Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8085 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402 ... 405  Następna
Autor Wiadomość
#7961 PostWysłany: 18 Gru 2021 12:26 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 305
niebieski
popol napisał(a):
14 grudnia leciałem z Kutaisi do Krakowa Wizzairem, lecz z powodu porannych mgieł w Krakowie samolot KRK->KUT wyleciał opóźniony. To spowodowało ponad 6 godzinne opóźnienie na moim locie. Czy w takiej sytuacji można uzyskać odszkodowanie? A może lepiej napisać skargę do Wizza z propozycją mniejszego zadośćuczynienia na konto wizz albo coś podobnego?

Dodam jeszcze, że samolot KRK->KUT wyleciał dopiero o 12:59, a inne loty startowały z KRK już o 10:18.
Odszkodowanie z rozporządzenia się w takim stanie faktycznym nie należy. Wizzair nie negocjuje. Jeśli masz paragon, albo chociaż wydruki z karty to możesz zażądać zwrotu za posiłki i napoje w trakcie oczekiwania na opòźniony lot. Moje doświadczenie z Wizz jest takie że to zwraca bez problemu.
_________________
Bojkotować Rosję na każdym polu. Dostarczać Ukraińcom broń i amunicję, a nie tylko wyrazy poparcia.
https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsion ... ebi-armiyi
Góra
 Relacje PM off  
 
#7962 PostWysłany: 22 Gru 2021 16:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2099
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
https://www.fly4free.pl/ryanair-zawiesz ... -z-polski/

W bieżącym roku przewoźnicy nauczeni, że decyzja hadlowa nie stanowi nadzwyczajnej okoliczności odwołują loty z wyprzedzeniem 14 dni. Ktoś dostrzegł, że nieprzestrzeganie przepisów wiąże się z wypłatą odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7963 PostWysłany: 17 Sty 2022 01:10 

Rejestracja: 27 Gru 2021
Posty: 29
Miałem taką sytuację. Czy to podpada wedle waszego doświadczenia pod odszkodowanie ? Miałem wycieczkę z biura podróży, lot jest czarterowany. Lot powrotny był z góry określony godzinowo. Na dzień przed wylotem biuro podczas wakacji poinformowało, że wylot i przylot opóźni się o ponad 5 godzin. Zostało to ujęte w ten sposób, że doszło do ,,korekty rozkładu lotu''. Był to lot transkontynentalny. Czy ktoś był w podobnej sytuacji ? Jest szansa na odszkodowanie ? I tak złożę, bo uważam, że powinni przyznać, ale chciałem pobadać sytuację i usłyszeć doświadczenia innych
Góra
 Relacje PM off  
 
#7964 PostWysłany: 17 Sty 2022 15:52 

Rejestracja: 17 Sty 2022
Posty: 4
W jaki sposób dowiedzieć się, dlaczego TP1207 4 stycznia został odwołany? TAP Air Portugal ma numer telefonu jedynie w Portugalii/Hiszpanii/Niemczech (wszędzie rozmowy kosztują 1 PLN/min), a odbierają rozmowę po około półtorej godziny. Ponadto nie odpisują na maile, ani wiadomości ze strony, ani przez Messenger.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7965 PostWysłany: 17 Sty 2022 17:25 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5173
platynowy
Jeśli dzwonisz tylko po to, żeby zapytać o przyczynę odwołania, to szkoda czasu i kasy. Odpowiedzą cokolwiek na infolinii, o ile w ogóle, a to i tak nie musi pokrywać się z rzeczywistością i nie ma większego znaczenia. Lepiej zrób "śledztwo", sprawdź warunki pogodowe, rotacje konkretnego samolotu itp., może coś z tego będzie wynikać bardziej konkretnego.

Poza tym lepiej na takie infolinie dzwonić np. ze Skype'a - wyjdzie promil zwykłych kosztów tradycyjnym połączeniem.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
kbkb uważa post za pomocny.
 
 
#7966 PostWysłany: 17 Sty 2022 18:13 

Rejestracja: 17 Sty 2022
Posty: 4
No właśnie trochę nie wiem, jak to ugryźć. Google poinformował nas, że lot jest odwołany już ok. godziny 8:00. TAP poinformował nas dopiero o 14:23 CET. Wylot miał być o 19:00... TP1207 lata na przemian z TP1206 (LO5444) wylatującym z Lizbony o 13:05 WET. Oba nie wystartowały też 4 i 5 stycznia (nie wiem, jak 3 stycznia). 6 stycznia już poleciały. Inne samoloty zarówno w WAW, jak i w LIS latały... Infolinia LOT nie zna powodu odwołania LO5444 i pracownik radził mi od razu pisać do ULC.

Tak, rozmowę na Skype'a też nieco łatwiej nagrywać. Natomiast tracenie półtorej godziny, żeby trafić na kogoś, kto akurat po angielsku mówi tak, że ledwo można go zrozumieć, sami wiecie. Frustrujące ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7967 PostWysłany: 17 Sty 2022 19:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5173
platynowy
Skoro z takim wyprzedzeniem został odwołany rejs, to już wskazuje, że przyczyna była najpewniej operacyjna (np. brak sprawnego samolotu/załogi) lub handlowa (słaba sprzedaż miejsc na konkretną parę rejsów); pytanie, czy w tych dniach nie było np. jakiegoś strajku ATC gdzieś w Portugalii, albo innym kraju europejskim po drodze, który wpływał na przepustowość nieba. To też mogło zdecydować o odwołaniu z wielogodzinnym wyprzedzeniem.
Góra
 Relacje PM off
kbkb uważa post za pomocny.
 
 
#7968 PostWysłany: 18 Sty 2022 11:05 

Rejestracja: 18 Sty 2022
Posty: 1
Sprawa dotyczy Onur Air.

Lot odbył się 5.09.2018 r., trasa Poznań - Antalya (8Q968). Wylot opóźniony o 3h. W związku z opóźnieniem wystąpiłam do Prezesa ULC Decyzję nakładającą na Onur Air obowiązek wypłaty na moją rzecz 400 euro otrzymałam - uwaga - we wrześniu 2021 r. :roll: Onur Air oczywiście nie zapłacił.

W związku z tym myślę czy nie wystąpić do sądu o nadanie klauzuli wykonalności na decyzję Prezesa ULC - czy to w ogóle możliwe?

Odnośnie samego Onur Air to szukając informacji o jego sytuacji finansowej natrafiłam na artykuł, w którym napisano, że wszystkie linie przewoźnika zostały wstrzymane, a samoloty zostały oddane do egzekucji - https://pl.rayhaber.com/2021/06/onur-ai ... urduruldu/ .

Czy myślicie, że jest jakakolwiek szansa na odzyskanie pieniędzy? Czy wystąpienie o klauzulę jest możliwe i czy to cokolwiek da?

Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady, bo już sama nie wiem co dalej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7969 PostWysłany: 19 Sty 2022 02:38 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 269
austrian wymaga zebym mial zalozona maske ffp2 przy checkinie, a ja odmawiam, bez tego nie chca zrobic checkinu. czy odmowa bedzie bedzie z ich winy? oczywiac mam maske ffp2 i mowie im ze zloze jak juz bede w samolocie, kraj z ktorego lece nie wymaga maski ffp2
Góra
 Relacje PM off  
 
#7970 PostWysłany: 19 Sty 2022 05:04 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4989
Loty: 361
Kilometry: 737 955
Austrian wymaga. To Twoja wina jak się nie dostosujesz
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#7971 PostWysłany: 19 Sty 2022 10:03 

Rejestracja: 22 Cze 2012
Posty: 346
niebieski
imdbmi napisał(a):
austrian wymaga zebym mial zalozona maske ffp2 przy checkinie, a ja odmawiam, bez tego nie chca zrobic checkinu. czy odmowa bedzie bedzie z ich winy? oczywiac mam maske ffp2 i mowie im ze zloze jak juz bede w samolocie, kraj z ktorego lece nie wymaga maski ffp2
Naprawdę, to takie trudne, zalozyc tę maskę na checkin? Wyobraź sobie, że w trakcie checkinu obsługuje cię ktoś, i ta osoba może czuć się niekomfortowo, gdy podchodzi do niej potomek Jana III Sobieskiego, bez maski, dysząc i rozsiewając "nieistniejacego" w Lechistanie wirusa. Rozumiem, że chcesz komuś coś udowodnić... Tylko komu i co? Bo jeśli szukasz w ten sposób, dodatkowych pieniędzy za odmówienie boardingu, to też słabo...
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
horacy19 uważa post za pomocny.
 
 
#7972 PostWysłany: 20 Sty 2022 11:18 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 91
imdbmi napisał(a):
austrian wymaga zebym mial zalozona maske ffp2 przy checkinie, a ja odmawiam, bez tego nie chca zrobic checkinu. czy odmowa bedzie bedzie z ich winy? oczywiac mam maske ffp2 i mowie im ze zloze jak juz bede w samolocie, kraj z ktorego lece nie wymaga maski ffp2



Mało prawodpodobna sytuacja opisana. Z jakiego kraju wylatujesz? W Polsce (Warszawie) przy locie Austrian proszą przy boardingu a tu nie ma co się dziwić jak idziesz do samolotu, gdzie już masz obowiązek. To podobnie jak z okazywaniem testów/szczepień przy wylocie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7973 PostWysłany: 20 Sty 2022 22:41 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2293
Loty: 205
Kilometry: 241 783
Tomasz101 napisał(a):
popol napisał(a):
14 grudnia leciałem z Kutaisi do Krakowa Wizzairem, lecz z powodu porannych mgieł w Krakowie samolot KRK->KUT wyleciał opóźniony. To spowodowało ponad 6 godzinne opóźnienie na moim locie. Czy w takiej sytuacji można uzyskać odszkodowanie? A może lepiej napisać skargę do Wizza z propozycją mniejszego zadośćuczynienia na konto wizz albo coś podobnego?

Dodam jeszcze, że samolot KRK->KUT wyleciał dopiero o 12:59, a inne loty startowały z KRK już o 10:18.
Odszkodowanie z rozporządzenia się w takim stanie faktycznym nie należy. Wizzair nie negocjuje. Jeśli masz paragon, albo chociaż wydruki z karty to możesz zażądać zwrotu za posiłki i napoje w trakcie oczekiwania na opòźniony lot. Moje doświadczenie z Wizz jest takie że to zwraca bez problemu.


Podobną sprawę wygrałem w dniu wczorajszym przeciwko LOT. W moim wypadku doszło do skasowania lotu przez złe warunki atmosferyczne na locie wcześniejszym. Sąd zgodził się z moim stanowiskiem, że złe warunki atmosferyczne na poprzednim locie nie są przesłanką do odmowy wypłaty odszkodowania. Zapewnienie racjonalnej rotacji samolotów (zakładającej opóźnienia wcześniejszych samolotów) to obowiązek profesjonalnego przewoźnika. Moim zdaniem są duże szansę na wygraną, ja bym próbował zwłaszcza, że chodzi o 400€.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#7974 PostWysłany: 24 Sty 2022 00:54 

Rejestracja: 17 Sty 2022
Posty: 4
A jeszcze takie pytanie. Mamy na jednym bilecie:

WAW-LIS: 4 stycznia (19:00-22:10)
LIS-ORD: 5 stycznia (17:00-20:30)
I dalej powrót ORD-LIS, LIS-WAW powiedzmy że zgodnie z planem.

W dniu wylotu odwołują WAW-LIS, kierują nas na bezpośredni WAW-ORD, ale ponad 3h wcześniej, do czego nie mają prawa (nie zdążamy i nie wsiadamy). Linia (TAP) nie ma żadnej sensownej obsługi na Okęciu, jedyna opcja dzwonić do Portugalii. Portugalia nas przerzuca na identyczne loty dwa dni później (mimo że był bezpośredni WAW-ORD 5 stycznia; odmówili).

Pytanie: Czy skoro jest to rodzaj stopoveru w Lizbonie (tak przynajmniej to nazywali przy zamawianiu biletu), czy jest sens występować o 400 EUR (3313 km za WAW-LIS) oraz 600 EUR (6451 km za LIS-ORD), czyli po 1000 EUR łącznie na pasażera, czy jedynie 600 EUR za całościowy lot? W końcu mogliśmy mieć spotkania biznesowe w Lizbonie, na które nie mieliśmy jak dotrzeć (a chyba to jest celem odszkodowania w Rozporządzeniu (WE) 261/2004?). (Ponadto zakładamy również zwrot za dodatkowe testy covid, które musieliśmy zrobić dwa dni później oraz dodatkowy nocleg w Lizbonie.)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7975 PostWysłany: 24 Sty 2022 01:24 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 209
Ty na serio pytasz sie o 1000EUR?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7976 PostWysłany: 24 Sty 2022 01:41 

Rejestracja: 17 Sty 2022
Posty: 4
Dotarliśmy do LIS dwa dni później. Dotarliśmy do ORD również dwa dni później.

Czy gdyby lot powrotny też przesunąłby się (z przyczyny przewoźnika), również uważałbyś, że odszkodowanie jest ograniczone do 600 EUR? Czy wtedy już mógłbym wystąpić o 1200 EUR?
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#7977 PostWysłany: 24 Sty 2022 01:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2099
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 24 Sty 2022 00:51 --

To jest jeden lot na jednym bilecie i liczy się opóźnienie w Chicago.

-- 24 Sty 2022 00:54 --

klapio napisał(a):
Tomasz101 napisał(a):
popol napisał(a):
14 grudnia leciałem z Kutaisi do Krakowa Wizzairem, lecz z powodu porannych mgieł w Krakowie samolot KRK->KUT wyleciał opóźniony. To spowodowało ponad 6 godzinne opóźnienie na moim locie. Czy w takiej sytuacji można uzyskać odszkodowanie? A może lepiej napisać skargę do Wizza z propozycją mniejszego zadośćuczynienia na konto wizz albo coś podobnego?

Dodam jeszcze, że samolot KRK->KUT wyleciał dopiero o 12:59, a inne loty startowały z KRK już o 10:18.
Odszkodowanie z rozporządzenia się w takim stanie faktycznym nie należy. Wizzair nie negocjuje. Jeśli masz paragon, albo chociaż wydruki z karty to możesz zażądać zwrotu za posiłki i napoje w trakcie oczekiwania na opòźniony lot. Moje doświadczenie z Wizz jest takie że to zwraca bez problemu.


Podobną sprawę wygrałem w dniu wczorajszym przeciwko LOT. W moim wypadku doszło do skasowania lotu przez złe warunki atmosferyczne na locie wcześniejszym. Sąd zgodził się z moim stanowiskiem, że złe warunki atmosferyczne na poprzednim locie nie są przesłanką do odmowy wypłaty odszkodowania. Zapewnienie racjonalnej rotacji samolotów (zakładającej opóźnienia wcześniejszych samolotów) to obowiązek profesjonalnego przewoźnika. Moim zdaniem są duże szansę na wygraną, ja bym próbował zwłaszcza, że chodzi o 400€.



Jeśli sąd nie uznał, że przewoźnik nie udowodnił wystapienia nadzwyczajnych okoliczności, to w apelacji zostanie zmieniony taki wyrok. Przedstawiona argumentacja był aktualna przed C-74/19.

-- 24 Sty 2022 00:54 --

klapio napisał(a):
Tomasz101 napisał(a):
popol napisał(a):
14 grudnia leciałem z Kutaisi do Krakowa Wizzairem, lecz z powodu porannych mgieł w Krakowie samolot KRK->KUT wyleciał opóźniony. To spowodowało ponad 6 godzinne opóźnienie na moim locie. Czy w takiej sytuacji można uzyskać odszkodowanie? A może lepiej napisać skargę do Wizza z propozycją mniejszego zadośćuczynienia na konto wizz albo coś podobnego?

Dodam jeszcze, że samolot KRK->KUT wyleciał dopiero o 12:59, a inne loty startowały z KRK już o 10:18.
Odszkodowanie z rozporządzenia się w takim stanie faktycznym nie należy. Wizzair nie negocjuje. Jeśli masz paragon, albo chociaż wydruki z karty to możesz zażądać zwrotu za posiłki i napoje w trakcie oczekiwania na opòźniony lot. Moje doświadczenie z Wizz jest takie że to zwraca bez problemu.


Podobną sprawę wygrałem w dniu wczorajszym przeciwko LOT. W moim wypadku doszło do skasowania lotu przez złe warunki atmosferyczne na locie wcześniejszym. Sąd zgodził się z moim stanowiskiem, że złe warunki atmosferyczne na poprzednim locie nie są przesłanką do odmowy wypłaty odszkodowania. Zapewnienie racjonalnej rotacji samolotów (zakładającej opóźnienia wcześniejszych samolotów) to obowiązek profesjonalnego przewoźnika. Moim zdaniem są duże szansę na wygraną, ja bym próbował zwłaszcza, że chodzi o 400€.



Jeśli sąd nie uznał, że przewoźnik nie udowodnił wystapienia nadzwyczajnych okoliczności, to w apelacji zostanie zmieniony taki wyrok. Przedstawiona argumentacja był aktualna przed C-74/19.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7978 PostWysłany: 26 Sty 2022 10:44 

Rejestracja: 03 Paź 2018
Posty: 15
Czy udało się komuś uzyskać zwrot za badania na Covid?
Pytam o przypadek gdzie robicie badania na lot dzisiaj a np. LOT przekłada wam wylot na następny dzień. Przy większej rodzinie to spory koszt…
Góra
 Relacje PM off  
 
#7979 PostWysłany: 26 Sty 2022 17:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2099
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 26 Sty 2022 16:40 --

Czemu był lot odwołany?

-- 26 Sty 2022 16:40 --

Czemu był lot odwołany?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7980 PostWysłany: 29 Sty 2022 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2061
Loty: 149
Kilometry: 267 033
srebrny
Czy ktoś już kiedyś otrzymał jakieś pieniądze od Turkish Airlines odnośnie opóźnienia ponad 4h z tytułu tureckiego SHY-Passenger ??
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8085 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402 ... 405  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group