Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Maj 2018 22:40 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 6
Wraz z znajomymi spotkała nas bardzo nieciekawa sytuacja ' mianowicie 3 tyg temu wybieraliśmy się na wakacje do Egiptu (zorganizowane holenderskie biuro podróży D-Reizen) i na lotnisku w Brukseli przy odprawie odmówiono nam odprawy z powodu braku wizy '
dodam że każdy z nas miała paszport co najmniej 6 miesięcy ważny od daty powrotu, udało nam się zdobyć dokument z lotniska potwierdzający że stawiliśmy się i powodem odmowy był brak wizy i uzasadnienie że możemy lecieć tylko na półwysep Synaj bez wizy ' nic o ruchu wizowym który nas obowiązywał wybierając się do Hurgady,
następnie po rozmowach z Polską Ambasadą w Kairze , Polską Ambasadą w Brukseli oraz Egipską Ambasadą w Brukseli udało nam się zdobyć dokument potwierdzający żę nic się nie zmieniło w przepisach wizowych dla obywateli Polski i ciągle możemy nabywać taką wize na docelowym lotnisku w Egipcie.
Biuro podróży wystąpiło z skargą i żądaniem zwrotów kosztów wycieczki oraz innych poniesionych kosztów wraz z rekompensatą finansową w naszym imieniu do Tui Fly Belgium'przez które był realizowany lot i które w mniemaniu biura jest odpowiedzialne za pasażerów.
Dodam że kontaktowaliśmy się z europejskim rzecznikiem praw konsumenta z oddziałem w Holandii i on twierdzi że z jego danych w komputerze też wynika że wiza jest wymagana przed wylotem dla obywateli Polski ( Z czym absolutnie nie zgadza się Ambasador z Belgii i przeczy temu wystawiony dokument) .
Mineły 3 tyg i dalej nie mamy odpowiedzi od Tui które podobno ma 8 tyg na ustosunkowanie się do tego i odpowiedz.
Prosiłbym o infromacje jeśli ma ktoś doświadczenie lub wie gdzie musimy się skontaktować w celu ustalenie prawdy i udowodnienia pomyłki lotniska ,
czas ucieka a sprawa stoi w miejscu a chciałbym uzyskać jakieś informacje na wypadek gdy za 8 tyg Tui stwierdzi że nic nam się nie należy - czy zostaje nam wtedy tylko adwokat czy są inne wyjścia.

Z góry dziękuje za pomocne informacje.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 16 Maj 2018 18:14, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 15 Maj 2018 23:11 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1437
złoty
Linie lotnicze korzystają z systemu Timatic w celu ustalenia wymaganych dokumentów podróży. Dostęp do Timatic jest możliwy m. innymi przez stronę United lub KLM.

Wg Timatic mogliście lecieć

Załącznik:
Screenshot_20180515_230939.png
Screenshot_20180515_230939.png [ 78.21 KiB | Obejrzany 2088 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 16 Maj 2018 15:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 143
Loty: 144
Kilometry: 260 574
Bylem w Kairze z siedem razy (lufą, szwajcarem i austryjakiem) i nikt nigdy nie wymagał wizy ode mnie. Wizę kupowałem zawsze na lotnisku w Kairze.


Wysłane z telefonu za pomocą Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 16 Maj 2018 15:55 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1579
Loty: 155
Kilometry: 529 392
złoty
ja tez odwiedzalem Egipt z 5-6 razy i nikt nigdy na zadnym lotnisku nie zapytal o wize.

jak nic nie dasz rady zdzialac to daj sprawe do specjalistycznych firm np. airhelp. za odmowe wejscia na poklad nalezy Ci sie 400euro od odoby
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 16 Maj 2018 18:45 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 6
Dołączyłem dokumenty które udało nam się zdobyć na lotnisku właśnie na podstawie systemu Timatic ,
z uzyskanych informacji dowiedziałem się żę obsługa pomyliła ruch bezwizowy z ruchem wizowym.
Myślałem nad airhelp ale to już chyba będzie jedna z ostatnich opcji bo wspomniane 400 nie rekompensuje nam ceny za wakacje a dodatkowo airhelp pobiera 25% prowizji od wygranej sumy.

Głównie zależy mi na informacjach z pomocą jakiej instytucji możemy udowodnić pomyłkę lotniska.

Załącznik:
Nowy Dokument 2018-04-18 153400_20180418160248 2.jpg
Nowy Dokument 2018-04-18 153400_20180418160248 2.jpg [ 79.99 KiB | Obejrzany 1734 razy ]
Załącznik:
Nowy Dokument 2018-04-18 153400_20180418160248 2.jpg
Nowy Dokument 2018-04-18 153400_20180418160248 2.jpg [ 26.09 KiB | Obejrzany 1734 razy ]


Ostatnio edytowany przez Abcn, 16 Maj 2018 18:57, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 16 Maj 2018 18:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2003
srebrny
Cytuj:
Głównie zależy mi na informacjach z pomocą jakiej instytucji możemy udowodnić pomyłkę lotniska


W sądzie - przecież masz zeskanowane papiery na udowodnienie tezy dot. pomyłki - napisz oficjalne pismo do ambasady RP w Egipcie jak jest i podali podstawy prawne że wizę można nabyć na lotnisku w Egipcie

https://polakzagranica.msz.gov.pl/Arabs ... u,EGY.html

Cytuj:
Między Polską a Egiptem obowiązuje ruch wizowy. Obywatel RP może przed przyjazdem do Egiptu ubiegać się o wizę w egipskim przedstawicielstwie dyplomatycznym, na lotnisku w Egipcie lub drogą elektroniczną poprzez złożenie wniosku na stronie internetowej: www.visa2egypt.gov.eg Obywatel RP posługujący się paszportem dyplomatycznym nie może ubiegać się o wizę wjazdową na lotnisku w Egipcie, ani też drogą elektroniczną. Przed planowaną podróżą musi, pod rygorem niewpuszczenia na terytorium Egiptu, wystąpić z wnioskiem o jej wydanie w egipskim przedstawicielstwie dyplomatycznym.

Opłaty za wizę do Egiptu wynoszą 25 USD (wiza jednokrotna) i 60 USD (wiza wielokrotna). Wizy turystyczne wydawane są na okres 30 dni. Paszport powinien posiadać co najmniej 6-miesięczną ważność po dacie zakończenia planowanej podróży. W razie uszkodzenia lub utraty paszportu należy zgłosić ten fakt na policję, zwrócić się do Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Kairze o wydanie paszportu tymczasowego, a następnie wystąpić do tutejszego urzędu MSW (Kair, przy Placu Tahrir) w celu uzyskania potwierdzenia wjazdu na teren Egiptu oraz wizę wyjazdową. Wiza taka jest ważna wówczas przez 7 dni i nie można bez niej wyjechać z Egiptu


Ostatnio edytowany przez lukas63, 16 Maj 2018 19:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 16 Maj 2018 18:57 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 6
Jest to dla mnie następny krok, napisałem tutaj z nadzieją żę może ktoś wie jak to wyjaśnić szybciej i bez sądu ale rozumiem że może być to nieuniknione. Dziękuje za pomoc.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 16 Maj 2018 18:58, edytowano w sumie 1 raz
nieuniknione
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 16 Maj 2018 19:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2003
srebrny
Na stronie jakiegoś BP znalazłem jeszcze taką informację, ale nie wiem czy ona jest nadal aktualna - ale lecieliście z BP więc was nie dotyczy

Cytuj:
Uwaga! Od połowy maja 2015 Polacy podróżujący samodzielnie do Egiptu muszą przed wyjazdem ubiegać sie o wizę w ambasadzie na terenie Polski
Góra
 Profil Relacje PM off
Kian uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 16 Maj 2018 19:05 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 12593
Loty: 289
Kilometry: 387 432
@lukas63

wiza-nie-bedzie-wydawana-na-lotnisku,645,68425
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=RSS4Mih6p98

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Kian uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 16 Maj 2018 19:21 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1437
złoty
W grę może wchodzić błąd w Timatic , bądź błąd pracownika który wpisał nieprawidłowe dane. W skanie powyżej nie ma "danych wejściowych" - czy na pewno zostało wpisane , że to osoby z polskim paszportem.
Dla mnie bardziej prawdopodobny jest błąd pracownika na lotnisku.

W sumie z waszego punktu widzenia to mało istotne - może być co najwyżej przedmiotem przepychanki pomiędzy linią lotniczą a agentem na lotnisku.

Możesz spróbować skontaktować się z Timatic przesyłając wydruk z lotniska z pytaniem dlaczego w bazie znajdują się nieprawidłowe informacje, ale nie spodziewałbym się odpowiedzi, bo nie jesteście ich klientami.
https://www.timaticweb2.com/contact

Wg Timatic ( a to jest źródło dla linii lotniczych) obywatele Polscy mogą dostać wizę na miejscu. Tu zrzut ekranu ze szczegółami ze strony United - nie ma podziału na podróżujących samodzielnie i z biurem.
Załącznik:
Screenshot_20180516_191644.png
Screenshot_20180516_191644.png [ 27.2 KiB | Obejrzany 1649 razy ]
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 16 Maj 2018 19:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 16 Maj 2018 19:24 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1579
Loty: 155
Kilometry: 529 392
złoty
w sumie zanim zaczniesz robic zadyme sprawdz w ambasadzie czy na pewno miales prawo leciec. i czy na pewno lecac indywidualnie mozesz klepnac wize on arrival ....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 16 Maj 2018 20:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2003
srebrny
Tylko że autor tematu leciał z biurem podróży a nie indywidualnie

Cytuj:
mianowicie 3 tyg temu wybieraliśmy się na wakacje do Egiptu (zorganizowane holenderskie biuro podróży D-Reizen
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 16 Maj 2018 20:05 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 220
niebieski
A czemu pracownicy biura nie zadziałali w tej sprawie na lotnisku?

No chyba że był to kupiony sam przelot czarterowy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 16 Maj 2018 20:27 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 136
niebieski
Blad agenta, na skanie dokumentu nie ma zmianki o visa on arrival

Holders of normal, emergency and temporary passports issued to nationals of Poland can obtain a visa on arrival for a max. stay of 30 days. Extension of stay is possible
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 16 Maj 2018 23:05 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 6
Informacje sprawdziłem w trzech ambasadach
dołączam poniżej dokument który wystawił dla nas ambasador z Belgii - jest w nim informacja że mogliśmy nabyć wizę w Egipcie i że tego roku już 4tys. osób taką wizę kupiło właśnie na lotnisku w Egipcie
również mam korespondencje z ambasadą potwierdzającą że żadne zasady nie uległy zmianie , a informacja z 2015 roku nie jest prawdziwa egipska strna planowała coś takiego wprowadzić w życie ale się z tego wycofała. Odnośnie tych dokumentów z lotniska to mam jeszcze jedną stronę na której właśnie jest rodzaj paszportów nie wrzuciłem jej bo wydawało mi się to nieistotne,
A co do biura to jak wcześniej wspomniałem wystąpili o odszkodowanie dla nas ale sprawa miała się wyjaśnić do trzech tyg po czym się dowiedziałem że Tui ma od 6 do 8 tyg żeby się ustosunkować do tego dlatego szukam informacji na wypadek negatywnej odpowiedzi żebym wiedział gdzie podjąć odpowiednie działania.
Poniżej zamieszczam dokumenty i jedna z istotnych wiadomości z ambasady.
Załącznik:
scan_2018-04-24-16-29-24-533-grabowskij.jpg
scan_2018-04-24-16-29-24-533-grabowskij.jpg [ 76.72 KiB | Obejrzany 1500 razy ]

Załącznik:
Nowy Dokument 2018-04-18 153400_20180418160248.jpg
Nowy Dokument 2018-04-18 153400_20180418160248.jpg [ 43.64 KiB | Obejrzany 1500 razy ]

Sz. Panie,

Z naszych ustaleń z Wydziałem Konsularnym Ambasady RP w Kairze wynika, iż tamtejsza placówka nie otrzymała żadnej oficjalnej informacji od władz egipskich, by zmieniły się zasady wjazdu naszych obywateli do tego kraju. Również z rozmów urzędników konsularnych z rezydentami polskich biur podróży, wynika, że turyści nabywają, jak zwykle, wizy turystyczne na lotniskach w Egipcie bez żadnych przeszkód. Nasza placówka w Kairze stoi na stanowisku, iż osoby poszkodowane powinny złożyć reklamacje w biurze TUI, w którym wykupili wycieczkę. W kwestiach formalnych dotyczących spraw wizowych należy podjąć kontakt z Ambasadą Egiptu w Brukseli.

Z poważaniem.

D B S
II sekretarz /wicekonsul
Wydział Konsularny
Ambasada RP w Królestwie Belgii


Ostatnio edytowany przez Abcn, 16 Maj 2018 23:55, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź z błędami językowymi lub niezrozumiała – błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 17 Maj 2018 00:04 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1437
złoty
Na zapytaniu do Timatic nie ma informacji o długości pobytu - podejrzewam, że to może być źródłem problemu.

W przypadku pobytu powyżej 30 dni wiza jest wymagana.
Zakładam, że wycieczka nie była dłuższa.

Tak wygląda raport z systemu przy podaniu dłuższego pobytu
Załącznik:
Screenshot_20180517_000122.png
Screenshot_20180517_000122.png [ 37.44 KiB | Obejrzany 1454 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 17 Maj 2018 06:29 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 6
Wakacje były na 13 dni także długoś na pewno nie była powodem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 17 Maj 2018 16:39 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 1291
Loty: 199
Kilometry: 294 426
platynowy
Oczywiście, że wizę można kupić na miejscu.
Tak mówi Timatic i tak jest w praktyce, sam kupowałem kilkanaście dni temu.

Sprawa jest moim zdaniem wygrana, bo to agent na lotnisku zawalił. Masz wszystkie potwierdzenia, więc nie mają się jak wyprzeć, że naprawdę to zrobili. Po prostu czekaj na odpowiedź od linii lotniczej, nie mają nic do gadania. Jak odmówią, to idź do belgijskiego ULC (https://www.mobilit.fgov.be/application ... Rights.xsp) i oni to załatwią. Uzbrój się za to w cierpliwość, bo to wszystko prawdopodobnie będzie długo trwało. W moim przypadku po zgłoszeniu zażalenia czekałem prawie rok na odpowiedź, ale odszkodowanie dostałem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 17 Maj 2018 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2003
srebrny
A co ma ulc do tego? Dostanie tylko odszkodowanie kompensujące część szkody, gdyż wg autora tematu szkoda przewyższała ryczałtowe kwoty z rozporzadzenia UE. Jeżeli dobrowolnie nie wylaca to pozostaje mediacja a następnie post. sądowe co do wyrównania reszty szkody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 17 Maj 2018 18:48 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 6
Dziękuje za wszystkie rady chyba nie zostaje mi nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieje na pozytywne roztrzygnięcie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group