Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 6948 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 ... 348  Następna
Autor Wiadomość
#6301 PostWysłany: 07 Mar 2019 08:11 

Rejestracja: 07 Mar 2019
Posty: 1
Dzień dobry państwu. 26 lipca 2018 roku wracałem z rodzina z wakacji z Turcji liniami EnterAir, powrotny lot mieliśmy opóźniony ok. 4 godziny, pogoda była ładna, a obsługa powiedziała nam że jest problem z hydrauliką. Po powrocie, początkiem sierpnia, zgłosiłem sprawę o odszkodowanie do GIVT. Po dosyłaniu mnóstwa dokumentów (GIVT stwierdził że odszkodowanie się należy, po 400 euro na osobę) w styczniu 2019 roku dostałem maila ostatecznego od GIVT że odszkodowanie się nie należy z powodu warunków pogodowych lotu, a przecież pogoda była ładna. Pomyślałem teraz sobie że sam napiszę do linii lotniczych i postraszę ich e-sądem w Lublinie. Mam pytanie, czy ktoś z Państwa mógłby mi wysłać jakiś dokument o stanie pogody i dokładnym opóźnieniu samolotu? Byłbym lepiej przygotowany do walki z EnterAir. Mój lot to ENT5446 z BJV do WRO dnia 26.07.2018r planowany wylot 15.35. ps: logowałem się już na różnych, darmowych stronach, ale mojego lotu nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc. Mariusz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6302 PostWysłany: 07 Mar 2019 08:56 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2398
Loty: 145
Kilometry: 140 020
srebrny
Robisz to źle. Niepotrzebnie angażowałeś w to zewnętrzną firmę. Piszesz reklamację z mocy EU261 do przewoźnika. W przypadku odpowiedzi odmownej piszesz skargę do ULC załączając negatywnie rozpatrzoną reklamację. Wszystko jest na forum na ten temat.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6303 PostWysłany: 07 Mar 2019 09:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 388
Loty: 109
Kilometry: 240 225
srebrny
neo-no1 napisał(a):
w styczniu 2019 roku dostałem maila ostatecznego od GIVT że odszkodowanie się nie należy z powodu warunków pogodowych lotu, a przecież pogoda była ładna.


Jeżeli ten cały GIVT oparł powyższą informację o decyzję przewoźnika, u którego zgłosił skargę w Twoim imieniu, wówczas wyciągnij od nich tą decyzję (niech Ci skan prześlą) i śmiało możesz pominąć /ponowne/ zgłoszenie u przewoźnika, tylko od razu wysyłaj formularz skargi do ULC.

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Relacje PM off  
 
#6304 PostWysłany: 08 Mar 2019 01:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
poszwin napisał(a):
Taka sytuacja:
Jedna rezerwacja (Air France) na trasie Montevideo-Sao Paulo-Paris-Praga.
[...] przy czym jako numer lotu zastosowano oznaczenie Air France, ponieważ numer lotu na rezerwacji to: AF6334 (mowa o odcinku Montevideo-Sao Paulo).
[...]
Czy Air France ma rację? Czy za ten odcinek nie mogę faktycznie żądać odszkodowania 600 euro?


Bilet na lot został zakupiony w ramach jednej rezerwacji i jednej umowy przewozu(z Montevideo do Pragi). Miejscem docelowym w rozumieniu rozporządzenia 261/04 w przypadku lotów łączonych jest miejsce lądowania ostatniego lotu(Folkerts, C-11/11).

Wylot nie odbywa się z kraju członkowskiego UE, ale wystawcą biletu i stroną umowy przewozu jest linia Air France, która jest przewoźnikiem wspólnotowym.
Jest więc też „obsługującym przewoźnikiem". Na inną możliwość wydawałoby się, że wskazuje na przykład orzeczenie C-532/17 i kumulatywna definicja „obsługującego przewoźnika", która oprócz przesłanki istnienia umowy przewozu zawartej z pasażerem wyróżnia wykonanie danego lotu, ale dotyczyła ona ścisłej sytuacji umowy wet leas samolotu i tego kto wtedy jest „obsługującym przewoźnikiem", dzierżawca czy dzierżyciel(TS UE uznał, że wtedy jest nim przewoźnik, który zdecydował o wykonaniu lotu). Że to Air France będzie nim w tym wypadku, TS wskazuje w innych wyrokach.

Dla przypadku z lotem poza Unią pomocne może być choćby orzeczenie w sprawie Wagner, C-537/17. Dotyczy lotu Air Maroco Berlin-Casablanca-Agadir, w którym opóźnienie nastąpiło na pierwszym odcinku, przez co pasażerka nie zdążyła na przesiadkę. Różnica jest taka, że sprawa dotyczy lotów tylko jednej linii, a opóźnienie nastąpiło na locie z UE. Ale jak w wielu orzeczeniach dot. praw pasażera w wyniku naruszenia 261/04, również tu Trybunał w centrum zagadnienia stawia to, że lot odbył się na podstawie jednej rezerwacji, a przesłanką przesądzającą o zastosowaniu Rozporządzenia jest wylot z Unii(w naszym przypadku przesłanką będzie to, że Air France jest przewoźnikiem wspólnotowym).

W sentencji tego wyroku jest też:
Cytuj:
Prawdą jest, że sąd odsyłający wskazał, jak wynika to z brzmienia jego pytania, że drugi z obydwu lotów rozpatrywanych w postępowaniu głównym został dokonany przy pomocy innego statku powietrznego niż pierwszy lot.
Jednakże żaden z przepisów rozporządzenia nr 261/2004 nie uzależnia kwalifikacji lotu łączonego od okoliczności, że wszystkie składające się nań loty są dokonywane przy pomocy tego samego statku powietrznego.
W konsekwencji zmiana statku powietrznego, która może mieć miejsce podczas lotu łączonego, nie ma znaczenia w zakresie owej kwalifikacji.

W naszym przypadku będzie chodzić nie tylko o statek lotniczy, ale również(nawet) o linię lotniczą. Czy to nie za dużo? Nie, istotą jest jedna rezerwacja i jedna umowa przewozu(a jak wcześniej wspomniałem lot łączony kończy się w ostatnim miejscu lądowania, a nie na pierwszym lotnisku poza Unią).

A łącząc zdanie przewijające się w orzeczeniach z fragmentem Rozporządzenia, można podsumować:
Cytuj:
[...]Rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu pasażerów dokonanego na podstawie jednej rezerwacji, [...]a gdy obsługujący przewoźnik lotniczy, nie będąc związanym umową z pasażerem, wykonuje zobowiązania wynikające z niniejszego rozporządzenia, uważa się, że robi to w imieniu osoby związanej umową z pasażerem.(art.3, pkt 5)


Inna sprawa, że raczej niepewne jest, by organ czeskiego nadzoru, do którego ewentualnie należy się zwrócić, skrupulatnie zajmował się takimi trochę bardziej wątpliwymi przypadkami.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6305 PostWysłany: 08 Mar 2019 08:53 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 472
niebieski
@Pabloo Wywód długi, ale dalej kluczowe są tu słowa "obsługujący przewoźnik" i "wet lease".

Proponuję poczytać wytyczne (2016/C 214/04) do rozporządzenia EU261.
Cytuj:
2.2.3. Stosowanie do obsługujących przewoźników lotniczych
Zgodnie z art. 3 ust. 5 obsługujący przewoźnik lotniczy jest zawsze odpowiedzialny za zobowiązania wynikające
z rozporządzenia; odpowiedzialny nie jest na przykład inny przewoźnik lotniczy, który sprzedał bilet. Obsługujący przewoźnik lotniczy jest zdefiniowany w motywie 7.

Dodatkowo punkt 4.4.7 tegoż dokumentu mówi wprost
Cytuj:
W przypadku pasażerów odlatujących z portu lotniczego w państwie nienależącym do UE do portu lotniczego znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego jako miejsca docelowego, zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. b), lotami bezpośrednio łączonymi obsługiwanymi kolejno przez przewoźników spoza UE i z UE lub wyłącznie przez przewoźników
z UE, prawo do odszkodowania w przypadku dużego opóźnienia w momencie przylotu do miejsca docelowego należy
oceniać wyłącznie w odniesieniu do lotów obsługiwanych przez przewoźników z UE.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6306 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Chupacabra napisał(a):

Proponuję poczytać wytyczne (2016/C 214/04) do rozporządzenia EU261.

Wytyczne warto poznać, ale nie mają one żadnej mocy. Podstawą jest tekst rozporządzenia i orzecznictwo. To z nich interpretujemy treść normy prawnej.
Cytuj:
Dodatkowo punkt 4.4.7 tegoż dokumentu mówi wprost
Cytuj:
W przypadku pasażerów odlatujących z portu lotniczego w państwie nienależącym do UE do portu lotniczego znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego jako miejsca docelowego, zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. b), lotami bezpośrednio łączonymi obsługiwanymi kolejno przez przewoźników spoza UE i z UE lub wyłącznie przez przewoźników z UE, prawo do odszkodowania w przypadku dużego opóźnienia w momencie przylotu do miejsca docelowego należy oceniać wyłącznie w odniesieniu do lotów obsługiwanych przez przewoźników z UE.

No i oceniamy opóźnienie w miejscu docelowym(Pradze), w odniesieniu do lotu obsługiwanego przez przewoźnika z UE(Air France). Nie oceniamy opóźnienia na poprzednich odcinkach.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6307 PostWysłany: 08 Mar 2019 14:12 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 472
niebieski
Wybacz, ale ja rozumuję to zdanie opacznie. Czyli, że w przypadku lotu łączonego pomiędzy linią spoza EU i linią z EU odszkodowanie należy się tylko w przypadku winy linii z EU.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6308 PostWysłany: 10 Mar 2019 14:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
O to właśnie od miesięcy toczymy spór. Według jednego poglądu obsługujący przewoźnik to ten, który faktycznie wykonuje dany odcinek według drugiego poglądu przewoźnikiem jest przewoźnik umowny czyli ten z którym zawarłeś umowę niezależnie kto faktycznie wykonuje lot.


Jak mi się zdarzy taki przypadek pójdę do sądu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6309 PostWysłany: 14 Mar 2019 14:03 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 397
srebrny
@ansbach1 @Chupacabra
FRA-
W moich licznych przypadach (United+LH/LO/LX) United wydawało soldine vouchery (o wartości 60-70% odszkodowania) w przypadku lotu łączonego - np. Vegas - FRA - WAW. Z każdym można się dogadać ;-)
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#6310 PostWysłany: 14 Mar 2019 14:18 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 251
Loty: 82
Kilometry: 115 662
niebieski
Mojej koleżance United przyznało do wyboru 600 euro albo voucher na 900 dolarów. Nawet nie trzeba było się z nimi "kłócić" ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6311 PostWysłany: 15 Mar 2019 13:39 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 472
niebieski
Na locie powrotnym z do EU?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6312 PostWysłany: 17 Mar 2019 21:40 

Rejestracja: 17 Mar 2019
Posty: 1
Dzień dobry,

poszwin napisał(a):
Taka sytuacja:
Jedna rezerwacja (Air France) na trasie Montevideo-Sao Paulo-Paris-Praga.
Pierwszy odcinek na trasie Montevideo-Sao Paulo został odwołany i udało się polecieć dopiero późniejszym lotem (dzień później). Ten odcinek (miał być) i był operowany przez Gol Transportes Aéreos (brazylijska linia lotnicza), przy czym jako numer lotu zastosowano oznaczenie Air France, ponieważ numer lotu na rezerwacji to: AF6334 (mowa o odcinku Montevideo-Sao Paulo).
...


Miałem podobną przygodę na tej samej trasie kilka dni temu, z tym, że MVD-GRU poleciał 60 minut po czasie, przez co posypały się kolejne loty i w Pradze wylądowalśmy równo dzień później. @poszwin, czy pisałeś już coś do Gola, czy tylko wspomniana komunikacja z Air France?

Dzięki, pozdrawiam,
Michał
Góra
 Relacje PM off  
 
#6313 PostWysłany: 20 Mar 2019 23:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 240
Loty: 101
Kilometry: 325 913
niebieski
Póki co tylko komunikacja z Air France.
Do Gola jeszcze nic nie pisałem ale na pewno będę się do nich odzywał - dam znać co z tego wyniknie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6314 PostWysłany: 23 Mar 2019 19:16 

Rejestracja: 23 Mar 2019
Posty: 5
Dzień dobry wszystkim.
Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia lotu QR259 z 17 września 2018 r.? Lot z Doha do Warszawy. Chodzi mi o opóźnienie przylotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6315 PostWysłany: 23 Mar 2019 19:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Ta wiedza potrzebna jest Ci do próby uzyskania odszkodowania?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6316 PostWysłany: 23 Mar 2019 19:34 

Rejestracja: 23 Mar 2019
Posty: 5
Ta wiedza jest mi potrzebna do stwierdzenia, czy w ogóle warto podejmować próbę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6317 PostWysłany: 23 Mar 2019 19:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
A za jakie opóźnienia QR oferuje odszkodowania? Czytałeś ich regulamin?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6318 PostWysłany: 23 Mar 2019 19:46 

Rejestracja: 23 Mar 2019
Posty: 5
Czytałem. Opóźnienie od 3 godzin w górę w stosunku do planowanej godziny przylotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6319 PostWysłany: 23 Mar 2019 19:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Mógłbyś dać link do tego zobowiązania?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6320 PostWysłany: 23 Mar 2019 20:01 

Rejestracja: 23 Mar 2019
Posty: 5
http://www.qatarairways.com/en/legal/eu ... ghts.html#

"If your flight is delayed and arrives 3 or more hours late at your final destination, in addition to assistance you're also entitled to financial compensation".
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 6948 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 ... 348  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group