prócz fly4free :) i travel-dealz bo tam lookam. Czasem są fajne ceny. a jak ktoś "walnięty" na latanie, lotniska i lounge...to tak już ma:) Dziękuję WAM z serca:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:26 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4635
złoty
Bez przesady z tym downgradem, w DL też cudów nie ma, jeśli ktoś dużo nie lata ich metalem (lub ewentualnie AM).
Zaletą jest wspomniane już niewygasanie mil w DL, ale kto ma znaczenia tylko dla ludzi rzeczywiście sporadycznie latających ST, a nie regularnie.
Naliczanie mil? Raz lepiej tu, a raz tu - zależy od linii, trasy, klasy i tego kto wystawił bilet. W DL mile od wydanej kasy za bilety DL, w FB analogicznie dla lotów AF / KL - na TATL można to zwykle prosto ominąć wymuszając jeden lub drugi stock w zależności od programu, na innych kierunkach dużo ciężej.
Wydawanie mil? Podatki niskie jeśli ktoś lata DL, w innym przypadku DL je też nalicza, w FB wyższe za loty własne, ale na poziomach dużo rozsądniejszych od np. LH i M&M. Co do możliwości za mile - tu DL bardziej elastyczna i daje więcej kreatywnych możliwości zwykle, ale konkretne przeloty potrafią być dużo tańsze i FB i w DL, porównując między nimi. W FB trafiają się bardzo fajne stawki PromoA dla w C na longach dla lotów KL/AF, no i ewentualnie dostęp do La Premiere za mile tylko via FB.
Status? W DL wylatane mile (dla osób spoza US) , w FB - zdobyte punkty XP ; jedno i drugie ma IMO swoje i wady i zalety; jeśli ktoś np. lata ST głownie po Europie, to status w FB dużo łatwiejszy do zdobycia (i utrzymania) niż w DL.
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:41 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 10
-- 01 Paź 2021 21:36 --

marek2011 napisał(a):
Bez przesady z tym downgradem, w DL też cudów nie ma, jeśli ktoś dużo nie lata ich metalem (lub ewentualnie AM).
Zaletą jest wspomniane już niewygasanie mil w DL, ale kto ma znaczenia tylko dla ludzi rzeczywiście sporadycznie latających ST, a nie regularnie.
Naliczanie mil? Raz lepiej tu, a raz tu - zależy od linii, trasy, klasy i tego kto wystawił bilet. W DL mile od wydanej kasy za bilety DL, w FB analogicznie dla lotów AF / KL - na TATL można to zwykle prosto ominąć wymuszając jeden lub drugi stock w zależności od programu, na innych kierunkach dużo ciężej.
Wydawanie mil? Podatki niskie jeśli ktoś lata DL, w innym przypadku DL je też nalicza, w FB wyższe za loty własne, ale na poziomach dużo rozsądniejszych od np. LH i M&M. Co do możliwości za mile - tu DL bardziej elastyczna i daje więcej kreatywnych możliwości zwykle, ale konkretne przeloty potrafią być dużo tańsze i FB i w DL, porównując między nimi. W FB trafiają się bardzo fajne stawki PromoA dla w C na longach dla lotów KL/AF, no i ewentualnie dostęp do La Premiere za mile tylko via FB.
Status? W DL wylatane mile (dla osób spoza US) , w FB - zdobyte punkty XP ; jedno i drugie ma IMO swoje i wady i zalety; jeśli ktoś np. lata ST głownie po Europie, to status w FB dużo łatwiejszy do zdobycia (i utrzymania) niż w DL.


Bardzo serdecznie dziękuję! Bez krygowania się. Jestem tu "zielony" . Po prostu dziękuję za profesjonalizm i po prostu ludzką życzliwość!

-- 01 Paź 2021 21:41 --

Romsz napisał(a):
marek2011 napisał(a):
Bez przesady z tym downgradem, w DL też cudów nie ma, jeśli ktoś dużo nie lata ich metalem (lub ewentualnie AM).
Zaletą jest wspomniane już niewygasanie mil w DL, ale kto ma znaczenia tylko dla ludzi rzeczywiście sporadycznie latających ST, a nie regularnie.
Naliczanie mil? Raz lepiej tu, a raz tu - zależy od linii, trasy, klasy i tego kto wystawił bilet. W DL mile od wydanej kasy za bilety DL, w FB analogicznie dla lotów AF / KL - na TATL można to zwykle prosto ominąć wymuszając jeden lub drugi stock w zależności od programu, na innych kierunkach dużo ciężej.
Wydawanie mil? Podatki niskie jeśli ktoś lata DL, w innym przypadku DL je też nalicza, w FB wyższe za loty własne, ale na poziomach dużo rozsądniejszych od np. LH i M&M. Co do możliwości za mile - tu DL bardziej elastyczna i daje więcej kreatywnych możliwości zwykle, ale konkretne przeloty potrafią być dużo tańsze i FB i w DL, porównując między nimi. W FB trafiają się bardzo fajne stawki PromoA dla w C na longach dla lotów KL/AF, no i ewentualnie dostęp do La Premiere za mile tylko via FB.
Status? W DL wylatane mile (dla osób spoza US) , w FB - zdobyte punkty XP ; jedno i drugie ma IMO swoje i wady i zalety; jeśli ktoś np. lata ST głownie po Europie, to status w FB dużo łatwiejszy do zdobycia (i utrzymania) niż w DL.


Bardzo serdecznie dziękuję! Bez krygowania się. Jestem tu "zielony" . Po prostu dziękuję za profesjonalizm i po prostu ludzką życzliwość!


ale jeszcze jedno pytanie?
jak sprawdzić ile punktów XP za dany lot? nawet nie wiem ile by było za moje MAD-GRU via MEX w klasie I i powrót... I nie wiem gdzie to sprawdzić. Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 01 Paź 2021 20:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 1889
Loty: 98
Kilometry: 171 690
złoty
Wheretocredit calculator. Mogę być pojedyncze błędy ale raczej policzy dobrze
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 01 Paź 2021 21:21 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4635
złoty
@Romsz: XP są stałe dla danej klasy serwisowej / trasy, bez względu na linie i klasę rezerwacyjną : za to, co masz dostaniesz: 2 x 36 XP + 2 x 30 XP = 132 XP, czyli wskakujesz na Silver (ST Elite) i masz 32/180 XP do Golda wg klasycznych progów (teraz mogą być obniżone z powodu pandemii, ale trzeba dokładnie zweryfikować czy i na jakich zasadach).

Jeśli DL da ci ponad 40 k mil za to (tak chodzi wg whereto) to też masz Silver i brakuje ci niecałych 10 k mil do Golda (ST Elite Plus) , MQD powinieneś mieć waiver, trzeba dokładnie zweryfikować kwalifikacje wg bieżących zasad.

Czyli teoretycznie szybciej powinien dostać go w DL , no ale pytanie kiedy, jak i gdzie następnym razem polecisz ST. Bo od tego zależy też wybór i dalsza strategia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 05 Paź 2021 16:56 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 10
Bardzo serdecznie dziękuję za podpowiedz i poradę. A gdybym zwariował , zaszalał i lot do Madrytu przez Paryż z Wwy nabył w biznesie AIR France i z powrotem z Madrytu przez Paryż do Wwy to ile jest za to XP? Według niesprawiedliwego Skytraxu na 2021 to Air France najlepsza linia europoejska...Wiem, że chodzi o long haule...Ale rzekomo lounge na CDG jest niezły....Musiałbym sprobować zarezerwowac by sprawdzic w jakiej taryfie bedzie taki biznes z WAW-CDG-MAD i z powrotem...Pozdrawiam i dziękuję:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 12 Paź 2021 13:47 

Rejestracja: 05 Paź 2016
Posty: 6
W FB za biznes po Europie (z wyłączeniem krajówek) masz 15XP za segment, tak więc 60XP by wpadło. Możesz dodatkowo próbować złożyć trasę po trzy odcinki w każdą stroną (t.j. z przesiadkami w AMS i CDG w każdą stronę) to wtedy masz już 90XP. Dodatkowo, do końca br. FB przyznaje za loty AF/KL podwójne XP więc za sam RT trip WAW-MAD do wyciągnięcia byłoby 120 XP lub 180XP.


Ostatnio edytowany przez michzak, 12 Paź 2021 14:04, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 22 Paź 2021 08:41 

Rejestracja: 26 Cze 2021
Posty: 10
polansze napisał(a):
W FB za biznes po Europie (z wyłączeniem krajówek) masz 15XP za segment, tak więc 60XP by wpadło. Możesz dodatkowo próbować złożyć trasę po trzy odcinki w każdą stroną (t.j. z przesiadkami w AMS i CDG w każdą stronę) to wtedy masz już 90XP. Dodatkowo, do końca br. FB przyznaje za loty AF/KL podwójne XP więc za sam RT trip WAW-MAD do wyciągnięcia byłoby 120 XP lub 180XP.

Bardzo serdecznie dziękuję.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group