Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 21 Mar 2021 22:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Rzecznik Praw Pasażera to organ, który docelowo zastąpi Komisję Ochrony Praw Pasażera. Celem Rzecznika Praw Pasażera jest zbliżenie stanowisk stron. Rzecznik w przeciwieństwie do KOPP nie rozstrzyga sporu, co sprawia, że jest to instytucja z zasady nieskuteczną.

Kilka istotnych informacji o Rzeczniku i sposobie działania.

Rzecznik Praw Pasażera zajmuje się sprawami, gdy wylot miał miejsce z Polski, albo spoza UE do Polski, gdy przewoźnik był wspólnotowy. RZECZNIK NIE ZAJMUJE SIĘ LOTAMI Z UE DO POLSKI!!! W przypadku takich lotów właściwy jest organ państwa wylotu. Jeśli roszczenie się nie przedawniło podejmuj działania na drodze sądowej. W przypadku, gdy lot jest łączony, a zdarzenie miało miejsce na odcinku poza Polską nie ryzykowałbym składania wniosku. Nie każde orzeczenie TSUE przyjęło się u Rzecznika

Wniosek należy wypełnić przez formularz interaktywny lub wysłać pocztą. Wypełniając wniosek interaktywnie należy wniosek wydrukować i podpisać, ponieważ podpis jest jednym z wymogów, aby złożenie wniosku przerywało termin przedawnienia. W przypadku wysyłki pocztą pamiętać należy, że wniosek powinien zostać doręczony przed upływem roku od daty lotu, a nie jedynie wysłany.

Złożenie wniosku jest bezpłatne i może nastąpić po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego przed upływem roku od daty lotu. Złożenie wniosku przerywa bieg przedawnienia, który zawiesza się na czas trwania postępowania przed Rzecznikiem, o ile Rzecznik jest właściwy. Jeśli wniosek dotyczy lotu z UE do Polski, to złożenie wniosku nie przerywa przedawnienia.

Na dzień pisania postu czas rozpoznania sprawy przez Rzecznika zajmuje 18-19 miesięcy więc nie przejmuj się, że nie dostajesz odpowiedzi. Jeśli Twój wniosek zostanie rozpoznany dostajesz protokół zakończenia postępowania. Przewoźnik może uznać roszczenie i zobowiązać się do wypłaty, ale nie należy oczekiwać w nieskończoność, bo przedawnienie roszczenia biegnie z datą zakończenia postępowania. Przewoźnik może odmówić udziału w postępowaniu i Rzecznik kończy postępowanie. Otóż to po dwóch latach dowiadujesz się, że Rzecznik nie zajmie się Twoją sprawą, bo przewoźnik nie bierze udziału w postępowaniu. Pasażerze - zmiana ustawy i powołanie Rzecznika Praw Pasażera był dokonana dla Twojego dobra, uwierzysz??

Co zrobić, gdy Rzecznik zakończy postępowania, a Ty wróciłeś do punktu wyjścia? To samo, co mogłeś zrobić dwa lata wcześniej, czyli wnieść pozew do sądu. Nie zawsze odszkodowanie przysługuje, ale gdy przewoźnik odmawia udziału w postępowaniu to raczej nie jest zbyt pewny swoich racji. Co zyskujesz? Odsetki ustawowe za dwa lata.

Rzecznik informuje o tysiącach wniosków, dlatego mogą zaglądać tutaj osoby, którym Rzecznik przesłał protokół, a także mogą pojawiać się inne pytania, aby zebrać wszystko w jednym miejscu powstał ten post.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN
Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów
#2 PostWysłany: 03 Maj 2021 16:12 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
@ansbach1
Wypełniałem wniosek interaktywnie wiele miesięcy temu (w sierpniu zeszłego roku), więc sobie jeszcze długo poczekam na odpowiedź.
Ale nie pamiętam opcji wydrukowania wniosku i oczywiście nie mam zatem podpisanego.
Czy sprawa jest więc pogrzebana, jeżeli będę chciał wystąpić do sądu, czy w razie czego istnieje opcja dotarcia do ULC, aby podpisać wniosek złożony online?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 03 Maj 2021 20:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Rzecznik wezwie do uzupełnienia braku. Nie będzie problemu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
Sudoku uważa post za pomocny.
 
      
#4 PostWysłany: 13 Maj 2021 22:21 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Podsumowanie sprawozdania Rzecznika Praw Pasażera za 2020 r.

https://aircompensa.com/sprawozdanie-rz ... a-za-2020/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group