Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Lis 2018 20:07 

Rejestracja: 14 Paź 2014
Posty: 5
Loty: 27
Kilometry: 89 024
Zakupiliśmy bilety TXL - MIA, MIA - TXL (obsługa przez Finnair i ostatni odcinek - jak się później, po korespondencji okazało, "operowany'' przez przewoźnika American Airlines). Wg oferty znajdującej się na stronie eSky w chwili zakupu widniała informacja iż "Bagaż rejestrowany - w cenie" - bagaż rejestrowy wliczony był w cenę na każdym z odcinków (wykonałam stosowne Print Screen poszczególnych etapów podczas zakupu, zazwyczaj tego nie robię, ot coś mnie tknęło tym razem).
Ñ Ebilet przyszedł zaraz po dokonaniu opłaty. Zdziwiłam się ponieważ na ebilecie informacja o bagażu była inna niż w ofercie i okazało się, że cały lot realizowany jest jedynie na bagażu podręcznym i to o pomniejszonych wymiarach na ostatnim odcinku trasy (Chicago - Miami, maks. rozmiar 45 x 35 x 20 cm). Poprosiłam o wyjaśnienie sytuacji i przesłanie ebiletu zgodnie z zakupem i ofertą, tj. z uwzględnieniem bagażu rejestrowanego. Po trzech tygodniach przyszła odpowiedź:

"Jest mi przykro z powodu zaistniałych niedogodności. Odpowiadając na otrzymane zgłoszenie pragnę poinformować, że przeprowadzona przez dział IT analiza wykazała, iż nie miała Pani wliczonego w cenę biletu bagażu rejestrowanego. Dodatkowo informuję, że linia lotnicza w najniższej klasie ekonomicznej nie oferuje bagażu w cenie biletu. Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że oferty są prezentowane bezpośrednio z systemów linii lotniczych. Loty na trasie Chicago – Miami oraz Miami – Chicago będą operowane przez przewoźnika American Airlines dlatego wymiary bagażu podręcznego różnią się od tych z linii lotniczej Finnair. Uprzejmie informuję, że system automatycznie pobrał informację o rozmiarze przedmiotu podręcznego np. torebka, aktówka - 45 x 35 x 20 cm. Jednocześnie linia lotnicza American Airlines zezwala wnieść na pokład drugi przedmiot – nieprzekraczający wymiarów 56 x 36 x 23 cm (https://www.aa.com/i18n/travel-info/bag ... aggage.jsp). Mając na uwadze powyższe, nie znajduję podstaw do uznania reklamacji zgodnie z oczekiwaniem wyrażonym w zgłoszeniu. Jeżeli posiada Pani print screeny z informacją o wliczonym w cenę biletu bagażem rejestrowanym proszę o dosłanie dokumentów w odpowiedzi na niniejszą wiadomość, wówczas zweryfikujemy ponownie Pani sprawę."

Odwołałam się od powyższej odmowy uznania reklamacji. Załączyłam stosowne screeny, które były dowodem, że oferta zawierała bagaż rejestrowany na każdym z odcinków. Odpowiedział automat a po 14stu dniach przyszła informacja że dział IT ;) analizuje problem. Dziś mija 30 dni mojego odwołania od odmowy uznania reklamacji. Zamierzam iść z tym do UOKiK. Mam nieodparte wrażenie że Esky w... kulki leci i jak ktoś gdzieś napisał "nie radzi sobie w sytuacjach kryzysowych". Nie zamierzam płacić za ich błędy i wykupywać za swoje $$$ dodatkowego bagażu (upatruję problem właśnie na tym ostatnim odcinku gdzie wymiar bagażu jest niewielki, cała reszta z większym plecakiem i poradzę sobie).
Ma ktoś pomysł co prócz UOKiK można zrobić z tematem? Esky działa nieudolnie :/
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 01 Lis 2018 20:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 679
Loty: 42
Kilometry: 72 437
srebrny
Jeśli placiłaś kartą - chargeback.
Jeśli nie płaciłaś - zaczniesz :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 01 Lis 2018 20:42 

Rejestracja: 14 Paź 2014
Posty: 5
Loty: 27
Kilometry: 89 024
Płaciłam kartą i chciałabym zrealizować ten lot.
Istnieje w ogóle choć cień nadziei by przewoźnik (np. po konsultacjach z liniami) dołożył bagaż w ramach reklamacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 01 Lis 2018 20:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4837
platynowy
Kiedy masz połączenie?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 01 Lis 2018 20:57 

Rejestracja: 14 Paź 2014
Posty: 5
Loty: 27
Kilometry: 89 024
W maju, dlatego biorę to póki na spokojnie :roll:
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 01 Lis 2018 21:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4837
platynowy
Jeśli niczego nie ugrasz z esky, to pozostanie Ci dopłacenie za bagaż i potem dochodzenie roszczeń przed sądem.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 01 Lis 2018 21:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
Jeśli jest dużo czasu jeszcze do wylotu, to spokojnie poczekaj na odpowiedź od nich po przesłaniu screenów.
Niedawno była podoba sytuacja tu na forum opisywana z innym OTA
i ostatecznie uznało ono reklamację z tego co pamiętam.
_________________
Veni, vidi, volo


Ostatnio edytowany przez Abcn, 23 Sie 2019 18:23, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 02 Lis 2018 07:40 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2398
Loty: 145
Kilometry: 140 020
srebrny
ObsessionKasia napisał(a):
Loty na trasie Chicago – Miami oraz Miami – Chicago będą operowane przez przewoźnika American Airlines


@eSky Abstrahujuąc nieco od tematu, czy tylko mnie drażnią takie bezmyślne kalki z angielskiego? Czy połączenie jest chore i musi zostać zoperowane? Dlaczego nie można po prostu napisać "wykonane"?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 02 Lis 2018 09:00 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7372
https://sjp.pwn.pl/sjp/operacja;2569816.html

operacja
1. «zabieg chirurgiczny polegający na przecięciu skóry i dotarciu do chorego narządu w celu przywrócenia mu prawidłowych czynności lub jego usunięcia»
2. «działania zmierzające do wykonania określonego zadania»
3. mat. «zespół działań wykonanych na pewnym wyrażeniu»
4. «część procesu technologicznego wykonywana na jednym stanowisku roboczym»
5. «ogół działań bojowych prowadzonych dla osiągnięcia określonego celu»
6. «zbrojna akcja o charakterze specjalnym»

Jak dla mnie zadaniem jest przewóz osób, który raczej jest złożonym zadaniem z perspektywy organizatora transportu

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
_________________
Odpoczynek od forum
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 07 Lis 2018 10:06 

Rejestracja: 24 Sty 2016
Posty: 14
Miałem identyczny problem z Go to Gate i został tak samo udokumentowany (screeny z procesu rezerwacji). Niestety zwykle OTA nie ma możliwości lub chęci zmienić twojej klasy rezerwacji. W moim wypadku kilka dni przed wylotem otrzymałem informację, że powinem zapłacić za bagaż rejestrowany a opłata zostanie mi zwrócona po zakończonej podróży.

Jestem już po podróży, zapłaciłem za bagaż i otrzymałem już zwrot na konto bez większych problemów. Moja sytuacja opisana jest tutaj - brak-bagazu-rejestrowanego,1498,132696
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 08 Lis 2018 18:04 

Rejestracja: 14 Paź 2014
Posty: 5
Loty: 27
Kilometry: 89 024
@ryba1992 dzięki za podzielenie się tematem
eSky w mojej sprawie nadal milczy, dawno upłynął czas na odpowiedź reklamacyjną z ich strony :idea:
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 09 Lis 2018 17:54 

Rejestracja: 14 Paź 2014
Posty: 5
Loty: 27
Kilometry: 89 024
Dziś odpowiedź i satysfakcjonujący finał (nauczka by zawsze przy korzystaniu z usług pośrednika robić skriiny :D )
Cytuj:
"Szanowna Pani,
w nawiązaniu do prowadzonej korespondencji uprzejmie informuję, że po ponownej weryfikacji sprawy przez dział IT, podjęliśmy decyzję o dokupieniu bagażu rejestrowanego 23 kg dla każdego pasażera.

Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że system nie zezwala na dokupienie usługi na trasie Chicago - Miami - Chicago ze względu na loty wykonywane przez American Airlines. Przewoźnik umożliwia zakup bagażu wyłącznie na lotnisku. Tym samym proszę dokupić bagaże na lotnisku w Chicago, zachować rachunek za dodatkową płatność oraz przesłać go w odpowiedzi na niniejszą wiadomość, wówczas dokonamy zwrotu środków. Proszę dołączyć również numer rachunku bankowego.

W osobnej wiadomości przesyłam aktualne bilety lotnicze.

Serdecznie przepraszamy za zaistniałe niedogodności.

Dołożymy wszelkich starań, aby kolejne kontakty z eSky były dla Pani w pełni satysfakcjonujące.

Z wyrazami szacunku"
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 23 Sie 2019 17:10 

Rejestracja: 23 Sie 2019
Posty: 1
Witam Was! Dokładnie to samo mi się wydarzyło z Esky. Kupiłam bilety z Buenos Aires do Warszawy i z powtotem przez Amsterdam, linie KLM, z wliczonymi w cenę bagażami. I przysłali mi bilety bez bagaży. Oczywiście do nich napisałam maila z reklamacją, ni odpisali. Po 3 tygodniach wysłałam ponownie maila. Odpisali na drugi dzień. Ten sam tekst, co Wam, to żenada po prostu. Według Esky oczywiście wina jest moja, bo podczas zakupu nie zwróciłam uwagi na bagaże. Oczywiście mam screeny. Odpisałam im, że nie zgadzam się z nimi i żeby rozpatrzyli jeszcze raz tą sprawę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 13 Wrz 2019 18:48 

Rejestracja: 13 Wrz 2019
Posty: 5
Pozostaje chyba tylko postępowanie w ramach reklamacji i dochodzenie potem odszkodowania.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 13 Wrz 2019 19:08, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group