Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#7301 PostWysłany: 07 Gru 2019 17:03 

Rejestracja: 07 Gru 2019
Posty: 1
Cześć, szukam podpowiedzi, czy jest sens, a jeżeli tak, to jak dalej walczyć w mojej sprawie. Odwołany lot Lufthansy FRA-GDN z dnia 25.11 na trasie VLC-FRA-MUC. Zostałem poinformowany ok 4h przed odlotem jeszcze w Walencji, z automatu przebukowali mi lot na następny dzień, z przesiadką w MUC. Dostałem hotel z obiadem/śniadaniem i dodatkowo 17 eur w kuponach na lotnisku w Monachium (nowy lot miał dodatkowe 5h czekania na lotnisku)

Nie dostałem żadnej informacji o przyczynach odwołania lotu więc po powrocie zgłosiłem się do Lufthansy po odszkodowanie za pomocą formularza na stronie. W odpowiedzi dostałem informacje, ze lot został odwołany ze względu na słabą pogodę (bez żadnych dodatkowych szczegółów), ale w ramach rekompensaty za jedzenia wysyłają mi 50 eur.

Wysłałem do nich kilka maili z prośba o dowód złej pogody, argumentując, ze oba lotniska działały normalnie podając numery lotów które wylądowały, lecz ich odpowiedź wyglądała tak:
1 odpowiedź: lot odwołany powodu nadzwyczajnych okoliczności bla bla bla i dalej regułka bez jakikolwiek konkretów
2 odpowiedź: przeanalizowaliśmy naszą pierwotną decyzje, nie wyślemy odszkodowania
3 odpowiedź: kopiuj wklej poprzednia odpowiedź z dopiskiem że "we are only able to disclose official documentation related to this incident to the appropriate Aviation Authority and are thus unable to provide you with the requested report"

METAR z Gdańska wskazuje że była wtedy zamarzająca mgła, 0stC, widoczność 400m. Takie informacje przekonałby mnie, że odwołany lot, to kwestia złej pogody. Zastanawiam się jednak, dlaczego Lufthansa tak bardzo unika podania tej informacji.

1. Z tego co pamiętam, jeden ze wcześniejszych lotów Lufthansy tego dnia został przekierowany do Bydgoszczy, czy możliwe, że miało to wpływ na mój lot (np gdyby był to fizycznie ten sam samolot i przez tą zmianą cały harmonogram się posypał)?
2. Czy w takiej sytuacji należy mi się odszkodowanie?
3. Jak czy jest jakiś sposób, aby wyrwać jakieś dowody odwołania tego lotu od Lufthansy?
4. Jam myślicie, mam szansę ugrać coś więcej w tej sprawie, czy cieszyć się z tego co dostałem?
5. Jak rozumieć zapis "zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach", czy fakt, ze nowy lot miał 6h przesiadki zamiast 1h, jest argumentem do jakiegoś dodatkowego odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#7302 PostWysłany: 07 Gru 2019 18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
wiatrp1 napisał(a):
1. Z tego co pamiętam, jeden ze wcześniejszych lotów Lufthansy tego dnia został przekierowany do Bydgoszczy, czy możliwe, że miało to wpływ na mój lot (np gdyby był to fizycznie ten sam samolot i przez tą zmianą cały harmonogram się posypał)?
2. Czy w takiej sytuacji należy mi się odszkodowanie?
3. Jak czy jest jakiś sposób, aby wyrwać jakieś dowody odwołania tego lotu od Lufthansy?
4. Jam myślicie, mam szansę ugrać coś więcej w tej sprawie, czy cieszyć się z tego co dostałem?
5. Jak rozumieć zapis "zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach", czy fakt, ze nowy lot miał 6h przesiadki zamiast 1h, jest argumentem do jakiegoś dodatkowego odszkodowania?

Ad1. Tak, taka sytuacja powoduje że siatka połączeń może się rozsypać. To nie musi być Twój konkretny samolot, mógł się wysypać wcześniejszy, a 'Twój' zostać oddany na jego miejsce na inne połączenia. Ktoś mądry siedzi i przesuwa to tak, żeby minimalizować straty. Na lotnisku wielkości FRA mają pewnie kilka % lotów dziennie do korekty.
Ad2. Bez znaczenia, ważne jest jaka była przyczyna powstania opóźnienia Twojego lotu, jeśli tą przyczyną była zła pogoda, to się nie należy.
Ad3. nie wiem, ale wątpię. może przez którąś instytucję wspomagającą.
Ad4. Jeśli przyczyną była zła pogoda to nic nie zdziałasz.
Ad5. Chodzi przede wszystkim o klasę podróży - jeśli miałeś biznes, powinieneś polecieć biznesem. Chodzi również o "jakość" linii lotniczych - LH raczej nie zaproponuje Ci w zamian połączenia Ryanair'em. Czas przesiadki wynika z siatki połączeń, więc poza subiektywnym komfortem nie wpływa na pogorszenie warunków podróży. Jeśli podróż mocno się wydłuży to trzeba coś po drodze zjeść, ale za to dostałeś już rekompensatę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7303 PostWysłany: 07 Gru 2019 18:56 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
@Chupacabra
Co zmienia/nie zmienia fakt, że podróż była na jednym bilecie? Jak myślisz, pisać reklamację do Lufthansy, która wystawiła bilet, czy do przewoźnika (LOT)?

j_a napisał(a):
Tak, podróż była na jednym bilecie. Nie wystawili nowego biletu, dali tylko nowy boarding pass.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7304 PostWysłany: 07 Gru 2019 21:50 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
Miales lot na ponad 3500km, opoznienie wynosilo mniej niz 3h= brak odszkodowania.

@wiatrp1
Sprawdzasz czy tego dnia jeszcze byly inne loty odwowane jesli tak idziesz do sadu
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a uważa post za pomocny.
 
      
#7305 PostWysłany: 07 Gru 2019 22:14 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
@j_a @Rajesh Kuthrappali Racja... To ja przeczytałem bez zrozumienia. Jakoś myślałem, że po odwołaniu pierwszego lotu do WAW, j_a dostał lot na kolejny dzień, a nie na "następny".

Chyba można wykasować wcześniejsze posty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7306 PostWysłany: 07 Gru 2019 23:41 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
Czyli bierze się pod uwagę obydwa segmenty jako długość lotu, tak? MEX-WAW, dobrze rozumiem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7307 PostWysłany: 07 Gru 2019 23:43 

Oczywiśćie, a przy opóźnieniu powyżej 3 godzin bardzo by Ci to pasowało :)
Góra
 PM off
j_a uważa post za pomocny.
 
      
#7308 PostWysłany: 07 Gru 2019 23:49 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7309 PostWysłany: 11 Gru 2019 14:56 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 22
Niestety moja reklamacja do Lufthansy została przez przewoźnika odrzucona - lot odwołany z powodu strajku pracowników kabinowych ze związku UFO. W odpowiedzi napisali że się nie należny, bo strajkujący nie byli pracownikami Lufthansy i że przewoźnik nie miał wpływu na strajk.

Czy ktoś dostał również decyzję pozytywną lub odmowną co do reklamacji z powodu listopadowych strajków?

Pierwszy raz spotkało mnie odwołanie lotu i pierwszy raz staram się o reklamację, co byście proponowali w takiej sytuacji ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7310 PostWysłany: 11 Gru 2019 18:02 

Rejestracja: 02 Wrz 2017
Posty: 10
krzymus napisał(a):
Będę informował o tym jak się sprawy mają, acz wg zapowiedzi za szybko odzewu mojego nie będzie :(.
Póki co ośmielony Waszymi komentarzami (o składaniu reklamacji) i niezrażony innymi ('SpadajNaDrzewo') biorę się za wypełnianie formularza.

Obiecywałem i dotrzymuję danego słowa.
Dla krótkiego przypomnienia: opóźnienie w drodze powrotnej z Toronto do Szczecina przez Warszawę. Pierwszy lot się opóźnił, w wyniku czego nie zdążyliśmy na przesiadkę już w kraju, kolejne dwa były dla nas niedostępne (brak miejsc itd), na miejscu byliśmy ponad 10 godzin później niż wg oryginalnych planów i biletów.
Sama reklamacja przebiegała tak:
  • 30 września wypełniłem formularze na stronie LOTu.
  • 5 grudnia dostałem informację, że reklamacja została uznana. Dodatkowo - jako że składałem reklamację za siebie i żonę - okazało się, że rozpatrzono moją, jako że stroną jest pasażer. Fajnie, że wystarczyło dosłać pismo z własnoręcznym podpisem żony, że wnosi o to, bym ją reprezentował w przedmiocie sprawy. Fajnie, że taką informację (o takim możliwym rozwiązaniu) podali pracownicy LOTu. Mogli przemilczeć i musiałbym wypełniać wszystko raz jeszcze. Całkiem pro-kliencko podeszli do sprawy.
  • dzisiaj otrzymaliśmy przelewem rekompensatę dla dwóch osób.
Generalnie muszę powiedzieć, że pomijając przedłużony czas rozpatrywania reklamacji to zostałem potraktowany bardzo profesjonalnie (tak, wiem, że na rozpatrzenie reklamacji każdy, w tym przewoźnik, ma 30 dni i jeśli się nie odniosą do tematu to znaczy, że przedsiębiorca zgadza się z roszczeniem, przynajmniej wg papierów/ustawy czy innych obowiązujących reguł).

Widzę, że egzekwowanie swoich praw popłaca, życzę wszystkim wytrwałości i odwagi w tej sprawie! Ja z wystawieniem reklamacji marudziłem prawie dwa miesiące, a gdybym to zrobił na gorąco to pewnie dostałbym zwrot jeszcze wcześniej niż w ogóle wystosowałem wniosek...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7311 PostWysłany: 16 Gru 2019 18:24 

Rejestracja: 27 Lis 2019
Posty: 5
Miałam opóźniony lot Enter Air 7948 z Hurghady do Gdańska o prawie 17 godzin. Obsługa lotniska powiedziała, że opóźnienie wynika z tego, że uległa awarii jakaś zębatka w kokpicie i trzeba było czekać na techników z Polski, którzy przywiozą część i ją zainstalują. Złożyłam reklamację, dostałam właśnie odpowiedź, że awaria wynikła na skutek uderzenia pioruna (nikt wcześniej o tym nie wspominał), więc ogólnie odszkodowanie mi się nie należy, ale proponują ugodę - 150 euro. Zadowolić się tym, czy wojować w sądzie o pełne odszkodowanie (400 euro) i potraktować piorun jako wymówkę? Dziękuję za podpowiedzi :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7312 PostWysłany: 16 Gru 2019 19:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wojuje w sądzie. Enter nigdy nie wypłacił nikomu odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7313 PostWysłany: 16 Gru 2019 19:14 

Rejestracja: 27 Lis 2019
Posty: 5
ansbach1 napisał(a):
Wojuje w sądzie. Enter nigdy nie wypłacił nikomu odszkodowania.



A jest sens składania skargi do ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7314 PostWysłany: 16 Gru 2019 19:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Piszesz o skardze, której nie ma czy wniosku do Rzecznika, które wszczyna postepowanie, na które Enter nie wyraża zgody?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7315 PostWysłany: 16 Gru 2019 21:13 

Rejestracja: 27 Lis 2019
Posty: 5
-- 16 Gru 2019 22:11 --

Czy którakolwiek z tych opcji może przynieść wymierzony efekt? Czy tylko sąd jest sensowną opcją?

-- 16 Gru 2019 22:13 --

Gosia Korzeniewska napisał(a):
Czy którakolwiek z tych opcji może przynieść wymierzony efekt? Czy tylko sąd jest sensowną opcją?

Chodziło mi o "zamierzony"..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7316 PostWysłany: 16 Gru 2019 21:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Tylko sąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7317 PostWysłany: 16 Gru 2019 22:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Kilka miesięcy i odszkodowanie trafi do Ciebie czy do Was.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7318 PostWysłany: 16 Gru 2019 22:27 

Rejestracja: 27 Lis 2019
Posty: 5
Tekst z piorunem to kit, tak? Byleby zadowolić się ugodą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7319 PostWysłany: 16 Gru 2019 22:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie chcesz ryzykować zleć to komuś kto zaryzykuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7320 PostWysłany: 18 Gru 2019 16:26 

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 53
Ballhaus napisał(a):
Niestety moja reklamacja do Lufthansy została przez przewoźnika odrzucona - lot odwołany z powodu strajku pracowników kabinowych ze związku UFO. W odpowiedzi napisali że się nie należny, bo strajkujący nie byli pracownikami Lufthansy i że przewoźnik nie miał wpływu na strajk.

Czy ktoś dostał również decyzję pozytywną lub odmowną co do reklamacji z powodu listopadowych strajków?

Pierwszy raz spotkało mnie odwołanie lotu i pierwszy raz staram się o reklamację, co byście proponowali w takiej sytuacji ?


Ja czekam na odzew - dam znać jak dostanę taką czy inną decyzję :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group