Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 336 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 24 Lis 2019 23:10 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 65
niebieski
Wróciłem z 6 dniowego pobytu w Izraelu i chciałbym podzielić się swoimi "przygodami" z użytkowania RAV-CARD .
Pierwsza informacja .
RAV CARD nadal nie obowiązują na arabskie autobusy w Jerozolimie
Korzystałem z 231 (Betlejem) , 275 ( Góra Oliwna) i 286 ( powrót z City of David) . 231 jeżdzi do Autonomi Palestyńskiej ale linia 275 i 286 to linie miejskie. Kierowca 286 poinformował mnie że karty Rav Card nie obowiązują , co też wynikało z wyposażenia autobusów. W autobusach nie było czytników kart.

Druga informacja .
"Niechęć" pracowników Eggedu ( nie chodzi o kierowców) do ładowania "passów" ( kontraktów) na kartach .
Karty nabylismy w oficjalnym Service Point RAV CARD ( nie kasa biletowa) w Centrum Handlowym Ha-Pa'amon Mall przy 3 George Street w Jerozolimie po spędzeniu okolo 30 minut w kolejce. Chciałem na 2 kartach załadować cztery 1-dniowe kontrakty : 950 (cały Izrael bez rejonu Eiliatu) , 924 (Jerozolima i Tel Aviv), 919 (Tel Aviv i metropolia Hajfy) oraz 142 ( Tel Aviv z lotniskiem) . W telefonie , w notatniku przygotowałem dokładny opis kontraktów z datami. Starsza pani będąca pracownikiem service pointu za wszelką cenę próbowała mnie "odwieść" od pomysłu zakupu jednodniowych passów . Chciała mnie przekonać abym załadował na kartę pieniądze i jeżdził na biletach jednorazowych, bo to niby jest lepsze - co jest oczywistą nieprawdą . Dyskusja trwała kilka minut . W końcu ustąpiła i zaczęła ładowac te karty kontraktami . Pani siedziała bokiem do klienta , wiec w całości widziałem ekran jej komputera. Dzięki temu mogłem "pilnować" czy pani poprawnie wprowadza daty i numery kontraktów . Pojawił się problem przy ostatnim kontrakcie . Pani nie mogła znależć kontraktu numer 142 . Powiedziała że u niej nie ma takiego . Kontraktów jednodniowych jest 93 i podobnie jak na stronie rav-card to w tej aplikacji Eggedu nie są one posortowane według numerów , trzeba je szukać wśród 93 numerów. Pomyślałem , że ten kontakt 142 to na ostatni dzień , więc załaduję go gdzieś indziej w następnych dniach . Jak się jednak okazało , że to wcale nie było takie proste. O tym napiszę w następnych dniach. Do tych 3 kontraktów dostaliśmy papierowe potwierdzenie załadowania tych kontraktów z numerem karty, dniem obowiązywania i numerem kontraktu .

Jeszcze jedno. Powtórne zbliżenie RAV CARD z kontraktem do czytnika w tramwaju w Jerozolimie powoduje wyświetlenie się czerwonego sygnału i komunikatu po hebrajsku ze bilet jest nieważny . Próbowałem jeszcze kilkakrotnie zbliżać kartę do czytnika i za każdym razem to samo . Oczywiście to byl drugi,trzeci i czwarty raz pod rząd . Kiedy przyłożyłem kartę pierwszy raz przy następnym przejeździe było okay, to znaczy zapaliło się zielone światło . Razem z nami, tymi samymi drzwiami weszło do tramwaju 4 kontrolerów , Po skontrolowaniu pasażerów w naszej części tramwaju, na następnym przystanku dwóch z nich wysiadło . Za kilka godzin widzieliśmy znów tych dwóch stojących na przystanku tramwajowym . Z tego wynika , ze na tej jednej linii tramwajowej mogą być w tym samym momencie nawet 2 "patrole" kontrolerów . Kontrolera biletów spotkaliśmy tez w arabskim autobusie 286 . To trochę śmieszne, bo czekaliśmy w trójkę tylko z nim na autobus . Widział nas jak kupowaliśmy bilety u kierowcy ( tam nie ma kasowników) . mimo to nas skontrolował, chociaż w całym autobusie jechało 5 osób , razem z nami i z nim


Ostatnio edytowany przez darian, 25 Lis 2019 22:06, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Abcn uważa post za pomocny.
 
 
#282 PostWysłany: 25 Lis 2019 22:44 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 65
niebieski
Ciąg dalszy "historii ładowania karty RAV CARD"

W Tel Aviv -
przy naszym hotelu znajdował się całodobowy mały sklepik spożywczy, który przy wejściu posiadał znak RAV Card . Jednak przy próbie załadowania kontraktu okazało się, że w tym sklepie można tylko doładować "cash" na kartę . Kontraktów nie ładują. Następna próba załadowania kontraktu numer 142 to była kasa biletowa Egged na New Central BUS Station w Tel-aviv. Niezbyt uprzejmy Pan oświadczył, że nie może załadować nam kontraktu na dzień jutrzejszy , tylko wyłącznie na dziś . Następna próba to szary (nie zielony) automat do ładowania kart na tym samym dworcu autobusowym . Po przyłożeniu karty automat wyświetlił aktualny kontrakt i te których data ważności już wygasła. Pozwolił wybrać jednodniowy kontrakt 142 , ale tylko na bieżący dzień - nie było możliwości zmiany daty. W związku z tym poszedłem do Service Point Rav-card mieszczącego się na tym samym dworcu . Po około 10 minutach stania w kolejce poprosiłem o dodanie kontraktu 142 na dzień jutrzejszy . Starszy Pan , który był "oschły" powiedział, że może załadować mi kontrakt tylko na dzień bieżący - a to był identyczny Service Point Eggedu, jak ten w Jerozolimie , gdzie załadowano mi naraz 3 kontrakty. Pan zbliżył nasze 2 karty do czytnika i stwierdził , że na kartach nic nie ma - że są puste , co było oczywista nieprawdą . Kilka minut wcześniej używaliśmy ich bez żadnego problemu w miejskim autobusie. Wyszedł z nami na zewnątrz biura i przystawił nasze karty do zielonego automatu Egged i automat pokazał bieżący kontrakt 919 na Tel-Aviv I Hajfę oraz również te 2 wygasłe. Pan powiedział, że to jest punkt operatora i oni nie mogą ładować kontraktów na następny dzień . Odesłał nas do SUPER-Pharm . Na dworcu kolejowym Hahagana w Tel-aviv do kasy była kolejka , a ponieważ za chwilę mieliśmy pociąg do Akko więc odłożylismy sprawę na później. W Akko próbowałem doładować kartę w niebieskim automacie kolejowym , ale tam tez nie można było nigdzie zmienić daty . W Hajfie poszliśmy do SUPER Pharm i tam przy wejściu było specjalne stanowisko do ładowania karty RAV-CARD. Bardzo miła młoda dziewczyna powiedziała, że może nam załadowac kontrakt na następny dzień , ale zwątpiła jak usłyszała, że chodzi nam o kontrakt z terenu Tel-Aviv wraz z lotniskiem. Poradziła się starszej koleżanki i ta oświadczyła , że ładują tylko kontrakty z metropolii Hajfa. Młody chłopak z obsługi doradził nam abyśmy to zrobili w kasie kolejowej . W Hajfie również sprawdzałem automat na przystanku szybkiego autobusu Metronix . To był ich własny automat i ten faktycznie miał tylko kontrakty z Metropolii Hajfa . Po powrocie pociągiem do Tel A^viv poszliśmy do kasy kolejowej na dworcu Ha Hagana . Nie było akurat kolejki . Tam mówiący dobrze po angielsku i bardzo uprzejmy mniej więcej 30-latek bez najmniejszego problemu w ciągu 2 minut załadował nam obydwie karty kontraktem 142 na następny dzień . Nic nie trzeba mu było tłumaczyć . Zrobił to błyskawicznie . Zapłaciłem Revolutem . Ciąg dalszy wkrótce.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Abcn uważa post za pomocny.
 
 
#283 PostWysłany: 30 Lis 2019 09:39 

Rejestracja: 19 Lis 2019
Posty: 2
trzy tygodnie temu wróciłem z Izraela.Też miałem wpadkę z Rav.W autobusie możesz przykładać kartę za parę osób.Natomiast w tramwaju w Jerozolimie na jednej karcie pojedzie tylko jedna osoba. Dowiedziałem się o tym jak przyszły kanary. My trafiliśmy na takich co trochę klepią po angielsku ale padli i chcieli przejść na ruski. Powiedzieli że mamy z nimi wysiąść na następnym przystanku i dokupić bilet dla drugiej osoby. Oni wysiedli a przed nami drzwi się zamknęły i tyle nas widzieli.
Ogólna zasada na karcie możesz kupować dowolną ilość biletów tylko nie w tramwaju.
Góra
 Relacje PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
 
#284 PostWysłany: 01 Gru 2019 18:11 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 65
niebieski
Reasumując moje "przeżycia' z RAV-Card

Bardzo wygodna, bo można ją używać w całym Izraelu . Jeśli ktoś dużo podróżuje to jednodniowe kontrakty na tej karcie są bardzo opłacalne. Jedyny problem to ładowanie kontraktów jeden lub kilka dni wcześniej . Wygląda na to, że najlepiej robić to w SUPER-PHARM lub w kasach kolejowych. I najlepiej jeśli obsługa jest młodsza. Nie wykluczam że poszczególni operatorzy nie są zainteresowani kontraktami , gdyż prawdopodobnie dostają za przejazd kartą dużo mniej niż za przejazd jednorazowy. Lektura internetu wskazuje na to, że karta RAV CARD została wprowadzona na poziomie ministerstwa transportu i poszczególni operatorzy być może musieli się na to zgodzić . Nie wyobrażam sobie takiej karty w Polsce, która by obowiązywała wszystkich przewoźników kolejowych , miejskich i międzymiastowych autobusowych , metro i tramwaje na określonych obszarach kraju.
Ładowanie kontraktów na Rav-Card jest bezpieczne, ponieważ otrzymujesz papierowe potwierdzenie załadowania określonego kontraktu na twojej karcie

Przykład opłacalności jednodniowego kontraktu
Kontrakt 919 ( obszar Hajfy i Tel-Aviv). koszt 40 NIS

Na tym bilecie w tym dniu jechaliśmy
- 2 razy rano w TEL-Aviv autobus miejski
- pociag Tel-Aviv -Ako cena biletu jednorazowego 35,50
- w Ako 2 razy miejski autobus ( dworzec-stare miasto i z powrotem
- pociąg Aco-Hajfa bilet jednorazowy kosztuje 13,50 NIS
- Hajfa, metro na górę Karmel tam i z powrotem (Carmelit metro) bilet jednorazowy tam i z powrotem 13,20 NIS
- 2 razy przejazd Metronit w Hajfa, jednorazowy bilet 5 NIS bilet 90 minutowy
- pociąg Hajfa- Tel Aviv bilet jednorazowy 27,50 NIS
- 3 przejazdy autobusem wieczorem w Tel Aviv

Jak widać, że gdyby nie kontrakt na RAV CARD to za same jednorazowe bilety kolejowe zapłacilibyśmy w tym dniu 76,50 NIS . A gdzie jeszcze przejazdy Carmelit metrem i autobusami w 3 miastach ?
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#285 PostWysłany: 02 Gru 2019 06:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 343
srebrny
Moglibyście książkę napisać o tym Rav Kavie. Pierwszy bym kupił! :) "O Polaku z żydowską kartą na autobus" albo "Za 80 szekli dookoła świata"
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#286 PostWysłany: 02 Gru 2019 23:10 

Rejestracja: 07 Paź 2015
Posty: 65
niebieski
I ten kontrakt 950 za 60 NIS ma nazwę 'Entire Country", co oczywiście tak jak napisał @york671 nie jest prawdą, gdyż nie obejmuje kilku "obszarów" na południu ( w tym Eilat)

Mało kto wie, że to nie jest tak naprawdę najdroższy kontrakt jednodniowy (chociaż logicznie wydawałoby się, że on powinien być najdroższy) . Otóż jest jeszcze kontrakt jednodniowy za 70NIS (numer kontraktu 756), do którego jednak trzeba się trochę "dokopac" na stronie https://ravkavonline.co.il/en/reform/search/ przeglądając kontrakty dla metropolii Beer Sheva . Obejmuje on właśnie te obszary wyłączone z kontraktu 950 (Entire Country) oraz część metropolii Beer sheva . Kontrakt nazywa się "Eilat Arava – Be'er Sheva" . I jest tylko w wersji jednodniowej dla karty anonimowej ( brak tygodniówki i miesięcznego)

Myślę, że Eiliat wyłączono z tego kontraktu 950 , gdyż jednorazowy bilet na autobus Eilat-Jerozolima kosztuje 70NIS, czyli jednodniówka byłaby tańsza niż przejazd jednorazowy . Chociaż w przypadku jednorazowego biletu kolejowego wygląda na to,że to nie ma znaczenia . Kolejowy bilet jednorazowy na najdłuższej trasie kolejowej w Izraelu z Dimona do Naharyja kosztuje 69,50 NIS , a można cała tę trasę przejechać na tym kontrakcie 950 za 60 NIS . Jest tylko jedna różnica . Nie ma bezpośrednich pociągów na tej trasie - trzeba co najmniej raz się przesiąść , no i myślę że jest mało podróżnych , którzy pokonuję tę trasę pociągiem , a autobusy z Jerozolimy do Eilatu jeżdżą przeważnie pełne. Wygląda na to, że Egged przystąpił do tego kontraktu pod warunkiem , że cena kontraktu jednodniowego nigdy nie będzie niższa niż jednorazowy przejazd bezpośrednim autobusem Egged na obszarze obowiązywania kontraktu. Być może ta reguła ma zastosowanie do wszystkich przewoźników uczestniczących w tym wspólnym bilecie RAV-Card .

Ciekawostka.
Egged jest obecny w Polsce, tylko pod inną nazwą http://www.egged.co.il/Section-19335,14 ... urope.aspx
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Abcn uważa post za pomocny.
 
 
#287 PostWysłany: 08 Gru 2019 14:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2014
Posty: 109
Loty: 45
Kilometry: 100 697
cześć, kojarzycie może, jak wygląda kwestia szerutek na trasie Tel Aviv - Hajfa? nie mam innego wyjścia niż robić tą trasę w szabat (co najmniej w jedną stronę), w związku z czym autobus i pociąg odpadają, a w internecie są sprzeczne informacje w zakresie tego, czy szerutki w ogóle na tym odcinku złapię. zakładam, że są, ale wolę się upewnić. a jeżeli jeżdżą, to zakładam, że z tego samego dworca co szerutki Tel Aviv - Jerozolima?
_________________
ulasko_88
http://kolekcjonerzyprzezyc.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#288 PostWysłany: 06 Sty 2020 09:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 2907
platynowy
Czy ktoś chciałby odstąpić 2 karty anonymus rav kav ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#289 PostWysłany: 06 Sty 2020 19:01 

Rejestracja: 17 Paź 2012
Posty: 436
niebieski
Mam pytanie czy na tej karcie Rav Kav można podróżować miedzy lotniskiem w TLV a Jerozolimą oraz miedzy TLV a centrum Tel Awiwu???
Góra
 Relacje PM off  
 
#290 PostWysłany: 06 Sty 2020 22:59 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 600
srebrny
Świeża zmiana - karty Rav Kav można już doładowywać w automatach biletowych na przystankach tramwajowych w Jerozolimie. Można doładować zarówno pieniądze na pojedyncze przejazdy (za 30 szekli dostaje się 37.50, za 50 - 62.50 itd.), jak i bilety dzienne obejmujące Jerozolimę z przyległościami. My załadowaliśmy bilet dzienny Jerusalem+East za 26.50 i pojechaliśmy na nim do Ein Gedi. Bilety dzienne można ładować tylko na ten sam dzień (nie ma opcji wyboru innej daty).
Automaty przyjmują gotówkę (wydają resztę) i karty.
W mieście widać też naprawdę dużo znaków Rav Kav w różnych sklepach i punktach usługowych, więc miejsc do załadowania nie brakuje.
Góra
 Relacje PM off
wtak uważa post za pomocny.
 
 
#291 PostWysłany: 07 Sty 2020 00:37 

Rejestracja: 14 Lip 2018
Posty: 81
Nie wiem czy taka świeża, mnie o takiej możliwości mówiono już w październiku.
_________________
http://hanyswpodrozach.blogspot.com/
Góra
 Relacje PM off  
 
#292 PostWysłany: 07 Sty 2020 16:18 

Rejestracja: 17 Paź 2012
Posty: 436
niebieski
O ktorej godzinie odjeżdża ostatni lub przed ostatni autobus z Ein Bokek w stronę Jerozolimy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#293 PostWysłany: 07 Sty 2020 17:23 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 886
złoty
Wszystko znajdziesz tutaj:
https://www.egged.co.il/HomePage.aspx
;)
Góra
 Relacje PM off
ted07 lubi ten post.
 
 
#294 PostWysłany: 07 Sty 2020 22:46 

Rejestracja: 17 Paź 2012
Posty: 436
niebieski
@sanchppan dzięki przesyłam lika
Góra
 Relacje PM off  
 
#295 PostWysłany: 07 Sty 2020 23:46 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 600
srebrny
Raczej nie celowałbym w ostatni autobus znad Morza Martwego do Jerozolimy, bo jest ryzyko, że nie będzie miejsc i wtedy zostaniecie na lodzie (czy raczej na pustyni :-) ). Zawsze lepiej mieć chociażby jeden kolejny kurs w rezerwie. Chociaż z Ein Bokek mniejsze ryzyko (to jeden z początkowych przystanków), gorzej z Masady, Ein Gedi albo Kalya Beach. Nas w zeszłym tygodniu tak załatwił autobus 486 przy powrocie z Ein Gedi. Na przystanku czekało dobre kilkanaście osób, autobus przyjechał pełny, ludzie w środku też na stojąco, kierowca tylko rozłożył ręce i nawet się nie zatrzymał. Następny za 45 min. Nie doczekaliśmy, żeby sprawdzić, czy historia się powtórzy, bo w międzyczasie złapaliśmy stopa :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#296 PostWysłany: 08 Sty 2020 00:05 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 886
złoty
Zawsze jest ryzyko.
W grudniu jechałem wypożyczonym autem, więc pełen luksus.
Ale poprzednim razem wsiadając w Ein Bokek, ale w odwrotnym kierunku (czyli do Eilatu) brałem pod uwagę, że "może się nie udać". Dlatego przeglądnąłem ze wszystkich stron wszystkie linie autobusowe jeżdżące w tym rejonie i okazało się, że są inne, z przesiadkami, niedalekobieżne, którymi też można dojechać. Mniej wygodnie, dłużej, z przesiadkami - ale jednak. Polecam taki rekonesans wiedzy zrobić - a nuż się przyda.
Ciśnienie podnosiło mi się zwłaszcza, gdy na przystanek co jakiś czas podchodziło - pojedynczo lub od razu "w kupie" - więcej osób (kilka lub kilkanaście). Jednak potem okazywało się, że czekali i wsiadali do innego transportu. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#297 PostWysłany: 08 Sty 2020 22:50 

Rejestracja: 17 Paź 2012
Posty: 436
niebieski
Dzięki wszystkim za cenne rady dot. Ein Bokkek wezmę je pod uwagę. Mam pytanie autobusy z Jerozolimy do Ein Bokkek odchodzą z jakiego przystanku? To jest dworzec ten arabski czy jakiś inny? Czy jest to ten sam dworzec na którym wysiada się przyjeżdżając autobusem z lotniska w TLV?
Góra
 Relacje PM off  
 
#298 PostWysłany: 08 Sty 2020 23:35 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 886
złoty
Jedziesz Eggedem, więc dworzec CBS w Jerozolimie.
Arabskim możesz do Betlejem... ;)
Góra
 Relacje PM off
ted07 lubi ten post.
 
 
#299 PostWysłany: 08 Sty 2020 23:52 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 600
srebrny
Autobus z lotniska w TLV nie wjeżdża na sam dworzec CBS, ale zatrzymuje się tuż obok - przystanek Binyanei ha-Uma/Convention Centre, pierwszy w Jerozolimie. Poznasz po tym, że prawe wszyscy tam wysiadają.
Swoją drogą od niedawna bardziej się opłaca jechać do Jerozolimy z lotniska nie autobusem, ale pociągiem - jest tylko o 1 szekla droższy, a jeździ co pół godziny i jest znacznie szybszy (niecałe 30 min). Dojeżdża w to samo miejsce, do stacji kolejowej Yitzhak Navon, tuż obok CBS.
Góra
 Relacje PM off
ted07 lubi ten post.
 
 
#300 PostWysłany: 20 Sty 2020 19:58 

Rejestracja: 01 Lut 2015
Posty: 32
Potwierdzam, że na Rav Karcie na całodziennym bilecie za 60 ILS spokojnie można jechać do Ein Bokek. Dziś Ein Bokek w dwie strony z Jerozolimy, transport w Jerozolimie plus pociąg z Jerozolimy na lotnsiko działał bez żadnych problemów. Ewentualnie może pojawić się problem z miejscem w autobusie 444 jeżeli są one porezerwowane, kierowca zgodził się nas zabrać na pokład, ale jechaliśmy na stojąco. (autobus o 7:00)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 336 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group