Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5947 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 294, 295, 296, 297, 298  Następna
Autor Wiadomość
#5921 PostWysłany: 05 Gru 2018 20:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1478
Loty: 363
Kilometry: 441 116
srebrny
@kowalC18
Moim zdaniem brak karty pokładowej nie może być podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania. Problem przewijał się już w tym temacie kilka razy, więc zachęcam to skorzystania z opcji "Przeszukaj temat"...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5922 PostWysłany: 08 Gru 2018 19:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 950
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
LOT kwestionuje legitymacje czynną, gdy jest karta pokładowa. Nie znalazłem wyroku, w którym sąd zasądził, gdy nie było karty. W przypadku odwołania lotu sprawa jest dla mnie oczywista, ale w przypadku opóźnienia trzeba udowodnić, że odbyło się dany lot. Potwierdzenie rezerwacji nie jest wystarczającym dowodem, ale przed sądem można powołać dowód z zeznań świadków, którzy mieli karty i oczywiste jest, że w tej sytuacji przegrają.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5923 PostWysłany: 08 Gru 2018 20:53 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 53
Myślę, że na upartego nie trzeba wykonać lotu w sytuacji, gdy np. Samolot nie odleciał pięć godzin po czasie. Eu261 mówi konkretnie o tym, że pasażer musi być po odprawie gotowy do lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5924 PostWysłany: 09 Gru 2018 15:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 950
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
Pamiętaj, że rozporządzenie dotyczy sytuacji, gdy lot jest odwołany. Odszkodowanie za opóźnienie wynika z orzecznictwa, w którym wprost wskazuje się o stracie czasu poniesionej przez pasażera. Jeśli nie lecisz, gdy lot jest opóźniony to nie ponosisz żadnej straty czasu. Oczywiście mając kartę linia musiałaby się postarać, żeby udowodnić, że ostatecznie nie poleciałes.

Odnośnie pierwotnego postu. Niech osoby, które nie dostały pozwą LOT i powołają dowód ze świadków. Na pewno za koszty ktoś Ci poprowadzi sprawę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5925 PostWysłany: 09 Gru 2018 16:33 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 53
No właśnie, chyba jest odwrotnie. Przy odwołanym locie nie musisz nawet jechać na lotnisko.
Cytuję: " Ustęp 1 stosuje się pod warunkiem, że pasażerowie: posiadają potwierdzoną rezerwację na dany lot oraz, z wyjątkiem przypadku odwolania, o którym mowa w art. 5, stawią się na odprawę pasażerów,
— zgodnie z wymogami i w czasie określonym uprzednio na piśmie (w tym poprzez środki elektroniczne) przez przewoźnika lotniczego, organizatora wycieczek lub autoryzowane biura podróży, lub, jeżeli czas nie zostal określony,
— nie później niż 45 minut przed ogloszoną godziną odlotu; lub
b) bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot.

Nie musisz lecieć aby ponieść stratę czasu. W przypadku lotu opóźnionego o więcej niż 5 godzin ma dodatkowo zastosowanie art. 6. 1. c) iii):
"gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, pomoc określoną w art.8 ust.1 lit. a)."
Czyli, pasażerowi przysługuje możliwość z rezygnacji z lotu i pełen zwrot ceny biletu.
Także, jeżeli LOT twierdzi, że pasażerowie nie odbyli lotu, oni mogą się ubiegać o pełen zwrot ceny biletu a nawet wycieczki.
"1. W przypadku odwolania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) — zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pelnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera[...]"
Osobiście, parę lat temu, poprosiłem o deboarding z samolotu, który stał trzy godziny przy rękawie mówiąc właśnie, że cel podróży, czyli przybycie do określonego miejsca o danej porze już nie ma sensu i American Airlines bez problemu wypuścili mnie, z córką i żoną, zapewnili dobry hotel, posiłki i zmienili lot na następny dzień. Powodem do rezygnacji z lotu było to, że miałem małe dziecko i nie chciałem lądować w Belize po 22:00.


Ostatnio edytowany przez Chupacabra, 09 Gru 2018 21:37, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5926 PostWysłany: 09 Gru 2018 21:28 

Rejestracja: 09 Gru 2018
Posty: 2
Ja wykupiłam wycieczke w Tui (w pażdzierniku) lot powrotny miał się odbyć w sobote o 16;45 ale się nie odbył został przesuniety na niedziele na 4:30 poinformowano nas trzy dni przed planowanym odlotem.Nie wspomne że kosztowało nas to dużo nerwów musieliśmy na własną ręke prosić o nocleg i oczywiście musieliśmy jeszcze za niego zapłacić 70 euro poczym ulokowali nas zaraz przy barze więc zaśnięcie choć na chwile było niemożliwe.Napisałam o odszkodowanie do Enterair po miesiącu odpisali:
''...wszelkie wprowadzone zmiany w przedmiotowym rejsie zostały wprowadzone przez przewoznika z zachowaniem ustawowego czasu przeznaczonego na dokonanie zmian...''
Co mi radzicie?Z tego co wiem muszą nas poinformować o zmianach do 14 dni wtedy nic się nie nalezy-mam racje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5927 PostWysłany: 09 Gru 2018 22:00 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 92
Loty: 63
Kilometry: 94 014
a dlaczego nie reklamowałeś tego w Tui? sami powinni Wam zapewnic nocleg.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5928 PostWysłany: 09 Gru 2018 23:18 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 160
srebrny
Nie masz racji, czytaj regulamin wycieczki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5929 PostWysłany: 09 Gru 2018 23:28 

Rejestracja: 09 Gru 2018
Posty: 2
reklamowałam oddali za nocleg i tyle właściwie dobre i tyle...
Niewiem co dalej?Czy aby napewno nic się nie da juź odzyskać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5930 PostWysłany: 10 Gru 2018 19:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 950
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
Chupacabra napisał(a):
No właśnie, chyba jest odwrotnie. Przy odwołanym locie nie musisz nawet jechać na lotnisko.
Cytuję: " Ustęp 1 stosuje się pod warunkiem, że pasażerowie: posiadają potwierdzoną rezerwację na dany lot oraz, z wyjątkiem przypadku odwolania, o którym mowa w art. 5, stawią się na odprawę pasażerów,
— zgodnie z wymogami i w czasie określonym uprzednio na piśmie (w tym poprzez środki elektroniczne) przez przewoźnika lotniczego, organizatora wycieczek lub autoryzowane biura podróży, lub, jeżeli czas nie zostal określony,
— nie później niż 45 minut przed ogloszoną godziną odlotu; lub
b) bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot.

Nie musisz lecieć aby ponieść stratę czasu. W przypadku lotu opóźnionego o więcej niż 5 godzin ma dodatkowo zastosowanie art. 6. 1. c) iii):
"gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, pomoc określoną w art.8 ust.1 lit. a)."
Czyli, pasażerowi przysługuje możliwość z rezygnacji z lotu i pełen zwrot ceny biletu.
Także, jeżeli LOT twierdzi, że pasażerowie nie odbyli lotu, oni mogą się ubiegać o pełen zwrot ceny biletu a nawet wycieczki.
"1. W przypadku odwolania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) — zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pelnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera[...]"
Osobiście, parę lat temu, poprosiłem o deboarding z samolotu, który stał trzy godziny przy rękawie mówiąc właśnie, że cel podróży, czyli przybycie do określonego miejsca o danej porze już nie ma sensu i American Airlines bez problemu wypuścili mnie, z córką i żoną, zapewnili dobry hotel, posiłki i zmienili lot na następny dzień. Powodem do rezygnacji z lotu było to, że miałem małe dziecko i nie chciałem lądować w Belize po 22:00.


Owszem w przypadku odwołania nie trzeba jechać na lotnisko. Natomiast w przypadku

Mowa jest o odszkodowaniu, a nie zwrocie ceny. Odszkodowanie za opóźnienie wynika z orzecznictwa, dlatego nie cytuj postanowień rozporządzenia bo nie mają zastosowania.

Sprawy połączone C‑402/07 i C‑432/07

51 W tym względzie należy przypomnieć, że rozporządzenie nr 261/2004 ma na celu naprawienie szkód w sposób ujednolicony i natychmiastowy, co przybiera formę różnych rodzajów działań będących przedmiotem systemów pomocy w przypadku odmowy przyjęcia na pokład oraz odwołania lub dużego opóźnienia lotów (ww. wyrok w sprawie IATA i ELFAA, pkt 43).

52 Za pomocą takich działań rozporządzenie nr 261/2004 realizuje cel, jakim jest zadośćuczynienie, między innymi, szkodzie polegającej na stracie czasu danych pasażerów, która może, ze względu na jej nieodwracalny charakter, zostać złagodzona jedynie przez odszkodowanie.

53 Należy stwierdzić w tym względzie, że taka szkoda dotyczy zarówno pasażerów lotów odwołanych, jak i pasażerów lotów opóźnionych, jeżeli przed dotarciem do celu są oni zmuszeni poświęcić na podróż więcej czasu, niż zostało to pierwotnie określone przez przewoźnika lotniczego.

54 W konsekwencji należy przyjąć, że pasażerowie, których lot został odwołany, oraz pasażerowie, których lot jest opóźniony, ponoszą analogiczną szkodę, polegającą na stracie czasu, a co za tym idzie, do celów stosowania prawa do odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia nr 261/2004 znajdują się w sytuacjach porównywalnych.

Oczywiście w przypadku lotu odwołanego nie trzeba udowadniać, że się dotarło do celu, ale gdy lot jest opóźniony czyli doleci ostatecznie do celu to strata czasu polega na zwiększeniu czasu podróży ponad czas, który był przewidziany. Jeśli ktoś rezygnuje z lotu to nie ponosi straty czasu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5931 PostWysłany: 10 Gru 2018 22:03 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 53
Poniekąd właśnie to napisałem. O ile LOT odmawia uznania przelotu bo brakuje karty pokładowej, to można im napisać aby zwrócili opłatę za bilet i inne poniesione koszta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5932 PostWysłany: 11 Gru 2018 09:50 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 1
Hej, ja niestety tez przerabiam Onur air jak na razie bez finalnego efektu w postaci wypłaty odszkodowania. Zignorowali zarówno mojego claima za opóźniony lot z Rzeszowa do Antalyi jak i z tego co udało mi się dowiedzieć w ULC-u po złożeniu skargi, wszelkie ich pisma o złożenie w sprawie wyjaśnień. ULC po kilku miesiącach wydał decyzje administracyjne dla nas pozytywne tzn. uznał w nich, że należy nam się odszkodowanie po 400 EUR dla każdej osoby (chodzi o mnie, żonę i dwoje dzieci) Dodatkowo "dla siebie" ULC nałożył na nich kary pieniężne po 1200,00 PLN od każdego z nas. Jeden z punktów decyzji ULC zobowiązuje Onur Air do zapłaty przyznanych decyzją kwot w terminie 14 dni. Tyle że Onur Air ma to wszystko gdzieś i milczy. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał podobny temat? Czy decyzję ULC można wyegzekwować, a jeśli można to w jaki sposób? A swoją drogą zauważyłem że w ULC mają taką rotację pracowników, że nie sposób się niczego dowiedzieć jak już uda się do nich dodzwonić. Zastanawiałem się czy ULC udało się wyegzekwować kary nałożone na Onura na swoją rzecz czyli w sumie 4800,00 PLN. Niestety nikt tam nie potrafi na to pytanie odpowiedzieć.
Będę bardzo zobowiązany za wszelkie wskazówki co dalej z tym robić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5933 PostWysłany: 11 Gru 2018 11:07 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 772
srebrny
Pozostaje droga sądowa, jest opis na forum jak to zrobić. Powinna być to stosunkowo prosta i szybka sprawa.
Góra
 Profil Relacje PM off
Bogy lubi ten post.
 
      
#5934 PostWysłany: 11 Gru 2018 11:23 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3652
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@Bogy
Cytuj:
Czy decyzję ULC można wyegzekwować, a jeśli można to w jaki sposób?

Niestety, w opisanej sytuacji to w zasadzie bez szans.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5935 PostWysłany: 11 Gru 2018 11:37 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 53
No właśnie. Okazuje się, że w przypadku linii lotniczej z poza EU i do tego nie posiadającej przedstawicielstwa na terenie EU, to w zasadzie jest nierealne wyegzekwowanie należności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5936 PostWysłany: 11 Gru 2018 11:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4108
HON fly4free
Linia doskonale o tym wie i prawdopodobnie dlatego olewa sprawę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5937 PostWysłany: 11 Gru 2018 18:27 

Rejestracja: 05 Lis 2018
Posty: 3
Lot Singapore - Warszawa 03.11.2018 planowany na 00:05 z liniami lotniczymi LOT.

Weszliśmy do samolotu, po dwóch godzinach stania powiedzieli, że nie wiadomo kiedy odlecimy. Czekaliśmy do 5 nad ranem, kiedy powiedzieli, że lot zostaje odwołany i że zabierają nas do hotelu. Dotarliśmy, zdrzemnęliśmy się i dostaliśmy info, że polecimy o 18.00. Zawieźli nas na lotnisko, po czym już przy check-inie dostaliśmy bilet na 20:00, który później był przesuwany sukcesywnie co godzinę, aż weszliśmy do samolotu o 00:05 (czyli w tym momencie było opóźnienie 24h) a wylecieliśmy za ok. 2h. Oprócz opóźnienia, to zerowa komunikacja, serwis na bardzo niskim poziomie, a jedzenie którym nas uraczyli w czasie kilkugodzinnego oczekiwania, to pierwszego dnia: żelki i prince polo, a drugiego chipsy, ciastka i woda 200ml.

Dostałam accepta na 600 euro za opóźnienie powyżej 3,5h za lot międzykontynentalny, chociaż moim zdaniem powinno być 1200 euro, gdyż jeden lot został odwołany, a drugi opóźniony o ponad 6h.

Macie jakieś doświadczenie z takimi przypadkami?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5938 PostWysłany: 11 Gru 2018 18:37 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 92
Loty: 63
Kilometry: 94 014
ciesz się, że masz 600 euro :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5939 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3652
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@Magdalena Szczerba
Cytuj:
chociaż moim zdaniem powinno być 1200 euro,

Tak powinno być, o ile nie było to spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków,. Pisałaś reklamację - jaka była dokładnie odpowiedź?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5940 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4108
HON fly4free
@Magdalena Szczerba Złożyłaś jak rozumiem oddzielne wnioski na każdy z lotów? Jeszcze możesz w stosunku do negatywnie rozpatrzonego wniosku złożyć odwołanie do ULC jeśli nie zgadzasz się z odmową a uzasadnienie jest wg. ciebie wątpliwe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5947 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 294, 295, 296, 297, 298  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Wojtasior oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group