Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 308 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Wiadomość
#301 PostWysłany: 25 Lis 2019 21:44 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 31
Ciąg dalszy "historii ładowania karty RAV CARD"

W Tel aviv przy naszym hotelu znajdował się całodobowy mały sklepik spożywczy, który przy wejściu posiadał znak RAV Card . Jednak przy próbie załadowania kontraktu okazało się, że w tym sklepie można tylko doładować "cash" na kartę . Kontraktów nie ładują. Następna próba załadowania kontraktu numer 142 to była kasa biletowa Egged na New Central BUS Station w Tel-aviv. Niezbyt uprzejmy Pan oświadczył, że nie może załadować nam kontraktu na dzień jutrzejszy , tylko wyłącznie na dziś . Następna próba to szary (nie zielony) automat do ładowania kart na tym samym dworcu autobusowym . Po przyłożeniu karty automat wyświetlił aktualny kontrakt i te których data ważności już wygasła. Pozwolił wybrać jednodniowy kontrakt 142 , ale tylko na bieżący dzień - nie było możliwości zmiany daty. W związku z tym poszedłem do Service Point Rav-card mieszczącego się na tym samym dworcu . Po około 10 minutach stania w kolejce poprosiłem o dodanie kontraktu 142 na dzień jutrzejszy . Starszy Pan , który był "oschły" powiedział, że może załadować mi kontrakt tylko na dzień bieżący - a to był identyczny Service Point Eggedu, jak ten w Jerozolimie , gdzie załadowano mi naraz 3 kontrakty. Pan zbliżył nasze 2 karty do czytnika i stwierdził , że na kartach nic nie ma - że są puste , co było oczywista nieprawdą . Kilka minut wcześniej używaliśmy ich bez żadnego problemu w miejskim autobusie. Wyszedł z nami na zewnątrz biura i przystawił nasze karty do zielonego automatu Egged i automat pokazał bieżący kontrakt 919 na Tel-aviv I Hajfę ,oraz również te 2 wygasłe. Pan powiedział, że to jest punkt operatora i oni nie mogą ładować kontraktów na następny dzień . Odesłał nas do SUPER-Pharm . Na dworcu kolejowym Hahagana w Tel-aviv do kasy była kolejka , a ponieważ za chwilę mieliśmy pociąg do Akko więc odłożylismy sprawę na później. W Akko próbowałem doładować kartę w niebieskim automacie kolejowym , ale tam tez nie można było nigdzie zmienić daty . W Hajfie poszliśmy do SUPER Pharm i tam przy wejściu było specjalne stanowisko do ładowania karty RAV-CARD. Bardzo miła młoda dziewczyna powiedziała, że może nam załadowac kontrakt na następny dzień , ale zwątpiła jak usłyszała, że chodzi nam o kontrakt z terenu TEl-aviv wraz z lotniskiem. Poradziła się starszej koleżanki i ta oświadczyła , że ładują tylko kontrakty z metropolii Hajfa. Młody chłopak z obsługi doradził nam abyśmy to zrobili w kasie kolejowej . W Hajfie również sprawdzałem automat na przystanku szybkiego autobusu Metronix . To był ich własny automat i ten faktycznie miał tylko kontrakty z Metropolii Hajfa . Po powrocie pociągiem do Tel aviv poszliśmy do kasy kolejowej na dworcu Ha Hagana . Nie było akurat kolejki . Tam mówiący dobrze po angielsku i bardzo uprzejmy mniej więcej 30-latek bez najmniejszego problemu w ciągu 2 minut załadował nam obydwie karty kontraktem 142 na następny dzień . Nic nie trzeba mu było tłumaczyć . Zrobił to błyskawicznie . Zapłaciłem Revolutem . Ciąg dalszy wkrótce.
Góra
 Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
 
#302 PostWysłany: 28 Lis 2019 17:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lis 2015
Posty: 198
Loty: 70
Kilometry: 99 945
niebieski
jedne wniosek z tego, że "nowe technologie" przerastają mieszkańców Izraela w szczególności tych starszych. Tak jak od kilku lat przymierzają się do wprowadzenie karty płatniczych z chipami i technologii PayPass i dalej nic. Pasek wciąż rządzi. Podobnie w Niemczech boją się posiadania terminala w mniejszych sklepach, restauracjach czy barach etc. nawet tam, gdzie mają terminal nie cieszcie się, że zapłacie bo ktoś "zakodował" im, że przyjmują tylko np. VISE lub, że można płacić tylko niemieckimi kartami - zgrozo haha
Góra
 Relacje PM off  
 
#303 PostWysłany: 30 Lis 2019 08:39 

Rejestracja: 19 Lis 2019
Posty: 2
trzy tygodnie temu wróciłem z Izraela.Też miałem wpadkę z Rav.W autobusie możesz przykładać kartę za parę osób.Natomiast w tramwaju w Jerozolimie na jednej karcie pojedzie tylko jedna osoba. Dowiedziałem się o tym jak przyszły kanary. My trafiliśmy na takich co trochę klepią po angielsku ale padli i chcieli przejść na ruski. Powiedzieli że mamy z nimi wysiąść na następnym przystanku i dokupić bilet dla drugiej osoby. Oni wysiedli a przed nami drzwi się zamknęły i tyle nas widzieli.
Ogólna zasada na karcie możesz kupować dowolną ilość biletów tylko nie w tramwaju.
Góra
 Relacje PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
 
#304 PostWysłany: 01 Gru 2019 17:11 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 31
Reasumując moje "przeżycia' z RAV-Card

Bardzo wygodna, bo można ją używać w całym Izraelu . Jeśli, ktoś dużo podróżuje to jednodniowe kontrakty na tej karcie są bardzo opłacalne. Jedyny problem to ładowanie kontraktów jeden dzień lub kilka dni wcześniej . Wygląda na to, że najlepiej robić to w SUPER-PHARM lub w kasach kolejowych. I najlepiej jeśli obsługa jest młodsza. Nie wykluczam ,że poszczególni operatorzy nie są zainteresowani kontraktami , gdyż prawdopodobnie dostają za przejazd kartą dużo mniej niż za przejazd jednorazowy. Lektura internetu wskazuje na to, że karta RAV CARD została wprowadzona na poziomie ministerstwa transportu i poszczególni operatorzy być może musieli się na to zgodzić . Nie wyobrażam sobie takiej karty w Polsce, która by obowiązywała wszystkich przewoźników kolejowych , miejskich i międzymiastowych autobusowych , metro i tramwaje na określonych obszarach kraju.
Ładowanie kontraktów na Rav-Card jest bezpieczne, ponieważ otrzymujesz papierowe potwierdzenie załadowania określonego kontraktu na twojej karcie

Przykład opłacalności jednodniowego kontraktu
Kontrakt 919 ( obszar Hajfy i Tel-aviv). koszt 40 NIS

Na tym bilecie w tym dniu jechaliśmy
- 2 razy rano w TEL-aviv autobus miejski
- pociag Tel-aviv -Ako cena biletu jednorazowego 35,50
- w Ako 2 razy miejski autobus ( dworzec-stare miasto i z powrotem
- pociąg Aco-Hajfa bilet jednorazowy kosztuje 13,50 NIS
- Hajfa, metro na górę Karmel tam i z powrotem (Carmelit metro) bilet jednorazowy tam i z powrotem 13,20 NIS
- 2 razy przejazd Metronit w Hajfa, jednorazowy bilet 5 NIS bilet 90 minutowy
- pociąg Hajfa- Tel aviv bilet jednorazowy 27,50 NIS
- 3 przejazdy autobusem wieczorem w Tel aviv

Jak widać, że gdyby nie kontrakt na RAV CARD to za same jednorazowe bilety kolejowe zapłacilibyśmy w tym dniu 76,50 NIS . A gdzie jeszcze przejazdy Carmelit metrem i autobusami w 3 miastach ?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
meczko uważa post za pomocny.
 
 
#305 PostWysłany: 02 Gru 2019 05:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 316
srebrny
Moglibyście książkę napisać o tym Rav Kavie. Pierwszy bym kupił! :) "O Polaku z żydowską kartą na autobus" albo "Za 80 szekli dookoła świata"
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#306 PostWysłany: 02 Gru 2019 09:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lis 2015
Posty: 198
Loty: 70
Kilometry: 99 945
niebieski
najdroższy kontrakt kosztuje 60 ILS+5 ILS za kartę, ale nie da się na Nim zjechać całego Izraela niestety...
Góra
 Relacje PM off  
 
#307 PostWysłany: 02 Gru 2019 22:10 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 31
I ten kontrakt 950 za 60 NIS ma nazwę 'Entire Country", co oczywiście tak jak napisał @york671 nie jest prawdą, gdyż nie obejmuje kilku "obszarów" na południu ( w tym Eilat)

Mało kto wie, że to nie jest tak naprawdę najdroższy kontrakt jednodniowy (chociaż logicznie wydawałoby się, że on powinien być najdroższy) . Otóż jest jeszcze kontrakt jednodniowy za 70NIS (numer kontraktu 756), do którego jednak trzeba się trochę "dokopac" na stronie https://ravkavonline.co.il/en/reform/search/ przeglądając kontrakty dla metropolii Beer Sheva . Obejmuje on właśnie te obszary wyłączone z kontraktu 950 (Entire Country) oraz część metropolii Beer sheva . Kontrakt nazywa się "Eilat Arava – Be'er Sheva" . I jest tylko w wersji jednodniowej dla karty anonimowej ( brak tygodniówki i miesięcznego)

Myślę, że Eiliat wyłączono z tego kontraktu 950 , gdyż jednorazowy bilet na autobus Eilat-Jerozolima kosztuje 70NIS, czyli jednodniówka byłaby tańsza niż przejazd jednorazowy . Chociaż w przypadku jednorazowego biletu kolejowego wygląda na to,że to nie ma znaczenia . Kolejowy bilet jednorazowy na najdłuższej trasie kolejowej w Izraelu z Dimona do Naharyja kosztuje 69,50 NIS , a można cała tę trasę przejechać na tym kontrakcie 950 za 60 NIS . Jest tylko jedna różnica . Nie ma bezpośrednich pociągów na tej trasie - trzeba co najmniej raz się przesiąść , no i myślę że jest mało podróżnych , którzy pokonuję tę trasę pociągiem , a autobusy z Jerozolimy do Eilatu jeżdżą przeważnie pełne. Wygląda na to, że Egged przystąpił do tego kontraktu pod warunkiem , że cena kontraktu jednodniowego nigdy nie będzie niższa niż jednorazowy przejazd bezpośrednim autobusem Egged na obszarze obowiązywania kontraktu. Być może ta reguła ma zastosowanie do wszystkich przewoźników uczestniczących w tym wspólnym bilecie RAV-Card .

Ciekawostka.
Egged jest obecny w Polsce, tylko pod inną nazwą http://www.egged.co.il/Section-19335,14 ... urope.aspx
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#308 PostWysłany: 08 Gru 2019 13:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2014
Posty: 109
Loty: 45
Kilometry: 100 697
cześć, kojarzycie może, jak wygląda kwestia szerutek na trasie Tel Aviv - Hajfa? nie mam innego wyjścia niż robić tą trasę w szabat (co najmniej w jedną stronę), w związku z czym autobus i pociąg odpadają, a w internecie są sprzeczne informacje w zakresie tego, czy szerutki w ogóle na tym odcinku złapię. zakładam, że są, ale wolę się upewnić. a jeżeli jeżdżą, to zakładam, że z tego samego dworca co szerutki Tel Aviv - Jerozolima?
_________________
ulasko_88
http://kolekcjonerzyprzezyc.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 308 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group