Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2861 PostWysłany: 31 Paź 2022 16:44 

Rejestracja: 31 Paź 2022
Posty: 2
-- 31 Paź 2022 16:43 --

Hose napisał(a):
Te dodatkowe 80 eur to chyba przez pomyłkę dali.
Noclegu przy 5h opóźnienia nikt nie da, tymbradziej w porcie docelowym :D

Czytaj ze zrozumieniem

-- 31 Paź 2022 16:44 --

marrak napisał(a):
Te 250€ to jest właśnie na te dodatkowe wydatki a nie bonus :P jak Ci dają jeszcze dodatkowo 80€ to bierz z pocałowaniem ręki. Inna sprawa że to chyba linia powinna zapewnić nocleg a skoro sam sobie go szukałeś to już twoja wola. Jak się wcześniej na refundacje nie umówiłeś to teraz nic nie zyskasz.

Właśnie nie masz racji 250€ to odszkodowanie.
Następne koszta dochądzą dodatkowe przez to że lot był opóźniony
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#2862 PostWysłany: 31 Paź 2022 16:48 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22334
Miałeś 2 odzielne bilety HAM - STN oraz STN - CHQ
Lot HAM - STN opóźniony, czyli 250 EUR przysługuje
STN - CHQ przełożony kiedy został? Przed lotem HAM - STN czy po wylądowaniu, zmienili Ci STN-CHQ na później?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2863 PostWysłany: 31 Paź 2022 18:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
@LaTrota
Cytuj:
Właśnie nie masz racji 250€ to odszkodowanie.
Następne koszta dochądzą dodatkowe przez to że lot był opóźniony

Poniosłeś szkodę na kwotę 303 euro - jak sam wyliczyłeś. Dostałeś 330 (250+80), zatem czego jeszcze oczekujesz?
Wiesz, co to takiego odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off
marrak lubi ten post.
 
      
#2864 PostWysłany: 21 Lis 2022 22:12 

Rejestracja: 14 Lut 2016
Posty: 34
W jaki sposób załączyć dokumenty lub zdjęcia podczas wypełniania formularza reklamacji UE261?
Przechodząc pod ten link: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261 i uzupełnieniu wszystkich danych, dochodzę do punktu numer 5 w którym mam do wyboru przycisk "PRZESLIJ"
Chciałbym do wniosku załączyć kilka dokumentów + opis zanim go wyślę,

Co zrobiłem w związku z tym? Dokładnie tak jak instruuje Ryanair
Cytuj:
W razie problemów z przesłaniem formularza reklamacji EU261 kliknij tutaj https://help.ryanair.com/hc/pl/requests ... 15696377=5. W opisie reklamacji należy podać numer rezerwacji oraz następujące sformułowanie: Zapytanie o odszkodowanie EC261

Cały wniosek przesłałem właśnie z tej strony, problem w tym że w odpowiedzi otrzymałem e-mail że Ryanair ma problem ze sklasyfikowaniem mojego wniosku, do tego całość napisana po angielsku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2865 PostWysłany: 21 Lis 2022 22:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Po co chcesz wysyłać dokumenty i zdjęcia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2866 PostWysłany: 21 Lis 2022 22:32 

Rejestracja: 14 Lut 2016
Posty: 34
Ponieważ sprawa nie jest prosta, samolot z powodu usterki technicznej (powodującej duże opóźnienie), finalnie nie mógł lądować na lotnisku docelowym ponieważ było ono już nieczynne i nie mogło go przyjąć (noc), podstawiony przez Ryanair autokar dotarł na lotnisko / miejsce docelowe z blisko 5 godzinnym opóźnieniem, mam tego potwierdzenie i to chciałbym załączyć do wniosku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2867 PostWysłany: 21 Lis 2022 22:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Twoje załączniki nie mają dla przewoźnika żadnego znaczenia, możesz sobie je odpuścić. Przecież oni to wszystko wiedzą.
Wypłacą, albo nie - i zupełnie nie zależy to od tego, co załączysz i czy w ogóle coś.
Góra
 Profil Relacje PM off
machoony lubi ten post.
 
      
#2868 PostWysłany: 23 Lis 2022 20:44 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 306
niebieski
Ok, a co w sytuacji kiedy wyslalam reklamacje na @ z wiki "zapytaniaklientow@ryanair.com". Lot byl odwolany, podalam go /nr rezerwacji i lotu/ prawidlowo, natomiast odpowiedz dostalam (po ang) ze ...nie rozpoznaja danych i zeby przyslac dowody na "denied boarding" (zakladam ze nie chcialo im sie w google translator wrzucic bo lot byl odwolany) %-) Fakt ze reklamacje wyslalam po polsku, zasugerowalam sie polskobrzmiacym mailem, Krotko mowiac podali linka zeby zlozyc reklamacje przez linka - formularz /wtedy nie dzialal, teraz nie sprawdzalam/.
Pytanie o porade - czy mozna uznac mail na "zapytaniaklientow@ryanair.com" jako reklamacje, doczekac do 30 dni od zlozenia (jeszcze nie uplynelo), i uderzac do posrednika, czy skladac ponownie claim przez formularz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2869 PostWysłany: 23 Lis 2022 21:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Złóż prawidłowo przez formularz i poczekaj na odpowiedź .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2870 PostWysłany: 24 Lis 2022 20:02 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 306
niebieski
no niestety formularz dziala jak dzialal czyli slabo. tzn moge sie dostac, wybrac swoja rezerwacje i lot na ktory jest claim /widoczna/ ale jak klikam "submit" to pojawia sie ten sam komunikat co wczesniej :)
Wychodzi na to ze mielismy poleciec lotem widmo ;)
Asteriks i Obelix tego systemu sa takie ze przekierowuje do adresu "zapytania.klientow" ktory ... tez nie rozpoznaje tej rezerwacji/bo od niego zaczelam /
Ktos tak mial? Unik Ryana czy jakies racjonalne wytlumaczenie?

Załączniki:
error invalid booking.JPG
error invalid booking.JPG [ 43.78 KiB | Obejrzany 1869 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2871 PostWysłany: 03 Gru 2022 21:01 

Rejestracja: 03 Gru 2022
Posty: 1
Zderzenie z ptakiem!

Ryanair przez 5 miesięcy nie odpowiadał na moją reklamację (lot późnionu o ponad 3h). Odpowiedzieli dopiero jak do nich napisałam. Napisali, że odszkodowanie mi nie przysługuje, ponieważ samolot zderzył się z ptakiem :!:
Moje pytanie: Czy przysługuje mi jednak odszkodowanie skoro przewoźnik nie odpowiedział na reklamację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2872 PostWysłany: 03 Gru 2022 21:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Brak odpowiedzi nie skutkuje koniecznością wypłaty odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2873 PostWysłany: 04 Gru 2022 23:10 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ulyana De napisał(a):
Zderzenie z ptakiem!

Ryanair przez 5 miesięcy nie odpowiadał na moją reklamację (lot późnionu o ponad 3h). Odpowiedzieli dopiero jak do nich napisałam. Napisali, że odszkodowanie mi nie przysługuje, ponieważ samolot zderzył się z ptakiem :!:
Moje pytanie: Czy przysługuje mi jednak odszkodowanie skoro przewoźnik nie odpowiedział na reklamację?


Nie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2874 PostWysłany: 10 Gru 2022 10:03 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 328
niebieski
Proszę o poradę. Moja poranna 'przygoda' - przyjezdzam na lotnisko w Edynburgu a tam mój lot EDI-DUB jest na tablicy cancelled. Kierują mnie na check-iny, tam nikt nic nie wie, każą dzwonić/pisac do ryanaira (standard). Powodu odwołania można się łatwo domyslic: lotnisko w Dublinie od wczoraj zmaga się z 'ekstramalnymi warunkami pogodowymi' czyli +3C w dzień i siarczysty mróz aż do -2C w nocy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Niemniej wylądowała dzis o 5/6 rano fala samolotów z USA, oraz ok 6 rano wyleciało kilka franc w ciepłe kierunki np. Kanary czy Sewilla - więc lotnisko jest 'operational', Ryanair odwołał w większości krótkie trasy typu EDI, GLA, NCL (a moj lot miał być realizowany przez maszyne własnie z DUB).
Wycieczka do Dublina miała byc jednodniówką, dziś o 22.00 mam powrót do EDI - wisi jako 'confirmed' .
I teraz tak: Ryan pisze że moge 1) zmienic trase/dzień (oba loty) lub 2) odzyskac zwrot kosztów
Zapłaciłem £30 za return ticket i jeżeli mam pełen wybór zmiany trasy i dnia wylotu to zmieniłbym to na jakies Kanary warte kilka razy tyle, tylko czy nie zamknę sobie w ten sposób drogi do 250 euro odszkodowania? Bo jesli tak, to wolę 250 euro i 30 funtów zwrotu, ale jest tez szansa z drugiej strony, ze franca sie wypnie i powie ze odszkodowanie sie nie nalezy i bye bye

Btw jakby odwołali DUB-EDI wieczorne to bedzie 2 x 250 euro? :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2875 PostWysłany: 10 Gru 2022 10:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Mawiają,że lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Jeśli liczysz na ew. odszkodowanie to może być długa batalia z nie do końca wiadomym efektem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2876 PostWysłany: 10 Gru 2022 10:28 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 328
niebieski
Ok, ale chodzi mi o to, czy przebukowanie odwołanego lotu na inny dzien/trasę jest traktowane jako korzysc/zadośćuczyniene dla pasażera i puszczamy w niepamięć, że mnie nie dowieźli do miejsca docelowego na pierwotnej trasie?

Edit: Właśnie sie wczytałem w mejla że lot został odwołany z przyczyn 'handlowych'... co to znaczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2877 PostWysłany: 10 Gru 2022 18:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@Jac Może tylko ty akurat umyślałeś sobie nim lecieć i postanowili nie fundować ci prywatnego przelotu ;) Jeśli tak masz w mailu to szansa na odszkodowanie wzrasta i dodatkowo zamiana odwołanego na inny nie dyskwalifikuje ubiegania się o odszkodowanie. W tej sytuacji składaj wniosek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2878 PostWysłany: 12 Gru 2022 10:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1327
Loty: 132
Kilometry: 155 272
niebieski
Tyle lat latania i tyle lat na forum i nigdy nie zdarzyła mi się taka sytuacja, jednak w końcu i mnie dopadła. 9 grudnia lot FR BGY-GDN pierwotnie wylot o 12:25, według flightradar24 samolot wyleciał 15:45, a wylądował o 17:37 zamiast 14:30. Na lotnisku żadnych bonów nie rozdawali, bramkę otworzyli o 15:10 i ludzi dosłownie na szybkości i na czas wyganiali do wyjścia, jak by mogli to by Oshiya użyli, aby wszyscy weszli. Natomiast Ja byłem na końcu i odbiłem się po 3 godzinach coś około 15:26 jest szansa coś uzyskać?
_________________
Image
Pomagam w sprawach związanych z Kanadą i obwodem Kaliningradzkim.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2879 PostWysłany: 12 Gru 2022 10:54 

Rejestracja: 08 Mar 2022
Posty: 354
Ktoś wcześniej pisał że liczy się czas otwarcia drzwi a nie to czy wyszedłeś pierwszy czy ostatni :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2880 PostWysłany: 12 Gru 2022 11:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
Czas otwarcia drzwi bywa pomocny w sytuacjach na pograniczu 3h. Tutaj lądowanie wg. FR24 nastąpiło po 3h 7min od planowego.
Widać, że poślizg był już rano na pierwszej rotacji do GOT. RyanAir na 99% odpisze, że to nie ich wina. @macio106 wg. mnie śmiało możesz "walczyć" dalej po odmowie.
PS. RyanAir czasam przysyła maila po wylądowaniu potwierdzający opóźnienie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
macio106 lubi ten post.
macio106 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group