Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2081 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
-- 09 Lis 2018 14:23 --

Ten formularz był wypełniony i wysłany, pisałem o tym własnie! Na czacie podali mi mail nawet i znów to samo, powołali się na to, że lot był odwołany.
W tej chwili wszedłem na czat i... "Wysłałam ponagenie. To wszystko, co mogę zrobić." i "Linia Ryanair podlega sądownictwu irlandzkiemu, więc tam musi Pan kierować wnioski do Irlandii."

-- 09 Lis 2018 14:29 --

@boots
Bo poczytałem o ULC i w tym czasie było mnóstwo strajków, setki odwołanych lotów, że to potrwa miesiące zanim ULC da odpowiedź i tak to może nic nie dać.
A potem co sąd? Czy ktoś tu na forum sadził się sam z Ryanairem, wątpię?

Więc sobie na jakiś czas odpuściłem. Poza tym walczę z Ryanairem, o reklamację bo piszą o odwołanym locie podają numer, a on nie był odwołany.


Ostatnio edytowany przez Ar2018, 09 Lis 2018 14:35, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#2082 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Cytuj:
potrwa miesiące zanim ULC da odpowiedź i tak to może nic nie dać.

Jeśli będzie pozytywna, to uzyskasz odszkodowanie. Nie zwlekaj, pisz skargę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2083 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
@boots
Właśnie to zamierzam zrobić i piszę do ULC, tylko jak Ryanair będzie miał gdzieś ULC, to trza jechać do Irlandii i się sądzić. :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2084 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Nie, nie trzeba. Pisałem o tym wielokrotnie, przeszukaj odpowiednie watki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2085 PostWysłany: 09 Lis 2018 15:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Czytałem wątki, ULC wydaje decyzje i albo Ryanair wypłaci kasę, albo nie.

Co można przeczytać w wątkach.
Jeśli nie zapłaci, to po ULC klauzula wykonalności i do komornika, potem komornik wchodzi na majątek spółki...i historia się ładnie kończy.
Ale co będzie jak Ryanair jednak nie zapłaci?

Przed chwilą zadzwoniłem do mojego znajomego prawnika, więc on uważa że ma wątpliwości, że po decyzji ULC idę, po klauzulę wykonalności podobnie jak weksel (bez sądu?) i powiedzmy nasz komornik .... no własnie, nic nie może. Spółka irlandzka. Więc bez sądu się nie obędzie i to w Irlandii.

Za to ULC ma inne narzędzie może ukarać firmę.
Własnie przeczytałem, ze Ryanair został pochwalony za udostępnienie narzędzi do wypłaty odszkodowań i przez to firmy pośredniczące będą odsyłane z kwitkiem w sprawie odwołanych lotów lub opóźnień.
Chyba, że będzie spór o przyczyny i wykręcenie się firmy nadzwyczajnymi okolicznościami, jednak firma może mieć rację w wielu przypadkach:

Kod:
Do nadzwyczajnych okoliczności zaliczamy ponadto niespodziewane usterki techniczne (a więc takie, które powstają niezależnie od starań przewoźnika, by ich uniknąć) oraz "kwestie związane z relacjami pracowniczymi", czyli strajki, które dezorganizują działalność przewoźnika, np. strajk kontrolerów ruchu.


Nad strajkami obraduje niemiecki sad teraz, czy to nadzwyczajna okoliczność, czy sprawa wewnętrzna Ryanaira.

Ja będę walczył i będę opisywał w trakcie jak mi idzie i jak poszło.
Najpierw jednak chcę z Ryanairem ustalić że lot się odbył i było tylko opóźnienie. :-)

---

Przed chwilą kolejna odpowiedź na reklamację w sprawie opóźnienia,

Kod:
Dear Mr xxx,
We refer to the claim dated 15/08/2018.
Whilst we have noted your continued dissatisfaction, we regret that our position remains
unaltered, as per our previous correspondence.
Yours sincerely
_______________________


powołują się znów na odpowiedź na odwołany lot i pismo, które wysłali wcześniej:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2086 PostWysłany: 09 Lis 2018 15:10 

Ar2018 napisał(a):
................klauzula wykonalności i do komornika................


Jak ci się uda uzyskać, do tego dane konta bankowego FR

Jest tu podobny obszerny wątek

Anonymous napisał(a):
Ignorują, do tego "praktyka polskich sądów nie jest niestety jednolita, część nadaje decyzjom ULC klauzulę wykonalności, co umożliwia egzekucję, a część nie. W tym drugim przypadku może wystąpić konieczność skierowania sprawy do sądu, gdzie decyzja ULC może posłużyć za solidny dowód w sprawie"

ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109&p=1137527&hilit=wykonalno%C5%9Bci#p1137527
Góra
 PM off  
      
#2087 PostWysłany: 09 Lis 2018 15:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Proponuję dzwonić jednak do innego prawnika ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2088 PostWysłany: 09 Lis 2018 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
-- 09 Lis 2018 15:17 --

@gorny77

Dzięki za pomoc, czytałem te watki. Dlatego pytałem ile realnie trzeba czekać na decyzje ULC. Nikt nie wie, może trwać miesiące.
ale chyba nie ma innego wyjścia, bo jak dotąd moja komunikacja z Rynair jest jak innych, rozmowa ze ścianą.

-- 09 Lis 2018 15:41 --

boots napisał(a):
Leciałeś, ale we wniosku napisałeś, że:
Cytuj:
bo ja pisząc wniosek za pierwszym razem może zaznaczyłem opcję bo wynikało, że trzeba coś wybrać:

"Nie podróżowałem ze względu na zakłócenie lotu Ryanair i proszę o zwrot pieniędzy",

Czy tak?


Pogrzebałem w dokumentach i mailach, bo do ULC muszę mieć dokumentację.

Jestem na 100% pewien, że nie zaznaczyłem tej opcji, bo nie można było, próbowałem sprawdzić czy muszę coś tam zaznaczać, wtedy słusznie stwierdził system, że lot się odbył i nie mogłem wysłać.

3 miesiące temu był ten formularz:
Image

Wiec od nowa wypełniałem formularz bez zaznaczenia żadnej opcji, nawet piałem do znajomej, która tez miała przejścia z Ryanairem, ale ona kasę dostała.

Bez względu na wszystko tam nie ma nikogo, kto by sprawdził ten lot i w końcu stwierdził, że się odbył. Wtedy można dalej mówić o opóźnieniu.

-- 09 Lis 2018 15:51 --

boots napisał(a):
Proponuję dzwonić jednak do innego prawnika ;-)


Nie, on jest dobry, poza tym znamy się 20 lat. Własnie mu powiedziałem, że ktoś wątpi w jego kompetencje. :-)

"W przypadku dokonania takiego wyboru przez wierzyciela komornik działa poza obszarem swojego rewiru komorniczego. To że wierzyciel może wybrać komornika na terytorium Polski, oznacza jednocześnie, że może on co prawda działać poza swoim rewirem, ale nie ma on możliwości prowadzenia egzekucji poza granicami kraju"

Mu chodziło głównie o zaznaczony fragment.

I tu z innego forum komuś się przyda: https://forumprawne.org/postepowanie-administracyjne/732476-wykonanie-decyzji-prezesa-ulc.html mam nadzieje, że nie mi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2089 PostWysłany: 09 Lis 2018 16:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Cytuj:
Własnie mu powiedziałem, że ktoś wątpi w jego kompetencje.

Powiedz mu jeszcze, że Ryanair ma majątek na terenie Polski. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2090 PostWysłany: 09 Lis 2018 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
To przeczytaj np. to najlepiej w całosci: http://www.loter.pl/forum/ryanair-ulc-teoria-%C5%BCycie zanim tu cokolwiek napisałem, to przeczytałem rózne rzeczy, rozmawiałem i tu chciałem spytać o 2 rzeczy jak długo ULC obecnie wydaje decyzje. I jak mam przekonać FR że ich lot się jednak odbył i był opóźniony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2091 PostWysłany: 09 Lis 2018 17:19 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Po co linkujesz jakieś bzdurne teksty sprzed wielu lat?

Odpowiem Ci któtko na Twoje pytania, chociaż było już o tym wielokrotnie na forum:
1. Postępowanie przed ULC może trwać kilka miesięcy.
2. Przekonywanie przewoźnika nie ma sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam uważa post za pomocny.
 
      
#2092 PostWysłany: 09 Lis 2018 17:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Ad. 2 Moim zdaniem ma sens, może jestem naiwny, bo w końcu ktoś myslący tam pracuje i wie, mogą im grozić spore straty. Tym bardziej, że twierdzą, że takiego lotu nie było.
Na poparacie tego, gdy juz wysłałem w kolejne miejsce do FR, dostałem po raz pierwszy coś innego niż w ostatnich 3 miesiacach (wysłałem chyba 15 reklamacji, sam jestem ciekaw co zrobia z reklamacją mojej zony osobno poszła):

Kod:
Dear Mr xxxx,

Thank you for contacting Ryanair.

In relation to your recent correspondence we inform you that I have forwarded your correspondence to relevant department and a response will be sent to you in due course. Please accept our apologies for any inconvenience this matter has caused you.
Should you have further questions please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

Robert
The Customer Service Team

For and on Behalf of
Ryanair DAC


Do tej pory otrzymywałem tę samą wiadomośc, teraz napisałem im inaczej. Przekonując, że narażaja się na starty finansowe twierdząc, że nie było lutu, który był.
Może tym razem nie był to robot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2093 PostWysłany: 09 Lis 2018 17:37 

Rejestracja: 27 Sty 2018
Posty: 242
Zbanowany
@Ar2018 : bez urazy dla prawnika ale oni nie sa rowni kazdy ma swoja dziedzine w ktorej sie specjalizuje. Idz do innego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2094 PostWysłany: 09 Lis 2018 18:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Z tym się zgadzam, ten mój znajomy jest od prawa podatkowego, prawa pracy. :-)
ale zapewniam głupi nie jest, prowadził trudne sprawy we Wrocławiu, gdzie wchodziły miliony w grę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2095 PostWysłany: 10 Lis 2018 16:06 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Gadekk napisał(a):
@_Grzegorz dostałeś odpowiedź od FR co do odszkodowania za zmieniony lot, w ciągu mniej niż 14 dni?
Też miałem lecieć tym lotem wraz z @pieerx oraz @Bartec - złożyliśmy formularz EU261, ale cisza...


Na chwile obecna, zadnej odpowiedzi od nich. Jakbyscie cos dostali to dajcie znac.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2096 PostWysłany: 14 Lis 2018 22:35 

Rejestracja: 14 Lis 2018
Posty: 17
Witam na forum
Piszę ponieważ mam bardzo dużą nieprzyjemność z Rynaair
Dnia 13.10 miałem lot z Faro do Porto. Byliśmy nad Porto, lecz samolot został zawrócony do Faro, na lotnisku otrzymaliśmy informację, że mamy sobie zorganizować transport na własną rękę i zatrzymać rachunki by potem otrzymać zwrot wszystkich ponisonych kosztów.
Tak też zrobiłem lecz otrzymałem odpowiedź:

"I refer to your online claim dated 19th of October 2018.

On behalf of Ryanair, I sincerely apologise for the diversion of your flight FR5487 from Faro to Porto on the 13/10/2018, which was diverted to Faro due to adverse weather conditions (strong winds at Porto).

As the diversion and subsequent delay were for safety reasons and therefore outside Ryanair’s control, I regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

All possible measures were taken to ensure passengers were cared for. Accordingly our Operations Department have confirmed that surface transportation was organised for all passengers to their original destination, and as such we are not liable for any alternative transportation costs you may have incurred.

Please be advised that once a customer arrives in their destination airport, Ryanair has no further liability for any further costs incurred.

I trust the above has clarified matters in this regard."

To, ze zapewnili nam transport jest nieprawdą bo kazali nam sobie samemu wszystko załatwić i nawet zachęcali do hotelu itd...

Proszę o pomoc bo jestem załamny....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2097 PostWysłany: 16 Lis 2018 10:10 

Rejestracja: 05 Sie 2018
Posty: 5
Witam mam takie pytanie bo na 99% jestem przekonany że odszkodowanie należy się aczkolwiek gość mi w mailu odpisał że dostałem wiadomość przed wylotem że samolot spóźni się o 4 godziny tylko że dostałem taką wiadomość tego samego dnia. Jak najbardziej mam prawo do odszkodowania prawda??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2098 PostWysłany: 16 Lis 2018 10:24 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22324
Fajnie byłoby wiedzieć na jakiej postawie był opóźniony lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2099 PostWysłany: 17 Lis 2018 10:02 

Rejestracja: 05 Sie 2018
Posty: 5
Brak maszyn za późno przyleciała z wcześniejszego lotu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2100 PostWysłany: 17 Lis 2018 22:08 

Rejestracja: 01 Sty 2018
Posty: 52
Loty: 61
Kilometry: 125 539
Czy za lot opóźniony przez awaryjne lądowanie, spowodowane chorobą jednego z pasażerów, należy się odszkodowanie? Lądowanie w miejscu docelowym było opóźnione o ponad 2h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Krzysztof76 oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group