Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2992 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 146, 147, 148, 149, 150
Autor Wiadomość
#2981 PostWysłany: 14 Maj 2023 21:41 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 33
1. Czy to prawda, że Ryanair wypłaca odszkodowanie wyłącznie za opóźnienie powyżej 3 godzin?

Taka sytuacja:

FR5749 WAW-CRL 12.05.23 doleciał do Brukseli z opóźnieniem 2h 20 min. Rezerwacja była dla 10 osób. Mieliśmy wykupiony dalszy lot CRL-LDE tego samego dnia (bez opóźnienia mielibyśmy prawie 2 godziny czasu na przesiadkę).

Finalnie zdecydowaliśmy, że nie wsiadamy do samolotu w Wawie, bo nie było jak dolecieć do Lourdes tego lub następnego dnia (w międzyczasie infolinia Ryanair nie była w stanie zaproponować alternatywnej trasy). Wycieczka/Pielgrzymka nie doszła do skutku.

Tym samym "przepadły" również bilety powrotne z poniedziałku 15.05.23 LDE-CRL-WAW dla całej naszej dziesiątki.

2. Czy jest szansa na odszkodowanie za opóźniony WAW-CRL? Wypełniam ten formularz? Po polsku czy po angielsku? http://onlineform.ryanair.com/ie/en/eu-261

3. Czy jest szansa na uzyskanie zwrotu za niewykorzystane (no-show) połączenia CRL-LDE. LDE-CRL-WAW?

4. Czy ma jakieś znaczenie w całym tym procesie odszkodowawczym, że odprawie się lub nie na jutrzejsze powrotne loty?

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2982 PostWysłany: 14 Maj 2023 22:37 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1864
platynowy
@Aramise
1.Tak
2.Nie
3.Nie
4.Nie ma znaczenia ale można to zrobić
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2983 PostWysłany: 15 Maj 2023 22:46 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 33
@walerek
A czy Chargeback (Mastercard debit) coś by tu pomógł? Czy żeby go uruchomić muszę czekać na rozstrzygnięcie z RyanairSun, do którego tak czy siak wysłałem już pismo o zwrot i odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2984 PostWysłany: 15 Maj 2023 22:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7888
srebrny
A czy wiesz, w jakich sytuacjach stosuje się chargeback?
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2985 PostWysłany: 15 Maj 2023 23:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 20336
Chargeback to nie rutinoscorbin....
Nawaliles i tyle, hajs przepadł. Kolejnym razem polecam kupić bezpośrednio bilet z Polski do LDE

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#2986 PostWysłany: 22 Maj 2023 16:10 

Rejestracja: 05 Mar 2020
Posty: 13
Składam formularz reklamacji EU261 na stronie Ryanair. Wpisuję szczegóły rachunku bankowego tj. numer IBAN i kod Swift - niestety strona nie przepuszcza mnie dalej bo wyskakuję informacja "Nieprawidłowe szczegóły płatności Sprawdź kody IBAN/SWIFT (BIC) i spróbuj ponownie"

Ktoś wie jak temu zaradzić? Konto w PLN (ale czy to problem?)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2987 PostWysłany: 22 Maj 2023 16:25 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 2226
złoty
Prefix PL w IBAN masz? Jeśli tak to może inne konto podaj, np Revo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2988 PostWysłany: 22 Maj 2023 17:09 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1811
niebieski
Ryanair wypłaca odszkodowania w walucie kraju, w którym zarejestrowany jest bank. Jeśli podamy polski IBAN, to wypłacą w złotówkach, nawet jeśli konto jest walutowe.

Żeby otrzymać w EUR najprościej podać Revoluta (jest zarejestrowany na Litwie). Mi weszło na konto bez problemu.
Góra
 Relacje PM off
Maktravel lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2989 PostWysłany: 25 Maj 2023 09:46 

Rejestracja: 25 Maj 2023
Posty: 1
Hej, czy orientujecie się jaki kolejny krok powinnam podjąć, gdy Ryanair uchyla się od wypłaty odszkodowania i przestał odpisywać na maile?

11 kwietnia miałam opóźniony lot z Girony do Krakowa, przylecieliśmy ponad 3 godziny po planowym czasie. Podczas oczekiwania na lotnisku otrzymałam na aplikacji informację od Ryanaira, że lot jest opóźniony z przyczyn operacyjnych. To samo powiedziała załoga w samolocie podczas startu. Po powrocie złożyłam wniosek o odszkodowanie na stronie, a po 2 tygodniach otrzymałam negatywną odpowiedź ze standardową formułką o "warunkach atmosferycznych". Gdy odpisałam, że były to przyczyny operacyjne i przesłałam screeny z taką informacją od Ryanaira dostałam znowu formułkę, że jest im przykro ale podtrzymują poprzednią wiadomość. Od tamtej pory nie odpisują już na kolejne maile.

Nie wiem czy sama coś jeszcze mogę zwalczyć? Czy zostało mi zgłoszenie się do jakiejś firmy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2990 PostWysłany: 25 Maj 2023 15:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7509
srebrny
@venefico Wybierz jakąś firmę specjalizująca się w tych sprawach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2991 PostWysłany: 25 Maj 2023 19:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2264
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
venefico napisał(a):
Hej, czy orientujecie się jaki kolejny krok powinnam podjąć, gdy Ryanair uchyla się od wypłaty odszkodowania i przestał odpisywać na maile?

11 kwietnia miałam opóźniony lot z Girony do Krakowa, przylecieliśmy ponad 3 godziny po planowym czasie. Podczas oczekiwania na lotnisku otrzymałam na aplikacji informację od Ryanaira, że lot jest opóźniony z przyczyn operacyjnych. To samo powiedziała załoga w samolocie podczas startu. Po powrocie złożyłam wniosek o odszkodowanie na stronie, a po 2 tygodniach otrzymałam negatywną odpowiedź ze standardową formułką o "warunkach atmosferycznych". Gdy odpisałam, że były to przyczyny operacyjne i przesłałam screeny z taką informacją od Ryanaira dostałam znowu formułkę, że jest im przykro ale podtrzymują poprzednią wiadomość. Od tamtej pory nie odpisują już na kolejne maile.

Nie wiem czy sama coś jeszcze mogę zwalczyć? Czy zostało mi zgłoszenie się do jakiejś firmy?


Śmiało można uderzać, gdy załoga powie, że opóźnienie wynikało z przyczyn technicznych (za wyjątkiem zderzenia z ptakiem) przyczyny operacyjne mogą być tak różne, że wchodzą w to również warunki atmosferyczne na poprzedzającym locie por. C-826/19.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2992 PostWysłany: 26 Maj 2023 12:06 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 264
niebieski
Mam podobny przypadek, tyle ze lot byl odwolany na kilka godzin przed odlotem.
Jak kasowali loty w trakcie pandemii (z wyprzedzeniem) to dostawalem pieknego mejla tzn numer lotu, rezerwacji, data, trasa itd, a przede wszystkim po angielsku. Tym razem bylo inaczej - przyszlo info po polsku w stylu 'Przykro nam, twoj lot zostal odwolany' - zero info o jaki lot dokladnie chodzi... jako powod podano 'przyczyny handlowe', potem sie zaslaniali pogoda - w korespondencji z Ryanairem napisalem, ze niech nie sciemniaja z pogoda, wyraznie napisane, ze 'powody handlowe' (cokolwiek to znaczy) - zlali to.
Malo tego - w mejlu byl paragraf, ze poniewaz informuja mnie z 2 tygodniowym wyprzedzeniem to odszkodowanie sie nie nalezy :lol: kolejna bzdura, bo poinformowali na kilka godzin przed odlotem.
Uwazam ze specjalnie zagmatwali tego mejla z odwolaniem lotu aby bylo trudniej potem z nimi walczyc.
No i trudno spodziewac sie jakiegos pozytywnego rozstrzygniecia jezeli w sporze Pax vs Ryanair gdy w pierwszej instancji to Ryanair jest sedzia w swojej sprawie, a uczciwy arbitraz jest dostepny dopiero w sadzie - czyli w przypadku 99% pasazerow za odpaleniem gazy posrednikowi.
Na szczescie moj lot byl wychodzacym z UK, wiec zglosilem sprawe do ADR aviation, czekam na ich opinie :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2992 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 146, 147, 148, 149, 150

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group