Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2525 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 127  Następna
Autor Wiadomość
#2381 PostWysłany: 15 Maj 2022 21:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Tak złóż wniosek o 3 osoby, złóż za 3 osoby i najwyżej poczekaj na ich odpowiedź.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2382 PostWysłany: 17 Maj 2022 14:38 

Rejestracja: 17 Maj 2022
Posty: 2
Lot W61791 z 2/5/22 GDA-LCA, opóźnienie 4h20min. 3osoby na jednej rezerwacji w tym dziecko (4lata) z opłaconym pełnym biletem. Złożone dwa oddzielne wnioski o odszkodowanie; za mnie i dziecko osobno i żona osobno - poprzez stronę przewoźnika.

Okoliczności były następujące: boarding sie zakończył, zaloga przygotowywała sie do odlotu (zrobiona demonstracja pokładowa), samolot zakczal już kołować i nagle sie zatrzymał. Pilot kilkukrotnie powtarzał (po pl i ang), że przyczyną opoźnienia jest awaria silnika (engine failure).

Naturalnie Wizz air (łącząc oba wnioski w swojej mailowej odpowiedzi) wniosek odrzucił tłumacząc sie nadzwyczajnymi okolicznosciami. Moja odpowiedz do nich na maila, że stanowczo sie nie zgadzam i prosze onpotwierdzenie stanowiska i w takim wypadku bede eskalował sprawę do ULC, ewentualnie wyżej (sąd).

Pytania:
1) czy przy braku otrzymania odpowiedzi po 30 dniach od mojego drugiego maila (ewentualnie po otrzymaniu niesatysfakcjonującej odpowiedzi od wizzaira) moge oddać sprawę do ULC czy obowiązuje jakis inny przedział czasowy?

2) czy przy oddawaniu sprawy do ULC składać dwa zażalenia (osobne ja plus dziecko, drugie: żona) czy biorąc pod uwagę, że mieliśmy jedną wspólną rezerwacje i wizzair połączył nasze wnioski/żądania zapłaty mogę złożyć jeden wniosek, obejmujący 3 osoby, do ULC? (Czytając o sprawie Pana lecącego z Islandii wydaje się, że wystarczy jeden wniosek; czy tak uczą rownież inne doświadczenia?)

3) czy jest sens wywierać nacisk na wizzair w jakiś inny sposób? Np: skargi do innych instytucji, urzędów, polityków, ciał, mediów społecznościowych itp? To w jaki sposób wizzair z automatu odrzuca żądania, zgodnie z przysługującymi pasażerom prawami, zakrawa na skandal! To jest jawne łamanie praw pasażerów! Miałem kiedyś podobne opóźnienie z Ryanair i tam to była właściwie formalność (wniosek, a potem czek przyszedł po jakichś 10 dniach, z tego co pamietam)

Za wszelkie wskazówki gorąco dziękuję z góry, pozdrawiając forumowiczów życzę wszystkom wysokich lotów! No i zachęcam wszystkich pasażerów z ww. Lotu do dochodzenia swoich praw, jeśli to czytają!
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#2383 PostWysłany: 17 Maj 2022 14:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7013
srebrny
Szkoda czasu na RPP, nic to nie da.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#2384 PostWysłany: 17 Maj 2022 14:52 

Rejestracja: 17 Maj 2022
Posty: 2
A co sugerujesz jako alternatywę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2385 PostWysłany: 17 Maj 2022 14:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7013
srebrny
Pozew. Skorzystaj z pomocy profesjonalnego pośrednika. Jest o tym osobny wątek, zacznij od tego najtańszego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2386 PostWysłany: 17 Maj 2022 16:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jureczekimp napisał(a):
Lot W61791 z 2/5/22 GDA-LCA, opóźnienie 4h20min. 3osoby na jednej rezerwacji w tym dziecko (4lata) z opłaconym pełnym biletem. Złożone dwa oddzielne wnioski o odszkodowanie; za mnie i dziecko osobno i żona osobno - poprzez stronę przewoźnika.

Okoliczności były następujące: boarding sie zakończył, zaloga przygotowywała sie do odlotu (zrobiona demonstracja pokładowa), samolot zakczal już kołować i nagle sie zatrzymał. Pilot kilkukrotnie powtarzał (po pl i ang), że przyczyną opoźnienia jest awaria silnika (engine failure).

Naturalnie Wizz air (łącząc oba wnioski w swojej mailowej odpowiedzi) wniosek odrzucił tłumacząc sie nadzwyczajnymi okolicznosciami. Moja odpowiedz do nich na maila, że stanowczo sie nie zgadzam i prosze onpotwierdzenie stanowiska i w takim wypadku bede eskalował sprawę do ULC, ewentualnie wyżej (sąd).

Pytania:
1) czy przy braku otrzymania odpowiedzi po 30 dniach od mojego drugiego maila (ewentualnie po otrzymaniu niesatysfakcjonującej odpowiedzi od wizzaira) moge oddać sprawę do ULC czy obowiązuje jakis inny przedział czasowy?

2) czy przy oddawaniu sprawy do ULC składać dwa zażalenia (osobne ja plus dziecko, drugie: żona) czy biorąc pod uwagę, że mieliśmy jedną wspólną rezerwacje i wizzair połączył nasze wnioski/żądania zapłaty mogę złożyć jeden wniosek, obejmujący 3 osoby, do ULC? (Czytając o sprawie Pana lecącego z Islandii wydaje się, że wystarczy jeden wniosek; czy tak uczą rownież inne doświadczenia?)

3) czy jest sens wywierać nacisk na wizzair w jakiś inny sposób? Np: skargi do innych instytucji, urzędów, polityków, ciał, mediów społecznościowych itp? To w jaki sposób wizzair z automatu odrzuca żądania, zgodnie z przysługującymi pasażerom prawami, zakrawa na skandal! To jest jawne łamanie praw pasażerów! Miałem kiedyś podobne opóźnienie z Ryanair i tam to była właściwie formalność (wniosek, a potem czek przyszedł po jakichś 10 dniach, z tego co pamietam)

Za wszelkie wskazówki gorąco dziękuję z góry, pozdrawiając forumowiczów życzę wszystkom wysokich lotów! No i zachęcam wszystkich pasażerów z ww. Lotu do dochodzenia swoich praw, jeśli to czytają!


Oczekujesz, że Wizzair wypłaci odszkodowanie, podczas gdy celem przewoźnika jest ograniczenie kosztów. Owszem możesz być wściekły, ale w większości przypadków taka jest praktyka przewoźników. Odmowna decyzja przewoźnika wyczerpuje postępowanie reklamacyjne, dlatego otwiera dalszą drogę do działania. Okoliczności sprawy nie budzą wątpliwości, że odszkodowanie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2387 PostWysłany: 20 Maj 2022 22:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 102
Loty: 111
Kilometry: 221 852
Czy ktoś może doradzić czy opóźnienie spowodowane zawirowaniami z kontrolerami lotów z końcówki kwietnia tego roku kwalifikują się do odszkodowania? Miałem lot Wizz opóźniony > 3h. Linia oczywiście odrzuciła skargę nie podając dokładnego powodu. Zastawiam się czy iść dalej ...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2388 PostWysłany: 20 Maj 2022 23:41 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 374
niebieski
Nie, to się nie kwalifikuje. Inna sprawa, czy to rzeczywiście była przyczyna opóźnienia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2389 PostWysłany: 21 Maj 2022 10:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
tom3k napisał(a):
Czy ktoś może doradzić czy opóźnienie spowodowane zawirowaniami z kontrolerami lotów z końcówki kwietnia tego roku kwalifikują się do odszkodowania? Miałem lot Wizz opóźniony > 3h. Linia oczywiście odrzuciła skargę nie podając dokładnego powodu. Zastawiam się czy iść dalej ...


Podaj date i numer lotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2390 PostWysłany: 21 Maj 2022 11:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 102
Loty: 111
Kilometry: 221 852
Dzięki za odpowiedź:

W6 1496 TFS-WAW z 28 kwietnia 2022.

Kilka powodów wynalazlem w uzasadnieniu, np. to że maszyna która realiealizowała lot poprzedni - was - tfs, nie miała szans rozkładowo wylecieć z WAW
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2391 PostWysłany: 21 Maj 2022 12:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W przypadku tak małego opóźnienia i strajku ciężko coś ugrać, gdy linia nie podaje przyczyny opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
tom3k uważa post za pomocny.
 
 
#2392 PostWysłany: 21 Maj 2022 13:02 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3145
HON fly4free
ansbach1 napisał(a):
W przypadku tak małego opóźnienia i strajku .....


Oficjalnie nie było żadnego strajku :!:

Warto prześledzić poranny lot/y samolotu, który obsłużył te trasy do i z TFS oraz inne loty Wizzair z Warszawy tego dnia.
Góra
 Relacje PM off
tom3k uważa post za pomocny.
 
 
#2393 PostWysłany: 21 Maj 2022 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 102
Loty: 111
Kilometry: 221 852
Dzięki za rady.


Pilot nie mówił o strajku, tylko "trudnej sytuacji w WAW"... . Dodatkowo inne loty startowały z małym opóźnieniem i coś pozmieniali w maszynach realizujących lot.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2394 PostWysłany: 21 Maj 2022 14:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3145
HON fly4free
tom3k napisał(a):
Dzięki za odpowiedź:

W6 1496 TFS-WAW z 28 kwietnia 2022.

Kilka powodów wynalazlem w uzasadnieniu, np. to że maszyna która realiealizowała lot poprzedni - was - tfs, nie miała szans rozkładowo wylecieć z WAW

Masz odpowiedź na reklamację, lot był z Hiszpanii czyli nic nie stoi na przeszkodzie, by złożyć wniosek do hiszpańskiego odpowiednika ULC.
W przeszukaj temat tego tematu wpisz słowo hiszpańskiego, są tu bliźniacze czy podobne posty.
Góra
 Relacje PM off
tom3k lubi ten post.
 
 
#2395 PostWysłany: 21 Maj 2022 15:36 

Rejestracja: 21 Maj 2022
Posty: 1
Cześć!
Dostałam chwilę temu informację, że mój jutrzejszy lot Wizzairem na trasie Abu Dhabi - Muscat został odwołany bez podania przyczyny. Czy w przypadku przebookowania na lotnisku na najbliższy możliwy termin kolejnego dnia jest szansa na uzyskanie zakwaterowania? Czy jest może dodatkowo szansa na jakieś odszkodowanie?
Pierwszy raz z odwołanym lotem i to dodatkowo poza EU więc byłabym niesamowicie wdzięczna za pomoc
Góra
 Relacje PM off  
 
#2396 PostWysłany: 21 Maj 2022 15:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2022
platynowy
Odszkodowanie nie jest.mozliwe, bo to lot poza UE.
A ciekawostka jest fakt, ze lot nadal mozna kupic w apce W6.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2397 PostWysłany: 21 Maj 2022 15:47 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2735
srebrny
Jeśli przewoźnik jest unijny to podlega pod ec261/2004 nawet jeśli jest to lot poza UE. Wizzair ma kilka spółek, nie wiem która miała wykonać ten lot i czy wszystkie są zarejestrowane w UE.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2398 PostWysłany: 21 Maj 2022 15:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2022
platynowy
Wizz Abu Dhabi
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#2399 PostWysłany: 22 Maj 2022 22:02 

Rejestracja: 22 Maj 2022
Posty: 2
Witam,

14 stycznia miałem opóźniony lot luton-katowice na kolejny dzień, złożyłem wniosek o odszkodowanie, po miesiącu dostałem maila żeby podać dane do przelewu i dalej czekam na jakąkolwiek odpowiedź. Jedna osoba która za mną leciała dostała odszkodowanie bodajże po 3 tygodniach ale podała angielskie konto, natomiast ja i druga osoba polskie konto i my właśnie dalej czekamy. Jak wygląda właśnie kwestia odszkodowań w wizzair? Czy mogę to gdzieś zgłosić aby przyspieszyć proces?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2400 PostWysłany: 22 Maj 2022 22:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Możesz pisać do W6, żeby przyśpieszyli wypłatę etc., a jeśli to nie nastąpi w jakimś rozsądnym terminie, podjać inne działania. Dla wypłaty bez znaczenia pozostaje czy masz rachunek w PL czy UK. Czasami płatność gdzieś ginie po drodze.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2525 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 127  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group