Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#6161 PostWysłany: 21 Sty 2019 20:16 

Rejestracja: 13 Mar 2016
Posty: 10
@Japonka76
ale rozmowa była nagrywana, konsultant o tym wiedział bo sam mnie o tym poinformował :D

a to czy bym dostał nagrania od lotu do czego mam prawo, czy sam je nagrałem nie ma mniejszego znaczenia. Informować o nagrywaniu muszą tylko pracownicy instytucji publicznych oraz przedsiębiorstw. Co do zachowań nieakceptowanych społecznie zasługujących na dezaprobatę to referowałbym bardziej do zachowania lotu w stosunku do mnie :|
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka do Bolonii za 953 PLN. Loty z Warszawy + 4 noclegi w hotelu Wycieczka do Bolonii za 953 PLN. Loty z Warszawy + 4 noclegi w hotelu
Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie
#6162 PostWysłany: 21 Sty 2019 20:43 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7801
Kończymy w tym wątku sprawę nagrań. Dalsze wypowiedzi w tym temacie będą kasowane.

Nagrania z forum będą usuwane bo w opinii administracji zachodzi podejrzenie naruszanie prawa poprzez:
- naruszenie art. 23 kodeksu cywilnego (wizerunek jest dobrem osobistym osoby, którą przedstawia)
- art. 14 ust. 1 prawa prasowego który stwierdza że publikowanie lub rozpowszechnianie w inny sposób informacji utrwalonych za pomocą zapisów fonicznych i wizualnych wymaga zgody osób udzielających informacji (a zgodnie z art. 54 b prawa prasowego znajduje on zastosowanie także do prywatnych wypowiedzi na forach internetowych) - kto narusza ten przepisy – podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności (art. 49 prawa prasowego)
- art. 81 ustawy o prawie autorskim który przewiduje że rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej

(Pomijając:
- art. 49 Konstytucji RP który gwarantuje także ochronę tajemnicy komunikowania się
- art. 24 kodeksu cywilnego który stwierdza że potajemne nagrywanie może być uznane za ingerencję w dobra osobiste osoby nagrywanej - prawo do swobody wypowiedzi, wyboru rozmówcy i tajemnicy rozmowy jest prawem powszechnie szanowanym i pozostaje pod ochroną art. 23 kodeksu cywilnego
- wyrok Sądu Najwyższego (I CKN 1150/00) który dowodzi że prywatny interes w ujawnieniu czyjegoś zachowania nie usprawiedliwia ograniczenia tajemnicy komunikowania się)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6163 PostWysłany: 21 Sty 2019 21:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
pawel25 napisał(a):
@ansbach1
nie każdy ma czas zajmować się czytaniem blogów i przeglądaniem setek stron na forum, kiedy nie ma na to czasu. Dlatego chciałbym cie poprosić o brak personalnych uwag a skupienie się na sprawie.

Znam tez swoje prawa, ale w zakresie jakim sa one mi potrzebne, nie jestem z wykształcenia prawnikiem od spraw cywilnych aby dokładnie analizować każdy aspekt mojego życia pod katem prawnym.

Cytuj:
Dzwonię do LOT i mówię w przypadku odwołania mam prawo do przesunięcia na najbliższy lot i nie ważne jaka to jest linią, muszę być jutro w Gdańsku. Cytuję rozporządzenie. Uprzedzam, że jeśli sami nie kupia to sam to zrobię. Podkreślam, że nagranie rozmowy będzie wykorzystane w sądzie. Efekt.


Dokładnie to zrobiłem, tylko ze i tak nie chcieli się zgodzić.


Jeśli się nie znasz i chcesz odzyskać pieniądze to albo czytasz te kilkaset stron, choć można użyć wyszukiwarki, albo płacisz prawnikowi lub pośrednikowi i on się tym zajmuje za pieniądze. My tutaj jesteśmy izbą przyjęć doraźnie pomagamy, nadajemy kierunek działań, ale nie linijka po linijce wyjaśniamy co zrobić, bo to jest hobby. Mając 10 postów oczekujesz specjalistycznej pomocy, tak to chyba nie działa...

Odszkodowanie dostaniesz, zwrot wymaga udziału prawnika, który napisze wezwanie lub złoży pozew. Nic sam nie wskórałeś.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#6164 PostWysłany: 22 Sty 2019 15:14 

Rejestracja: 18 Sty 2018
Posty: 5
pawel25 napisał(a):
Czolem!

spotkał się może ktoś z was ze przewoźnik odwołał kupiony lot i nie chciał przenieść na najbliższy możliwe połączenie? Mialem strasznie nieprzyjemna sytuacje z Lotem, gdyż 10.11.18 odwołali lot z Oslo do Warszawy i nie chcieli mnie przebukowac na lot Norwegianem (najszybszy dostępny) tak ze bym zdążył na ślub siostry na którym miałem być świadkiem. Lot który oni oferowali dostarczyłby mnie na miejsce 6 godzin później i bym nie zdążył na uroczystość. Ostatecznie musiałem lot zakupić za swoje pieniądze(prawie 2k!) a Lot nawet nie chce zwrócić kosztów tego lotu. Ma ktoś jakieś doświadczenie ?


@pawel25 - a w ULC udało Ci się coś wskórać? Ja złożyłem skargi w niedzielę, zobaczymy :).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6165 PostWysłany: 22 Sty 2019 15:20 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22486
ansbach1 napisał(a):

Jeśli się nie znasz i chcesz odzyskać pieniądze to albo czytasz te kilkaset stron, choć można użyć wyszukiwarki, albo płacisz prawnikowi lub pośrednikowi i on się tym zajmuje za pieniądze. My tutaj jesteśmy izbą przyjęć doraźnie pomagamy, nadajemy kierunek działań, ale nie linijka po linijce wyjaśniamy co zrobić, bo to jest hobby. Mając 10 postów oczekujesz specjalistycznej pomocy, tak to chyba nie działa...

Odszkodowanie dostaniesz, zwrot wymaga udziału prawnika, który napisze wezwanie lub złoży pozew. Nic sam nie wskórałeś.


AMEN!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6166 PostWysłany: 22 Sty 2019 19:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Okles napisał(a):
pawel25 napisał(a):
Czolem!

spotkał się może ktoś z was ze przewoźnik odwołał kupiony lot i nie chciał przenieść na najbliższy możliwe połączenie? Mialem strasznie nieprzyjemna sytuacje z Lotem, gdyż 10.11.18 odwołali lot z Oslo do Warszawy i nie chcieli mnie przebukowac na lot Norwegianem (najszybszy dostępny) tak ze bym zdążył na ślub siostry na którym miałem być świadkiem. Lot który oni oferowali dostarczyłby mnie na miejsce 6 godzin później i bym nie zdążył na uroczystość. Ostatecznie musiałem lot zakupić za swoje pieniądze(prawie 2k!) a Lot nawet nie chce zwrócić kosztów tego lotu. Ma ktoś jakieś doświadczenie ?


@pawel25 - a w ULC udało Ci się coś wskórać? Ja złożyłem skargi w niedzielę, zobaczymy :).


ULC rozpatruje skargę co najmniej rok, zdarzenie miało miejsce styczniu. Przygotuj się na oczekiwanie, oczywiście bez odsetek.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6167 PostWysłany: 23 Sty 2019 13:20 

Rejestracja: 18 Sty 2018
Posty: 5
Uuu, to nieźle. Dzięki za info, przynajmniej nie będę się spodziewał zbyt szybko :P.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 23 Sty 2019 19:20, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6168 PostWysłany: 23 Sty 2019 15:12 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5151
srebrny
ansbach1 napisał(a):
ULC rozpatruje skargę co najmniej rok, zdarzenie miało miejsce styczniu. Przygotuj się na oczekiwanie, oczywiście bez odsetek.

na skarge zlozona w marcu 2018 nadal nie mam odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6169 PostWysłany: 23 Sty 2019 15:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Zadzwoń zapytać o stan sprawy, jeśli nie miałeś do tej pory żadnej odpowiedzi.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6170 PostWysłany: 26 Sty 2019 14:40 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
Mieliśmy lecieć Warszawa-Kijów-Bangkok, UIA. Wylot miał być o 6 rano i potem o 20 z Kijowa do Bangkoku. Od 6 rano do 12 w południe siedzieliśmy na lotnisku bez żadnej informacji (samolot nie wystartował, ale zapewniali wszystkich, że za godzinę odleci i tak przez te 6 godzin). O 12 powiedzieli, że lot odwołany i tyle, wycofują bagaże z samolotu, usterka techniczna. Koniec końców polecieliśmy o 15 Turkishem (Wwa-Stambuł-Bangkok) i dotarliśmy na miejsce mniej więcej w tych samych godzinach co połączeniem UIA.

Teraz problem - złożyliśmy o odszkodowanie przez Airhelp. Dostaliśmy odpowiedź, że przewoźnik odrzucił nasz wniosek, bo zgodziliśmy się na lot zastępczy. Czy w obliczu dotarcia na miejsce w zbliżonych godzinach inną linią, a MIMO siedzenia jak idioci pół dnia na lotnisku (wylot o 6, ostatecznie o 15) naprawdę nie należy się nam to odszkodowanie? To pierwsza taka sprawa, szukam porady, bo byliśmy pewni, że odszkodowanie przysługuje i je wypłacą. Dzięki za podpowiedzi z góry
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6171 PostWysłany: 26 Sty 2019 15:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2236
złoty
@ziemiaokragla jeśli przylecieliście do miejsca docelowego "mniej więcej w tych samych godzinach co połączeniem UIA" i te "mniej więcej" nie przekracza 2h to na jakiej podstawie chcesz odszkodowanie ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
marcino123 lubi ten post.
 
      
#6172 PostWysłany: 26 Sty 2019 15:47 

Rejestracja: 13 Sty 2019
Posty: 4
@Hose za siedzenie bezczynnie i bez żadnych informacji 6 godzin na lotnisku zamiast zwiedzić Kijów? za bieganie po lotnisku w celu przebookowania biletów? No ale jeśli za 9 godzinne opóźnienie w wylocie nie należy się odszkodowanie to słabo. Serio nie ma żadnej szansy na odszkodowanie, bo przylecieliśmy nie 2 godziny później niż docelowo, mimo spędzenia całego dnia na lotnisku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6173 PostWysłany: 26 Sty 2019 15:53 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6255
Loty: 478
Kilometry: 1 019 055
Correct, nie nalezy sie.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6174 PostWysłany: 26 Sty 2019 16:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
@ziemiaokragla
Cytuj:
Serio nie ma żadnej szansy na odszkodowanie

Nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6175 PostWysłany: 26 Sty 2019 16:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2236
złoty
@ziemiaokragla Odszkodowanie w takim przypadku należy się za opóźniony przylot (>2h) lub wcześniejszy wylot (>1h), z tego co piszesz nie musiałeś wcześniej stawić się na lotnisku i przyleciałeś do celu "mniej więcej" o czasie, więc czego oczekujesz od przewoźnika ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6176 PostWysłany: 27 Sty 2019 22:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2016
Posty: 43
Loty: 66
Kilometry: 179 181
Witam serdecznie.
Miałem opóźniony lot prawie 6godzin, Był to lot z Frankfurtu do Detroit.
Był problem z elektroniką w samolocie, jak udało się naprawić to pilot powiedział, że on oraz załoga z nami nie polecą, ze względu na prawo, które uniemożliwia im tak długo być w pracy ;/
Więc czekaliśmy na następną załogę i w okńcu udało się wylecieć.
Do Detroit dotarliśmy ok 5h50min po planowanym przylocie.

Złożyłem reklamację tydzień temu poprzez formularz Lufthansy, ale nie dostałem żadnego potwierdzenia na mail, że go wysłałem.
Jak długo czeka się na jakąkolwiek odpowiedź?
Z tego co wyczytałem gdzieś, przewoźnik ma 30dni na ustosunkowanie się do reklamacji, ale czy to prawda?

Czy powinienem coś jeszcze zrobić, albo pozostaje mi tylko czekać? I jak długo ?

Dzięki za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6177 PostWysłany: 27 Sty 2019 22:31 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
Czekać .Do 30 dni powinni odpowiedzieć.Można jeśli nie ma odpowiedzi ponad 30 dni,przypomnieć się zanim złożymy ew.wniosek do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6178 PostWysłany: 28 Sty 2019 02:32 

Rejestracja: 28 Sty 2019
Posty: 2
Witam. W lipcu 2018 leciałem z rodziną (4 osoby) z Modlina na Korfu. Lot był opóźniony. Na Korfu dwóch młodych współtowarzyszy doradziło mi aby zgłosić sprawę o odszkodowanie do firmy GIVT. Tak też było poczynione. Przesłałem wszystkie wymagane skany itd oczywiście dla całej rodziny (czterech osób) i po trzech tygodniach otrzymałem przelew równowartości 250 euro ale niestety tylko za jedną osobę. Przed wypłaceniem kwoty Ryanair zwrócił się bezpośrednio do mnie o podanie numeru konta - pominął upoważnionego pośrednika.
GIVT twierdzi że Ryanair czasami tak robi, omija ich, nie wiem - nie traktuje ich poważnie.
Od dłuższego czasu mam wrażenie, że sprawa odszkodowania dla pozostałej trójki utknęła w miejscu. GIVT jeszcze twierdził że ta linia traktuje każdą sprawę osobno, zresztą niewiele można się od nich dowiedzieć. Nie rozumiem tego bo dostawałem emaile z oddzielnymi umowami dla każdej z osób. Wygląda to tak jakby rozpatrzona była tylko jedna a lot przecież ten sam i wszystkie zgłoszenia w tym samym momencie.
Może ktoś doradzi co czynić dalej? czy wysłać jeszcze raz osobiście zgłoszenie do Ryanaira dla pozostałych członków rodziny?Mam na myśli bez żadnych pośredników - i teraz pytanie czy w formularzu wpisać 4 osoby tak jak było przy zakupie biletów, czy trzy osoby bo jedna dostała już odszkodowanie a może każdą oddzielnie z pozostałej trójki kwalifikującej się do odszkodowania?
A może zgłosić się do innej firmy zajmującej się takimi odszkodowaniami?
Przy Givcie jakoś tego nie widzę:(
Z góry dziękuję i pozdrawiam ciepło:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6179 PostWysłany: 28 Sty 2019 03:53 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 801
niebieski
rob123 napisał(a):
A może zgłosić się do innej firmy zajmującej się takimi odszkodowaniami?
Przy Givcie jakoś tego nie widzę:(

Ale wiesz o tym, że GIVTowi i tak będziesz musiał zapłacić prowizję? Angażowanie kolejnego pośrednika to najgorsze wyjście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6180 PostWysłany: 28 Sty 2019 09:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7798
złoty
Zakończ współpracę z GIVT i spróbuj sam działać w sprawie pozostałych osób powołując się na przyznane już odszkodowanie dla jednej z osób ze wspólnej rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group