Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#7741 PostWysłany: 22 Mar 2021 15:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jutro zapadnie wyrok w sprawie C-28/20 dotyczącej strajku własnych pracowników więc sprawa się rozstrzygnie. Zmiana decyzji przez ULC nie jest niczym nowym.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomasz101 uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#7742 PostWysłany: 22 Mar 2021 20:31 

Rejestracja: 29 Kwi 2012
Posty: 148
Czy udało się komuś uzyskać oświadczenie o ostateczności decyzji z ULC? Czekam już ponad 3 miesiące i cisza...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7743 PostWysłany: 22 Mar 2021 21:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Tak
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
      
#7744 PostWysłany: 23 Mar 2021 22:42 

Rejestracja: 29 Kwi 2012
Posty: 148
ansbach1 napisał(a):
Tak

a ile czekałeś na to potwierdzenie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7745 PostWysłany: 13 Kwi 2021 10:55 

Rejestracja: 17 Paź 2013
Posty: 18
Witam wszystkich,

Mam pytanie gdzie moge dalej uderzyc w tym temacie… 3miesiace temu lcialem na trasie Ciudad del Carmen- Mexico City- Amsterdam. Lot do MEX I AMS mial byc z Aeromexico. Niestety samolot z CdC byl opozniony i po wyladowaniu w MEX dodatkowo siedzielismy w samolocie zamknieci w nocy na pasie ponad godzine. Wiem od zalogi (nie potrafila wyjasnic dlaczego tak siedzimy- podobno obsluga naziemna nie wyslala po nas autobusow I schodow…), ze samolot do Mexico City czekal na pasazerow ok. 45 minut ale w koncu odlecial nie zabierajac nas wiec gdy nas juz wypuszczono to zagwarantowano mi nocleg i wylecialem nastepnego dnia spozniony o 24 h. Po napisaniu skargi Aeromexico przeprosilo mnie za zaistniala sytuacje I napisalo, ze zamykaja sprawe, ze przeprosiny w tej sytuacji to jest wszystko co moga zrobic. Wydaje mi sie, ze nazlezy mi sie odszkodowanie bo do PL przylecialem z ich winy z 24h opoznieniem. Gdzie moge pisac jeszcze w tej sprawie, wie ktos moze? Z gory dzieki za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7746 PostWysłany: 13 Kwi 2021 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
Przeczytaj rozporządzenie 261, nie leciales przewoźnikiem wspólnotowym ani z terytorium wspólnoty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7747 PostWysłany: 13 Kwi 2021 11:24 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Z tego co mówi wujek Google, według prawa obowiązującego w Meksyku przy opóźnieniu powyżej 4 godzin powinieneś otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% wartości biletu.
Góra
 Profil Relacje PM off
sobo lubi ten post.
 
      
#7748 PostWysłany: 13 Kwi 2021 15:01 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
barwa4 napisał(a):
Witam wszystkich,

Mam pytanie gdzie moge dalej uderzyc w tym temacie… 3miesiace temu lcialem na trasie Ciudad del Carmen- Mexico City- Amsterdam. Lot do MEX I AMS mial byc z Aeromexico. Niestety samolot z CdC byl opozniony i po wyladowaniu w MEX dodatkowo siedzielismy w samolocie zamknieci w nocy na pasie ponad godzine. Wiem od zalogi (nie potrafila wyjasnic dlaczego tak siedzimy- podobno obsluga naziemna nie wyslala po nas autobusow I schodow…), ze samolot do Mexico City czekal na pasazerow ok. 45 minut ale w koncu odlecial nie zabierajac nas wiec gdy nas juz wypuszczono to zagwarantowano mi nocleg i wylecialem nastepnego dnia spozniony o 24 h. Po napisaniu skargi Aeromexico przeprosilo mnie za zaistniala sytuacje I napisalo, ze zamykaja sprawe, ze przeprosiny w tej sytuacji to jest wszystko co moga zrobic. Wydaje mi sie, ze nazlezy mi sie odszkodowanie bo do PL przylecialem z ich winy z 24h opoznieniem. Gdzie moge pisac jeszcze w tej sprawie, wie ktos moze? Z gory dzieki za pomoc!


Najważniejsze w ustaleniu tego czy odszkodowanie przysługuje jest szczegółowy i dokładny opis sytuacji. Z jednej strony piszesz, że leciałeś na trasie Ciudad del Carmen- Mexico City- Amsterdam, później że dotarłeś do Polski 24 h później. Nie wspominasz o najistotnieszym elemencie to jest podróży z Amsterdamu do Polski? W jaki sposób pokonałeś ten odcinek? Samolotem? Samochodem? Czy był to jeden bilet? Czy osobny? Od wyjaśnienia tego zależy czy odszkodowanie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7749 PostWysłany: 22 Kwi 2021 14:51 

Rejestracja: 21 Kwi 2012
Posty: 8
Hei,
właśnie zmienili mi loty Qatar jutrzejsze na sobotę

spowodowane anulowaniem drugiego odcinka lotu.

WAW-DOH
DOH-DAR

Czy w takim przypadku przysługuje mi odszkodowanie ?
z racji że dotrę na miejsce 24h poźniej,
oraz anulowania lotu poza EU?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowany przez Abcn, 22 Kwi 2021 15:01, edytowano w sumie 1 raz
Przenoszę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7750 PostWysłany: 22 Kwi 2021 16:06 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
zalezy dlaczego przeniesli lot,bilet na jutrzejszy lot nadal jest do kupienia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7751 PostWysłany: 22 Kwi 2021 18:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy Qatar wprost wskazuje, który lot został odwołany?

Jaki był pierwotny plan podróży, a jaki jest obecnie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7752 PostWysłany: 23 Kwi 2021 15:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Po kilku latach spędzonych tutaj nasuwa mi się pewien wniosek. Osoby, które zadają pytania bardzo często nie oczekują odpowiedzi. Padają pytania, a potem znikają, nie kontynuują wątku, nie pojawiają się już na forum. Jeśli zadajesz pytanie to zajrzyj ponownie, aby poszukać odpowiedzi. Kilkanaście osób pytało o loty za które odszkodowanie przysługiwało, choć odmówiono im wypłaty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#7753 PostWysłany: 01 Maj 2021 17:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Artykuł 5

Odwołanie

1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie, których to odwołanie dotyczy:

a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 8; oraz

b) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2, jak również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego lotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz

c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:

i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub

ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub

iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

Od dawna ma problem z wykładnią lit. b. Zgodnie z którą przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania, gdy zaoferował lot nie wcześniej niż godzinę przed planowaną godziną odlotu i dotarcie do miejsca docelowego najwyżej dwie godziny. W zdaniu tym występuje spójnik "i", co sugeruje na konieczność spełnienia dwóch przesłanek. Niemniej skoro samolot wcześniej wyleci to zazwyczaj wcześniej przyleci zwłaszcza, gdy wylot jest pięć godzin wcześniej. Z kolei art. 7 daje możliwość obniżenia odszkodowania, gdy samolot przybędzie nie więcej niż 2 godziny po planowanym czasie przylotu. Innymi słowy czy waszym zdaniem przesunięcie lotu 5 godz. wcześniej skutkuje odszkodowaniem? Z jednej strony owszem, bo wylot nastąpił ponad godzinę wcześniej, ale z drugiej nie został spełniony drugi warunek czyli przybycia najwyżej 2 godz. po planowanym czasie przylotu. Nie byłoby wątpliwości, gdyby zamiast "i" było "lub", "albo".

ODPOWIEDŹ C - 130/18
Warto czytać orzeczenia TSUE ;)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1, 01 Maj 2021 17:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#7754 PostWysłany: 01 Maj 2021 17:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Moim zdaniem skutkuje. Warunek łączny nie jest bowiem spełniony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7755 PostWysłany: 01 Maj 2021 17:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Masz rację, podszedłem do tego z innej strony i nie potrafiłem już wyjść.

Artykuł 5 ust. 1 lit. c) rozporządzenia nr 261/2004 ustanawia przede wszystkim ogólną zasadę, zgodnie z którą pasażerom przysługuje odszkodowanie w przypadku odwołania lotu. Sekcje i do iii tego przepisu przewidują następnie wyjątki od tej ogólnej zasady, które jako takie należy interpretować zawężająco (por. W tym sensie wyrok z dnia 22 grudnia 2008 r., Wallentin-Hermann, C - 549/07, EU: C : 2008: 771, pkt 20).

15 W szczególności zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. c) ppkt (iii) rozporządzenia nr 261/2004 pasażerom nie przysługuje odszkodowanie, jeżeli zostali poinformowani o odwołaniu lotu mniej niż siedem dni przed planowanym czasem odlotu oraz otrzymali ofertę zmiany planu podróży, która umożliwia im odlot nie wcześniej niż jedną godzinę przed planowanym czasem odlotu i dotarcie do miejsca docelowego nie później niż dwie godziny po planowanej godzinie przylotu.

16 Bezsporne jest, że przepis ten znajduje zastosowanie w postępowaniu głównym, ponieważ zainteresowany pasażer został poinformowany o odwołaniu swojego lotu mniej niż siedem dni przed planowaną godziną odlotu.

17 Jednakże zgodnie z brzmieniem tego przepisu zastosowanie przewidzianego w nim wyjątku zależy od dwóch przesłanek, które, jako że są związane ze spójnikiem „i”, mają charakter kumulatywny. Dany pasażer nie jest zatem uprawniony do odszkodowania tylko wtedy, gdy spełnione są oba warunki.

18 Zgodnie z pierwszym wymogiem alternatywny środek transportu oferowany pasażerowi musi umożliwiać mu odlot nie wcześniej niż jedną godzinę przed planową godziną odlotu odwołanego lotu. Zgodnie z drugim wymogiem musi umożliwiać pasażerowi dotarcie do miejsca docelowego nie później niż dwie godziny po planowanej godzinie przylotu odwołanego lotu.

19 Jak wynika z pytania zadanego przez sąd krajowy, sytuacja w postępowaniu głównym charakteryzuje się tym, że pasażer odwołanego lotu dotarł do miejsca docelowego ponad dwie godziny po planowanym czasie przylotu odwołanego lotu.

20 W takiej sytuacji druga przesłanka, o której mowa w art. 5 ust. 1 lit. c) ppkt (iii) rozporządzenia nr 261/2004, w oczywisty sposób nie jest spełniona, w wyniku czego zainteresowanemu pasażerowi przysługuje odszkodowanie, o którym mowa w tym art. zaopatrzenie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7756 PostWysłany: 12 Maj 2021 14:43 

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 58
Miesiąc temu lot BER-MEX Iberią z przesiadką 55 min w MAD. Pierwszy odcinek opóźniony o 45 min, nie udało się zdążyć na drugi. Powód najprawdopodobniej jakiś błąd w systemie, bo zaczęli pasażerów zapisywać nawet ręcznie:) W efekcie przylot do MEX następnego dnia, 24 godz. opóźnienia. Reklamacja nieuwzględniona przez Iberię, powołują się na "wyższe okoliczności".

Naszego Rzecznika oczywiście sobie daruję, ale jeśli lot był z Berlina a nie z Polski to mogę korzystać z niemieckiego odpowiednika ULC? Jest szansa na większą skuteczność?

A jeśli i tak zostaje jedynie sąd, to mogę składać pozew w miejscu zamieszkania w Polsce, czy też zostaje albo Berlin albo siedziba Iberii?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7757 PostWysłany: 14 Maj 2021 10:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
Moim zdaniem skutkuje. Warunek łączny nie jest bowiem spełniony.


16.06.2021 TSUE rozpatrzy cztery sprawy dotyczące m.in. tego zagadnienia, choć nie wiem co tu rozpatrywać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7758 PostWysłany: 25 Maj 2021 20:40 

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 52
kamyk3m napisał(a):
Odnośnie przyczyny opóźnienia to mam kontakt z osobami które leciały zemną i dostały propozycję ugody 150EUR zamiast 400EUR i ją przyjęły. Wnioskuję więc że wspomniana w sprzeciwie przyczyna techniczna leży po stronie linii lotniczej, inaczej Enter Air nie proponowałby ugody. Dodatkowo zasięgałem wiedzy że ani wyładowania w chmurach ani nawet uderzenie pioruna nie powinny uszkodzić samolotów którymi lata Enter Air.

Czy to Sąd faktycznie decyduje o tym czy przyczyna wpisuje się ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego czy inny podmiot?


Jak się skończyła sprawa z Enterem? Ja też zaczynam z nimi zabawę, na moim locie również proponowali 150 euro zamiast należnych 400.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7759 PostWysłany: 25 Maj 2021 21:11 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1689
Idź do sądu, pewna wygrana.
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7760 PostWysłany: 26 Maj 2021 01:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nigdy nic nie jest pewne. Jest wysoce prawdopodobne, ale w przypadku tego samego lotu jeden sędzia wyda wyrok zasądzający, a drugi oddalający. Autopsja.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group