Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2319 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 112, 113, 114, 115, 116  Następna
Autor Wiadomość
#2281 PostWysłany: 07 Paź 2021 10:33 

Rejestracja: 05 Cze 2018
Posty: 1
pawel_bl napisał(a):
Szanowni forumowicze.

Zostałem wprowadzony w błąd , który zakończył się dla mnie bardzo niekorzystnie.

W dniu 13.09.2021 miałem mieć lot powrotny z Korfu do Warszawy. Okazało się, że lot w czasie zakupu był datowany na godzinę 15:50 w dniu 13.09. Natomiast na stronie internetowej w zakładce mojego konta godzina lotu od wielu dni był wyświetlany jako 18:50. Przyjechałem na lotnisko o 15:40 i okazało się, że samolot odlatuje. Zadzwoniłem na infolinie wizza i powiedzieli mi tylko, że u nich w systemie jest 15:50 i nie wiedzą skąd i formacja o 18:50. Mam screeny z tą informacją z dzisiaj zarówno przed 15:50 jak i już po odlocie. Mam nawet film z logowani się na swój profil itd.
W dalszym ciągu na moim koncie na ich stronie widnieje godzina 18:50. Dodatkowo wizz 3 dni wcześniej wycofał możliwość odprawy online na tym lotnisku, się nie mogłem nic zrobić oprócz sprawdzeni godziny lotu.

Na infolinii powiedzieli, że nic nie mogą zeobić i żebym
Kupił kolejny bilet na lot za 4dni... Nie milem wyjścia i kupiłem lot z Korfu do Berlina, który mnie kosztowałem kilka razy więcej niż ten lot, który przepadł ponieważ zostałem wprowadzony w błąd.

W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot kosztów, które poniosłem przez to, że mój lot pdleciał?

Czy słyszeliście o takiej dziwnej sytuacji?
Hej, jak sytuacja się rozwiązała? Mamy ze znajomymi podobna sytuacje. Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#2282 PostWysłany: 08 Paź 2021 12:38 

Rejestracja: 12 Mar 2017
Posty: 17
Jasne! poinformuję Was, choć asekuruję się już znajomymi prawnikami :lol:
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#2283 PostWysłany: 17 Paź 2021 19:29 

Rejestracja: 11 Lip 2017
Posty: 6
Loty: 24
Kilometry: 29 352
Witam, piszę z prośbą o doradztwo co mogę zrobić w następującej sytuacji. 8 października leciałem wizzairem z Eindhoven do Mediolanu Malpensa. Pierwotnie wylot miał być o 13:30 jednakże mieliśmy prawie 5 godzin opóźnienia. Opóźnienia miały wszystkie loty na lotnisku, rzekomo spowodowane mgłą, która podobno była rano. Nie wiem do której dokładnie, ale tak mniej więcej o 10 jak byłem w drodze na lotnisko to była piękna pogoda z czystym niebem. No i teraz pytanie czy można w takiej sytuacji (kiedy linie lotnicze upierają się, że przyczyną opóźniania były warunki pogodowe) starać się o jakieś odszkodowanie? Jeżeli można to gdzie najlepiej się z tym zgłosić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
Góra
 Relacje PM off  
 
#2284 PostWysłany: 17 Paź 2021 19:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6862
HON fly4free
Złożyłeś przez ich stronę oficjalny formularz o odszkodowanie i odpowiedzieli odmownie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2285 PostWysłany: 19 Paź 2021 10:08 

Rejestracja: 11 Lip 2017
Posty: 6
Loty: 24
Kilometry: 29 352
Niestety ale nie mogę nic takiego znaleźć
Góra
 Relacje PM off  
 
#2286 PostWysłany: 19 Paź 2021 10:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6591
platynowy
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... zkodowania
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... sie-z-nami
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
I uwaga na tych bez honoru;
ot-zaklad,18,152289&p=1358174#p1358174
koronawirus-ogolna-dyskusja,183,161656#p1478122
Góra
 Relacje PM off  
 
#2287 PostWysłany: 19 Paź 2021 10:13 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9071
Loty: 320
Kilometry: 542 809
Formularze są tutaj https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... wa%C5%82y/
Logujesz się na konto, uzupełniasz nr rezerwacji, w polu Temat wybierasz Odszkodowanie i piszesz poniżej jak wygląda sprawa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#2288 PostWysłany: 02 Lis 2021 11:35 

Rejestracja: 11 Lip 2017
Posty: 6
Loty: 24
Kilometry: 29 352
Dostałem odmowę z taką wiadomością:
"Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

W imieniu całego zespołu Wizz Air serdecznie przepraszam za niedogodności związane z tą nieprzyjemną sytuacją. Po szczegółowym rozpatrzeniu reklamacji chciałbym  potwierdzić, że lot został opóźniony z powodu niesprzyjających warunków meteorologicznych uniemożliwiających bezpieczną podróż.

Proszę zwrócić uwagę, iż dokładamy wszelkich starań, aby nasze loty były nie tylko komfortowe, ale i zarazem bezpieczne. Czasami niestety warunki pogodowe powodują opóźnienia lotów.

W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie ( Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.).

„(14) Podobnie jak w Konwencji Montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”. 

„Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania opisanego w Artykule 7 Rozporządzenia Unii Europejskiej jeśli opóźnienie bądź odwołanie lotu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika, na które nie miał wpływu.”"

Zastanawia mnie tylko jedno. Według tego, co sprawdziłem na różnych stronach z pogodą, mgła była tak do godziny 12/13. Od 13 samoloty już latały, a o 13:20 wyleciał pierwszy samolot wizzaira (mój lot zaplanowany był na 13:30- wyleciał po 18). Myślicie, że jest sens próbować zgłaszać to przez specjalną firmę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2289 PostWysłany: 02 Lis 2021 11:53 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 207
Zawsze jest sens pójść do pośrednika, jeśli sam nie czujesz się na siłach walczyć. Nic nie ryzykujesz, a może się uda, a do tego aspekt wychowawczy wobec przewoźnika.

Ps. Nie słuchaj mędrców ze pośrednicy to ździercy, bo lepiej uzyskać nawet 60 procent niż nic, a jak nie jesteś profesjonalistą to samodzielna walka z zagranicznym przewoźnikiem, będzie cię kosztowała więcej czasu i zachodu niż to warte.
_________________
Ceterum censeo szkoły należy otworzyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2290 PostWysłany: 02 Lis 2021 11:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 49
Tomasz101 napisał(a):
aspekt wychowawczy wobec przewoźnika.


Jedyny aspekt takiego boksowania się z przewoźnikami, to droższe bilety, które będziemy kupować. Taktyka 500+. Dali, ale co z tego, że z Twojej kieszeni ;)

Generalnie wisimito, ale koncepcja o tym, że wychowasz przewoźnika jest zabawna. Będą płacić więcej odszkodowań, to będziemy płacić więcej za bilety. Z nieba tej kasy nie wezmą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2291 PostWysłany: 02 Lis 2021 12:03 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 207
Ja to widzę tak, że jak będą płacić więcej odszkodowań to np. urealnią rozkłady,l i czasy pracy załóg, żeby ich nie płacić.
Mogliby też być uczciwsi wobec pasażerów i proponować ugody zamiast kłamać albo odmawiać informacji. Miałem dotąd kilka spraw z Lotem i jedną z Wizz, za każdym razem po pierwszej odmowie proponowałem ugodę np. w formie odszkodowania voucherem albo punktami. Zawsze ponownie odmawiali i woleli przegrac spór i zapłacić gotówkę - może to by się zmieniło jakby te spory masowo przegrywali.
_________________
Ceterum censeo szkoły należy otworzyć.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#2292 PostWysłany: 02 Lis 2021 12:19 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 2387
HON fly4free
k.domrzalski napisał(a):
Dostałem odmowę z taką wiadomością:
"Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

W imieniu całego zespołu Wizz Air serdecznie przepraszam za niedogodności związane z tą nieprzyjemną sytuacją. Po szczegółowym rozpatrzeniu reklamacji chciałbym  potwierdzić, że lot został opóźniony z powodu niesprzyjających warunków meteorologicznych uniemożliwiających bezpieczną podróż.

Proszę zwrócić uwagę, iż dokładamy wszelkich starań, aby nasze loty były nie tylko komfortowe, ale i zarazem bezpieczne. Czasami niestety warunki pogodowe powodują opóźnienia lotów.

W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie ( Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.).

„(14) Podobnie jak w Konwencji Montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”. 

„Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania opisanego w Artykule 7 Rozporządzenia Unii Europejskiej jeśli opóźnienie bądź odwołanie lotu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika, na które nie miał wpływu.”"

Zastanawia mnie tylko jedno. Według tego, co sprawdziłem na różnych stronach z pogodą, mgła była tak do godziny 12/13. Od 13 samoloty już latały, a o 13:20 wyleciał pierwszy samolot wizzaira (mój lot zaplanowany był na 13:30- wyleciał po 18). Myślicie, że jest sens próbować zgłaszać to przez specjalną firmę?


Twój lot wykonywał zapewne samolot Wizzair z Poznania, który wykonuje rotacje POZ-EIN-MXP-EIN-POZ.

Nie jest to temat zero jedynkowy, gdyż długo utrzymująca się mgła poprzesuwała masę lotów, do tego kwestia wolnych slotów na europejskim niebie w piątkowe popołudnie.

Na twój plus przemawia fakt, że w kontakcie z kancelariami odszkodowawczymi Wizzair obiera pozycję przegranego tj. nie odwołuje się i nie walczy.


Ostatnio edytowany przez dg72, 02 Lis 2021 12:45, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
Tomasz101 lubi ten post.
 
 
#2293 PostWysłany: 02 Lis 2021 12:27 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3135
złoty
Pewnie tylko pojedyncze osoby decydują się na dochodzenie odszkodowania w sądzie. Dlatego im się opłaca nie wypłacać nawet zasadnych odszkodowań. Jak się proporcje zmienią w skali całej siatki to może zmienią zdanie, ale daleka droga do tego. Idź do sądu. Duża szansa, że sprawa skończy się po twojej myśli bez długotrwałego procesu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2294 PostWysłany: 02 Lis 2021 12:31 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 2387
HON fly4free
Tyle, że popatrz na trasę EIN-MXP czyli jest problem z tym "idź do sądu"

Kwestia tego, że lot obsługiwany przez samolot z bazy w Polsce, ale przez Wizzair Hungary

:roll:
Góra
 Relacje PM off  
 
#2295 PostWysłany: 02 Lis 2021 12:34 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 207
dg72 napisał(a):

Twój lot wykonywał samolot Wizzair z Poznania, który wykonuje rotacje POZ-EIN-MXP-EIN-POZ.
.


Jak się szuka takich informacji?
_________________
Ceterum censeo szkoły należy otworzyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2296 PostWysłany: 02 Lis 2021 12:40 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 2387
HON fly4free
Google - Flight24 w6....

W miejsce kropek nr lotu EIN - MXP to 5532

Przy danym dniu jest aktywny symbol czy nr samolotu i po kliknięciu widzimy obsłużone przez niego trasy
Można wykupić płatny dostęp do flight24, wtedy można sprawdzać dużo większy zakres dat.
Góra
 Relacje PM off
Tomasz101 uważa post za pomocny.
 
 
#2297 PostWysłany: 02 Lis 2021 13:54 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9071
Loty: 320
Kilometry: 542 809
taktyk napisał(a):
Tomasz101 napisał(a):
aspekt wychowawczy wobec przewoźnika.


Jedyny aspekt takiego boksowania się z przewoźnikami, to droższe bilety, które będziemy kupować. Taktyka 500+. Dali, ale co z tego, że z Twojej kieszeni ;)

Generalnie wisimito, ale koncepcja o tym, że wychowasz przewoźnika jest zabawna. Będą płacić więcej odszkodowań, to będziemy płacić więcej za bilety. Z nieba tej kasy nie wezmą.


Nie, w tym chodzi o przestrzeganie prawa. Jeśli linia wymiguje się od płacenia odszkodowania (nie przesądzam jak jest w tym przypadku), to uważasz, że to jest właściwe zachowanie? Natomiast koncepcja "będziemy więcej płacić za bilety, więc nie walczmy o swoje" no to aż ręce opadają :roll:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2298 PostWysłany: 02 Lis 2021 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 49
Indywidualny temat. Posty ludzi o tym, że "stracili pieniądze", albo "nie zarobili" bo samolot się spóźnił tylko 2:55, a nie 3:02 są dla mnie dziwne. Poza tym - nawet jeżeli mi by się spóźnił lot o 5 godzin, ale bym z tego powodu nie miał żadnych konsekwencji, to nawet bym o odszkodowanie nie prosił. Może dlatego, że sam prowadzę biznes i wychodzę z założenia, że nawet za takimi kolosami jak linie lotnicze stoją ludzie. A niech zarabiają jak najwięcej :) Prawo faktycznie każe im płacić, ale ja nie wyciągam ręki po pieniądze, tylko dlatego "bo zegarek". Gorzej, jakby mi przepadła jakaś randka albo przesiadka - to osobny temat. Ja wychodzę z założenia, że żadna linia nie doprowadza do spóźnień "specjalnie" i raczej jak im się coś o 3 godziny poślizgnie to jestem bliższy współczucia niż żebrania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2299 PostWysłany: 02 Lis 2021 14:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1991
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Odszkodowanie za opóźniony czy odwołany lot jest odszkodowaniem za poniesioną stratę czasu. Rozporządzenie nie wymaga, aby została udowodniona jakakolwiek szkoda. Przewoźnik może zwolnić się z odpowiedzialności, gdy udowodni wystąpienie nadzwyczajnej okoliczności. Skoro przepisy przyznają pasażerom prawo do odszkodowania, to od pasażera zależy czy sie o nie ubiega. Mitem jest, że opóźnione loty mają istotne znaczenie dla linii lotniczych, gdyż z tysięcy połączeń opóźnia się od 1-3%. Z czego niewielki ułamek dostaje odszkodowanie, gdy ma w sobie dużo samozaparcia. Analiza sprawozdań finansowych przewoźników prowadzi do wniosku, że nie zauważają nawet odszkodowań, bo nie opisują sie o nich zbytnio, a tylko w ogólnikach. Każdemu przewoźnikowi opłaca się odmówić wypłaty, aniżeli wypłacić odszkdowanie wszystkim, to jest przekalkulowane.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
 
#2300 PostWysłany: 07 Lis 2021 21:44 

Rejestracja: 19 Cze 2017
Posty: 168
Loty: 66
Kilometry: 158 977
niebieski
To ja też mam pytanie dotyczące lotu W68279 na trasie FCO - SSH wykonanego 6.11.2021. Pierwotna godzina wylotu 17:35, wylot finalnie koło 22. Oficjalne stanowisko linii - złe warunki pogodowe. W moim odczuciu był to trochę mix sytuacji tzn. wcześniejsze opóźnienie, o którym już w tym dniu musieli wiedzieć, ślamazarna odprawa bagażowa na stanowisku Wizzaira(w związku z wcześniejszym opóźnienie Pani miała czas). My ledwo byśmy zdążyli na tą 17:35 a za nami kolejka ok 100 osób. Ja już przebierałem z nogi na nogę ale jak to Włosi, oni mieli luz :). Później już przy gate do wejścia na pokład kilkukrotnie przychodziły SMS z przesunięciem o kolejne minuty. W międzyczasie do godz. ok 19:30 reszta lotów raczej wg rozkładu wylatywała, albo z delikatnym poślizgiem. W końcu załadowaliśmy się na pokład i samolot zaczął kołować na pas startowy, dostaliśmy info o oczekiwaniu na pozwolenie na start. Po kolejnej godzinie samolot zawrócił i dostaliśmy info o tym, że musi zostać dotankowany i w ciągu godziny będziemy mogli wylecieć, a wcześniej nie było to możliwe bo warunki pogodowe itd. Patrząc na plan startów z lotniska faktycznie mogło być jakieś złe okno pogodowe między 19:30 - 20:30 i w tym czasie były opóźnienia. Jednak nasz lot był zaplanowany na 17:35 a w tym czasie wszystko szło gładziutko. Wniosek złożyłem, uzyskałem automatyczną odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje ponieważ sytuacja była spowodowana złymi warunkami pogodowymi. Czy w takiej sytuacji jest sens z nimi się boksować? Nie znam stanu faktycznego piszę tylko o swoich subiektywnych odczuciach i tym co widziałem na rozkładzie lotów.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2319 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 112, 113, 114, 115, 116  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group