Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7639 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 378, 379, 380, 381, 382
Autor Wiadomość
#7621 PostWysłany: 11 Wrz 2020 13:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 1963
Loty: 651
Kilometry: 1 617 242
niebieski
sixsix napisał(a):
Nie wiem jaki jest powód zmiany. Zapewne będą mieli jakieś covidowe wytłumaczenie, ale reklamacje i tak zgłoszę. Dam znać o rezultacie


Czy Wizz raczył Ci już cokolwiek odpisać w tej sprawie?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7622 PostWysłany: 12 Wrz 2020 07:02 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 44
@przemos74, jeszcze nie złożyłem reklamacji, zrobię to po powrocie do domu. Ty tez jesteś w tej samej sytuacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7623 PostWysłany: 14 Wrz 2020 22:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1722
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Pozwałeś przewoźnika, a on nie wypłacił odszkodowania? Zamierzasz złożyć wniosek egzekucyjny, ale nie znasz numeru konta. Numer konta a raczej nazwę banku, którą należy podać we wniosku sprawdzisz tutaj: https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatn ... zukiwarka/
Co daje wskazanie nazwy banku? Wszczęcie egzekucji bez konieczności zapłaty zaliczki.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Gadekk lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#7624 PostWysłany: 16 Wrz 2020 16:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 1963
Loty: 651
Kilometry: 1 617 242
niebieski
sixsix napisał(a):
@przemos74, jeszcze nie złożyłem reklamacji, zrobię to po powrocie do domu. Ty tez jesteś w tej samej sytuacji?


Tak, ja i 3 znajome mi osoby. Ale też jeszcze nic nie robiliśmy.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7625 PostWysłany: 20 Wrz 2020 22:07 

Rejestracja: 26 Sie 2013
Posty: 6
Pozytywna postawa tap portugal. W lutym lecieliśmy z Pragi do Salvador de Bahia (Brazylia), samolot z Pragi do Lizbony opóźniony ponad godzinę, słyszałem, że ze względu na strajk francuskich kontrolerów lotów (faktycznie miał wówczas miejsce). W Lizbonie byliśmy około 30 minut przed odlotem samolotu do Salvador, ale zamiast miejsca w samolocie czekały na nas vouchery na kolację, hotel, obiad w następnym dniu i karty pokładowe na lot za 24 godziny. Kilka dni po przylocie do Brazylii napisałem skargę na stronie tap, ale bez wielkiego przekonania. Później nastąpił covid, wykonałem ze dwa telefony do Lizbony, ale nikt nic nie wiedział. Wreszcie, po 7 miesiącach, mail z tap z przeprosinami za stracony dzień wakacji i propozycją 600€/osoba na konto lub 900€ w voucherach [ważnych przez 12 miesięcy] na loty i usługi tap. Normalnie wzięlibyśmy vouchery, ale aktualnie trudno coś sensownie planować. Więc prośba o przelew i po kolejnych 10 dniach są pieniądze na koncie. Miłe.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#7626 PostWysłany: 27 Wrz 2020 12:59 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 44
@przemos74, złożyłem reklamację do wizzair i na drugi dzień dostałem odpowiedź:
"Uprzejmie informuję, że nie przysługuje Panu odszkodowanie, gdyż skorzystał Pan z lotu."
Odbiłem piłeczkę z prośbą o podanie podstawy prawnej i zaznaczyłem że sprawa pójdzie do ULC w przypadku odmowy. Od paru dni cisza.
Czy Ty już uruchomiłeś reklamację?

Jeśli ktoś nie czytał wcześniejszych postów - sprawa dotyczy przełożenia lotu na 4 godziny wcześniej, informacja otrzymana dzień przed wylotem.

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#7627 PostWysłany: 27 Wrz 2020 13:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5816
platynowy
Cytuj:
i zaznaczyłem że sprawa pójdzie do ULC w przypadku odmowy. Od paru dni cisza.

Pewnie dlatego, że postraszyłeś ULC. ;)

Cytuj:
Odbiłem piłeczkę z prośbą o podanie podstawy prawnej

A na jaką podstawę prawną Ty się chcesz powołać?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#7628 PostWysłany: 27 Wrz 2020 13:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6292
HON fly4free
sixsix napisał(a):
zaznaczyłem że sprawa pójdzie do ULC w przypadku odmowy. Od paru dni cisza.



Nie ma się co dziwić. ULC obecnie im nie straszny. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7629 PostWysłany: 27 Wrz 2020 14:08 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 44
boots napisał(a):
Cytuj:
Odbiłem piłeczkę z prośbą o podanie podstawy prawnej

A na jaką podstawę prawną Ty się chcesz powołać?


Jak już zostało wspomniane na poprzedniej stronie, w tym przypadku powołałem się na art.5 rozporządzenia nr 261/2004. W moim rozumieniu przełożenie lotu jest równoznaczne w odwołaniem i zaproponowaniem innego cztery godziny wcześniej. Jeśli moja logika nie ma sensu, chętnie posłucham dlaczego. W internecie nie znalazłem jakichkolwiek 'gotowców' analiz gdy lot wyleciał wcześniej niż planowano.

miriam napisał(a):
Nie ma się co dziwić. ULC obecnie im nie straszny. ;)

Z jakiego powodu? Nie widzę innej możliwości niż ULC, w przypadku gdy skorzystanie z alternatywnego lotu traktują jako podstawę do niewypłacenia odszkodowania. Nie mam doświadczenia z wizzair, ale cywilizowane linie nigdy nie miały takiej linii obrony
EDIT/ ok, doczytałem że ULC działa obecnie tylko w teorii... co w takim razie radzicie? uderzać do pośredników?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7630 PostWysłany: 27 Wrz 2020 14:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5816
platynowy
Cytuj:
W moim rozumieniu przełożenie lotu jest równoznaczne w odwołaniem i zaproponowaniem innego cztery godziny wcześniej.

A na jakich przesłankach opierasz ten tok rozumowania?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#7631 PostWysłany: 27 Wrz 2020 14:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6292
HON fly4free
sixsix napisał(a):
skorzystał Pan z lotu.





Może gdyby pan nie dotarł i nie skorzystał jakaś szansa by była, a tak to raczej szkoda pańskiego zachodu. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7632 PostWysłany: 27 Wrz 2020 15:06 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 44
@boots, wiem, że lubisz ten tryb dyskusji, ale jeśli uważasz, że nie mam racji to napisz wprost. Tworzy się niepotrzebny bałagan w tym wątku. Nie wydaje mi się, że jestem na tyle kompetentny w tych sprawach żeby dyskutować z Tobą na kruczki prawne.

Przesłanką jest fakt, że 261/2004 mówi tylko o odwołaniu i opóźnieniu, natomiast milczy o "przełożeniu". A niemal każdy lot który został odwołany i dostaliśmy alternatywę, można uznać jako "przełożony".
Za 261/2004 w przypadku odwołania:
"c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu."
Ten warunek tutaj nie został spełniony
Góra
 Relacje PM off  
 
#7633 PostWysłany: 27 Wrz 2020 15:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5816
platynowy
Cytuj:
jeśli uważasz, że nie mam racji to napisz wprost

Ale trudno ocenić Twoje racje bez znajomości przesłanek, na których je opierasz.

Ponadto:
Cytuj:
Art. 2 lit. l) rozporządzenia definiuje „odwołanie” jako nieodbycie się lotu, który był uprzednio planowany i na który zostało zarezerwowane przynajmniej jedno miejsce.

Odwołanie następuje co do zasady w razie odstąpienia od rozkładu pierwotnego lotu i dołączenia przez jego pasażerów do pasażerów lotu również przewidzianego w rozkładzie, niezależnie od lotu pierwotnego. Art. 2 lit. l) nie wymaga wyraźnej decyzji o odwołaniu lotu przez przewoźnika (26).

Trybunał uznał (27) natomiast, że nie można co do zasady przyjąć, że miało miejsce opóźnienie lub odwołanie lotu na podstawie komunikatu „opóźniony” lub „odwołany” podanego na lotniskowej tablicy lotów lub informacji udzielonej przez personel przewoźnika lotniczego. Podobnie czynnika rozstrzygającego, że lot został odwołany, nie stanowi zasadniczo okoliczność, że pasażerowie odbierają swoje bagaże lub otrzymują nowe karty pokładowe. Wskazane okoliczności nie są bowiem związane z obiektywną charakterystyką lotu jako takiego i mogą wynikać z różnych czynników. Trybunał zwrócił uwagę na konkretne przypadki, gdzie zapowiedź lotu jako lot „opóźniony” lub „odwołany” można „przypisać błędom w kwalifikacji lub specyfice konkretnego lotniska lub też mogą być podyktowane długością czasu oczekiwania i koniecznością spędzenia przez danych pasażerów nocy w hotelu”.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 15%2801%29
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
sixsix lubi ten post.
sixsix uważa post za pomocny.
 
 
#7634 PostWysłany: 27 Wrz 2020 19:08 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1722
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Korzystne zmiany dla pasażerów wynikały z wykładni przepisów Rozporządzenia 261/2004 w świetle jego motywów, to jest zapewnienia wysokiego poziomu ochrony praw pasażera. Jeśli pasażerowi przysługuje odszkodowanie za opóźnienie lotu, to dlaczego nie ma przysługiwać, gdy lot zostanie przełożony na wcześniejszą godzinę. W istocie pasażer doznaje straty czasu, czasu już zaplanowanego, co może wiązać się z koniecznością kolejnego dnia wolnego etc.

Niemniej niedawno zostało zadane pytanie do TSUE o takiej treści:

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Landesgerichts Korneuburg (Austria) w dniu 15 czerwca 2020 r. – Airhelp Limited/ Laudamotion GmbH

(Sprawa C-263/20)

Język postępowania: niemiecki

Sąd odsyłający

Landesgericht Korneuburg

Strony w postępowaniu głównym

Strona powodowa: Airhelp Limited

Strona pozwana: Laudamotion GmbH

Pytania prejudycjalne

Czy art. 5 ust. 1 lit. c) i art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/20041 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (zwanego dalej „rozporządzeniem nr 261/2004”) należy interpretować w ten sposób, że pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania, jeżeli godzina odlotu została przełożona z pierwotnie planowanej godziny 14:40 na godzinę 08:25 tego samego dnia?

Opieranie się wyłącznie na wykładni literalnej prowadzi do błędnych wniosków. Spodziewam się korzystnego wyroku w tej sprawie. Poczekaj na wyrok TSUE ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
sixsix lubi ten post.
sixsix uważa post za pomocny.
 
 
#7635 PostWysłany: 27 Wrz 2020 20:56 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 44
Bardzo dziękuję za merytoryczne odpowiedzi. Jestem zaskoczony, że mój przypadek został zgłoszony to TSUE dopiero w czerwcu i wciąż jest nierozwiązany. Jednak z tego co widzę ten przypadek był akurat trochę bardziej skomplikowany, bo z winy pośrednika pax nie dostał informacji o wcześniejszym odlocie.

Ponowię pytanie - jeśli wizz będzie wciąż milczał to jaką firmę najlepiej w to zaangażować? Airhelp?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7636 PostWysłany: 27 Wrz 2020 21:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6292
HON fly4free
Może najpierw telefonicznie lub mailowo zorientuj się ,która firma przyjmie ten przypadek a potem wybierz najlepszą ofertę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7637 PostWysłany: 27 Wrz 2020 21:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5816
platynowy
Wybierz najtańszą z tych, która podejmie się ewentualnego pozwania przewoźnika.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#7638 PostWysłany: 27 Wrz 2020 23:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1722
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Zawsze możesz sam pozwać. Z jakiego miasta był wylot?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7639 PostWysłany: 27 Wrz 2020 23:22 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 44
Wylot był z GDN. Biorąc pod uwagę, że sprawa jest "niepewna" raczej wolę oddać prowizję niż tracić czas i nerwy. O ile ktoś się tego podejmie.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7639 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 378, 379, 380, 381, 382

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group