Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1621 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sąd
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1622 PostWysłany: 14 Wrz 2019 08:47 

Rejestracja: 09 Wrz 2019
Posty: 10
To nie pisać do nich jeszcze wezwania do zapłaty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1623 PostWysłany: 14 Wrz 2019 09:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
pisać
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1624 PostWysłany: 15 Wrz 2019 11:45 

Rejestracja: 15 Wrz 2019
Posty: 3
Cześć! :)

31.08 miałem "przyjemność" lecieć samolotem z Warszawy do Bergamo (Lot Wizz Air numer W61431). Samolot ruszył o 6.15, jednak z uwagi na problemy techniczne (problemy z czujnikiem temperatury i podejrzenie przegrzewania się części podwozia) zostaliśmy zawróceni po kilku minutach lotu. W rezultacie nastąpiło oczywiście opóźnienie, które finalnie wyniosło 3h 30 minut (informację tę podała również rzecznik Wizzair w podlinkowanym artykule). Dodam, że lecieliśmy we 4.

Przeczytałem, że przysługuje mi odszkodowanie w wysokości 250 euro od biletu, natomiast procedura odszkodowawcza nie jest zbyt klarowna, dlatego mam do Was kilka pytań:

1 Czy treść pisma o odszkodowanie powinna zawierać jakieś szczególne informacje? Czy jest jakiś wzór?
2.Lecieliśmy w cztery osoby, a ja byłem odpowiedzialny za zakup biletów - czy w związku z tym mogę wystąpić o odszkodowanie za wszystkich?
3. Czy warto skorzystać z usług firm oferujących pomoc w zakresie uzyskania odszkodowania, np.: airhelp, czy moja sytuacja jest tak jednoznaczna, że bez problemu powinienem otrzymać odszkodowanie?

Będę wdzięczny za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1625 PostWysłany: 15 Wrz 2019 12:11 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
1. Nic szczególne, poza identyfikującymi lot.
2. Nie powinno być z tym problemu.
3. Jak chcesz. To, że sytuacja jest klarowna nie znaczy, że otrzymasz odszkodowanie, choć Wizzair jest całkiem w porządku, choć wiele raz odmawia na zasadzie, a nóż się uda, co do firm poleciłbym inne, ale... ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
konsul2k18 uważa post za pomocny.
 
      
#1626 PostWysłany: 15 Wrz 2019 12:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
1. Numer lotu, dane pasażera, czas opóźnienia, nr konta. Wzór według formularza: https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/skargi-i-pochwa%C5%82y/
2. Czasami linia chce upoważnienia, czasami nie, nie wiem jak wizzair ostatnio. Możesz spróbować wysłać, a możecie przez powyższy formularz zrobić to z osobna.
3. Czasami warto, choć polecam to robić samodzielnie, bo nie jest to nic trudnego. Sytuacja może być jednoznaczna dla pasażera, a nie dla linii. Pasażer z reguły nie zna wszystkich szczegółów.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
konsul2k18 uważa post za pomocny.
 
      
#1627 PostWysłany: 15 Wrz 2019 12:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@konsul2k18
Cytuj:
Czy warto skorzystać z usług firm oferujących pomoc w zakresie uzyskania odszkodowania, np.: airhelp

Nie. Ale pewnie warto napisać PW do @ansbach1.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1628 PostWysłany: 15 Wrz 2019 12:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy jest tu moderator?! Ktoś włamał się na konto @boots
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1629 PostWysłany: 15 Wrz 2019 12:53 

Rozpisujesz się jak to toczysz nierówną walkę z liniami lotniczymi w sądach prywatnie i zarobkowo, że ekscentryczny forumowicz doceniając szuka ci klientów

ansbach1 napisał(a):
U mnie jest 20 % brutto, niezależnie czy sprawa trafi do sądu czy zostanie rozwiązana polubownie, dodatkowo dochodzą koszty zastępstwa, generalnie wnoszę w każdym przypadku sprawę, gdy jest odmowa. Wszystkimi zgłoszeniami zajmuje się sam, a jest ich ponad 100. 50 % to planuje proponować za cesję w dniu złożenia wniosku, a w zamian ponosić ryzyko odmowy i przegranej. Niemniej jestem za mały na to, aby wcielić to w życie. .......
Góra
 PM off  
      
#1630 PostWysłany: 15 Wrz 2019 13:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Mam nadzieję, że rozpisując się tutaj dodaje niewielką cegiełkę do tego, aby ten dział stał się jeszcze bardziej merytoryczny oraz, aby odpowiedzi opierały się na przepisach i orzecznictwie, a nie wydaje mi się.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1631 PostWysłany: 15 Wrz 2019 13:21 

Jakby tak było nie zważając na własne prywatne pozwy czy interesy przygotowałbyś np. nowy poradnik z wzorem pozwu

Taka jest istota forum zwłaszcza podróżniczego, a przypominam iż na takim piszemy

A jak poczytać kilku, a zwłaszcza ostatnio Ciebie nieciekawie to brzmi - bo co to za pomoc w stylu Sąd i podanie ile kasujesz za pomoc
Góra
 PM off
manyaky lubi ten post.
 
      
#1632 PostWysłany: 15 Wrz 2019 13:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Miesięcznie pisze kilkadziesiąt postów odpowiadając na pytania dodając wyroki, informując o wnoszonych lub nie sprzeciwach i... to uważam za wystarczające.

Czy się to podoba czy nie odmowa wypłaty odszkodowania za lot oznacza konieczność wystąpienia na drogę sądową. Nie będę doradzał komuś pisania pism, które z doświadczenia nic nie dają. Pasażerowie zgłaszali się z Enter, pisaliśmy wezwanie licząc, że się przestraszą prawnika i nic dalej idą w zaparte. Czy mam komuś doradzic, żeby składał kolejne wnioski, gdy wiem że to nic nie da. Nie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1633 PostWysłany: 15 Wrz 2019 13:39 

Niekoniecznie zawsze do sądu np. patrz póki co ADR w kontekście lotów np Wizz loty do/z UK :!:

Nie rozumiesz istoty, dlatego powtórzę: piszesz czy z różnych względów udzielasz się na forum podrożniczym :!:
Góra
 PM off  
      
#1634 PostWysłany: 15 Wrz 2019 19:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Forum jest dobrowolne i każde może pisać to co uważa za słuszne. Odpowiadam, na posty, wrzucam ciekawe wyroki, ale nie opublikuje postu jak napisać postu jak napisać pozew do sądu na 100 przykładach. Sorry. Tort jest tak spory, że forum traktuje jako hobby.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
      
#1635 PostWysłany: 15 Wrz 2019 21:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2014
Posty: 258
Loty: 57
Kilometry: 163 516
niebieski
Cześć!
Czy w przypadku odmowy wejścia na pokład trzeba odczekać aż 8 tygodni od zgłoszenia skargi? Chciałem złożyć przez ADR, ale taka informacja mi wyskakuje niestety...

Jakaś rada? Wizzarowi dzisiaj minęło 30 dni na wypłate odszkodowania. Formularz wypełniony, numer sprawy mam od WZ, ale oczywiście odpowiedzi w ogóle nie ma. ;)

Pozdrawiam
_________________
Podróżowanie to mój styl życia. :) Odwiedzone 6 kontynentów, ponad 50 państw. Życie w 6 różnych państwach świata: Australia, Nowa Zelandia, Chiny, Portugalia, Islandia i Polska.
Więcej o podróżach na moim Facebook'u. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1636 PostWysłany: 16 Wrz 2019 02:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1386
niebieski
Jeśli piszemy o Aviation ADR i o locie z/do UK, to tak - 8 tygodni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1637 PostWysłany: 16 Wrz 2019 12:46 

Rejestracja: 02 Gru 2012
Posty: 26
Piotras_5 napisał(a):
Cześć!
Czy w przypadku odmowy wejścia na pokład trzeba odczekać aż 8 tygodni od zgłoszenia skargi? Chciałem złożyć przez ADR, ale taka informacja mi wyskakuje niestety...

Jakaś rada? Wizzarowi dzisiaj minęło 30 dni na wypłate odszkodowania. Formularz wypełniony, numer sprawy mam od WZ, ale oczywiście odpowiedzi w ogóle nie ma. ;)

Pozdrawiam

Gdyby Ci odpisali i dali ostateczną odpowiedź, to mógłbyś złożyć wcześniej. A tak skoro masz przypadek jak mój, że 0 odpowiedzi, to czekamy 8 tygodni niestety.
Na szczęście co odwlecze nie uciecze :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1638 PostWysłany: 17 Wrz 2019 18:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2014
Posty: 258
Loty: 57
Kilometry: 163 516
niebieski
Dzięki. Napisałem do Rzecznika Praw Pasażerów. ;) Jak nie pomoże to pójdę dalej. Dzięki za szybką odpowiedź i życzę wszystkim powodzenia. :)
Pozdro!
_________________
Podróżowanie to mój styl życia. :) Odwiedzone 6 kontynentów, ponad 50 państw. Życie w 6 różnych państwach świata: Australia, Nowa Zelandia, Chiny, Portugalia, Islandia i Polska.
Więcej o podróżach na moim Facebook'u. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1639 PostWysłany: 21 Wrz 2019 20:58 

Rejestracja: 09 Wrz 2019
Posty: 10
Otrzymałem taką wiadomośc mailową po miesiącu i 14 dniach: ,,Po szczegółowym rozpatrzeniu reklamacji chcielibyśmy potwierdzić, iż lot W6-1555 WAW-SPU z dnia 16 Lipca 2019 r., został opóźniony na skutek nadzwyczajnych okoliczności, na które nie mieliśmy wpływu.

W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie ( Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.)."

Jak to się ma do polskiego prawa? Jasno jest stanowione że mają czas na odpowiedź do 30 dni a później skarga jest uznana za przyjętą. Miałem już pisać do nich o wezwanie do zapłaty.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#1640 PostWysłany: 21 Wrz 2019 22:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Możesz ich pozwać.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group