Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#441 PostWysłany: 26 Lip 2016 18:41 

Poszukaj na flightaware. Płatny dostęp i historia na kilka lat wstecz.
Góra
 PM off  
      
Tygodniowe wakacje w Rimini za 1681 PLN. Loty z Katowic + hotel ze śniadaniami Tygodniowe wakacje w Rimini za 1681 PLN. Loty z Katowic + hotel ze śniadaniami
Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami
#442 PostWysłany: 26 Lip 2016 18:53 

szii napisał(a):
Witam wszystkich!

Proszę o pomoc lub wskazówki w znalezieniu informacji o archiwalnym locie, z dnia 31 marca 2015.

Wylot z lotniska odbył się z prawie 4-h opóźnieniem. Według rozkładu miała to być godzina 12:10, lądowania 14:35.

Dysponuję jedynie przybliżonymi godzinami faktycznego wylotu (Warszawa Chopin - WAW) i przylotu na lotnisko docelowe (Rzym Fiumicino - FCO).
Linia WizzAir, lot nr W6 1441. To niestety zbyt mało, by poprawnie i zgodnie z prawdą wypełnić formularz reklamacyjny.

Szukałam informacji na http://www.flightradar24.com, nie udało mi się niestety.

Dzięki!

Mozna sobie bez tej wiedzy poradzić, a i nie jest ważna godzina wylotu a godzina lądowania
Jak wystartował z prawie 4-godzinnym opóźnieniem podajesz godzine lądowania np. 18:20, przy odmowie wyplaty odszkodowania przez wizzair wypełniasz skargę do ULC Polska i oni mają narzędzia, by sprawdzić stan faktyczny


Ostatnio edytowany przez michzak 26 Lip 2016 19:00, edytowano w sumie 2 razy
Literówka
Góra
 PM off  
      
#443 PostWysłany: 26 Lip 2016 21:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Tylko, że godzinę lądowania mogę podać jedynie przybliżoną - na oko.
Wiem, że wylot zamiast 12.10 miał miejsce ok 15:30-15.40. Natomiast kiedy dotarliśmy na lotnisko docelowe, nie wiem. Próbowałam już nawet billingu z sieci komórkowej (po lądowaniu dzwoniłam do rodziców z informacją, że już dotarłam), ale nawet sieć komórkowa usuwa dane billingowe powyżej 12 miesięcy...
Dlatego szukam wskazówek tutaj.
W przypadku nieudanie odnalezienia takowych - mam wpisać po prostu przybliżoną godzinę wylosowania - bazując na standardowym czasie lotu? Wiadomo, że w powietrzu coś z opoźnienia nadrobiliśmy.
Dziękuję za odpowiedzi
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#444 PostWysłany: 26 Lip 2016 21:09 

szii napisał(a):
Tylko, że godzinę lądowania mogę podać jedynie przybliżoną - na oko.



I będzie SUUUUPPPPEEEERRRR!!!!
Musisz zrozumieć, że i tak podałabyś przybliżony czas lądowania, RZECZYWISTY czas może ustalić TYLKO ULC Polska, bo na 99% Wizzair odmówi wypłaty odszkodowania i trzeba będzie składać skargę do ulc (szczegóły wikipost tego tematu)
Góra
 PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#445 PostWysłany: 26 Lip 2016 21:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Anonymous napisał(a):
Poszukaj na flightaware. Płatny dostęp i historia na kilka lat wstecz.


Wg cennika premium accounts, i opcji najdroższego z kont, historia sięga tylko 8 miesięcy wstecz.

-- 26 Lip 2016 21:18 --

A dwa - dlaczego na 99% odrzucą reklamację, skoro od poczatku oficjalnie podana informacja brzmiała - "brak samolotu, musimy czekać, az przyleci z Rzymu", a opóznienie wyniosło ponad 3h?

Załączniki:
image.png
image.png [ 119.03 KiB | Obejrzany 744 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#446 PostWysłany: 26 Lip 2016 21:31 

szii napisał(a):

A dwa - dlaczego na 99% odrzucą reklamację, skoro od poczatku oficjalnie podana informacja brzmiała - "brak samolotu, musimy czekać, az przyleci z Rzymu", a opóznienie wyniosło ponad 3h?


1. odrzucą bo ja tak myślę,a trochę już u Wizzair reklamowałem, a jak złożysz teraz reklamację to pierwsze co im przyjdzie na myśl "oooo, to się obudziła..................." po prawie 1,5 roku
2. ile wyniosło to ty nie wiesz, póki co przypuszczasz i wymyślasz tu urojone problemy, zamiast działać otrzymując wskazówki co robić, tyle, że pamiętaj o zapisie
Kod:
Na złożenie skargi do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na naruszenie przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (Dz.U. UE L 46 z 17 lutego 2004r.) pasażer ma 2 lata. Pamiętać należy jednak, że Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje sprawy, które dotyczą lotów, które miały miejsce w dacie od 17 lutego 2005r.


Tyle ode mnie
Góra
 PM off  
      
#447 PostWysłany: 26 Lip 2016 23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Gdybym opierała całą sprawę jedynie na przypuszczeniach to w ogóle nie zawracałabym sobie głowy reklamacją.

To pierwsze tego typu doświadczenie z opóźnieniem wynikającym z winy przewoźnika. Nie wydaje mi się, żebym miała jakiekolwiek problemy, a już na pewno nie urojone, co najwyżej pytania :mrgreen: dlatego, aby całą sprawę załatwić rzeczowo, i nie wypisywać w formularzu wymyślonych bzdur, skierowałam się na to forum, bo m. in. od tego ono jest :mrgreen:

Dzięki za wskazówki i pomoc! Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#448 PostWysłany: 26 Lip 2016 23:22 

Generalnie załamany jestem tym co tu wypisujesz i jak zabierasz się do sprawy, mam jeszcze prośbę o odpowiedz:
1. czemu dopiero teraz?
2. na jakim etapie wypełniania reklamacji na dedykowanej stronie WIzzair podanie jedynie słusznej godziny lądowania jest niezbędne?

Z góry dzięki za odpowiedź, cały czas się człowiek uczy i chciałbym wiedzieć o ile to możliwe
Góra
 PM off  
      
#449 PostWysłany: 27 Lip 2016 10:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Hahaha :mrgreen:

Teraz, ponieważ podsłuchałam historię znajomego, któremu po niespełna roku udało się dostać odszkodowanie w wysokości 250 euro x2, więc jeżeli mam również na to szansę, to jakim prawem mam z tego nie skorzystać? Nawet jeśli minęło 14 miesięcy? Rocznie poprzez tego typu zaniedbania linie lotnicze zarabiają miliony złotych ;)

Reklamacja składana poprzez stronę WizzAir? Już wiem na czym bazujesz te swoje 99% ze statystyk nt. reklamacjiodrzuconych ;) takowe składa się na papierowym unijnym formularzu skargi, który wymaga podania konkretnych godzin, a na jego końcu widnieje zapis "Niniejszym oświadczam, że wszystkie informacje podane w formularzu są prawdziwe i dokładne...". I kto tu potrzebuje edukowania? Panie gorny77, jak mógł Pan nie wiedzieć? :mrgreen:

Zamiast załamywać ręce nad tym co wypisuję, poczytaj proszę, zdobądź wiedzę, a następnie popisuj się na forum.
Ostatnie posty przestają być rzeczowe i przestają mieć jakikolwiek sens, także bez odbioru ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
 
      
#450 PostWysłany: 27 Lip 2016 10:28 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
@szii z tego co wiem to gorny jest bardzo duzym autorytetem w tej kwestii i zazwyczaj wie co mówi (zwróć uwagę na prawie 7000 postów, ponad 400 pkt reputacji, oraz fakt, że specjalizuje się we wszelkich odszkodowaniach, nawet mnie wytykał błędy i koniec końców miał rację ;) ).

Nie jesteś w stanie określić konkretnej godziny lądowania czy startu, nawet mając dane z flightradar, bo one też są niedokładne (nawet bardzo mocno niedokładne potrafią być). Co rozumiesz przez moment lądowania? Dotknięcie kołami pasa, zaciągnięcie hamulca postojowego czy otwarcie drzwi do kabiny pasażerów? Wszystkie te czasy są różne i w ramach reklamacji różne czasy się bierze pod uwagę. Np. pilot pracuje w momencie gdy hamulec postojowy nie jest włączony, ale już stewardessa od momentu zamknięcia drzwi do kabiny. Jedyną poprawną godzinę może ustalić jedynie ULC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#451 PostWysłany: 27 Lip 2016 10:34 

szii napisał(a):
..................takowe składa się na papierowym unijnym formularzu skargi, który wymaga podania konkretnych godzin, a na jego końcu widnieje zapis "Niniejszym oświadczam, że wszystkie informacje podane w formularzu są prawdziwe i dokładne..."...............


ps. w końcu "świeża krew" moderacji zauważa w ogóle ten temat i tym co tu się wypisuje

Załączniki:
ULC.PNG
ULC.PNG [ 36.76 KiB | Obejrzany 591 razy ]
Góra
 PM off  
      
#452 PostWysłany: 27 Lip 2016 10:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Świetnie, gratuluję gornemu osiągnięć i wiedzy, pozostaje mu jedynie popracować nad językiem wypowiedzi, bez zbędnych dodatków typu "urojone problemy", "załamany głupotami, które tu wypisujesz", dodatki słowne, które nie wiem co do dyskusji wnieść mają?

Znam AŻ ;) trzy osoby, które proces reklamacji przeprowadziły zgodnie ze wskazówkami spod tego linka - obie zakończone pozytywnym rozpatrzeniem - http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_pl.htm

Będę trzymała się owych wskazówek i skorzystam z papierowego formularza, bo znając życie tak czy siak trzeba będzie zwrócić się do ULC po odpowiedzi Wizz, także przyda się papierowy ślad po wysłanym zgłoszeniu. Zapewne obie drogi są poprawne.

Dyskusja rozpoczęła się tym, że prosiłam o pomoc w zlokalizowaniu przybliżonych godzin przylotu i odlotu, cała dyskusja nt. sposobu reklamacji itp jest właściwie zbędna, pozdrawiam ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#453 PostWysłany: 27 Lip 2016 10:54 

szii napisał(a):

Znam AŻ ;) trzy osoby, które proces reklamacji przeprowadziły zgodnie ze wskazówkami spod tego linka - obie zakończone pozytywnym rozpatrzeniem - http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_pl.htm



po kliknięciu na link wskazówki cytuję:
Kod:
W przypadku nieudzielenia odpowiedzi przez przewoźnika lotniczego w ciągu 6 tygodni od dnia otrzymania skargi lub braku satysfakcjonującej odpowiedzi od przewoźnika lotniczego, należy przesłać niniejszy formularz (można przesłać kopię oryginalnego formularza wysłanego do przewoźnika lotniczego) do krajowego organu wykonawczego w państwie członkowskim, w którym incydent miał miejsce.


Zrozum, jak ktoś w ogóle się nie znając zaśmieca temat amatorskimi tekstami byle udowodnić, że znajomi znajomych otrzymali odszkodowanie, do tego nie umie czytać ze zrozumieniem tekstu ze strony ULC to należy mu napisać jak się rzeczy mają patrz jak skargę profesjonalnie złożyć:
Kod:
Skargę na naruszenie przez przewoźnika lotniczego postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE można wnieść do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.


istotne jest

Kod:
dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.


https://wizzair.com/pl-PL/Claims

nie do przeskoczenia, a zrób jak uważasz tylko proszę nie zaśmiecaj tematu


Pozdrawiam
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#454 PostWysłany: 28 Lip 2016 14:42 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 437
niebieski
Dzisiaj wysłałem formularz do brytyjskiego CAA w sprawie 5 godzinnego opóźnienia lotu Luton-Warszawa (Wizz oczywiście kazał mi spadać na drzewo) i dostałem odpowiedź już po kilku godzinach, że Wizzair dołączył do ADR (Alternative Dispute Resolution) i to jest lepsze miejsce na moją reklamację, w związku z czym zamykają sprawę. To jest świeża zmiana, bo Wizz dołączył w zeszłym tygodniu.

Poniżej wiadomość od CAA:

Cytuj:
Dear Mr xxx,

Case xxx

You may be aware of the Alternative Dispute Resolution (ADR) directive and we are pleased to advise Wizz Air has signed up to an independent ADR provider which has been approved by the Government.

The CAA believe the ADR provider is better placed to handle your complaint as your airline has agreed to be bound by the ADR provider’s decision as long as you accept it; which we cannot provide.

Should you wish to proceed with your complaint against the airline, we request you contact The Retail Ombudsman at:
Airline Dispute Resolution
12 Walker Avenue
Stratford Office Village
Wolverton Mill
Milton Keynes
MK12 5TW

Email:www.theretailombudsman.org.uk/contact/

Website:www.theretailombudsman.org.uk

tel: 0203 540 8063

We have closed your complaint with the CAA Passenger Advice and Complaints Team (PACT).

Should you wish to know more about Alternative Dispute Resolution, the CAA website provides additional information about the ADR scheme.

Yours sincerely,


Nicolaus O'Hara
Consumer Affairs Officer


Edycja: Wow, właśnie wypełniłem ich formularz i jestem pod wrażeniem. Bardzo przyjazny layout formularza. Dużo szczegółowych pytań, które mogą usprawnić proces reklamacji. Na koniec dostałem swoje konto, na którym mogę śledzić postępy w sprawie (mam już info o osobie zajmującej się sprawą i maksymalny czas zakończenia pierwszego etapu postępowania). Składanie reklamacji dawno nie było taką przyjemnością!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#455 PostWysłany: 30 Lip 2016 09:16 

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 17
Cześć,

Chciałbym zasięgnąć porady i opinii od Was na temat odwołanego lotu. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych informacji (gdyby czegoś brakowało, to proszę dajcie znać).

Lot o numerze W6 1540, miał się odbyć 18.07.2016 o godzinie 00: 15, jednakże z niewyjaśnionych przyczyn lot został odwołany. O decyzji dowiedziałem się już na lotnisku ok. 3h przed planowanym odlotem. Zostałem zakwaterowany w hotelu niedaleko lotniska. Podczas całego dodatkowego zatrzymania i przedłużonego pobytu oraz do dnia dzisiejszego nie zostałem poinformowany o przyczynie odwołania lotu. Lot powrotny nastąpił po 25 godzinach. Docelowo przerwa miała wynieść ok 21h, jednakże lot ten był opóźniony.

Cała sytuacja miała duży oraz negatywny wpływ na moją podróż. Dodatkowo zmuszony byłem przekładać plany związane z pracą oraz rodziną. Straciłem również bilety autobusowe firmy Lux Express. Było to związane z przylotem w następnym dniu.

Wiem, że zgodnie z rozporządzeniem rozporządzenie WE 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91. mogę ubiegać się o odszkodowanie.

Jeszcze kilka detali co do lotu:
Cytuj:
Przewoźnik lotniczny: Wizz Air Hungary Légiközlekedési Kft
Numer lotu: W6 1540
Numer rezerwacji (PNR): LYFMYG
Data lotu: 18.07.2016 r.
Planowana godzina wylotu: 00:15
Faktyczna data lotu: 19.07.2016r.
Faktyczna godzina wylotu: 01:20


W związku z przedstawionymi powyżej informacjami, mam do Was kilka pytań.
    1. Czy uważacie, że mogę i warto ubiegać sięo odszkodowanie (400euro)
    2. Czy próbować domagać się ubezpieczenia
    2.1. Na własną rękę
    2.2. Poprzez Urząd Ochrony Konsumenta bądź inny urząd
    2.3. Firmę pośrednią (biorą 25%)
    3. Czy macie jakieś opinie, historię bądź przydatne informację, które pozwolą mi na wywalczenie odszkodowania.

Dzięki wszystkim z góry !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#456 PostWysłany: 01 Sie 2016 15:58 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 437
niebieski
cieja napisał(a):

W związku z przedstawionymi powyżej informacjami, mam do Was kilka pytań.
    1. Czy uważacie, że mogę i warto ubiegać sięo odszkodowanie (400euro)
    2. Czy próbować domagać się ubezpieczenia
    2.1. Na własną rękę
    2.2. Poprzez Urząd Ochrony Konsumenta bądź inny urząd
    2.3. Firmę pośrednią (biorą 25%)
    3. Czy macie jakieś opinie, historię bądź przydatne informację, które pozwolą mi na wywalczenie odszkodowania.

Dzięki wszystkim z góry !


1. Spróbować zawsze warto.
2.2 Rozumiem, że chodzi o odszkodowanie, a nie ubezpieczenie? Jak masz czas to próbuj na własną rękę. Najpierw wypełnij formularz reklamacyjny poprzez stronę WizzAira. Gdy otrzymasz negatywną odpowiedź (a pewnie otrzymasz), to załączając wiadomość piszesz do Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Islandii. Oni mogą wydać decyzję korzystną dla Ciebie, ale nie mają mocy prawnej by wpłynąć na linię i zmusić do wypłacenia odszkodowania. Wtedy kolejnym krokiem jest sąd, komornik itp.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#457 PostWysłany: 12 Sie 2016 21:35 

Rejestracja: 10 Lip 2014
Posty: 95
Loty: 69
Kilometry: 168 562
Odwołano/przełożono dziś lot z Eindhoven do Warszawy o godzinie 16:50
W Wizzair nie można uzyskać żadnej informacji czy czekać na samolot czy przebukować na 14 sierpnia.
Powinienem czekać na info od Wizzar czy zabukować inny lot?
Zależy mi na tym żeby jutro być w Warszawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#458 PostWysłany: 12 Sie 2016 23:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
@Fiki Jeśli odwołano a nie np. przełożono z jakiegoś powodu na jutro to jedynie lecąc jutro EIN-BUD o godz.9.05 i BUD-WAW o 12.20 byłbyś o 13.30 na lotnisku w WAW lub po południu EIN- KTW+ pociąg i wtedy masz szanse być przed północą w Warszawie.Nieprawdopodobny jest ten brak informacji, o którym piszesz.Po takim czasie jaki upłynął od rozkładowej godziny wylotu powinna już być pełna informacja dla pasażerów.
Góra
 Profil Relacje PM off
Fiki uważa post za pomocny.
 
      
#459 PostWysłany: 12 Sie 2016 23:34 

Rejestracja: 10 Lip 2014
Posty: 95
Loty: 69
Kilometry: 168 562
@miriam
na infolinię tarabanię od paru h
podano cztery godziny potencjalnego odlotu jutro: 7:00, 10:30, 16:30, 17:00
sami nie wiedzą czy lot jest przełożony czy odwołany
mówią żeby gadać z agentem (którego nie ma) na lotnisku
jak odbierałem walizę to kobieta na lotnisku powiedziała że w w silnik wleciał ptak/ptaki i usterka jest poważna
ostatecznie zostaje jeszcze poranny Ryanair
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#460 PostWysłany: 12 Sie 2016 23:40 

Fiki napisał(a):
Odwołano/przełożono dziś lot z Eindhoven do Warszawy o godzinie 16:50
W Wizzair nie można uzyskać żadnej informacji czy czekać na samolot czy przebukować na 14 sierpnia.
Powinienem czekać na info od Wizzar czy zabukować inny lot?
Zależy mi na tym żeby jutro być w Warszawie.


W takiej sytuacji korzysta się z ubezpieczenia. O ile się je posiada. Nie byłoby całego lamentu tylko transport do AMS i najbliższy lot do WAW ,a ubezpieczenie by pokryło. Tylko po co ubezpieczenie ,a później płacz.
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group