Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1501 PostWysłany: 09 Sie 2019 16:26 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 175
Mam pytanie:
06.08 lot z Wrocławia do Lwowa, po przejechaniu pasa zawrócił, z powodu jakiejś usterki pokazanej przez komputer. Wystartował prawie 2h15 min po czasie, wylądował 1h59min po czasie. Pasażerowie cały czas oczekiwali w samolocie.
Przed startem otrzymałam maila z informacją o opóźnieniu, poniżej co przysługuje za poszczególne limity czasowe opóźnienia. Między innymi był zapis o przysługującym posiłku powyżej 2 h opóźnienia. Po starcie, rozpoczęła się sprzedaż. Stewardesa na zapytania kilku osób o posiłek, odpowiedziała, że kapitan zabronił wydawać darmowych kanapek oraz że jak kto chce to może sobie pisać reklamację.
No i mam pytanie: co taka reklamacja może dać poza zwykłym sorry ze strony wizzair? Bo chyba kanapkę to już nie :lol: :twisted:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#1502 PostWysłany: 09 Sie 2019 16:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1388
niebieski
Nic. Kiedyś gdy byłem jeszcze głupi i naiwny, to zrobiłem tak w FR, że wziąłem śniadanie na pokładzie, bo uznałem że będą bardziej skorzy zwrócić hajs w związku z prawem do pomocy. Oczywiście odpowiedź negatywna.

Jak opóźnienie 2h+, to brać kanapki/napoje za własny hajs na lotnisku, trzymać rachunki i wtedy występować do linii. Chociaż po tym, gdy nie ma żadnego wspracia ze strony ULC, to nie wiem, czy to nie strzelanie we własną stopę. Chyba że chcesz potem za 50zł iść do sądu cywilnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1503 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:11 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Czy jeśli teraz wizzair proponuje zamiast kasy środki do wykorzystania mogę to olać i "cisnąć" ich o kasę? Czy propozycja środków do wykorzystania w w6 prawnie zamyka temat?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1504 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Ciśnij.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1505 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:37 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Gdyby jednak byli nieugięci to na co się powoływać? Rozumiem, że mam pełne prawo do odszkodowania w formie gotówki a nie proponowanych środków?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1506 PostWysłany: 13 Sie 2019 15:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Jeśli uznają roszczenie, to maja obowiązek wypłaty gotówki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1507 PostWysłany: 15 Sie 2019 13:21 

Rejestracja: 15 Sie 2019
Posty: 2
Mam pewnie problem z opóźnionym lotem Wizzair. Miałem lecieć z Splitu do Katowic lotem Wizzair 1268. Planowo wylot miał być 23:05 z Splitu, przylot miał być planowo o 0:35 17 lipca do Katowic. Niestety lot został opóźniony i w Katowicach na lotnisku byłem około godziny 4:05 rano 17 lipca, czyli ponad 3 godziny później niż zakładał rozkład. Na lotnisku w Splicie jak się pytałem o powód opóźnienia to panie z obsługi mi powiedziały, że poprzedni lot tego samolotu się opóźnił i potem już wszystkie kolejne były przez to opóźnione. Napisałem reklamację do Wizzaira przez formularz na stronie, jednak reklamacja została odrzucani bo "nastąpiły nadzwyczajne okoliczności" o których jednak nie chcieli mnie poinformować. Co mogę w takiej sytuacji zrobić. Wniosek na stronie ULC? Gdzie można zdobyć informacje o której godzinie samolot wystartował z Splitu i wylądował w Katowicach? Przeszukiwałem już różne strony ale albo dane są niewłaściwe , albo historia nie obejmuje tego okresu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1508 PostWysłany: 15 Sie 2019 16:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@xenion Z tego co piszesz w odpowiedzi W6 nie kwestionował ponad 3 godzinnego opóźnienia.Jako powód odmowy podał jedynie nadzwyczajne okoliczności.Pisanie obecnie do ULC , po zmianach z kwietnia b.r, nie ma sensu.Zostaje ci złożenie pozwu sądowego np.w Tarnowskich Górach (właściwy dla polskiego oddziału W6). W tym przypadku nie ma znaczenia czy samolot był opóźniony 3.05 czy 3.30 h,ale jeśli czy zależy na dokładnym ustaleniu zapytaj w temacie jak-sprawdzic-dokladna-godzine-wylotu-samolotu-lot-odbyty,226,38451&start=140
Góra
 Profil Relacje PM off
xenion lubi ten post.
xenion uważa post za pomocny.
 
      
#1509 PostWysłany: 15 Sie 2019 16:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
@xenion
W przypadku wylotu z innego kraju Unii Europejskiej pisanie do polskiego organu, czy to był Prezes ULC, czy teraz Rzecznik, nie miało i nie ma najmniejszego sensu, bo oba się sprawą nie zajmą, tylko odpowiednio przekażą do właściwego miejscowo podmiotu(chorwackiemu odpowiednikowi ULC) lub zwrocą nadawcy(tak zrobi Rzecznik).

Możesz wysłać więc skargę do chorwackiej Agencji:

Croatian Civil Aviation Agency
Ulica grada Vukovara 284
HR -10000 ZAGREB
passenger.rights@ccaa.hr
http://www.ccaa.hr


lub tak jak wyżej wspomniano pójść do polskiego sądu. Na początek jednak podręcz jeszcze wizzaira mailami. Napisz, że się odwołujesz od nieprzyznania odszkodowania, że w przypadku kolejnej odmowy skierujesz sprawę do sądu, itp.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
xenion lubi ten post.
xenion uważa post za pomocny.
 
      
#1510 PostWysłany: 18 Sie 2019 17:15 

Rejestracja: 18 Sie 2019
Posty: 2
Anonymous napisał(a):
color1 napisał(a):
Wczorajszy rejs WAW-MMX opóźnił się o ponad 4 godz. W jaki sposób ustalić przyczynę ?
Na lotnisku mówili "bo opóźniony był przelot samolotu w drugą stronę" ale czy to uprawnia do odmowy wypłaty odszkodowania ?



Pisz reklamację przez formularz reklamacyjny Wizzair z wnioskiem o odszkodowanie

Z tego co widzę zamiast obsługiwać Wasz kierunek dodatkowo dodano przed obsługę trasy Warsaw (WAW) - Bucharest (OTP) - Warsaw (WAW), którą według mnie miał wykonac inny samolot Wizz



ja właśnie leciałem Warszawa Chopin - Bukareszt OTP i on miał te opóźnienie coś wiecie odnośnie odszkodowań tego lotu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1511 PostWysłany: 18 Sie 2019 18:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2233
złoty
maciej85 napisał(a):
ja właśnie leciałem Warszawa Chopin - Bukareszt OTP i on miał te opóźnienie coś wiecie odnośnie odszkodowań tego lotu

Ja leciałem OTP-WAW tego dnia, standardowa odpowiedź - nadzwyczajne okoliczności, etc. i odmowa odszkodowania. Sprawa poszła do sądu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1512 PostWysłany: 19 Sie 2019 14:55 

Rejestracja: 19 Sie 2019
Posty: 2
-- 19 Sie 2019 14:50 --

Czesc

w sobote mialem leciec z Liverpool do Warszawy z Wizzair - wylot o 19:30.
Niestety wylot nastapil dopiero wczoraj kolo 22:30 (opoznienie ponad 24 godziny).
Hotel oplacilem sobie sam, bo nie chcialem juz czekac na to, az mi go zalatwia (zaczeli dawac hotel kolo 24:00 dopiero).

Chce od nich odzyskac pieniadze za hotel (babka mowila, ze moge sam taki hotel zaplacic i potem od nich odzyskac koszty) oraz odszkodowanie za opozniony lot (dla mnie i dla zony).

Czy widzicie jakies przeciwskazania do tego ?
lot to W6 1312, planowo 19:30 17 sierpnia.
pozdrowienia
Bartek

-- 19 Sie 2019 14:52 --

Dodam jeszcze, ze powodem opoznienia rzekomo byl fakt, ze przy ladowaniu uderzyli w ptaki i uszkodzony zostal radar. Najpierw czekali na mechanika (z manchesteru), potem na jakies czesci, a potem na mechanika z budapesztu.

-- 19 Sie 2019 14:55 --

I jeszcze jedno - wlasnie pisalem compainta na stronie wizzaira, ale jak klikam submit, to mi tylko koleczko sie kreci i nie mam potwierdzenia zadnego, to jest u nich normalne ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1513 PostWysłany: 19 Sie 2019 19:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@scamdo Koszty hotelu i jedzenia po załączeniu rachunków pewno zwrócą ,gorzej może być z odszkodowaniem jeśli potwierdzi się przyczyna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1514 PostWysłany: 19 Sie 2019 20:16 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Przecież to są jakieś jaja, zawsze jak słyszę o problemach technicznych samolotu to czytam, że wcześniej w samolot uderzył ptak- i wtedy przewoźnik uznaje to za "nadzwyczajne okoliczności" i jak wtedy pasażer ma sprawdzić czy rzeczywiście to był ptak? Niech nikt mi nie mówi, że problemy techniczne samolotów powodowane są tylko "zderzeniem z ptakiem" a ja ja mam jakoś duże wątpliwości co do prawdomówności przewoźników w sytuacji jeśli mają wypłacać odszkodowanie.
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1515 PostWysłany: 19 Sie 2019 22:13 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wizzair w odpowiedzi na zgłoszenie wskazał, że usterce uległo koło,ale nie mógł go wymienić ponieważ wiał wiatr i samolot mógł się przewrócić.

Owszem, żeby sprawdzić przyczynę musisz wnieść pozew. taki laif.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1516 PostWysłany: 20 Sie 2019 11:05 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 12
neverstopexploring napisał(a):
Przecież to są jakieś jaja, zawsze jak słyszę o problemach technicznych samolotu to czytam, że wcześniej w samolot uderzył ptak- i wtedy przewoźnik uznaje to za "nadzwyczajne okoliczności" i jak wtedy pasażer ma sprawdzić czy rzeczywiście to był ptak? Niech nikt mi nie mówi, że problemy techniczne samolotów powodowane są tylko "zderzeniem z ptakiem" a ja ja mam jakoś duże wątpliwości co do prawdomówności przewoźników w sytuacji jeśli mają wypłacać odszkodowanie.

Ty sam nie sprawdzisz co było powodem odwołania/opóźnienia lotu, dlatego pisząc do organu nadzoru bądź sądu zmuszasz linię do pokazania dokumentów potwierdzających ich wersję.
W moim przypadku też powołali się na problemy techniczne (które rzeczywiście mogły mieć miejsce) ale była to już druga odwołana rotacja tego samolotu bo nie zdążyli go naprawić i musieli wypłacić odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
neverstopexploring lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
      
#1517 PostWysłany: 20 Sie 2019 22:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W Sądzie Okręgowym w Warszawie wykształciła się linia orzecznicza zgodnie z którą jeżeli nadzwyczajne okoliczności wystąpiły na danym locie to oddziaływają także na bezpośrednio następujący lot. Jeśli opóźnienie oddziaływuje na kolejny loty następujący po bezpośrednio następującym to przyczyną jest planowana rotacja i nie jest to nadzwyczajna okoliczność. Dodatkowo przewoźnik powinien podjąć wszelkie racjonalne środki etc. Ostatnie wyroki idą w kierunku korzystnym dla pasażerów. To co wydarzyło się na poprzednim locie dotyczy poprzedniego lotu, dlatego jeśli przyczyna opóźnienia powstała dwa loty wcześniej to śmiało można walczyć. W tym celu należy sprawdzać historię samolotu, która pozwoli ocenić kiedy powstało opóźnienie.

Jeśli piszecie pozwy to nie musicie pisać uzasadnienia odnoszącego się do każdej okoliczności. Poczekajcie co odpowiedzą w sprzeciwie, żeby odnieść się do ich stanowiska, a nie wykładać karty na stół.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1518 PostWysłany: 21 Sie 2019 11:22 

Rejestracja: 05 Sie 2018
Posty: 5
Macie może jakiegoś maila na którego mogę napisać o odszkodowanie?
Lot ponad 4 godziny spóźniony
nie widze nigdzie u nich na stronie ani maila ani formularza odszkodowania.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 22 Sie 2019 12:24, edytowano w sumie 1 raz
8766÷24 ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1519 PostWysłany: 21 Sie 2019 16:03 

Rejestracja: 19 Sie 2019
Posty: 2
Czesc

od poniedzialku probuje wrzucic complaint na stronie wizzair - ale po wpisaniu wszystkiego i kliknieciu Submit - nie wysyla mi formularz mojego roszczenia, tylko ciagle takie koleczko sie kreci.
Probowalem juz na dwoch kompach, oraz na chrome, IE oraz firefox, nic nie dziala. Rowniez po wyczyszczeniu cache. dzwonilem do callcenter wizzaira, ale jedyne co gosciu mi potrafil powiedziec, to abym sprobowal pozniej ... - a ja probuje juz od trzech dni.
Powiedzial, ze nie ma innej mozliwosci aby zglosic roszczenie (zaplacilem za hotel 150 funtow, opoznienie jak juz pisalem pare postow wyzej to 27 godzin...).
Nie macie pomyslu, co z tym dalej robic ?
pzdr
Bartek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1520 PostWysłany: 28 Sie 2019 17:30 

Rejestracja: 25 Lip 2019
Posty: 7
Lot KAT-BCN, godzina odlotu kilka razy przesuwna, w rezultacie lot opóźniony ponad 5h, na lotnisku obsługa nie potrafiła udzielić informacji. Wejście na pokład było w mega expresowym tempie, samolot przyleciał "pusty" gotowy do wylotu. Załoga tłumaczyła, że przejęli samolot już opóźniony. Jeszcze gdyby dotyczyło to tylko mojej osoby ale podróż z dzieckiem i czekanie tyle na lotnisku to nic przyjemnego... pisać przez stronę Wizz? są szanse na cokolwiek?

Załączniki:
IMG_20190828_172913.jpg
IMG_20190828_172913.jpg [ 94.91 KiB | Obejrzany 285 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group