Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


 [ 328 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Autor Wiadomość
#321 PostWysłany: 09 Wrz 2019 22:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
A możesz podać nr lotu i datę?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#322 PostWysłany: 13 Wrz 2019 10:29 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 35
@mathie dałem to "AirHelp" bardziej z ciekawości niż chytrości.
Można pisać do ULC czyli Rzecznika Praw Pasażerów gdzie z marszu dostajesz info o brakach kadrowych, wydłużonych terminach.
Co z tego wyjdzie, zobaczymy na razie jest status "Przygotowywanie do rozpoczęcia działań prawnych" pewnie nadawany z automatu, jeśli się uda to w tym wypadku biorą połowę odszkodowania.
Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#323 PostWysłany: 13 Wrz 2019 18:38 

Rejestracja: 13 Wrz 2019
Posty: 5
tiri napisał(a):
@mathie dałem to "AirHelp" bardziej z ciekawości niż chytrości.
Można pisać do ULC czyli Rzecznika Praw Pasażerów gdzie z marszu dostajesz info o brakach kadrowych, wydłużonych terminach.
Co z tego wyjdzie, zobaczymy na razie jest status "Przygotowywanie do rozpoczęcia działań prawnych" pewnie nadawany z automatu, jeśli się uda to w tym wypadku biorą połowę odszkodowania.
Pozdrawiam.


Połowa odszkodowania to zdzierstwo. Są na rynku firmy, które biorą 22% lub 25%, niezależnie od tego, czy sprawa skończy się w sądzie, czy nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#324 PostWysłany: 13 Wrz 2019 21:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2064
srebrny
25proc to jak sprawa nie trafi do Sądu. Firmy by musiały dopłacać do interesu przy tak marnej prowizji jeżeli sprawa by trafiła do sadu, gdyż przy odszkodowaniach lotniczych wps jest niski.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#325 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:45 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
U mnie jest 20 % brutto, niezależnie czy sprawa trafi do sądu czy zostanie rozwiązana polubownie, dodatkowo dochodzą koszty zastępstwa, generalnie wnoszę w każdym przypadku sprawę, gdy jest odmowa. Wszystkimi zgłoszeniami zajmuje się sam, a jest ich ponad 100. 50 % to planuje proponować za cesję w dniu złożenia wniosku, a w zamian ponosić ryzyko odmowy i przegranej. Niemniej jestem za mały na to, aby wcielić to w życie. Niedawno minął termin na wniesienie sprzeciwu przez LOT w sprawie problemów z silnikami, jestem ciekaw czy wniesie sprzeciw i jakich argumentów użyje, w przypadku strajku nie chciał wypłacić, a sprzeciwu nie wniósł.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#326 PostWysłany: 16 Wrz 2019 15:41 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 35
@athril
50 %za usługę może dużo , ale moje wewnętrzne poczucie sprawiedliwości mówi mi, że 400 EUR odszkodowania w tym przypadku to trochę za dużo ( wprawdzie jeśli AirHelp coś wskóra to i tak tyle zapłacą), wstałem o 3 rano, kisiłem się bez sensu 2 godziny na lotniku zapłaciłem 1,5 PLN więcej za parking po przylocie, innych konsekwencji opóźnienia nie było. Przy wycieczce za ok. 2000 PLN, dostać prawie równowartość za spóźniony wylot generalnie fajnie, ale czy tak szczerze mówiąc -uczciwie ??? .
To taka mnie naszła refleksja, linie regularne ok. wysokość odszkodowania jak najbardziej, ale przy czarterach ???
Jakbym dochodził odszkodowania od biura podróżny to w tym wypadku dostałbym między 100-200 PLN.
Wiem, wiem Ryanair charytatywnie nie działa i jak tylko może kasę z ludzi ściąga, ale czy Ja muszę być taki sam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#327 PostWysłany: 16 Wrz 2019 16:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
@tiri
Tak, często wysokość odszkodowania za opóźniony/odwołany lot wydaje się nieadekwatna, a wynika to z przyjęcia ryczałtowego przelicznika. Gdyby spróbować uelastycznić stawki i dopuścić przewoźnikom jakąś uznaniowość ich wysokości, większość pasażerów nic by nie zobaczyła.
Tyle, że w przypadku pozostawienia 50%, czy nawet 25% wartości odszkodowań firmom(airhelp, aircashback, itd.) poczucie sprawiedliwości powinno być całkowicie zachwiane, gdyby powszechnie wiadomo było na jaką żyłę złota trafili, często przypadkiem, ludzie o różnych zdolnościach i jakie im to pieniądze przyniosło 8-)

A wracając do pierwszego zdania, to jest, szczególnie w państwach zachodnich i przy UE, bardzo silny lobbing by właśnie zmienić sposób liczenia wartości odszkodowań i powiązać je choćby z ceną biletu. I możliwe, że tak się stanie. Jednym z argumentów jest to, że największym beneficjentem obecnych przepisów są właśnie firmy i kancelarie odszkodowawcze, a nie pasażerowie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#328 PostWysłany: 16 Wrz 2019 21:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1364
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Rozporządzenie weszło w życie w 2004 r. Od tego czasu inflacja wzrosła, a stawki pozostały bez zmian. Wielogodzinne oczekiwanie na lotnisku, zaburzenie planów podróży zasługuje na rekompensatę i ryczałtową bowiem pasażerów nie można traktować różnie. Zapłaciłeś złotówkę to cierp. Wysokość uzaleznilbym od czasu opóźnienia a nie odległości. Forumowicze, to właśnie dzięki temu lobbingowi nie zlozycie już skargi do ULC, a wniosek do Rzecznika. Bądźmy szczerzy dochodzenie odszkodowania zagranicą na drodze sądowej jest znacznie droższe niż u nas. Koszty postepowania, adwokata są na tyle wysokie, że przy braku jednoznacznej przyczyny odwołania nie wielu się chce iść do sądu. Zachowanie linii, koszty sprawiają, że powstają firmy odszkodowawcze. Tak było jest i będzie i nie ma się na co obrażać. Dostajesz zgłoszenie. Wizzair awaria samolotu. Dwukrotną odmowa. Po wezwaniu wypłacają. Zapłacili prowizję, ale dostali pieniądze 80% kto jest wygranym? Enter, który nie płaci nikomu i tak można wymieniać. Niech przewoźnicy zaczną ustalać realne siatki połączeń, wskazywać prawdziwe powody opóźnień a firmy nie będą miały klientów. Przewoźnicy robią zupełnie odwrotnie i mają pretensje, że ktoś im patrzy na ręce. Litości. Lubie, gdy przychodzą zgłoszenia z odmową, bo wymaga to większego zaangażowania. Koszty też nie pozostają bez znaczenia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 328 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group