Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 291 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Autor Wiadomość
#261 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:07 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Rozumiem. Myślałem że chodzi o loty z UE LUB do UE.
W takim wypadku pytanie czy lepiej nie zgodzić się na zmianę czy zgodzić a anulować samemu w związku z wirusem?
Mam dwa połączenia, także wcześniejsze na lot z Singapuru do Pekinu, które nie zostało zmienione. Czy anulowanie jednego skutkuje także zwrotem za drugi odcinek?
Czy zwroty podatku są takie same przy obydwu procedurach? Terminy wypłaty?
Góra
 Relacje PM off  
 
#262 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:12 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7837
Anulowanie z powodu wirusa = leci cała rezerwacja do kosza, włączając lot PEK-LHR.
Nie jestem pewien, czy możesz zwrócić w zw. z wirusem, ponieważ Twoja podróż już się rozpoczęła, więc nie jestem pewien, czy na takie zmiany pozwolą już... Imo do wyjaśniania z biurem, ale zdaje mi się, że lot nawet w ostatniej chwili z Londynu będzie tańszy, niż z SIN do Europy
Góra
 Relacje PM off  
 
#263 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:20 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Nie chodzi już o cenę tego lotu wizzairem. Myślałem że będzie to jakaś moja podkładka do odszkodowania ale rozumiem, że nic z tego.
Ważna sprawą jest to że ja przez Chiny nie chce lecieć tak czy siak. Z Birmy też nie za łatwo mi się kontaktować z tickets.pl. Próbuję ich czatu ale jak po grudzie :(


Ostatnio edytowany przez michzak, 02 Lut 2020 18:27, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#264 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:23 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Wiem, że na inny lot airchina mogą mi przebukowac bez problemu. Sęk w tym, że oni wszystkie loty do Europy mają przez Chiny a ja przez wirus wolałbym tego uniknąć. Myślałem że ich anulowanie lotu ułatwi mi sprawę zamiany połączenia tak by Chiny ominąć. Wydaje się jednak że nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#265 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:38 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 817
złoty
Poczytaj dwie ostatnie strony tego tematu. Prawdopodobnie będziesz mógł poprosić o zwrot za niewykorzystaną część biletu i pytanie czy za tę kwotę zorganizujesz sobie powrót inną trasą?
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#266 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:51 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Nie wiem jak oni oblicza wartość niewykorzystanego połączenia. Jeśli ok. 50/50 to będzie to 780 zł. Najtańsze połączenia to 1100-1300 ;/
Góra
 Relacje PM off  
 
#267 PostWysłany: 03 Lut 2020 06:31 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Masakra.
Byłem w biurze Air China. Poprosiłem by w związku z anulowaniem lotu przebukowali mi bilet na polaczenie LOTem Singapur - Warszawa. Odpowiedź była taka, że nie mogą przebukowac na innego przewoźnika dopóki mogą zaproponować inną opcję w tym terminie u siebie. Ok. Po 20 minutach okazało się że nie moga takiej opcji zaproponować. Wtedy wycofali się z propozycji innego przewoźnika i zaproponowali zwrot w wysokości 100zl.. bilet w dwie strony kosztował 1600 ale większość to podobno podatki.....
Góra
 Relacje PM off  
 
#268 PostWysłany: 03 Lut 2020 08:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1561
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu ceny uiszczonej za bilet włącznie z prowizją dla OTA, ale cóż można zrobić Chińczykom. Im dłużej obserwuje takie przypadki dochodzę do wniosku, że lepiej latać przewoźnikami z UE.


_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#269 PostWysłany: 05 Lut 2020 06:59 

Rejestracja: 05 Lut 2020
Posty: 2
Cześć. Przeczytałam sporą część tej części forum, ale nie mogę dalej połapać się w temacie. Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Jestem w SGN, Sajgon Vietnam, miałam mieć lot liniami airchina jutro o 05:10, do WAW, przez PEK.
Odwołali mi lot SGN-PEK, ale potwierdzają lot PEK- WAW (powinien się odbyć 06.02.2020 o 03:55). Dowiedziałam się już, że airchina leci z SGN do PEK tylko ram dziennie.
Bilety kupowałam przez flipo, łączone bilety w obie strony (WAW-PEK-HAN oraz SGN-PEK-WAW), wszystkie linią airchina.
Flippo nie odpowiadają na razie.

1. Czy jeżeli zaproponują mi lot SGN-PEK w innym terminie, to przepadnie mi lot PEK-WAW(który jest potwierdzony, ale nie zdążę na niego skoro odwołali mi pierwszą część lotu) czy w związku z ich odwołaniem lotu, muszą mi znaleźć bilety na całą podróż, czyli z Wietnamu do Polski?

2. Czy należy mi się jakieś odszkodowanie?

3. Czy należy mi się jakiś hotel itd. na czas oczekiwania na kolejny lot?
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: [CA] Air China
#270 PostWysłany: 05 Lut 2020 14:07 

Rejestracja: 05 Lut 2020
Posty: 1
Miałem zarezerwowany lot z Bangkoku do Warszawy z przesiadką w Pekinie. Dostałem maila z informacją, że pierwszy lot na odcinku BKK-PEK (CA960) został anulowany i automatycznie zmieniono mi go na inny wylatujący 6 godzin później (CA980). Problem w tym, że nie zmienił się drugi lot na odcinku PEK-WAW, na przesiadkę na który miałem 3 godziny. W związku z tym przy obecnym scenariuszu pierwszy lot przylatuje 3h po tym, jak drugi odlatuje. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Chyba po stronie Air China powinna leżeć kwestia zaproponowania takiego drugiego lotu, na który da się fizycznie zdążyć, jeśli przesuwają pierwszy?

W jaki sposób najlepiej się z nimi kontaktować? Napisałem na maila ca_europe@airchina.com, który znalazłem gdzieś u nich na stronie, ale póki co bez odpowiedzi. Czy ktoś może orientuje się jaki jest koszt połączenia na europejską infolinię (00800-86-100-999) i czy da się tam z kimś sensownie dogadać?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Góra
 Relacje PM off
Rajesh Kuthrappali lubi ten post.
 
 
#271 PostWysłany: 05 Lut 2020 14:40 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1577
Loty: 102
Kilometry: 223 996
platynowy
@oskk: napisz na poland@airchina.com - nie wiem jak teraz ale jakiś czas temu uzyskałem szybko pomoc w sprawie podobnego problemu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#272 PostWysłany: 05 Lut 2020 14:44 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 817
złoty
EmerencjaNiki napisał(a):
1. Czy jeżeli zaproponują mi lot SGN-PEK w innym terminie, to przepadnie mi lot PEK-WAW(który jest potwierdzony, ale nie zdążę na niego skoro odwołali mi pierwszą część lotu) czy w związku z ich odwołaniem lotu, muszą mi znaleźć bilety na całą podróż, czyli z Wietnamu do Polski?
2. Czy należy mi się jakieś odszkodowanie?
3. Czy należy mi się jakiś hotel itd. na czas oczekiwania na kolejny lot?


1. Patrząc na skalę problemu, chyba najprościej iść do ich biura w Ho Chi Minh i z nimi przeanalizować opcje. Jeśli bilet jest łączony to powinni ogarnąć całą podróż do Warszawy.

2. Nie

3. Raczej nie, bo problem nie wynika z winy linii lotniczej. Zapytać można.
Góra
 Relacje PM off  
 
#273 PostWysłany: 11 Lut 2020 11:49 

Rejestracja: 16 Wrz 2015
Posty: 3
Cześć,

Kupiłem ostatnio loty z Warszawy do Fairbanks (Alaska) na czerwiec poprzez MyTrip.com. Udało mi się je trafić za ~15% mniej niż zazwyczaj (3,8k).

Dzisiaj dostałem info, że Alaska Airlines odwołali lot i nie są w stanie zaproponować alternatywy.

"Unfortunately, the airline has cancelled the flights ANC - FAI.

We have been in contact with the airline to ask for alternatives but unfortunately they have no flights they can offer you. Therefore we have to cancel the whole booking and give full refund for the whole ticket to you (including the confirmed flights in the booking).

Before we can proceed with the refund, you need to reply back to this e-mail that you have received this information. The money will be refunded to the original form of payment. Please note however, that a possible paid credit card or bank payment fee will not be refunded. The refund process takes 1-2 weeks depending on the airline's handling procedure.
"

Oczywiście zwrot kosztów mnie w żadnym wypadku nie urządza, bo bilet zastępczy z pominięciem Alaska Air będzie kosztował +700 zł więcej i prawdopodobnie wymusi dodatkowo potrzebny dzień urlopu. Na razie wysłałem do MyTrip prośbę o umożliwienie połączenia z wykorzystaniem innego przewoźnika, ale sądząc po tonie powyższej wiadomości nie spodziewam się przychylnej odpowiedzi.

Jaką strategię najlepiej w tym wypadku przyjąć? Powoływać się na dyrektywy, prosić o kupon zniżkowy, który zrekompensuje różnicę w cenie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#274 PostWysłany: 13 Lut 2020 13:21 

Rejestracja: 30 Paź 2014
Posty: 7
oskk napisał(a):
Miałem zarezerwowany lot z Bangkoku do Warszawy z przesiadką w Pekinie. Dostałem maila z informacją, że pierwszy lot na odcinku BKK-PEK (CA960) został anulowany i automatycznie zmieniono mi go na inny wylatujący 6 godzin później (CA980). Problem w tym, że nie zmienił się drugi lot na odcinku PEK-WAW, na przesiadkę na który miałem 3 godziny. W związku z tym przy obecnym scenariuszu pierwszy lot przylatuje 3h po tym, jak drugi odlatuje. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Chyba po stronie Air China powinna leżeć kwestia zaproponowania takiego drugiego lotu, na który da się fizycznie zdążyć, jeśli przesuwają pierwszy?

W jaki sposób najlepiej się z nimi kontaktować? Napisałem na maila ca_europe@airchina.com, który znalazłem gdzieś u nich na stronie, ale póki co bez odpowiedzi. Czy ktoś może orientuje się jaki jest koszt połączenia na europejską infolinię (00800-86-100-999) i czy da się tam z kimś sensownie dogadać?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


Miałem identyczny problem (wróciłem wczoraj 12.02). Sprawdź czy nie masz maila od Air China z informacją o zmianach godziny wylotu z Pekinu do WAW... Ja miałem, ale okazało się, że wylot z Pekinu jest opóźniony o 2 doby. Musiał bym zostać w Pekinie przez 2 doby. Myślałem, że to jakiś błąd, próbowałem skontaktować się z biurem Air China w PL, UK.. bez żadne odpowiedzi do dnia dzisiejszego. Kompletna cisza ze strony Air China.

Ja wybrałem rezygnację z lotu i zwrot pieniędzy przez pośrednika i zakup biletu powrotnego u innego przewoźnikiem. Dostałem zwrot 780 zł... bilet powrotny kosztował mnie 1700 zł. Dzwoniłem do pośrednika z zapytaniem gdzie mogę domagać się zwrotu poniesionych dodatkowo kosztów. Dostałem info, że w Air China z życzeniami "powodzenia". Coś mi się wydaje, że to chyba nierealne.. Kontaktu z nimi nie ma wcale.
Góra
 Relacje PM off  
 
#275 PostWysłany: 14 Lut 2020 13:59 

Rejestracja: 05 Lut 2020
Posty: 2
Mi AirChina Polska odpisało, że przysługuje mi pełny zwrot biletów, na który muszę czekać powyżej 30dni.
Super, ale napisali też, że "z przyczyn niezależnych" odwołali lot, co rozumiem oznacza, że:
- nie należy mi się odszkodowanie
- nie należy mi się zwrot za zakup bilet u innego przewoźnika (na powrót SGN-WAW).

Co myślicie?
Zapłaciliśmy 4500zl za lot powrotny, jak mogę wywalczyć zwrot jakiejkolwiek kasy od nich żeby choć trochę podreperować budżet po tym anulowaniu..?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 14 Lut 2020 16:11, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#276 PostWysłany: 14 Lut 2020 14:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5400
Ostrzeżenia: 2
platynowy
Myślę, że mają rację. Pozwij ich, to się upewnisz.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#277 PostWysłany: 14 Lut 2020 14:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3346
Ostrzeżenia: 1
srebrny
to proste
wynajmij prawnika i pozwij ich
powodzenia
w celu podreperowania budżetu poszukaj dobrej pracy :idea:
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#278 PostWysłany: 16 Lut 2020 10:24 

Rejestracja: 16 Lut 2020
Posty: 3
Cześć, mieliśmy lot w dwie strony Berlin - Manila 26 stycznia - 17 lutego. Pierwsza część się odbyła a druga została odwołana. Tzn. sami sprawdziliśmy ze lot został odwołany i zaczęliśmy się dobijać do pośrednika i lini lotniczych. Linie lotnicze w ogóle się na nas wypinają mówiąc, że to sprawa pośrednika i mamy sobie do niego wystąpić o zwrot.
Pośrednik przez tydzień zwodził nas ze znajdzie dla nas jakiś lot a później zaczął mówić ze tylko zwrot. Dzisiaj czyli 24h przed zwrotem dzwoniąc jeszcze raz pośrednik zaproponował nam dwie opcje:
- zwrot śmiesznej części biletu który nie starczy nawet na 1/3 nowego biletu
- bilet powrotny 23 lutego

Lot 6 dni później odpada tylko pytanie jakie mamy opcje? Boimy się ze musimy wziąć 23 lutego lub wziąć na barki koszt nowego biletu żeby wrócić w zaplanowanej dacie (powiedzieli ze nie zwrócą różnicy pomiędzy nowym biletem a tym zwrotem). Jest to dla nas niezrozumiałe bo jak można poleciec na locie łączonym na inny kontynent i jak jesteś na miejscu Ci mówią, Pan nie wroci chyba ze sobie sam kupi 4x droższe bilety lub wróci tydzień później.

Jakie mamy opcje?
Góra
 Relacje PM off  
 
#279 PostWysłany: 16 Lut 2020 11:03 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 56
opcje to:
- zwrot śmiesznej części biletu
- bilet powrotny 23 lutego

nie dziekuj za pomoc
Góra
 Relacje PM off  
 
#280 PostWysłany: 16 Lut 2020 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 948
złoty
Jest opcja trzecia - ryzykowna: kupujesz bilet który Ci pasuje, wysyłasz żądanie o zwrot kosztów, a w razie odmowy sąd.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 291 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group