Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 09 Mar 2020 10:47 

Rejestracja: 08 Lut 2015
Posty: 157
Z góry uprzedzam, plan ten jest tylko zabawą i formą zarysu możliwości podróży lądem i wodą.
Przy tworzeniu tego planu inspirowałem się podróżami Paula Theroux’a.
Proszę nie traktować go dosłownie, nie uwzględnia wielu ciekawych miejsc w danych krajach, nie uwzględnia trudności z otrzymaniem pozwolenia na wjazd.
Jest tylko wskazówką jak dostać się z kraju A do kraju B unikając podróży lotniczych. Z pewnością nie należy do najtańszych, gdy tylko widziałem opcję podróży pociągiem to ją wybierałem, mimo iż była możliwa podróż autobusem za pół ceny.
W większości opierałem się na wyszukiwarce rome2rio, jeżeli było inaczej podawałem źródło.
Ceny też proszę brać z przymrużeniem oka, często duże rozjazdy wynikają z różnych klas pociągów, możliwe, że gdzieś można uzyskać zniżki dla studentów, a gdzie indziej dowalą cenę dla turysty (czytaj więcej niż powinni) lub bez łapówki się nie obejdzie.
Kalkulacje będą się różnić w zależności od wybranej formy transportu lub kraju przez który będzie się jechać.
Za minimum 6000 PLN w tej podróży odwiedzimy: Węgry, Rumunię, Bułgarię, Turcję, Iran, Azerbejdżan, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadżykistan, Kirgistan, Kazachstan, Chiny, Tybet, Nepal, Indie, Bangladesz, Mjanmę (Birmę), Tajlandię, Laos lub Kambodżę, Wietnam, Japonię, Koreę, Rosję ;)

Pociąg Warszawa - Budapeszt (1 raz dziennie; 70-140 PLN)

Pociąg Budapeszt - Bukareszt (2 razy dziennie; 410 PLN; źródło: raileurope-world.com)

Pociąg Bukareszt - Istambuł (przez Wielkie Tyrnowo, Dimitowgrad, Kapikule; 41-58 PLN)

Pociąg Istambuł - Teheran 120 EUR (źródło: transasiatrain.com)

Autobus Teheran - Rasht 1,7 USD
Współdzielona taksówka Rasht - Astara 2 USD (źródło: flyingtoworld.com)

Pociąg Astara - Baku (1 raz dziennie; 14-40 PLN)

Prom Baku - Türkmenbaşy (3 razy w tygodniu; 229 PLN)

Pociąg Türkmenbaşy - Ashgabat (1 raz dziennie; 25-55 PLN)

Pociąg Ashgabat - Turkmenabat (3 razy dziennie; 26-55 PLN)

Konieczne przedostanie się przez granicę do miejscowości Olot w Uzbekistanie (73 km)

Pociąg Olot - Samaraqand (2 razy w tygodniu; 40-60 PLN)

Możliwość odbicia do Tadżykistanu
Pociąg Samaraqand - Termez (1 raz dziennie; 40-70 PLN)
Pociąg Termez - Duszanbe (2 razy w tygodniu; 160-240 PLN)

Żeby kontynuować podróż w kierunku Taszkientu można wrócić powyższą trasą lub spróbować przedostać się do miejscowości Chodżent (303 km), niestety nie mogę znaleźć informacji o połączeniach, na 100% funkcjonują marszrutki.
Autobus Chodżent - Taszkient (1 raz dziennie; 20 PLN)


Pociąg Samaraqand - Taszkient (wiele połączeń dziennie; 40-60 PLN)

Pociąg Taszkient - Taraz (5 razy w tygodniu; 45-65 PLN)

Pociąg Taraz - Biszkek (2 razy w tygodniu; 50-75 PLN)

Autobus Biszkek - Ałmaty (3 razy dziennie; 26 PLN)

Pociąg Ałmaty - Urumczi (1 raz w tygodniu; 65-280 PLN)

Pociąg Urumczi - Xining (4 razy dziennie 250-340 PLN)

Pociąg Xining - Lhasa (4 razy dziennie; 95-140 PLN)

Autobus Lhasa - Kathmandu (1 raz w tygodniu; 287 PLN)

Autobus Kathmandu - Birgunj (2 razy dziennie; 39 PLN)

Godzinny spacer Birgunj - Raxaul :)

Pociąg Raxaul - Howrah (1 raz dziennie; 16-19 PLN)

Przejście przez rzekę Hulgi do miasta Kolkat (oba dworce kolejowe dzieli 6,5 km)

Pociąg Kolkat - Dhaka (3 razy w tygodniu, 82 PLN)

Autobus Dhaka - Agartala (1 raz dziennie; 14 PLN)
Pociąg Agartala - Lumding (6 razy w tygodniu; 11-12 PLN)

Pociąg Lumding - Diampur (co 2 godziny; 4-5 PLN)

Konieczność dostania się do miasta Imphal. Z Diampur nieco ponad 200 km. Nie mogę znaleźć informacji o połączeniu, ale wierzę, że kursują jakieś autobusy.

Z Imphal do Mandalaj można dostać się na dwa sposoby:
W internecie można znaleźć wiadomości, że w tym roku ma być uruchomione połączenie autobusowe między tymi dwoma miastami (https://thewire.in/south-asia/imphal-my ... us-service)
Druga opcja opisana jest na blogu travelbert.org
1. Minivan Imphal - Moreh (wyjazd rano; 16 PLN)
2. Przejście przez granicę do miejscowości Tamu
3. Autobus Tamu - Mandalaj (48 PLN)

Pociąg Mandalaj - Yangon (3 razy dziennie; 25-80 PLN)

Gdyby ktoś chciał to pociągiem można pojechać jeszcze dalej na południe, aż do miejscowości Dawei.
Z Dawei nie mogę znaleźć w internecie środka transportu do Tajlandii, w pobliżu znajdują się dwa przejścia graniczne dla obcokrajowców: Htee Kee/Phunaron oraz Myawaddy/Mae Sot (źródło: https://www.go-myanmar.com/by-train).
W takim przypadku będzie konieczne do tajskiej miejscowości Nam Tok, gdzie złapiemy pociąg do Bangkoku.
Pociąg Nam Tok - Bangkok (2 razy dziennie; 10-130 PLN)

Autobus Yangon - Myawaddy (5 razy dziennie; 30-50 PLN)
Konieczne przekroczenie granicy i dostanie się do miejscowości Mae Sot (ok 8 km)
Autobus Mae Sot - Chiang Mai (2 razy dziennie; 40-50 PLN)

Pociąg Chiang Mai - Bangkok (6 razy dziennie; 26-200 PLN)

Z Bangkoku można kierować się dalej na południe, jednak kontynuacja podróży będzie wymagała powrotu niemal identyczną trasą.
Może wrzucę dokładniejszy opis w osobnym poście, w mega skrócie:
- pociąg Bangkok - Sungai Kolok - Singapur
- prom Singapur - Dżakarta
- pociąg Dżakarta - Surabaja
- prom Surabaja - Balikpapan
- na Borneo transport publiczny w kierunku Pontianak
- z Pontianak jest jeden autobus dziennie do Bandar Seri Begawan (Burnei) lub powrót promem do Singapuru i dalej do Bangkoku jak wyżej.

Z Bangkoku do Wietnamu proponuję dwie trasy: pierwsza biegnie przez Laos, druga przez Kambodżę.

Pociąg Bangkok - Nong Khai (4 razy dziennie; 23-190 PLN)
Pokonanie rzeki Mekong i jesteśmy w stolicy Laosu - Wientian :)

Z Wientian do Hanoi można się dostać na dwa sposoby:
1) Autobus Wientian - Luang (kilka razy dziennie; 92-119 PLN)
2) Autobus Luang - Hanoi (1 raz dziennie; 154-206 PLN)

1) Autobus Wientian - Vinh (1 raz dziennie; 96 PLN)
2) Pociąg Vinh - Hanoi (co 4h; 30-90 PLN)

Pociąg Bangkok - Ban Klong Luk (1 raz dziennie; 12-140 PLN)
Pociąg Poipet - Phnom Penh (2 razy w tygodniu; 23-35 PLN)

Autobus Phnom Penh - Ho Chi Minh (wiele połączeń dziennie; 35-70 PLN)
Pociąg Ho Chi Minh - Hanoi (5 razy dziennie; 100-290 PLN)

Pociąg Hanoi - Nanning (1 raz dziennie; 120-170 PLN)

Pociąg Nanning - Szanghaj (1 raz dziennie; 90-220 PLN)

Prom Szanghaj - Osaka (2 razy w tygodniu; 700-950 PLN)

Pociąg Osaka - Sakaiminato (wiele połączeń dziennie; 330-480 PLN)

Prom Sakaiminato - Dongahe (1 raz w tygodniu; 370-460 PLN)

Prom Donghae - Władywostok (1 raz w tygodniu; 750-900 PLN)

Z Władywostoku już prosta podróż koleją transsyberyjską do Moskwy (600-1400 PLN) i dalej do Warszawy (120-400 PLN).
Dla osób, które chciałyby jeszcze zahaczyć i Mongolię dochodzi jeszcze bilet Irkuck - Ułan Bator - Irkuck (360-550 PLN w jedna stronę).
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group