Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2401 PostWysłany: 24 Maj 2022 09:13 

Rejestracja: 24 Maj 2022
Posty: 1
Cześć,
3 maja lot Malta - WWA opóźnienie prawie 12h nr lotu W61590
Sam personel pokładowy i naziemny nas poinformował, że opóźnienie wynika z braków kadrowych ( nieoficjalne plotki są że pilot się nie stawił do pracy)

Zgłosiłam odszkodowanie i dostałam odpowiedź negatywną, "W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika"

Odpisałam odnosząc się do określonych w rozporządzeniu przyczyn niezależnych:

Złe warunki atmosferyczne - których nie było;
Klęski żywiołowe - których tego dnia nie było;
Strajki strony trzeciej, np. personelu lotniska - których tego dnia nie było;
Destabilizacja polityczna - której nie ma zarówno na Malcie jak i w Polsce
Zagrożenie bezpieczeństwa - którego również nie było;
Ograniczenia w kontroli ruchu lotniczego, np. zamknięcie pasa startowego - tego również nie było gdyż kontrolerzy lotów w Warszawy byli obecni w pracy ;
Uderzenia ptaków (zderzenie samolotu z ptakiem) - to również nie miało miejsca;
Ukryte wady produkcyjne samolotu - samolot był sprawny.


Gdzie jeszcze mogę to zgłosić? Bo uważam, że należy nam się to odszkodowanie -
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#2402 PostWysłany: 24 Maj 2022 14:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Taka odpowiedź to prawie 100 % gwarancja, że odszkodowanie przysługuje 😉
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2403 PostWysłany: 24 Maj 2022 14:34 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
-- 24 Maj 2022 14:33 --

@ansbach1 nie o to pyta ;)

Ale lektura kilku ostatnich stron tematu daje odpowiedź co robić.
Lot z Malty czyli ich odpowiednik ULC lub z pomocą w/w czy specjalistów droga sądowa.

-- 24 Maj 2022 14:34 --

Kasia Raj napisał(a):
Cześć,
3 maja lot Malta - WWA opóźnienie prawie 12h nr lotu W61590
Sam personel pokładowy i naziemny nas poinformował, że opóźnienie wynika z braków kadrowych ( nieoficjalne plotki są że pilot się nie stawił do pracy)

Zgłosiłam odszkodowanie i dostałam odpowiedź negatywną, "W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika"

Odpisałam odnosząc się do określonych w rozporządzeniu przyczyn niezależnych:

Złe warunki atmosferyczne - których nie było;
Klęski żywiołowe - których tego dnia nie było;
Strajki strony trzeciej, np. personelu lotniska - których tego dnia nie było;
Destabilizacja polityczna - której nie ma zarówno na Malcie jak i w Polsce
Zagrożenie bezpieczeństwa - którego również nie było;
Ograniczenia w kontroli ruchu lotniczego, np. zamknięcie pasa startowego - tego również nie było gdyż kontrolerzy lotów w Warszawy byli obecni w pracy ;
Uderzenia ptaków (zderzenie samolotu z ptakiem) - to również nie miało miejsca;
Ukryte wady produkcyjne samolotu - samolot był sprawny.


Gdzie jeszcze mogę to zgłosić? Bo uważam, że należy nam się to odszkodowanie -
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2404 PostWysłany: 24 Maj 2022 21:38 

Rejestracja: 23 Cze 2012
Posty: 15
ansbach1 napisał(a):
Tak złóż wniosek o 3 osoby, złóż za 3 osoby i najwyżej poczekaj na ich odpowiedź.


dzieki @ansbach1
zlozylem wnioski wraz z pelnomocnictwem od zony i aktem urodzin dziecka, ale dwa osobno bo mialem dwie rezerwacje, jeden dla mnie i corki a drugi dla zony.
Niestety oba odrzucone z powodu "nadzwyczajnych okolicznosc" oczywiscie nie podali jakich.
wiem ze poprzedni lot do londynu tez byl opozniony z powodu usterki samolotu, a my mielismy leciec do wawy wlasnie tym samolotem - mial zabrac nas w druga strone.
znajomy lecial tym poprzednim i mowil ze spedzili godzine w samolocie bo byla jakas usterka i ich zawrocili na terminal i czekali az podstawioa kolejny samolot, a ze im sie zeszlo to pewnie wszystkie polaczenia im sie posypaly w tym dniu na tej trasie dlatego moj lot byl opozniony ponad 3h.

jak myslisz co w takim wypadku czy przysluguje mi odszkodowanie czy jednak nie, i co powinienem dalej zrobic, narazie im odpisalem ze niezgadzam sie z ich decyzja i prosze o wiecej szczegolow dotyczacych tych nadzwyczajnych okolicznosci ale pwenie i tak nie odpisza.
na forum pisali ze do rzecznika niema sensu sie zglaszac, wiec moze do angielskiego AVIATION ADR gdyz lot byl z uK ? co msylisz
czy moze odrazu do jakiejs firmy posredniczacej, jesli tak to ktora wybrac? no chyba ze napiszesz ze niema sensu w takim przpadku i odszkodowanie mi nie przysluguje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2405 PostWysłany: 25 Maj 2022 00:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wydaje się, że masz czystą sytuację, skoro wystapiła usterk techniczna ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2406 PostWysłany: 25 Maj 2022 15:12 

Rejestracja: 22 Maj 2022
Posty: 2
ukiduki napisał(a):
Witam,

14 stycznia miałem opóźniony lot luton-katowice na kolejny dzień, złożyłem wniosek o odszkodowanie, po miesiącu dostałem maila żeby podać dane do przelewu i dalej czekam na jakąkolwiek odpowiedź. Jedna osoba która za mną leciała dostała odszkodowanie bodajże po 3 tygodniach ale podała angielskie konto, natomiast ja i druga osoba polskie konto i my właśnie dalej czekamy. Jak wygląda właśnie kwestia odszkodowań w wizzair? Czy mogę to gdzieś zgłosić aby przyspieszyć proces?


Jak najlepiej się kontaktować z Wizzair gdyż na maile mi nie odpisują?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2407 PostWysłany: 25 Maj 2022 20:38 

Rejestracja: 23 Cze 2012
Posty: 15
ansbach1 napisał(a):
Wydaje się, że masz czystą sytuację, skoro wystapiła usterk techniczna ;)


tylko jak ja to udowodnie? skoro oni powolali sie na nadzwyczajne okolicznosci, a samolot z usterka to by ten poprzedni lot z wawy do londynu, ktory potem mial nas zabrac z londynu dowarszawy
nie wiem jak to dalej ugrysc, chyba mi pozostaje tylko skorzostanie z posrednika , moze z aircompensa maja najnizszy procent od ewentualnego odszkodowania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2408 PostWysłany: 25 Maj 2022 22:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Skoro samolot do Londynu doznał usterki to dlatego Twój lot został opóźniony.

Tam gdzie Wizz wskazuje jako przyczynę nadzwyczajną okoliczność bez innych dodatków, to znaczy, że tych nadzwyczajnych okoliczności nie było.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2409 PostWysłany: 28 Maj 2022 20:36 

Rejestracja: 28 Maj 2022
Posty: 3
Cześć! Próbuję wysłać formularz reklamacyjny w sprawie odszkodowania za anulowany lot w Wizzair. Niestety, kiedy próbuję wybrać miejsce wylotu i przylotu wyskakuje błąd i w ostateczności nie mam możliwości, aby wybrać lotniska. Próbowałam wypełniać wniosek w różnych przeglądarkach i na kilku urządzeniach. Czy ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? Albo czy ktoś zna inny sposób na wysłanie wniosku o odszkodowanie?

Załączniki:
foto wizzz.jpg
foto wizzz.jpg [ 110.43 KiB | Obejrzany 1994 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2410 PostWysłany: 28 Maj 2022 22:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... wa%C5%82y/

Po zalogowaniu wybieramy Odszkodowanie - Anulowanie rezerwacji - nr rezerwacji - dane lotu same się pokażą - potwierdzamy, że to ten lot - piszemy o co wnioskujemy
Góra
 Profil Relacje PM off
tartal lubi ten post.
tartal uważa post za pomocny.
 
      
#2411 PostWysłany: 29 Maj 2022 11:47 

Rejestracja: 28 Maj 2022
Posty: 3
Problem w tym, że nie wyszukuje mi tego lotu. Wcześniej przy informacji, że lot został anulowany kliknęłam przycisk, aby zwrócili mi środki za bilet. Czy to przez to nie wyszukuje mi kodu potwierdzenia, kiedy chcę złożyć wniosek o odszkodowanie? Wygląda to tak jakby w ogóle nie istniał taki lot. Dodam, że miał to być lot łączony ( 1 przesiadka ), z czego druga część została anulowana, bez żadnych alternatyw ze strony Wizz. Lot do miejsca przesiadkowego mija się z celem, więc całkowicie zrezygnowałam z podróży. We wniosku o odszkodowanie wpisując kod potwierdzenia pierwszego lotu pojawia się trasa, która nie jest anulowana. Wpisując drugi kod - nic się nie pojawia :( Może w takim razie powinnam wysłać zgłoszenie na kod pierwszego lotu, z którego sama zrezygnowałam?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2412 PostWysłany: 29 Maj 2022 11:50 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Tak, kliknąłeś i zatwierdzili tą decyzję.
Dlatego rezerwacji już nie widać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2413 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:32 

Rejestracja: 28 Maj 2022
Posty: 3
W takim razie w jaki sposób powinnam złożyć wniosek? :shock:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2414 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:38 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Zapytaj lub spróbuj telefonicznie.

kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835&start=280
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2415 PostWysłany: 30 Maj 2022 11:44 

Rejestracja: 30 Maj 2022
Posty: 1
Cześć,
składałem reklamację dotyczaca opoznienia lotu z Warszawy do Bazylei:
numer lotu: W61363
data: 24.04.2022
opoznienie 7,5h

Obsluga na lotnisku twierdzila ze opoznienie wynika z powodu koniecznosci dostarczenia maszyny z innej bazy (nie wiem jak sprawdzic czy ten samolot przylecial z opoznieniem, czy byl w Wawie wczesniej ale czekal na odlot z innego powodu)

Odrzucili reklamacje z powodu:
"Bardzo nam przykro z powodu tej niefortunnej sytuacji i po szczegółowej analizie Twojej sprawy potwierdzamy, że lot W6 1363 WAW - BSL 24/04/2022 był opóźniony/anulowany w związku z ograniczeniami na lotnisku/na pasie startowym."

Prosba o podpowiedz jak mozna sprawdzic czy pisza prawde (obsluga mowila co innego) i ewentualnie czy po takim czasie moge sie jeszcze udac do posrednika, ktory by sie zajal taka reklamacja (i ewentualnie ktory posrednik jest najlepszy).
Dzieki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2416 PostWysłany: 31 Maj 2022 00:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Inne samoloty startowały z Warszawy bez opóźnień lub z niewielkim opóźnieniem? Jeśli tak, to wygląda na standardową formułkę na odczepnego i należy walczyć o odszkodowanie.
O pośrednikach jest oddzielny wątek posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#2417 PostWysłany: 31 Maj 2022 08:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Swego czasu opóźnienia były konsekwencją najechania na śrubę, a w kwietniu każde opóźnienie spowodowane jest konfliktem w PAŻP. Bez słuchania ATC nie dowiesz sie, co było przyczyną opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2418 PostWysłany: 04 Cze 2022 21:34 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 396
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Przeczytałam kilka ostatnich stron ale nadal tak samo głupia jestem jak wcześniej 🙂
Sytuacja z dzis. Lot Londyn Gatwick - Podgorica odwołany 3 godziny przed wylotem. Na szybko znalazłam lot zastępczy Austrian Airlines z Heathrow przez Wiedeń. Rozumiem że Wizzair powinien zwrócić koszt dojazdu do heathrow, wydatki na lotnisku i cenę nowego biletu, ewentualnie odszkodowanie.
W aplikacji mam 2 opcje, start rebooking albo request refund. Czy jeśli wybiorę refund to nie należy mi się zwrot za bilet Austrian? Boje się wciskać ten przycisk bo a nuż nie będzie odwrotu.
Dzwonić do nich, czekać i na spokojnie ogarnąć po powrocie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2419 PostWysłany: 04 Cze 2022 21:59 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3226
srebrny
Jeśli wybierzesz refund to na pewno nie będzie zwrotu za alternatywne połączenie. Skontaktuj się z infolinią WIZZ w sprawie zastępczego lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2420 PostWysłany: 04 Cze 2022 22:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
A to w ogóle przysługuje odszkodowanie ma podstawie WE 261/2004?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group