Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


 [ 9224 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462  Następna
Autor Wiadomość
#9161 PostWysłany: 26 Wrz 2023 14:30 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1938
platynowy
Rozporządzenie 261/2004

Artykuł 7
2c
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#9162 PostWysłany: 26 Wrz 2023 18:23 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 166
Tam jest mowa o re-routing, więc nie wiem jak to się ma do zwykłego opóźnienia. Gdyby można to było zastosować do każdego opóźnienia, to powołując się na ten artykuł, można domagać się 50% odszkodowania za dowolne opóźnienie bo jestem tam napisane:
Cytuj:
the arrival time of which does not exceed the scheduled arrival time of the flight originally booked
(a) by two hours, in respect of all flights of 1500 kilometres or less; or
(b) by three hours, in respect of all intra-Community flights of more than 1500 kilometres and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres; or
(c) by four hours, in respect of all flights not falling under (a) or (b),

czyli podana jest tylko górna granica a nie dolna.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9163 PostWysłany: 26 Wrz 2023 22:14 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 73
Moher napisał(a):
Czy mógłby ktoś potwierdzić czy w przypadku opóźnienia na locie z EU poza EU powyżej 3500km, odszkodowanie (compensation) na podstawie EU 261 wypłacane jest za opóźnienie powyżej 3h czy 4h? Na większości stron informacyjnych podane jest 3h, jednak linia odpowiedziała mi, że musi być 4h.
Na podstawie
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Artykuł 6 faktycznie wspomina o 4h opóźnienia, ale on dotyczy prawa do opieki, noclegu i przebookowania biletu. Nie jest dla mnie jasne kiedy Artykuł 7 o odszkodowaniach jest stosowany w przypadku opóźnienia.
Ktoś bardziej zorientowany mógłby pomóc?
Podepnę się pod pytanie;
Opóźnienie powyżej 4h w locie międzykont. z UE poza UE , linia zapewniła nocleg i dolot następnego dnia. Czy należy się wtedy również zadośćuczynienie finansowe?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9164 PostWysłany: 26 Wrz 2023 22:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7634
srebrny
Zależy od przyczyny ale jeśli to niebyły nadzwyczajne okoliczności to tak.
Góra
 Relacje PM off
Aramise lubi ten post.
Aramise uważa post za pomocny.
 
 
#9165 PostWysłany: 27 Wrz 2023 07:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4778
Loty: 293
Kilometry: 489 702
HON fly4free
Drodzy forumowicze mam do Was prosbe,
moze ktos z Was sprawdzic na flightradarze czas opoznienia
FR6624 z dnia 12/8/2023 ?

Czy zgodne jest info:
Załącznik:
fr.jpg


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9166 PostWysłany: 27 Wrz 2023 08:19 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1591
HON fly4free
Załącznik:
TwojaNazwa.jpg


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
correos lubi ten post.
correos uważa post za pomocny.
 
 
#9167 PostWysłany: 27 Wrz 2023 10:00 

Rejestracja: 27 Wrz 2023
Posty: 3
Dzień dobry Forumowicze,

jakiś czas temu spotkała mnie bardzo przykra niedogodność ze strony PLL LOT. Na jednym bilecie kupiłem podróż z kraju UE do Polski z przesiadką w WAW. Pierwszy etap podróży się opóźnił (STD 19:35, ATD 20:21, STA 21:50, Landed 22:11), w związku z czym do WAW dotarłem opóźnieniem, co wystarczyło żeby drugi samolot odleciał beze mnie (STD 22:25, ATD 22:52, STA 23:15, Landed 23:24, ale gate zamknięty). Zwrócę uwagę, że od początku nie podobał mi się krótki czas na przesiadkę, ale pracownik PLL LOT zapewniał mnie, że tyle wystarczy, a najwyżej poczekają. Po całej sytuacji, na mojej rezerwacji widniała informacja o "odwołanym locie". Pani w okienku zaproponowała mi podróż alternatywną następnego dnia około 13:00, zakwaterowanie w hotelu itd. Nie przyjąłem voucherów, ponieważ musiałem być obecny w pracy następnego dnia i wróciłem do domu na własną rękę. Do miejsca docelowego dotarłem o 4:00 (czyli również ponad 3h później niż o planowanej godzinie).

Po wnikliwej lekturze tego forum zdecydowałem się napisać reklamację wnoszącą o odszkodowanie na podstawie 261/2004 oraz zwrot pieniędzy za podróż alternatywną. Jakie było moje zdziwienie, kiedy w odpowiedzi dostałem informację, że zrezygnowałem z umowy przewozu i brakuje podstaw do wypłaty odszkodowania! Mało tego, nawet nie chcą mi zwrócić bilet za drugi odcinek podróży. Co poradzilibyście w tej sytuacji, odwoływać się czy uderzać od razu do rzecznika?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9168 PostWysłany: 27 Wrz 2023 10:08 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4595
platynowy
Idź do pośrednika od odszkodowań od linii lotniczych, bo prawnie twój przypadek nie jest zero jedynkowy jak Ci się wydaje.
Góra
 Relacje PM off
Kacper Szymanski lubi ten post.
 
 
#9169 PostWysłany: 27 Wrz 2023 14:21 

Rejestracja: 27 Lip 2023
Posty: 19
Temat odległy bo ze strony 450.
W przepisie który podajesz jest wyrażenie napisane ze "musi wykazać" a żeby to zrobić to powinien przedstawić dowody.To oznacza, że przewoźnik ma pewną elastyczność w wyborze rodzaju dowodów, które może dostarczyć, ale nadal musi udowodnić istnienie nadzwyczajnych okoliczności, aby zwolnić się z obowiązku wypłaty odszkodowania. Jeśli rozbijasz to na wyrywki to wychodzi właśnie niedopowiedzenie typu "czy musi" "czy zaleca się".To tak jakby wyciągać cos z kontekstu zdania i opierać się na tym zamiast na całości.
Czyli reasumującac
W kontekście tego tekstu "powinien" to "musi" lub "jest zobowiązany do". Tekst mówi o obowiązku przewoźnika lotniczego dostarczenia odpowiednich dowodów w celu udowodnienia istnienia nadzwyczajnych okoliczności i zwolnienia się z obowiązku wypłaty odszkodowania. W praktyce oznacza to, że przewoźnik jest zobowiązany do dostarczenia tych dowodów, aby spełnić wymagania prawne



piotrkr napisał(a):
-- 29 Lip 2023 11:27 --

Zebra1313 napisał(a):
-- 27 Lip 2023 09:50 --
Przewoźnik lotniczy powinien dostarczyć takie dowody właściwemu krajowemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów oraz zainteresowanym pasażerom, zgodnie z krajowymi przepisami o dostępie do dokumentów...


Ale czy "powinien" to znaczy "musi" czy "zaleca się"? Który przepis konkretnie to określa?

-- 29 Lip 2023 11:38 --

W https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6XC0615(01) w rozdziale "5. NADZWYCZAJNE OKOLICZNOŚCI " jest trochę szerzej:

Cytuj:
Przewoźnicy mogą dostarczyć jako dowód wewnętrzne wyciągi z dzienników pokładowych lub sprawozdań dotyczących incydentów lub zewnętrzne dokumenty i oświadczenia. W przypadku odesłania do takich dowodów w swej odpowiedzi do pasażera lub do krajowego organu, powinny one również zostać im przekazane. Jeżeli przewoźnik lotniczy powołuje się na nadzwyczajne okoliczności, takie dowody powinny być dostarczane bezpłatnie przez przewoźnika lotniczego krajowemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów i pasażerom zgodnie z krajowymi przepisami o dostępie do dokumentów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9170 PostWysłany: 27 Wrz 2023 15:13 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 451
niebieski
safe_and_sound napisał(a):
Dzień dobry Forumowicze,

jakiś czas temu spotkała mnie bardzo przykra niedogodność ze strony PLL LOT. Na jednym bilecie kupiłem podróż z kraju UE do Polski z przesiadką w WAW. Pierwszy etap podróży się opóźnił (STD 19:35, ATD 20:21, STA 21:50, Landed 22:11), w związku z czym do WAW dotarłem opóźnieniem, co wystarczyło żeby drugi samolot odleciał beze mnie (STD 22:25, ATD 22:52, STA 23:15, Landed 23:24, ale gate zamknięty). Zwrócę uwagę, że od początku nie podobał mi się krótki czas na przesiadkę, ale pracownik PLL LOT zapewniał mnie, że tyle wystarczy, a najwyżej poczekają. Po całej sytuacji, na mojej rezerwacji widniała informacja o "odwołanym locie". Pani w okienku zaproponowała mi podróż alternatywną następnego dnia około 13:00, zakwaterowanie w hotelu itd. Nie przyjąłem voucherów, ponieważ musiałem być obecny w pracy następnego dnia i wróciłem do domu na własną rękę. Do miejsca docelowego dotarłem o 4:00 (czyli również ponad 3h później niż o planowanej godzinie).

Po wnikliwej lekturze tego forum zdecydowałem się napisać reklamację wnoszącą o odszkodowanie na podstawie 261/2004 oraz zwrot pieniędzy za podróż alternatywną. Jakie było moje zdziwienie, kiedy w odpowiedzi dostałem informację, że zrezygnowałem z umowy przewozu i brakuje podstaw do wypłaty odszkodowania! Mało tego, nawet nie chcą mi zwrócić bilet za drugi odcinek podróży. Co poradzilibyście w tej sytuacji, odwoływać się czy uderzać od razu do rzecznika?


Ale w centrum transferowym zrezygnowałeś z podróży czy po prostu nie stawiłeś się na ten lot następnego dnia o 13 (zapewne miałeś już automatycznie zmieniony bilet na ten kolejny lot)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9171 PostWysłany: 27 Wrz 2023 16:31 

Rejestracja: 27 Wrz 2023
Posty: 3
golen napisał(a):
Ale w centrum transferowym zrezygnowałeś z podróży czy po prostu nie stawiłeś się na ten lot następnego dnia o 13 (zapewne miałeś już automatycznie zmieniony bilet na ten kolejny lot)?

W centrum transferowym.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9172 PostWysłany: 28 Wrz 2023 17:47 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 451
niebieski
A po informacji, że opóźnienie dotarcia do miejsca docelowego wyniesie więcej niż 5 godzin i rezygnacji z dalszej podróży - dostałeś / wnioskowałeś o zwrot pełnego kosztu biletu?

Z odszkodowaniem na podstawie 261/2004 tutaj raczej słabo, bo nie dotarłeś finalnie do miejsca docelowego na bilecie tego przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9173 PostWysłany: 29 Wrz 2023 08:22 

Rejestracja: 27 Wrz 2023
Posty: 3
golen napisał(a):
A po informacji, że opóźnienie dotarcia do miejsca docelowego wyniesie więcej niż 5 godzin i rezygnacji z dalszej podróży - dostałeś / wnioskowałeś o zwrot pełnego kosztu biletu?

Z odszkodowaniem na podstawie 261/2004 tutaj raczej słabo, bo nie dotarłeś finalnie do miejsca docelowego na bilecie tego przewoźnika.

Wnioskowałem o zwrot kosztów za bilet przynajmniej na tym jednym odcinku, natomiast do tego w ogóle się nie odnieśli.

Nie dotarłem, bo alternatywne połączenie zaproponowali mi pół dnia później. Rozumiem, że 261/2004 mówi o tym, że przewoźnik powinien zaproponować lot alternatywny i w tej sytuacji jeżeli odbywa on się X godzin później przysługuje konkretny procent odszkodowania, ale gdzie w tym wszystkim logika, bo to chyba jasne, że nie każdy pasażer będzie sobie mógł pozwolić na czekanie parunastu godzin na połączenie wewnątrzkrajowe kiedy pociągiem lub samochodem jest w stanie się tam dostać w parę godzin.

Cytuj:
(12) Powinno się również zminimalizować trudności i niedogodności dla pasażerów wynikające z odwołania lotów. W tym celu należy nakłaniać przewoźników do informowania pasażerów o odwołaniach lotów przed planową godziną odlotu i ponadto do oferowania pasażerom możliwych do przyjęcia zmian planów podróży, tak by mieli oni możliwość dostosowania się do nich.
(13) Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach, a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opieką.

Pytanie jak tu interpretować "możliwe do przyjęcia zmiany planów podróży" oraz "oferta zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach" - dla mnie takie nie były.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9174 PostWysłany: 02 Paź 2023 10:10 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 166
dg72 napisał(a):
Przy locie międzykontynentalnym z UE przy opóźnieniu między 3 a 4 godziny linia lotnicza ma prawo pomniejszyć odszkodowanie o 50%
Oczywiście w przypadku winy linii lotniczej.


Linia odpowiedziała, że 50% odszkodowania należy się tylko w przypadku re-routingu na alternatywny lot. Nie do końca rozumiem skąd wzięły się te widełki między 3h a 4h. Czy mógłbyś proszę rozwinąć, bo moim zdaniem z Artykułu 7(2) nie przysługuje mi takie odszkodowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9175 PostWysłany: 02 Paź 2023 10:17 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4595
platynowy
walerek napisał(a):
Rozporządzenie 261/2004

Artykuł 7
2c

@Moher
Wpisz w google wyrok art 7 pkt 2c rozporządzenia 261/04 szukaj i czytaj.
Góra
 Relacje PM off
Moher uważa post za pomocny.
 
 
#9176 PostWysłany: 05 Paź 2023 14:19 

Rejestracja: 05 Paź 2023
Posty: 3
Witam Wszystkich!
to moj pierwszy post na tym forum, do tej pory jakoś samodzielnie dawałem rade tym razem nie daje rady dlatego proszę Was o pomoc :)

Sytuacja wyglada tak:
lot EDI BER przez DUS w dniu 11.08.2023, bilet kupiony na stronie LH, lot miał byc tez LH pozniej okazalo sie ze operatorem lotu jest Eurowings

Lot mojego syna EW9365 z EDI do BER w dniu 11.08.2023 był opóźniony o ponad 2,5 godziny bez podania konkretnego powodu.Informacja o opóźnieniu przyszla na sms ok 3h przed godzina wylotu, dzwonilem na infolinie, ale nie udalo sie juz przebookowac na inny lot ponieważ nie bylo nic dostpenego bez ryzyka spoznienia.
Z powodu tego opóźnienia syn przylecial do DUS o godzinie 20:00 w dniu 11.08.2023 (zamiast o godzinie 17:00 zgodnie z harmonogramem).
Lot DUS do BER (lot EW8043) odlecial planowo i byl ostatni w tym dniu wiec nie bylo szans na powrot tego dnia do Berlina. Na infolinii Pani poinformowala mnie tez nie nie ma molziwosci zagwarantowania noclegu dla syna, tak zeby mogl przenocowac sie i wrocic pierwszym samolotem nastepgo dnia.
W tej sytuacji poniewaz nie chcialem zeby syn spedzil cala noc na lotnisku, a bylem w stanie dojechac na to lotnisko (jedyne 800km) zdecydowalem sie odebrać go z lotniska DUS.
Napisalem reklamacje do LH i sprawa wyglada tak:
LH przerzuca mnie automatycznie do Eurowings, tlumaczac ze operatorem tego lotu bylo Eurwings. Z kolei Eurowings na jakiekolwiek pytania odpowiada krotko samolot odwolany z powodu zlych warunkow atmosferycznych. Powod ten to oczywiscie kompletna bzdura, poniewaz tego dnia to byl jedyny lot z EDI, ktory mial tak duze opoznienie, zdecydowana wiekszosc odlotow miala miejsce planowo.Skoro lotnisko funkcjonowlo normalnie samoloty wylatywaly i przylatywaly zgodnie z planem to jakim cudem samolot ktory lecial z tego lotniska mial opoznienie z powodu zlych warunkow pogodowych???
Oczywiscie powolanie sie na Rozporządzenie UE 261/2004 tez nic nie daje, odpowiedz jest taka sama.
Czy jestem w stanie cos w tej sytuacji zrobic zeby odzyskac albo zwrot biletu badz kosztow dojazdu albo dostac jakiekolwiek odszkodowanie?
Dosc duzo podrozuje i do tej pory zdarzaly mi sie rozne rzeczy :), moze miałem do tej pory szczescie, ale nawet jak sie zdarzyly jakies duze opoznienia spowodowane przez linie to nigdy nie bylo problemu z pokrywaniem kosztow czy jakims odszkodowaniem. Pierwszy raz i to przez przypadek mam do czynienia z Eurowings ale raczej juz ostatni.

pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc!
JArek
Góra
 Relacje PM off  
 
#9177 PostWysłany: 05 Paź 2023 15:10 

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 133
srebrny
Wygląda na to, że Eurowings trochę ściemnia. Rejs z EDI do DUS obsługiwała maszyna o rejestracji D-AENG i o czasie planowanego wylotu z DUS do EDI (poprzednia rotacja), samolot był w powietrzu w innym rejsie z Santorini do Dusseldorfu (patrz screen shot z FR24). Moim zdaniem Eurowings wypadła jakaś maszyna, posypała się siatka połączeń i przez to loty na trasie DUS - EDI - DUS były opóźnione. Pociągnął bym temat dalej z LH / Eurowings, ewentualnie skorzystał z pomocy pośrednika.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 06 Paź 2023 20:34, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off
jaro_23 uważa post za pomocny.
 
 
#9178 PostWysłany: 05 Paź 2023 15:29 

Rejestracja: 05 Paź 2023
Posty: 3
Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz. Sprobuje jeszcze sam z nimi powalczyc uzywajac tych argumentow. Zobaczymy czy cos to pomoze. Jeszcze raz dziekuje.

pozdrawiam!
Góra
 Relacje PM off  
 
#9179 PostWysłany: 08 Paź 2023 04:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2014
Posty: 78
Loty: 112
Kilometry: 321 538
Witam, mam dzisiaj lot MRU - ZRH, ZRH-KRK. Dostałem właśnie maila że ten drugi odcinek nie może zostać zrealizowany i zamiast tego dostałem miejsca na lotach ZRH-VIE i VIE-KRK co spowoduje łączne opóźnienie o 9 godzin w stosunku do pierwotnie zaplanowanego lotu. Czy w takim przypadku przysługuje odszkodowanie (nie znam przyczyny czy to warunki pogodowe)? Jeśli tak to w jakiej kwocie? Czy powinienem otrzymać jakiś bon na jedzenie/hotel? Dziękuję

Edit: powyższa zmiana jest najprawdopodobniej (próbuję jeszcze to potwierdzić) opóźnieniem lotu MRU-ZRH z 18:40 na 03:10 dnia kolejnego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9180 PostWysłany: 08 Paź 2023 06:29 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 2901
platynowy
Post #6384
Góra
 Relacje PM off
Nowitzki lubi ten post.
Nowitzki uważa post za pomocny.
 
 
 [ 9224 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Google [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group