Wikipost
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42  Następna
Autor Wiadomość
#801 PostWysłany: 11 Paź 2017 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 385
Punkty statusowe: 45
srebrny
Najbliższa sobota i niedziela powrót.
Anulowanie było mniej niż 1 miesiąc przed terminem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#802 PostWysłany: 11 Paź 2017 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 385
Punkty statusowe: 45
srebrny
jacek96 napisał(a):
Pozostały dwa z trzech, więc nie wiem na jakie odszkodowanie liczysz?
W rezerwacji był lot do Brukseli i powrót. Anulowali mi wszystko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#803 PostWysłany: 11 Paź 2017 16:53 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 926
Punkty statusowe: 77
złoty
Jak mniej niż miesiąc a więcej niż 14 dni to na odszkodowanie nie licz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#804 PostWysłany: 11 Paź 2017 16:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 385
Punkty statusowe: 45
srebrny
Niestety więcej niż 14 dni.
Wcześniej słyszałem o 1 miesiącu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#805 PostWysłany: 11 Paź 2017 17:02 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 926
Punkty statusowe: 77
złoty
No niestety.............
Góra
 Profil Relacje PM off
pawfazi lubi ten post.
pawfazi uważa post za pomocny.
 
      
#806 PostWysłany: 11 Paź 2017 17:03 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1049
Punkty statusowe: 64
złoty
Odszkodowanie nie przysługuje, ale przysługuje zwrot należności za bilet albo zapewnienie podróży alternatywnej (wg Twojego wyboru).
Z tym że dobrowolnie na Ryanair alternatywnego lotu innymi liniami nie zapewni (aczkolwiek ostatnio są na cenzurowanym i kolejne kraje wszczynają przeciwko nim postępowania w tej sprawie, więc jakaś szansa jest).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pawfazi lubi ten post.
pawfazi uważa post za pomocny.
 
      
#807 PostWysłany: 11 Paź 2017 19:10 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 1989
Ostrzeżenia: 1
Punkty statusowe: 65
złoty
pawfazi napisał(a):
jacek96 napisał(a):
Pozostały dwa z trzech, więc nie wiem na jakie odszkodowanie liczysz?
W rezerwacji był lot do Brukseli i powrót. Anulowali mi wszystko.

Mnie tez anulowali. Trzeba dzwonić i zmienią.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#808 PostWysłany: 11 Paź 2017 19:49 

Rejestracja: 07 Sie 2013
Posty: 271
Loty: 110
Kilometry: 251 370
Punkty statusowe: 16
niebieski
alternatywny transport tylko do 3x cena pierwotnego lotu, a zmiana tylko do 14 dni przed i 20 dni po dacie pierwotnej rezerwacji (dzisiejszy czat). Tam gdzie skasowali cale trasy lipa straszna...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#809 PostWysłany: 11 Paź 2017 19:57 

Rejestracja: 30 Lis 2013
Posty: 916
Punkty statusowe: 13
niebieski
Czy Ryanair ma jakiś ustalony czas na odpowiedz w sprawie reklamacji ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#810 PostWysłany: 11 Paź 2017 19:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 1596
Punkty statusowe: 61
złoty
Nie ma.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#811 PostWysłany: 11 Paź 2017 20:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 428
Loty: 53
Kilometry: 142 596
Punkty statusowe: 15
niebieski
Dwa odwołane loty:

1. BRU - SXF, 6 dni przed wylotem. Otrzymałem mail, że 250 Euro zostanie wypłacone do 10 dni, czekam.

2. WAW-WRO, 2 miesiące przed odlotem. Napisałem, że proszę o zmianę na LOT, otrzymałem taką odp:

"Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Proszę założyć rezerwację w alternatywnej linii lotniczej. Następnie proszę ponownie się z nami skontaktować i przesłać nam potwierdzenie nowej rezerwacji. Po przesłaniu potwierdzenia będziemy mogli zaproponować rekompensatę w wysokości xxx,xx PLN."

Rezerwacja klepnięta w LOT, czekam na zwrot kasy, zobaczymy....

Tak jak ktoś pisał wcześniej, jest to chyba trzykrotność ceny wydanej na lot w Ryanair, bo ta rekompensata mniej więcej tyle wynosi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#812 PostWysłany: 11 Paź 2017 20:44 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 3630
Punkty statusowe: 176
platynowy
mateusz323 napisał(a):
Czy Ryanair ma jakiś ustalony czas na odpowiedz w sprawie reklamacji ?


Po wypełnieniu formularza dostałem od nich maila, że dają sobie do 28 dni roboczych na odpowiedź.
_________________
Darmowa gra Sudoku online
http://www.sudoku-online.ovh/

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
mateusz323 lubi ten post.
 
      
#813 PostWysłany: 12 Paź 2017 16:48 

Rejestracja: 17 Lip 2016
Posty: 13
Punkty statusowe: 0
Hej, mam do Was pytanie odnośnie lotu opóźnionego i przekierowanego. Wczoraj leciałam z Rzymu Ciampino do Berlina Schonefeld (FR141, planowany start: 21:00, planowany przylot: 23:05). Najpierw miał on być opóźniony o 45 minut, ostatecznie wystartował z opóźnieniem 100 minut. Po wylądowaniu, kiedy czekaliśmy na schody, pojawił się komunikat, że nie wylądowaliśmy w Berlinie, tylko w Hanowerze, skąd mają nas zabrać autobusy do Berlina. Wylądowaliśmy o 00:40, busy do Berlina pojawiły się o 01:40. Oczywiście nikt nie chciał nam udzielić żadnej informacji, dlaczego lot został przekierowany. Jak się później dowiedzieliśmy w Berlinie, lotnisko SXF jest zamykane o północy, a my przez opóźnienie lądowaliśmy już po północy, o czym w sumie załoga musiała wiedzieć jeszcze przed startem.
O 01:55 ruszyliśmy busem z Hanoweru do Berlina, gdzie dotarliśmy o 05:15. Natomiast z Berlina dalej miałam zarezerwowany bus do Szczecina, początkowo na godzinę 23:45, później przebukowany na 00:45 (gdy widniała informacja o 45 minutowym opóźnieniu), a w końcu na godz. 08:15 kolejnego dnia, którym ostatecznie pojechałam.

Czy w takiej sytuacji można się ubiegać o jakieś odszkodowanie, cokolwiek? W końcu na lotnisko w Berlinie dotarliśmy z ponad 5-godzinnym opóźnieniem.

Wiem, że oczywiście nie była to jeszcze taka tragedia jak odwołany lot, ale po 17 godzinach w podróży i kompletnym braku informacji i wyjaśnień ze strony Ryanaira, chciałabym wiedzieć, czy mogę podjąć jakieś kroki - a jeśli tak to jakie?

Z góry dziękuję za odpowiedź:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#814 PostWysłany: 12 Paź 2017 16:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 2540
Punkty statusowe: 298
HON fly4free
Jeśli opóźnienie było z winy przewoźnika masz prawo ubiegać się o 250 E odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#815 PostWysłany: 12 Paź 2017 17:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 2341
Ostrzeżenia: 1
Punkty statusowe: 119
złoty
przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#816 PostWysłany: 12 Paź 2017 19:30 

Rejestracja: 17 Lip 2016
Posty: 13
Punkty statusowe: 0
Z winy przewoźnika to dość szeroko pojęte określenie :D U nas żadnej oficjalnej przyczyny Ryanair nie raczył podać, mogę jedynie stwierdzić, że przyczyną opóźnienia było to że czekaliśmy na nasz samolot aż przyleci z Berlina (a miał 2h opóźnienia), a to z kolei spowodowało, że nie zdążyliśmy wylądować zanim zamkną docelowe lotnisko.

W każdym razie, jeśli dotarłam na docelowe lotnisko 5h po planowanym czasie, ale busem, a nie samolotem, to nadal się zalicza jako spóźnienie tak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#817 PostWysłany: 12 Paź 2017 20:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 2540
Punkty statusowe: 298
HON fly4free
@Marti_ni Zalicza się.Czas opóźnienia to czas faktycznego dotarcia do pierwotnego celu podróży,nie ma znaczenia czym tam dotarłeś,ważne ile po planowanym czasie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#818 PostWysłany: 12 Paź 2017 20:53 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1049
Loty: 104
Kilometry: 396 583
Punkty statusowe: 42
srebrny
dokladnie . spokojnie otrzymasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#819 PostWysłany: 13 Paź 2017 11:51 

Rejestracja: 13 Paź 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
Witam,
Mam pytanie odnośnie otrzymania odszkodowania za odwołany lot.
Sytuację mam taką:
Z dnia na dzień anulowano nam lot powrotny z Lizbony do Wrocławia, nie skorzystaliśmy z opcji zmiany lotu tylko ze zwrotem kasy za lot. Kasa przyszła i teraz chciałabym złożyć wniosek o odszkodowanie i za zwrot poniesionych kosztów (dodatkowy nocleg, jedzenie, transport - wracaliśmy w końcu z Porto, mam na wszystko paragony). Czy ktoś może składał obydwa wnioski i czy jest w ogóle sens składać wniosek o ten zwrot poniesionych kosztów? Czy jedno z drugim się wyklucza? Wiem, że na pewno nie dostanę kasy za loty, które kupiłam sama.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#820 PostWysłany: 13 Paź 2017 12:13 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 1989
Ostrzeżenia: 1
Punkty statusowe: 65
złoty
szelma napisał(a):
?.. Wiem, że na pewno nie dostanę kasy za loty, które kupiłam sama.

Wiesz dobrze, więc po co pytasz?!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group