Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#3501 PostWysłany: 21 Sty 2017 10:49 

Rejestracja: 28 Sie 2016
Posty: 3
Witam,

Mieliśmy problem z wylotem trasa (Warszawa - Mauritius)
Mianowicie wylot miał się odbyć 06.01.2017 o godzinie 16:00, niestety najpierw opóźniono lot o 2h, po 2h o następną 1h, aż w końcu przenieśli go na następny dzień.
Oczywiście TUI załatwiło hotele w Warszawie itd.
Następnego dnia wcześnie rano pobudka i na autobus zawiózł nas na lotnisko gdzie o godzinie 10:00 miał odbyć się opóźniony lot..
Niestety lot o planowanej godzinie nie odbył się ponoć awaria samolotu.
W końcu około 13:00 wpuścili nas pokład, gdy samolot ruszał w stronę pasa pilot stwierdził, że jeszcze coś jest nie tak i zjechał na pas serwisowy.
Podjechali mechanicy coś tam posprawdzali z 30 minut, pilot stwierdził, że jest ok i można lecieć.
Na to kilka osób zaczęło panikować, że nie polecą tą maszyną itd (panika matek z dziećmi)
Pilot zjechał na koniec lotniska podjechała ochrona lotniska, pilot kazał opuścić maszynę stwierdził, że w takim przypadku kończy mu się czas pracy i dziś nie poleci, więc z powrotem zawieźli nas do sali odpraw.
(ogólnie w 2 dni przeszliśmy 3 odprawy na ten sam lot, ile alku z bezcłówki poszło w kanał szkoda opowiadać... :evil: :evil: )
Okazało się, że ściągają nową załogę, około 40 osób zrezygnowało z wakacji i w ogóle nie poleciało.
Cała nasza reszta wyleciała na Mauritius około godziny 19:00.

W międzyczasie dowiedzieliśmy się, że odszkodowanie nam się należy.
Pierwotnie i na dokumentach podróży przewoźnikiem miał być Arkefly - samolot tego przewoźnika ponoć stał zepsuty w Amsterdamie.
Załatwili samolot Hifly portugalskiego przewoźnika który zepsuł się na lotnisku w Warszawie i naprawa trwała ponad 1 dobę.

Więc kto ponosi odpowiedzialność ? wydaje mi się, że Arkefly.

Jeżeli można prosić o pomoc, będę bardzo wdzięczny.
Skąd mam pobrać dokument o złożenie reklamacji ? i jak go wypełnić ?
Adres do Arkefly znalazłem na stronie ULC, ale wniosku na stronie Arkefly nie mogę odszukać, kiepsko z angielskim
Z góry dzięki za pomoc w temacie.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
10 dni w Tajlandii w sezonie za 3592 PLN. Loty z Warszawy + 4* hotel w Pattayi 10 dni w Tajlandii w sezonie za 3592 PLN. Loty z Warszawy + 4* hotel w Pattayi
Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN
#3502 PostWysłany: 21 Sty 2017 10:58 

posty 3988-3991 i 3995 z wikipostem u góry tematu
lot-odwolany-lub-opozniony,1498,2646&p=868674&hilit=czarter#p868674,
Góra
 PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
#3503 PostWysłany: 22 Sty 2017 13:17 

Rejestracja: 10 Gru 2014
Posty: 12
12.10.2016 zakupiłem bilety na czarter TUI Warszawa-Cancun-Warszawa, loty w dniach 02.06.2017 - 16.06.2017.
Bilety opłaciłem w pełnej wysokości.

W międzyczasie zarezerwowałem noclegi w Meksyku, wzięliśmy z żoną urlopy w pracy.

Trzy dni temu otrzymaliśmy maila z TUI, że nasz lot został anulowany i "w miarę dostępności miejsc" będziemy mogli go sobie przebookować. Jest to dla nas spory problem, bo mamy już noclegi i urlopy zarezerwowane (a o urlopy w tym terminie w korpo nie jest łatwo). Czy jest to legalne posunięcie operatora? Czy możemy teraz domagać się jakiegoś zadośćuczynienia za problemy?

Rezerwacja:
Image

Anulacja:
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3504 PostWysłany: 22 Sty 2017 13:24 

Przysługuje darmowa zmiana np. na 31.05-14.06 lub zwrot kosztów rezerwacji + po walce ewentualne jakieś zadośćuczynienie np. 20% upust od ceny, ceny jakieś innej kolejnej ich oferty itp (ale to trzeba by wywalczyć "siłą argumentów")
Góra
 PM off  
      
#3505 PostWysłany: 23 Sty 2017 01:56 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1639
niebieski
Wg. mnie możecie domagać się wywiązania się z umowy. Mogą przebókować was na liniówkę i sami pokryć różnicę. Ew. jak zdecydujecie się zmieniać termin to koniecznie TUI musi wam zwrócić wasze straty czyli ew. koszty zmian rezerwacji i różnic cenowych w hotelach czy innych rzeczach, które zarezerwowaliście.

Przeczytajcie dokładnie ustawę o u sługach turystycznych, i na tej podstawie walczcie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3506 PostWysłany: 23 Sty 2017 09:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1183
niebieski
Po pierwsze kupując bilety zaakceptowaliście regulamin, w którym obstawiam, że występuje zapis, iż do 14 dni przed wylotem przewoźnik może dokonać zmian lub anulować rezerwację wg własnego uznania. Po drugie czas do wylotu jest tak długi, że nie przysługują Wam żadne roszczenia wynikające z regulacji UE. Ze swojej drogi proponuję zgodzić się na zmianę rezerwacji i jeśli jeszcze są dostępne miejsca polecieć w zbliżonym terminie modyfikując urlop bo przebookowanie na innego przewoźnika ja bym nie liczył ale tui ma to do sobie, że do wylotu i tak może jeszcze zmienić rozkład ze 3 razy więc prawie do ostatniej chwili nie będziecie pewni tego polecicie. Jeśli chodzi o ewentualne utracone korzyści/koszty to jedynym sposobem będzie dochodzenie na drodze cywilnej. Ale swoją drogą napiszcie do tui i niech się odniosą się do Waszej sytuacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3507 PostWysłany: 23 Sty 2017 11:32 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 12
Cześć wszystkim!

Przeczesałem wątek, ale nie znalazłem u nikogo sprawy takiej jak przytrafiła się mi więc proszę was pomoc :)

Miałem odbyć lot LH na trasie BIO-FRA-WAW (lot na jednym bilecie), ale w Bilbao zostałem niewpuszczony na pokład ze względu na overbooking. Bilet został przebukowany na kolejny dzień, a na lotnisku otrzymałem voucher na 250 EUR, jednak po przeczytaniu wszystkich regulacji i podliczeniu odległości między BIO i WAW uważam, że przysługuje mi 400 EUR (jest to trasa powyżej 1500 km).
Lufthansa twierdzi, że "Denied Booking Voucher due to overbooking is calculated based on the first leg of the from flight Bilbao to Frankfurt which is less than 1500 km.". I wszystko fajnie tyle, że w Artykule 7 Rozporządzenia 261/2004 jak byk stoi, że: "Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu..

Interpretuję to tak, że tym ostatnim celem lotu była właśnie WAW, do której w danym dniu uniemożliwiono mi dostanie się ze względu na odmówienie wejścia na pokład no i właśnie dlatego należy mi się kwota wyższa niż zaproponowana przez LH. Mam rację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3508 PostWysłany: 23 Sty 2017 11:50 

kumkwat_kwiat napisał(a):
Wg. mnie możecie domagać się wywiązania się z umowy. Mogą przebókować was na liniówkę i sami pokryć różnicę. Ew. jak zdecydujecie się zmieniać termin to koniecznie TUI musi wam zwrócić wasze straty czyli ew. koszty zmian rezerwacji i różnic cenowych w hotelach czy innych rzeczach, które zarezerwowaliście.

Przeczytajcie dokładnie ustawę o u sługach turystycznych, i na tej podstawie walczcie.


Dokładnie, przy czym TYLKO w klasie BIZNES + z jakieś co najmniej milion euro odszkodowania za straty moralne (sarkazm czy drwina)

To jest łatwiej napisać, niż zrobić, do tego zapewne z pośpiechu zapomniałeś dopisać to co już fachowo tu dodałeś w innym bliźniaczym temacie
kumkwat_kwiat napisał(a):

Z czymś takim możesz iść do rzecznika konsumenta lub nawet do sądu. Musisz to oczywiście ubrać w odpowiednie paragrafy ale to jest do ugrania.


nie nawet ale TYLKO jeśli już do wywalczenia w sądzie, jak TUI zechce na podstawie ugody
Góra
 PM off  
      
#3509 PostWysłany: 23 Sty 2017 13:10 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
starface napisał(a):
Cześć wszystkim!

Przeczesałem wątek, ale nie znalazłem u nikogo sprawy takiej jak przytrafiła się mi więc proszę was pomoc :)



Przeczesałeś chyba niewłaściwy wątek,zobacz ten overbooking-jak-to-jest-naprawde,225,75689&p=860372&hilit=Overbooking#p860372 Overbooking to nie to samo co odwołanie lotu i rządzi się swoimi prawami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3510 PostWysłany: 23 Sty 2017 13:17 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Jeżeli nie był ochotnikiem, to właściwie jest to samo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3511 PostWysłany: 23 Sty 2017 14:31 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 12
miriam napisał(a):
Przeczesałeś chyba niewłaściwy wątek,zobacz ten overbooking-jak-to-jest-naprawde,225,75689&p=860372&hilit=Overbooking#p860372 Overbooking to nie to samo co odwołanie lotu i rządzi się swoimi prawami.


Tak jak pisze @trocha - nie byłem ochotnikiem. Przy wydawaniu boarding passu na checkinie usłyszałem, że mogą być problemy i najprawdopodobniej nie zostanę wpuszczony (nie szukano ochotników), a potem na bramce odmówiono mi wejścia na pokład. W linkowanym przez Ciebie temacie była mowa o podobnej sytuacji do mojej, ale dla linii spoza UE i obsługującej połączenie z przesiadką i miejscem docelowym już poza UE. Tutaj mamy całą sprawę zamkniętą w obrębie Unii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3512 PostWysłany: 23 Sty 2017 15:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
panprofesor82 napisał(a):
Po pierwsze kupując bilety zaakceptowaliście regulamin, w którym obstawiam, że występuje zapis, iż do 14 dni przed wylotem przewoźnik może dokonać zmian lub anulować rezerwację wg własnego uznania. Po drugie czas do wylotu jest tak długi, że nie przysługują Wam żadne roszczenia wynikające z regulacji UE. Ze swojej drogi proponuję zgodzić się na zmianę rezerwacji i jeśli jeszcze są dostępne miejsca polecieć w zbliżonym terminie modyfikując urlop bo przebookowanie na innego przewoźnika ja bym nie liczył ale tui ma to do sobie, że do wylotu i tak może jeszcze zmienić rozkład ze 3 razy więc prawie do ostatniej chwili nie będziecie pewni tego polecicie. Jeśli chodzi o ewentualne utracone korzyści/koszty to jedynym sposobem będzie dochodzenie na drodze cywilnej. Ale swoją drogą napiszcie do tui i niech się odniosą się do Waszej sytuacji.

To że jest możliwość zmiany na 14dni przed lotem nie wyłącza odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika na podstawie ogólnych norm pr. cywilnego

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3513 PostWysłany: 23 Sty 2017 15:14 

Co też na np. 90 % trzeba będzie sobie wywalczyć na drodze postępowania cywilnego z wszelkimi skutkami takiej decyzji np. wygrana, ale też równie dobrze przegrana z poniesieniem pełnych kosztów strony przeciwnej w tym wypadku TUI a takie np. zastępstwo procesowe potrafi kosztować
Lepiej nawiązać kontakt i w drodze negocjacji próbować dojść do porozumienia, nic nie jest tak zero jedynkowe jak tu co poniektórzy piszą
Góra
 PM off  
      
#3514 PostWysłany: 23 Sty 2017 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1225
srebrny
Wszelkie posty związane w prawami pasażerów a dotyczące linii Wizzair proszę od tego momentu pisać w wydzielonym wątku:
Odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot - Wizzair
odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
Posty o Wizzair zostają przeniesione do nowego wątku.
==================================
Posty ogólne tylko nawiązujące do Wizzair mogą nadal być umieszczane w tym wątku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3515 PostWysłany: 23 Sty 2017 23:58 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1639
niebieski
@‌gorny77‌ @‌panprofesor82‌
Zauważcie, że nic nie pisałem o regulacjach UE tylko o polskiej ustawie, która w takich wypadkach bardziej chroni klienta. Zapisy umów też nie zawsze są prawidłowe, patrz klauzule niedozwolone. Ogólnie sądy są bardziej pro-klienckie ale trzeba mieć jaja aby na to iść. Istnieją jeszcze inne formy odwołania jak choćby rzecznik konsumenta. Oczywiście wszystko trwa, kosztuje i trzeba więcej zachodu niż z reklamacją do linii za opóźnienie i skargą do ULC, to nie ma wątpliwości. Jednak w wielu wypadkach wypadkach jest to do wywalczenia. Zwłaszcza, że biura zazwyczaj unikają sądów.

To jaką iść drogą klient musi zadecydować sam, znając swoje poniesione koszta i możliwości przebukowania dokonanych rezerwacji, urlopów oraz chęć walki z biurem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3516 PostWysłany: 24 Sty 2017 00:19 

kumkwat_kwiat napisał(a):
Wg. mnie możecie domagać się wywiązania się z umowy. Mogą przebõkować was na liniówkę i sami pokryć różnicę. Ew. jak zdecydujecie się zmieniać termin to koniecznie TUI musi wam zwrócić wasze straty czyli ew. koszty zmian rezerwacji i różnic cenowych w hotelach czy innych rzeczach, które zarezerwowaliście.

Przeczytajcie dokładnie ustawę o u sługach turystycznych, i na tej podstawie walczcie.



Uzasadnienie przedsądowego wezwania do j/w: "Jako konsument "mający jaja" i powołując się zapisy ustawy o usługach turystycznych WZYWAMY do przebukowania do klasy biznes tradycyjnej linii lotniczej na tej samej trasie w tym samym terminie co......, ponadto zakwaterowanie w co najmniej 5-gwiazdkowym hotelu ...

Bardzo pomogłeś, dzięki, w wolnej chwili zacytuj szczegółowo te wszystkie artykuły będzie pełnia szczęścia

ja tam czytam w tej ustawie z 1997r.;
Kod:
5. Organizator, który przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest zmuszony, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy z klientem, z zastrzeżeniem art. 17, powinien niezwłocznie o tym powiadomić klienta. W takiej sytuacji klient powinien niezwłocznie poinformować organizatora, czy:
1) przyjmuje proponowaną zmianę umowy albo
2) odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.
6. Jeżeli klient, zgodnie z ust. 5, odstępuje od umowy lub jeżeli organizator odwołuje imprezę turystyczną z przyczyn niezależnych od klienta, klient ma prawo, według swojego wyboru:
1) uczestniczyć w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie;
2) żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń.
7. W wypadkach określonych w ust. 6 klient może dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy, chyba że odwołanie imprezy turystycznej nastąpiło z powodu:
1) zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż liczba minimalna określona w umowie, a organizator powiadomił o tym klienta na piśmie w uzgodnionym terminie;
2) siły wyższej.
Art. 15. (uchylony


sporo ewentualnej prawniczej walki, bez pewności o wygranej
Góra
 PM off  
      
#3517 PostWysłany: 24 Sty 2017 00:40 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1639
niebieski
@gorny77
Widzę, że przypisujesz mi słowa, których nie napisałem. Jak już się czepiasz to rób to dokładnie. Nigdzie nie pisałem o biznes klasie jak i 5* hotelach. Jedynie o przebookowania na analogiczną klasę w liniówce (w wypadku zachowania terminu) lub pokrycie strat spowodowanych koniecznością odwołania/zmiany dokonanych wcześniej rezerwacji hotelowych itp.

Nigdzie też nie napisałem, że będzie łatwo, szybko i przyjemnie. Ale to nie oznacza, że to niemożliwe.

Odnośnie cytowanego fragmentu ustawy to:
Ad Art. 5 - tour operator musiałby udowodnić, że zmiana terminu lotu jest od niego niezależna. Jeśli to TUI konsolidowało lot na maszynie ArkeFly (obecnie już chyba TUI NL) to ciężko raczej by to było.
Ad Art. 6:
- pkt 1. impreza zastępcza to np. rzeczony lot liniówką
- pkt 2. zwrot świadczeń, nie wiem czy właśnie pod to nie podchodziły by inne rezerwacje dokonane osobno przez klienta np. hotele, rejsy, itp
Ad Art. 7: raczej nie widzę, że odwołanie lotu na 6 miesięcy wcześniej było siłą wyższa lub brakiem koniecznej liczby uczestników, zatem tu też jest pole do walki

Jak widzisz, sam w kilkanaście min. znalazłeś kilka punktów na których można by zbudować dobrą argumentacje, zatem klient nie jest bez szans. TUI też w takim wypadku musiałoby kalkulować ew. przegraną, koszty odszkodowań, procesowe itp. Koszt zakupionego przez Concept biletu to 1800 PLN na osobę. Zatem w takim wypadku dla biura mogłoby okazać się, że lepiej dopłacić powiedzmy 800 pln (przyjmijmy, że bilet WAW-CUN w liniówce w niskim sezonie kosztowałby 2200 PLN) i przebookować te 2 pax na liniówkę, niż ryzykować ew. przegraną w sądzie, gdzie te koszta byłyby dużo wyższe. Odsetek klientów, którzy by o to walczyli jest raczej niewielki zatem dla biura koszt też nie astronomiczny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że te loty na 90% zostały zdjęte z siatki aby ograniczyć pojemność na tej trasie na sezon letni bo słabo by się sprzedawała. Zatem skasowali to aby ograniczyć stratę. Nawet dopłacając dla Concept za bilety 800 PLN, te strata będzie mniejsza, niż w sezonie bilety na czarter by szły za 1400 PLN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3518 PostWysłany: 24 Sty 2017 17:07 

Rejestracja: 27 Sie 2014
Posty: 13
Cześć,

Miałem następującą sytuację w zeszłym tygodniu.

Miałem lecieć Emirates z Singapuru do DXB, gdzie po 3,5 godziny miałem mieć lot do Warszawy (na jednym bilecie). Niestety lot z SIN został odwołany i przebukowali mnie na inny lot Emirates, realizowany do DXB 9 godzin później, w wyniku czego nie zdążyłem na lot do Warszawy. W związku z faktem, iż z Dubaju jest tylko 1 lot dziennie do Polski, musieli mnie przenieść na lot następnego dnia – w rezultacie w Warszawie zamiast o 11:20, byłem o 11:30 następnego dnia (czyli opóźnienie 24h i 10 min).

Oczywiście otrzymałem jedzenie i hotel w Dubaju, jednakże biorąc pod uwagę długość opóźnienia chciałbym wystąpić o odszkodowanie.

O ile rozumiem Rozporządzenie 261/2004 mnie nie obowiązuje, gdyż lot był poza Europą i liniami spoza Europy? Czy jest Waszym zdaniem szansa na odszkodowanie w tym wypadku? Jakieś rady jak powinienem podejść do tematu?

Z góry dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3519 PostWysłany: 24 Sty 2017 17:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
gjdfshkgjdsh napisał(a):
Jakieś rady jak powinienem podejść do tematu?

Przede wszystkim poczytać poradnik na górze strony.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3520 PostWysłany: 24 Sty 2017 19:59 

Rejestracja: 27 Sie 2014
Posty: 13
Problem w tym, że w poradnik dotyczy głównie regulacji UE, które w moim przypadku raczej nie obowiązują (lot z linią spoza UE i nie z UE - ale jeżeli się mylę, to mnie skorygujcie). W moim przypadku bardziej się pytam, czy ktoś się spotkał z tym, aby jakieś odszkodowanie przysługiwało, np. klientom Emirates lub wyruszającym z Singapuru
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group