Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#161 PostWysłany: 07 Sty 2017 21:30 

Rejestracja: 28 Kwi 2016
Posty: 50
Nie miałem na myśli angażowania kancelarii adwokackiej i walki przed włoskim sądem tylko skorzystanie z usług np. https://www.refund.me/pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Czarnogórze za 845 PLN. Loty z Katowic + 5 noclegów w Budvie Lato w Czarnogórze za 845 PLN. Loty z Katowic + 5 noclegów w Budvie
Majówka w Indiach: Nowe Delhi, Mumbaj i Goa lub Dehradun z Warszawy od 3137 PLN Majówka w Indiach: Nowe Delhi, Mumbaj i Goa lub Dehradun z Warszawy od 3137 PLN
#162 PostWysłany: 07 Sty 2017 21:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
to skorzystaj i napisz później jak się to skończyło
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#163 PostWysłany: 07 Sty 2017 23:45 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 973
Loty: 202
Kilometry: 447 127
Blancorn napisał(a):

Obydwa przypadki wydają się ewidentne... zobaczymy co z tego wyjdzie.



To jest dosyć odważna teza. Ewidentne jest opóźnienie zaś kwestia zasadności roszczenia, to już zupełnie inna para kaloszy. Jeżeli usterka / awaria miała charakter nagły, wówczas przewoźnik skutecznie wyłączy swoją odpowiedzialność a ULC takie stanowisko podtrzyma. Inna sprawa, że bez względu na charakter usterki Ryan i tak odpisze, że przyczyna zakłócenia lotu była od niego niezależna i nie miał na nią wpływu. W każdym razie bez względu na to - i tak warto powalczyć. Powodzenia.

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#164 PostWysłany: 18 Sty 2017 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Wrz 2016
Posty: 107
Loty: 99
Kilometry: 100 598
maciek napisał(a):
Też miałem wracać tym lotem, ale jak zobaczyłem co się święci, to szybko uciekłem na pociąg.


Też rozważałem, ale to dodatkowy wydatek, dojazdy itd. Wybrałem więc legowisko w strefie dla dzieci oraz darmową kawę i ciepłą kanapkę. Może być ;)
_________________
My FlightRadar24

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#165 PostWysłany: 20 Sty 2017 17:20 

Rejestracja: 05 Gru 2016
Posty: 10
minęły niemalże 3 tygodnie od ostatniego kontaktu z ryjanerem.
Tak jak się spodziewałem, brak odzewu, dodzwonić się do nich nie da, mailowo dostaję tylko powiadomienie o tym, że odezwą się najszybciej jak to możliwe :evil:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#166 PostWysłany: 21 Sty 2017 00:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
Lot zamawiałem na polskojęzycznej stronie - czy w takim razie w formularzu "EU261 Disruption Compensation" na anglojęzycznej stronie (bo na polskiej takiego nie ma w ogóle) używać języka polskiego czy angielskiego?

I kolejne pytanie: dobrze rozumiem, że te ostatnie 4 cyfry karty są potrzebne tylko do weryfikacji mojej osoby?
(nie mam już ani tej karty, ani konta w tym banku)
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#167 PostWysłany: 21 Sty 2017 00:42 

a z tym formularzem co jest nie tak?
https://eu261claims.ryanair.com/?lg=PL

z tego co pamiętam trzeba przygotować pismo, podpisać je, zeskanować w odpowiednim pliku i załączyć na kolejnym etapie formularza
Góra
 PM off  
      
#168 PostWysłany: 21 Sty 2017 20:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
@‌gorny77‌ z lektury tego tematu zrozumiałem (może źle? może za szybko czytałem?), że na jakimś dalszym etapie wypełniania tego polskiego wniosku, pojawia się jakby blokada umożliwiająca jedynie wnioskowanie o zwrot poniesionych wydatków i uniemożliwiająca wnioskowanie o odszkodowanie za opóźnienie
... ale z drugiej strony, na pierwszy rzut oka formularz wygląda całkiem OK.
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#169 PostWysłany: 21 Sty 2017 21:10 

Ja tam kilka razy skorzystałem, do tego odpowiedź zawsze otrzymałem. Ale wymagana forma jak opisałem niżej

Anonymous napisał(a):
a z tym formularzem co jest nie tak?
https://eu261claims.ryanair.com/?lg=PL

z tego co pamiętam trzeba przygotować pismo, podpisać je, zeskanować w odpowiednim pliku i załączyć na kolejnym etapie formularza
Góra
 PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
#170 PostWysłany: 24 Sty 2017 05:02 

Rejestracja: 30 Sie 2016
Posty: 2
Witam
Otóż miałem tak duże (nie)szczęście, że moje dwa loty zostały anulowane (jako jedyne z Polski w tych dniach)
17.12 miałem lecieć z BZG do STN (FR2463). Niestety, samolot którym mieliśmy lecieć nie był w stanie wylądować (niby z powodu mgły, jednak lot do Birmingham jakoś był w stanie i wylądować, i odlecieć).
Samolot wylądował w Gdańsku (ciekawostka: przez głośniki powiedzieli tylko "informujemy, iż samolot linii Ryanair do London Stansted wylądował" nie informując, że w GDN a nie BZG :) ), ludzi przywieziono do Gdańska, a nas nie.
Po 2h z kawałkiem poinformowano nas, że lot został odwołany (nie dostaliśmy też voucherów po 2h). Obsługa lotniska źle nas kierowała, ludzie kręcili się w kółko.
Biletów nie dało się przebókować na następny lot, jedynie w okienku (do którego była gigantyczna kolejka, a miejsc 70) i telefonicznie (o czym nie wiedzialem)



Następna próba była z Poznania, 18.12 FR2337
Tutaj podobna sytuacja, z tym że poinformowali nas o anulowaniu od razu po tym jak samolot wylądował we Wrocławiu.
Inne samoloty w tym czasie lądowały jak i startowały, kilka innych też anulowano.
Dali nam 2 razy vouchery na jedzenie (które można było zrealizować tylko w 2 punktach na całym lotnisku!)

Koniec końców, czy cokolwiek mi w tej sytuacji przysługuje? Odszkodowanie pewnie nie, ale warto probowac? Poniesione koszty (stracony national express)? Mogli nas przecież przewieźc do tego Gdańska (z BZG) czy Wrocławia (z POZ).

A no i na żadnym z lotów rozdawania ulotek nie było, w Bydgoszczy ich nigdzie nie widziałem, w Poznaniu przy informacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#171 PostWysłany: 24 Sty 2017 06:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
Na rezerwacji było dwóch pasażerów:
1. Czy na piśmie o odszkodowanie podpisać powinni się oboje czy tylko jeden, dokonujący rezerwacji?
2. Czy przelew za obu pasażerów może przyjść na konto jednego z nich, czy trzeba podać dwa konta?

@‌gorny77‌ to przerabiał na sobie więc pewnie będzie wiedział 8-)

Opóźnienie wyniosło 3:10 = po 400 EUR/os (bo długa trasa LTN>LPA), nie dali żadnych voucherów na jedzenie, pani "w okienku" poproszona o danie mi wydruku praw pasażera, powiedziała, że nie mają, a informację o przysługujących mi połączeniach telefonicznych dostałem mailem już po wylądowaniu. Tym samym mailem dostałem też pdf'a o tytule "Delay confirmation", a w treści maila formułka "Jeśli posiadasz ubezpieczenie podróżne i chcesz wnioskować o odszkodowanie, w załączniku znajdziesz dowód opóźnienia w formie dokumentu PDF."... chyba nie muszę dodawać, że żadnego ubezpieczenia podróżnego nie posiadam.
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#172 PostWysłany: 24 Sty 2017 07:45 

Skoro "Dopuszczalny jest tylko JEDEN formularz na jedna rezerwację" to też w piśmie ujmujemy wszystkie osoby z rezerwacji. To samo w przypadku odmowy FR w skardze do ULC, czy tez wymienionego już wielokrotnie angielskiego odpowiednika
Jak ustosunkują się pozytywnie wyślą link do wprowadzenia czy podania danych konta
Góra
 PM off  
      
#173 PostWysłany: 26 Sty 2017 19:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
Anonymous napisał(a):
a z tym formularzem co jest nie tak?
https://eu261claims.ryanair.com/?lg=PL

Właśnie praktycznie sprawdziłem i wygląda to następująco:

Po wypełnieniu podstawowych danych i przejściu dalej pojawia się informacja:
Kod:
Prosimy potwierdzić, którą z podanych opcji Państwo wybrali i zaznaczyli odpowiednie pole:
• Alternatywny lot Ryanair
• Alternatywny lot z innym przewoźnikiem
• Nie podróżowłem ze względu na zakłócenie lotu Ryanair i proszę o zwrot pieniędzy

zignorowałem ją i załączyłem plik (skan) z prośbą o wypłatę odszkodowania za opóźniony lot, lecz pop kliknięciu "Dalej", stron żąda uzupełnienia danych (datę w miejscu "przeniesiony lot" wyrzuciłem, a strona uzupełniła ją sama zaciągając datę składania wniosku):
Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 239.73 KiB | Obejrzany 2274 razy ]

... i nie dopuszcza do wysłania czegokolwiek :(

edit: ciekawostka, przeglądając polską wersję ichniej strony trafiłem na link http://frd.ie/help/?language=pl, w którym znajdują się m.in. następujące polskie sformułowania:
Kod:
Quatro últimos dígitos do seu número de cartão de crédito / débito
Für die Überprüfung Ihre Buchung nennen Sie bitte die letzten vier Zahlen von Ihre Kreditkarte/EC-Karte nummer
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#174 PostWysłany: 26 Sty 2017 20:44 

Czyli niezła "porażka" fax wyłączyli, formularze niby są, ale wysłać nie ma jak
Napisz na czat niech pomogą jak skutecznie złożyć reklamację
Góra
 PM off  
      
#175 PostWysłany: 26 Sty 2017 21:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 104
Kilometry: 191 467
srebrny
Wprawdzie przy podanym przez @‌gorny77‌ formularzu na dole jest link "jeśli twój lot był opóźniony, blabla, możesz starać się o odszkodowanie, kliknij tutaj"... i wyskakuje błąd 404.

Na czacie polecili https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0&lg=en&id=43&compr=Other
ale wysłałem z https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0&lg=en&id=43&compr=Flight+Cancelation%2FDelay+%E2%80%93+EU261 - automatyczna odpowiedź przyszła po kilku minutach, zobaczymy co dalej.
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#176 PostWysłany: 27 Sty 2017 13:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 793
Loty: 146
Kilometry: 246 015
niebieski
Szybkie pytanie. Koledze odwołano lot, ale nie był odprawiony (zrezygnował z lotu jeszcze przed faktem odwołania). Czy jest szansa o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#177 PostWysłany: 27 Sty 2017 13:04 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
Szansa jest. Można próbować.
Góra
 Profil Relacje PM off
wojtekf93 lubi ten post.
wojtekf93 uważa post za pomocny.
 
      
#178 PostWysłany: 03 Lut 2017 00:15 

Rejestracja: 05 Gru 2016
Posty: 10
macino1987 napisał(a):
Sprawa zaginionego czeku jest w toku.
Wysłałem maila z info że czek jest zaginiony (wysłany formularz
https://contactform.ryanair.com/index.p ... g=en&id=78)


Dostałem 4 maile tego samego dnia.
Pierwszy o dostarczeniu zgłoszenia i zarejestrowaniu
Drugi, że została FW do Head office. Mam czekać od 15-20 dni roboczych. Bardzo przepraszają za niedogodności
Trzeci o otrzymaniu Customer Service Reference Number: i odpowiedzi na wiadomość do 7 dni roboczych. Mogętrackować postęp rozwiązywania problemu.
Czwarty: Thanks! Now that we have your claim we will review it and expect to respond to you within the next 7 working days.

Jest super! Minęło 8 dni roboczych. Wygląda na to że czekam na odpowiedź z Head office. Oby to był ostatni mail z nimi, naprawde..

Minął już chyba drugi miesiąc od czasu wysłania maila do Ryanaira o zagubieniu czeku.
Wysłałem kilka przypomnień, wiadomości zostają przekierowywane do Head Office i tam pozostają bez echa. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co w tym przypadku mogę zrobić? Przyznane przez ULC polecenie zwrotu wypłaty odszkodowania dla Ryanaira, czek został dostarczony i w międzyczasie zagubiony. Potwierdzone mam, że bank irlandzki nie zrealizował tego czeku. Zostali powiadomieni o tym, że czek został zagubiony. Tylko, Ryan ciągle milczy i niechętnie współpracuje...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#179 PostWysłany: 03 Lut 2017 18:02 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
Bardzo przyjemnie się współpracuje z LATAM w przypadku opóźnień. Po tygodniu o reklamacji decyzja o 600 EUR na paxa, czyli ponad 2 x więcej niż płaciłem za lot ;) Po drodze zapłacili za hotele w Mediolanie i Sao Paulo.

I jeszcze ostrzeżenie - budgetair wysła maila w przypadkach anulacji/opóźnień biletów kupionych u nich z info, że współpracują z jakąś firmą i że mogę dostać 195 eur za opóźnienie. Domyślam się, że rozpoczęcie procedury przez nich sprawia, że nie możemy tego zrobić samodzielnie i zgarnąć całą, należną kwotę.
Góra
 Profil Relacje PM off
Mario21 lubi ten post.
 
      
#180 PostWysłany: 04 Lut 2017 10:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1393
niebieski
Wczoraj rano na WMI były opóźnienia z powodu mgły.Na 99,9 % odszkodowania nie dostaniesz.
Góra
 Profil Relacje PM off
DenysIvanov uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group