Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


 [ 344 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna
Autor Wiadomość
#321 PostWysłany: 09 Wrz 2019 22:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
A możesz podać nr lotu i datę?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#322 PostWysłany: 13 Wrz 2019 10:29 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 40
@mathie dałem to "AirHelp" bardziej z ciekawości niż chytrości.
Można pisać do ULC czyli Rzecznika Praw Pasażerów gdzie z marszu dostajesz info o brakach kadrowych, wydłużonych terminach.
Co z tego wyjdzie, zobaczymy na razie jest status "Przygotowywanie do rozpoczęcia działań prawnych" pewnie nadawany z automatu, jeśli się uda to w tym wypadku biorą połowę odszkodowania.
Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#323 PostWysłany: 13 Wrz 2019 18:38 

Rejestracja: 13 Wrz 2019
Posty: 5
tiri napisał(a):
@mathie dałem to "AirHelp" bardziej z ciekawości niż chytrości.
Można pisać do ULC czyli Rzecznika Praw Pasażerów gdzie z marszu dostajesz info o brakach kadrowych, wydłużonych terminach.
Co z tego wyjdzie, zobaczymy na razie jest status "Przygotowywanie do rozpoczęcia działań prawnych" pewnie nadawany z automatu, jeśli się uda to w tym wypadku biorą połowę odszkodowania.
Pozdrawiam.


Połowa odszkodowania to zdzierstwo. Są na rynku firmy, które biorą 22% lub 25%, niezależnie od tego, czy sprawa skończy się w sądzie, czy nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#324 PostWysłany: 13 Wrz 2019 21:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
25proc to jak sprawa nie trafi do Sądu. Firmy by musiały dopłacać do interesu przy tak marnej prowizji jeżeli sprawa by trafiła do sadu, gdyż przy odszkodowaniach lotniczych wps jest niski.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#325 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:45 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
U mnie jest 20 % brutto, niezależnie czy sprawa trafi do sądu czy zostanie rozwiązana polubownie, dodatkowo dochodzą koszty zastępstwa, generalnie wnoszę w każdym przypadku sprawę, gdy jest odmowa. Wszystkimi zgłoszeniami zajmuje się sam, a jest ich ponad 100. 50 % to planuje proponować za cesję w dniu złożenia wniosku, a w zamian ponosić ryzyko odmowy i przegranej. Niemniej jestem za mały na to, aby wcielić to w życie. Niedawno minął termin na wniesienie sprzeciwu przez LOT w sprawie problemów z silnikami, jestem ciekaw czy wniesie sprzeciw i jakich argumentów użyje, w przypadku strajku nie chciał wypłacić, a sprzeciwu nie wniósł.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#326 PostWysłany: 16 Wrz 2019 15:41 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 40
@athril
50 %za usługę może dużo , ale moje wewnętrzne poczucie sprawiedliwości mówi mi, że 400 EUR odszkodowania w tym przypadku to trochę za dużo ( wprawdzie jeśli AirHelp coś wskóra to i tak tyle zapłacą), wstałem o 3 rano, kisiłem się bez sensu 2 godziny na lotniku zapłaciłem 1,5 PLN więcej za parking po przylocie, innych konsekwencji opóźnienia nie było. Przy wycieczce za ok. 2000 PLN, dostać prawie równowartość za spóźniony wylot generalnie fajnie, ale czy tak szczerze mówiąc -uczciwie ??? .
To taka mnie naszła refleksja, linie regularne ok. wysokość odszkodowania jak najbardziej, ale przy czarterach ???
Jakbym dochodził odszkodowania od biura podróżny to w tym wypadku dostałbym między 100-200 PLN.
Wiem, wiem Ryanair charytatywnie nie działa i jak tylko może kasę z ludzi ściąga, ale czy Ja muszę być taki sam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#327 PostWysłany: 16 Wrz 2019 16:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
@tiri
Tak, często wysokość odszkodowania za opóźniony/odwołany lot wydaje się nieadekwatna, a wynika to z przyjęcia ryczałtowego przelicznika. Gdyby spróbować uelastycznić stawki i dopuścić przewoźnikom jakąś uznaniowość ich wysokości, większość pasażerów nic by nie zobaczyła.
Tyle, że w przypadku pozostawienia 50%, czy nawet 25% wartości odszkodowań firmom(airhelp, aircashback, itd.) poczucie sprawiedliwości powinno być całkowicie zachwiane, gdyby powszechnie wiadomo było na jaką żyłę złota trafili, często przypadkiem, ludzie o różnych zdolnościach i jakie im to pieniądze przyniosło 8-)

A wracając do pierwszego zdania, to jest, szczególnie w państwach zachodnich i przy UE, bardzo silny lobbing by właśnie zmienić sposób liczenia wartości odszkodowań i powiązać je choćby z ceną biletu. I możliwe, że tak się stanie. Jednym z argumentów jest to, że największym beneficjentem obecnych przepisów są właśnie firmy i kancelarie odszkodowawcze, a nie pasażerowie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#328 PostWysłany: 16 Wrz 2019 21:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Rozporządzenie weszło w życie w 2004 r. Od tego czasu inflacja wzrosła, a stawki pozostały bez zmian. Wielogodzinne oczekiwanie na lotnisku, zaburzenie planów podróży zasługuje na rekompensatę i ryczałtową bowiem pasażerów nie można traktować różnie. Zapłaciłeś złotówkę to cierp. Wysokość uzaleznilbym od czasu opóźnienia a nie odległości. Forumowicze, to właśnie dzięki temu lobbingowi nie zlozycie już skargi do ULC, a wniosek do Rzecznika. Bądźmy szczerzy dochodzenie odszkodowania zagranicą na drodze sądowej jest znacznie droższe niż u nas. Koszty postepowania, adwokata są na tyle wysokie, że przy braku jednoznacznej przyczyny odwołania nie wielu się chce iść do sądu. Zachowanie linii, koszty sprawiają, że powstają firmy odszkodowawcze. Tak było jest i będzie i nie ma się na co obrażać. Dostajesz zgłoszenie. Wizzair awaria samolotu. Dwukrotną odmowa. Po wezwaniu wypłacają. Zapłacili prowizję, ale dostali pieniądze 80% kto jest wygranym? Enter, który nie płaci nikomu i tak można wymieniać. Niech przewoźnicy zaczną ustalać realne siatki połączeń, wskazywać prawdziwe powody opóźnień a firmy nie będą miały klientów. Przewoźnicy robią zupełnie odwrotnie i mają pretensje, że ktoś im patrzy na ręce. Litości. Lubie, gdy przychodzą zgłoszenia z odmową, bo wymaga to większego zaangażowania. Koszty też nie pozostają bez znaczenia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#329 PostWysłany: 18 Paź 2019 18:26 

Rejestracja: 18 Paź 2019
Posty: 2
Hej, pisze tutaj dlatego, że nie mogę założyć nowego tematu ( nie wiem dlaczego)
Mianowicie, ktoś z was może orientuje się, o postępowaniu reklamacyjnym linii Ryanair Sun za uszkodzony bagaż? Przedstawię moją sytuację, został uszkodzony bagaż, oczywiście wszystko zgłoszone na lotnisku oraz potwierdzone na stronie Ryanair, ale Ryanair żąda ode mnie dowodu zakupu walizki, którego w zasadzie nie posiadam. Dostałam takie info:

In order for us to process your claim, you will need to submit a copy of the receipt of purchase or a copy of the bank or credit card statement, showing the value and date of purchase, for the damaged item.
If it is possible for the damaged item to be repaired, you will need to submit the relevant invoice for the cost of the repair by return email.

In accordance with the Montreal Convention and Ryanair's General Terms and Condition of Carriage, the settlement figure for this claim has been determined by reference to the value of the damaged item, less depreciation for wear and tear. If the required proof of purchase is not received, Ryanair will refer the claim to our insurance loss adjustors for assessment. They will assess this claim in the same way as lost air cargo, based on the weight of the un-receipted item, at a rate of 19SDR's per kilogram.

Chciałabym czy może ktoś miał taką sytuację? Jaki był przelicznik? Czy kwota odszkodowania nie jest krzywdząca?

Z góry dzięki,

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#330 PostWysłany: 19 Paź 2019 10:31 

Rejestracja: 02 Lut 2011
Posty: 335
niebieski
Reklamowałam u nich bagaż, początkowo otrzymałam od nich maila, gdzie w liście załączników był rachunek za walizkę, jednak odesłałam pozostałe załączniki, dołączając zdjęcie uszkodzenia na walizce i zakładając, że żądanie ode mnie dowodu zakupu walizki sprzed 2 lat jest co najmniej absurdalne. Tym bardziej, że nie chodziło o coś bardzo drogiego i moje żądania cenowe też były realne. Także założyłam, ze odsyłam bez i czekam na reakcję. Po pół godzinie od odesłania załączników miałam decyzję o przyznaniu kasy, po kilku dniach kasę na koncie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#331 PostWysłany: 31 Paź 2019 18:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Od kilku dni w sieci pojawia się bardzo wiele artykułów informujących o zmianie Ryanair Sun na Buzz, nawet o prezesie mówi się prezes Buzz, a o Ryanair Sun jako polski oddział. Do chwili obecnej nie było jakiejkolwiek zmiany w KRS, przewoźnik nadal funkcjonuje pod Ryanair Sun i nie zanosi się na zmianę. Czy może ktoś bardzie znający się w temacie może wyjaśnić czy zmiana dotyczy brandingu czy coś za tym idzie? To, że linia będzie wydzierżawiała samoloty to robi to teraz, ale pisanie o zmianie nazwy, gdy nazwa się nie zmienia wprowadza w błąd np. co do Pozwanej w postępowaniu sądowym przeciwko przewoźnikowi. Nie pozywamy BUZZ tylko Ryanair Sun.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#332 PostWysłany: 31 Paź 2019 18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2012
Posty: 973
Loty: 44
Kilometry: 57 793
srebrny
To tylko nazwa handlowa. Marka. Ciężko mówić że operowanie marką to wprowadzanie w błąd.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#333 PostWysłany: 31 Paź 2019 18:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Jak pozwiesz Buzz, a przewoźnikiem był Ryanair Sun to powiesz wszystkim jak to jest zapłacić 900 zł kosztów za frajerstwo.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#334 PostWysłany: 31 Paź 2019 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 951
złoty
Wczoraj rano leciałem z WMI, na tablicy pod każdym lotem była informacja, że jest operowany przez Buzz.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#335 PostWysłany: 31 Paź 2019 20:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Przewoźnikiem pozostaje Ryanair Sun S.A. wskazują to na swojej stronie buzzair.com.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#336 PostWysłany: 13 Lis 2019 08:27 

Rejestracja: 13 Lis 2019
Posty: 2
Witam a czy ktoś miał odwołany z lot z powodu mgły, nocleg zapewniony i co z tego . A lotnisko Okęcie normalnie funkcjonowało i nie odpisali , ze odszkodowania nie wypłaca
Góra
 Relacje PM off  
 
#337 PostWysłany: 13 Lis 2019 08:33 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8102
A jakie jest pytanie?

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#338 PostWysłany: 13 Lis 2019 10:19 

Rejestracja: 13 Lis 2019
Posty: 2
Pytanie jest czy można w takiej sytuacji dostać odszkodowanie ? Lot był dnia następnego , czyli moje plany poszły w pole i koszty te poniosłam
Góra
 Relacje PM off  
 
#339 PostWysłany: 13 Lis 2019 10:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 951
złoty
@Ada33 Jeśli przyczyną odwołania faktycznie były warunki pogodowe, to odszkodowanie nie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#340 PostWysłany: 13 Lis 2019 23:08 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Prawidłowa odpowiedź na pytanie brzmi, gdy przewoźnik udowodni, że przyczyną odwołania lotu były warunki pogodowe zwolni się z wypłaty odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 344 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group