Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 1511 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 72, 73, 74, 75, 76
Autor Wiadomość
#1501 PostWysłany: 09 Sie 2019 16:26 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 17
Mam pytanie:
06.08 lot z Wrocławia do Lwowa, po przejechaniu pasa zawrócił, z powodu jakiejś usterki pokazanej przez komputer. Wystartował prawie 2h15 min po czasie, wylądował 1h59min po czasie. Pasażerowie cały czas oczekiwali w samolocie.
Przed startem otrzymałam maila z informacją o opóźnieniu, poniżej co przysługuje za poszczególne limity czasowe opóźnienia. Między innymi był zapis o przysługującym posiłku powyżej 2 h opóźnienia. Po starcie, rozpoczęła się sprzedaż. Stewardesa na zapytania kilku osób o posiłek, odpowiedziała, że kapitan zabronił wydawać darmowych kanapek oraz że jak kto chce to może sobie pisać reklamację.
No i mam pytanie: co taka reklamacja może dać poza zwykłym sorry ze strony wizzair? Bo chyba kanapkę to już nie :lol: :twisted:
Góra
 Relacje PM off  
 
#1502 PostWysłany: 09 Sie 2019 16:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 762
srebrny
Nic. Kiedyś gdy byłem jeszcze głupi i naiwny, to zrobiłem tak w FR, że wziąłem śniadanie na pokładzie, bo uznałem że będą bardziej skorzy zwrócić hajs w związku z prawem do pomocy. Oczywiście odpowiedź negatywna.

Jak opóźnienie 2h+, to brać kanapki/napoje za własny hajs na lotnisku, trzymać rachunki i wtedy występować do linii. Chociaż po tym, gdy nie ma żadnego wspracia ze strony ULC, to nie wiem, czy to nie strzelanie we własną stopę. Chyba że chcesz potem za 50zł iść do sądu cywilnego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1503 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:11 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 425
niebieski
Czy jeśli teraz wizzair proponuje zamiast kasy środki do wykorzystania mogę to olać i "cisnąć" ich o kasę? Czy propozycja środków do wykorzystania w w6 prawnie zamyka temat?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1504 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4719
platynowy
Ciśnij.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1505 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:37 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 425
niebieski
Gdyby jednak byli nieugięci to na co się powoływać? Rozumiem, że mam pełne prawo do odszkodowania w formie gotówki a nie proponowanych środków?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1506 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4719
platynowy
Jeśli uznają roszczenie, to maja obowiązek wypłaty gotówki.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1507 PostWysłany: 15 Sie 2019 13:21 

Rejestracja: 15 Sie 2019
Posty: 1
Mam pewnie problem z opóźnionym lotem Wizzair. Miałem lecieć z Splitu do Katowic lotem Wizzair 1268. Planowo wylot miał być 23:05 z Splitu, przylot miał być planowo o 0:35 17 lipca do Katowic. Niestety lot został opóźniony i w Katowicach na lotnisku byłem około godziny 4:05 rano 17 lipca, czyli ponad 3 godziny później niż zakładał rozkład. Na lotnisku w Splicie jak się pytałem o powód opóźnienia to panie z obsługi mi powiedziały, że poprzedni lot tego samolotu się opóźnił i potem już wszystkie kolejne były przez to opóźnione. Napisałem reklamację do Wizzaira przez formularz na stronie, jednak reklamacja została odrzucani bo "nastąpiły nadzwyczajne okoliczności" o których jednak nie chcieli mnie poinformować. Co mogę w takiej sytuacji zrobić. Wniosek na stronie ULC? Gdzie można zdobyć informacje o której godzinie samolot wystartował z Splitu i wylądował w Katowicach? Przeszukiwałem już różne strony ale albo dane są niewłaściwe , albo historia nie obejmuje tego okresu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1508 PostWysłany: 15 Sie 2019 16:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5307
HON fly4free
@xenion Z tego co piszesz w odpowiedzi W6 nie kwestionował ponad 3 godzinnego opóźnienia.Jako powód odmowy podał jedynie nadzwyczajne okoliczności.Pisanie obecnie do ULC , po zmianach z kwietnia b.r, nie ma sensu.Zostaje ci złożenie pozwu sądowego np.w Tarnowskich Górach (właściwy dla polskiego oddziału W6). W tym przypadku nie ma znaczenia czy samolot był opóźniony 3.05 czy 3.30 h,ale jeśli czy zależy na dokładnym ustaleniu zapytaj w temacie jak-sprawdzic-dokladna-godzine-wylotu-samolotu-lot-odbyty,226,38451&start=140
Góra
 Relacje PM off  
 
#1509 PostWysłany: 15 Sie 2019 16:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1055
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
@xenion
W przypadku wylotu z innego kraju Unii Europejskiej pisanie do polskiego organu, czy to był Prezes ULC, czy teraz Rzecznik, nie miało i nie ma najmniejszego sensu, bo oba się sprawą nie zajmą, tylko odpowiednio przekażą do właściwego miejscowo podmiotu(chorwackiemu odpowiednikowi ULC) lub zwrocą nadawcy(tak zrobi Rzecznik).

Możesz wysłać więc skargę do chorwackiej Agencji:

Croatian Civil Aviation Agency
Ulica grada Vukovara 284
HR -10000 ZAGREB
passenger.rights@ccaa.hr
http://www.ccaa.hr


lub tak jak wyżej wspomniano pójść do polskiego sądu. Na początek jednak podręcz jeszcze wizzaira mailami. Napisz, że się odwołujesz od nieprzyznania odszkodowania, że w przypadku kolejnej odmowy skierujesz sprawę do sądu, itp.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
xenion uważa post za pomocny.
 
 
#1510 PostWysłany: 18 Sie 2019 17:15 

Rejestracja: 18 Sie 2019
Posty: 2
gorny77 napisał(a):
color1 napisał(a):
Wczorajszy rejs WAW-MMX opóźnił się o ponad 4 godz. W jaki sposób ustalić przyczynę ?
Na lotnisku mówili "bo opóźniony był przelot samolotu w drugą stronę" ale czy to uprawnia do odmowy wypłaty odszkodowania ?



Pisz reklamację przez formularz reklamacyjny Wizzair z wnioskiem o odszkodowanie

Z tego co widzę zamiast obsługiwać Wasz kierunek dodatkowo dodano przed obsługę trasy Warsaw (WAW) - Bucharest (OTP) - Warsaw (WAW), którą według mnie miał wykonac inny samolot Wizz



ja właśnie leciałem Warszawa Chopin - Bukareszt OTP i on miał te opóźnienie coś wiecie odnośnie odszkodowań tego lotu
Góra
 Relacje PM off  
 
#1511 PostWysłany: 18 Sie 2019 18:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 542
srebrny
maciej85 napisał(a):
ja właśnie leciałem Warszawa Chopin - Bukareszt OTP i on miał te opóźnienie coś wiecie odnośnie odszkodowań tego lotu

Ja leciałem OTP-WAW tego dnia, standardowa odpowiedź - nadzwyczajne okoliczności, etc. i odmowa odszkodowania. Sprawa poszła do sądu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1511 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 72, 73, 74, 75, 76

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group