Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 27 Sty 2020 23:24 

Rejestracja: 27 Sty 2020
Posty: 3
Na ten moment złożyłem wniosek o zwrot kosztów w Air China za lot w dniach 9.02-23.02 (Frankfurt-Pekin-Bangkok oraz Bangkok-Szanghaj-Frankfurt). Staram się o zwrot kosztów za noclegi na Agoda.com (zaproponowali póki co zwrot kosztów do wykorzystania na ich witrynie w przeciągu 3 miesięcy), na Booking.com (czekam na informację) oraz napisałem maila do Nok Air oraz 12goAsia, ponieważ cały pobyt mieliśmy zaplanowany na Koh Lipe. Myślę jeszcze nad kupnem nowych biletów z przesiadką w Doha/Dubaju lub Kuwejcie, ale obawiam się, że sytuacja w Tajlandii pogorszy się na tyle, że wtedy w 100% stracę pieniądze, ponieważ lot nie będzie przebiegał przez terytorium Chin.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#62 PostWysłany: 28 Sty 2020 00:25 

Rejestracja: 15 Maj 2015
Posty: 2
Do Gotogate dodzwoniłem się w niedzielę po kwadransie czekania, zrezygnowałem z biletów do Tajlandii WAW-PEK-BKK na 30.01 i powiedziano mi, że do 14 dni będę czekał na kasę, już dziś dostałem emaila, że przyznano zwrot sumy (bilet + zapłacona składka na ubezpieczenie ew. odwołania lotu) i dostanę ją w 2-5dni.

Zastanawiałem się czy to aby nie panika zbytnia, ale to zastanawianie się samo w sobie też psuje wakacje. Wolę nie ryzykować utknięcia w Chinach, czy teraz czy wracając za 2 tyg. a opcja spędzenia 8h na lotnisku w Pekinie i choćby jednego kichnięcia, które spowoduje, że mnie zabiorą do szpitala nie jest fajna. Mam wrażenie, że nie wszystko co się tam dzieje wydostaje się do opinii publicznej. Może to taka ostrzejsza grypa a może Chińczycy zaczną padać jak muchy, bo akurat w najbliższy weekend może być szczyt inkubacji zarażeń sprzed tygodnia.
https://anewspost.com/wuhan-mayor-says- ... -outbreak/

Do Tajlandii i tak lecę ale dzień wcześniej tyle, że UIA za pare stów więcej i tyle. O Tajlandię się raczej nie martwię bo klimatycznie wydaje się być bezpieczna. W razie czego biorę kilka maseczek i dużo dobrej vitC na odporność (nie suplementy)
Co do maseczek to znalazłem ciekawe zestawienie informacji o SARSie, w którym napisano, że zarówno te zwykłe chirurgiczne jak i N95 działają w sumie podobnie - problem to czynnik ludzki - poprawne ich noszenie i częste zmienianie, nie kichanie na około i omijanie kichających, ścisku itd... mycie rąk i odkażanie itd. https://www.machala.info/media/reposito ... 010_02.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#63 PostWysłany: 28 Sty 2020 04:20 

Rejestracja: 08 Lut 2016
Posty: 48
Dwie osoby w podróży, wylot z china southern z Wiednia do Kuala Lumpur 11.01 powrót z Cebu 07.02 z 16h postojem w Kantonie planowanym na „zwiedzanie”, z czego robi się teraz problem. Do Filipin przylecieliśmy z Singapuru 20.01 AirAsia, samolot po drodze był odkażany jakimś aerozolem. Wcześniej 19.01 w Cebu odbył wielki coroczny festiwal Sinulog gdzie służby sanitarne podobno zatrzymały mamę z dzieckiem z Wuhan z podejrzeniami choroby, o czym dowiedzieliśmy się 26.01. 25.01 odbył się Chiński nowy rok bez Chinczyków, właściciel jednego z lokalu (Chińczyk) mówi że to przez wirusa, były nawet samoloty zawracane do Chin ponieważ miały na pokładzie po kilka osób z Wuhan. W Cebu duża cześć ludzi chodzi w maskach który nie ma już w aptekach. 27.01 przylecieliśmy do Puerta Princess, w 4h drodze do st. Vicente bus załadowany po brzegi, ktoś pokaszluje, jedno dziecko strasznie kaszlało to za każdym razem ktoś się krzywo na to patrzył.

My od dwóch dni wymioty, biegunka, ogólne osłabienie i wrażliwość na zapachy detergentów, mamy nadzieje że to zwykle i pierwsze w podróży zatrucie. Do powrotu jeszcze trochę czasu ale martwi nas ten postój w Kantonie, jesteśmy gotowi lecieć inną drogą ale od tygodnia na maile do china southern nikt nie odpowiada, a ich globalna strona nie działa, pytanie czy macie info jak w obecnej sytuacji działa ten przewoźnik?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#64 PostWysłany: 28 Sty 2020 06:27 
Moderator forum

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 988
Loty: 124
Kilometry: 370 562
Gdyby komuś udało się załatwić zwrot bezzwrotnego noclegu z booking.com to proszę o informację.
_________________
Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan>
<Wuchta problemów - Hong Kong, Filipiny>
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#65 PostWysłany: 28 Sty 2020 07:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2877
platynowy
Naktor napisał(a):
Dwie osoby w podróży, wylot z china southern z Wiednia do Kuala Lumpur 11.01 powrót z Cebu 07.02 z 16h postojem w Kantonie planowanym na „zwiedzanie”, z czego robi się teraz problem. Do Filipin przylecieliśmy z Singapuru 20.01 AirAsia, samolot po drodze był odkażany jakimś aerozolem. Wcześniej 19.01 w Cebu odbył wielki coroczny festiwal Sinulog gdzie służby sanitarne podobno zatrzymały mamę z dzieckiem z Wuhan z podejrzeniami choroby, o czym dowiedzieliśmy się 26.01. 25.01 odbył się Chiński nowy rok bez Chinczyków, właściciel jednego z lokalu (Chińczyk) mówi że to przez wirusa, były nawet samoloty zawracane do Chin ponieważ miały na pokładzie po kilka osób z Wuhan. W Cebu duża cześć ludzi chodzi w maskach który nie ma już w aptekach. 27.01 przylecieliśmy do Puerta Princess, w 4h drodze do st. Vicente bus załadowany po brzegi, ktoś pokaszluje, jedno dziecko strasznie kaszlało to za każdym razem ktoś się krzywo na to patrzył.

My od dwóch dni wymioty, biegunka, ogólne osłabienie i wrażliwość na zapachy detergentów, mamy nadzieje że to zwykle i pierwsze w podróży zatrucie. Do powrotu jeszcze trochę czasu ale martwi nas ten postój w Kantonie, jesteśmy gotowi lecieć inną drogą ale od tygodnia na maile do china southern nikt nie odpowiada, a ich globalna strona nie działa, pytanie czy macie info jak w obecnej sytuacji działa ten przewoźnik?



Dzwoń na infolinię zamiast czekać tygodniami na odpowiedz. Raczej nie odpowiedzą
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#66 PostWysłany: 28 Sty 2020 10:05 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 2157
Loty: 138
Kilometry: 282 808
HON fly4free
Z tego co czytałem, to ludzie w krajach narażonych wiedzą, że trzeba je zmieniać co kilka godzin i jak je nosić ( z relacj Polaka z Chin ) , więc chyba nie do końca taka głupota.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 28 Sty 2020 10:10, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off
2catstrooper lubi ten post.
 
      
#67 PostWysłany: 28 Sty 2020 10:50 

Rejestracja: 24 Sty 2018
Posty: 5
Ja wczoraj anulowałem bilety przez Pekin. Dzisiaj rano otrzymałem wiadomość od kierowcy w Pekinie (chociaż i tak nie miałem zamiaru w obecnej sytuacji opuszczać lotnisko i zwiedzać Huanghuacheng):

Hello, I have a group went to Huanghuacheng in the morning, but Huanghuacheng is closed from today. So I suggest that you should stay in the airport
. Now all the places are closed
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 28 Sty 2020 13:45 

Rejestracja: 18 Sty 2015
Posty: 9
Czy ktoś w najbliższym czasie wybiera się do Hong Kongu i ma odpowiedź swojej Lini lotniczej o możliwości anulacji?Chodzi o to czy według nich HK to Chiny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#69 PostWysłany: 28 Sty 2020 13:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 1154
Loty: 42
Kilometry: 72 437
srebrny
luage30 napisał(a):
Czy ktoś w najbliższym czasie wybiera się do Hong Kongu i ma odpowiedź swojej Lini lotniczej o możliwości anulacji?Chodzi o to czy według nich HK to Chiny


Według Lufthansy HKG (i Makao) to nie Chiny w myśl przepisów o anulacji biletu ze względu na nowego koronawirusa.
_________________
Był taki Chińczyk na takim chińskim lotnisku. I ten Chińczyk miał bilet. I go zmieniał, a potem zwrócił. Potwierdzam, byłem tym Chińczykiem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#70 PostWysłany: 28 Sty 2020 14:41 

Rejestracja: 08 Lut 2016
Posty: 48
Flyguy napisał(a):
Naktor napisał(a):
Dwie osoby w podróży, wylot z china southern z Wiednia do Kuala Lumpur 11.01 powrót z Cebu 07.02 z 16h postojem w Kantonie planowanym na „zwiedzanie”, z czego robi się teraz problem. Do Filipin przylecieliśmy z Singapuru 20.01 AirAsia, samolot po drodze był odkażany jakimś aerozolem. Wcześniej 19.01 w Cebu odbył wielki coroczny festiwal Sinulog gdzie służby sanitarne podobno zatrzymały mamę z dzieckiem z Wuhan z podejrzeniami choroby, o czym dowiedzieliśmy się 26.01. 25.01 odbył się Chiński nowy rok bez Chinczyków, właściciel jednego z lokalu (Chińczyk) mówi że to przez wirusa, były nawet samoloty zawracane do Chin ponieważ miały na pokładzie po kilka osób z Wuhan. W Cebu duża cześć ludzi chodzi w maskach który nie ma już w aptekach. 27.01 przylecieliśmy do Puerta Princess, w 4h drodze do st. Vicente bus załadowany po brzegi, ktoś pokaszluje, jedno dziecko strasznie kaszlało to za każdym razem ktoś się krzywo na to patrzył.

My od dwóch dni wymioty, biegunka, ogólne osłabienie i wrażliwość na zapachy detergentów, mamy nadzieje że to zwykle i pierwsze w podróży zatrucie. Do powrotu jeszcze trochę czasu ale martwi nas ten postój w Kantonie, jesteśmy gotowi lecieć inną drogą ale od tygodnia na maile do china southern nikt nie odpowiada, a ich globalna strona nie działa, pytanie czy macie info jak w obecnej sytuacji działa ten przewoźnik?



Dzwoń na infolinię zamiast czekać tygodniami na odpowiedz. Raczej nie odpowiedzą


Chińska infolinia przeciążona i prosi o zadzwonienie później, USA i Canaria nie pracują po nocach, niemiecka linia tylko po niemiecku, dzwoniąc do Francuzów pani powiedziała że jestem w trakcie podróży, wykorzystałem cześć biletu i zmiana, transfer czy zwrot mi się nie należą. Później poprosiła o nr rezerwacji, jak zacząłem szukać w papierach to przez telefon słyszałem „ halo halo, nie słyszę”, połączenie zerwane i nikt już tam telefonu nie odbiera :)

Próbuje dalej i proszę o info jeśli ktoś miał podobna sytuacje i jak z niej wyszedł bo coraz bardziej zaczynam myśleć o kupnie innego lotu wcześniej bez gwaranci zwrotu kasy od Chińczyków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#71 PostWysłany: 28 Sty 2020 16:39 

Rejestracja: 28 Cze 2018
Posty: 1
sylvo napisał(a):
Ja wczoraj anulowałem bilety przez Pekin. Dzisiaj rano otrzymałem wiadomość od kierowcy w Pekinie (chociaż i tak nie miałem zamiaru w obecnej sytuacji opuszczać lotnisko i zwiedzać Huanghuacheng):

Hello, I have a group went to Huanghuacheng in the morning, but Huanghuacheng is closed from today. So I suggest that you should stay in the airport
. Now all the places are closed


Właśnie odczytałem PW - ale widzę żę poniewczasie, już się zdecydowaliście... My lecimy - na czas przesiadki mamy zamiar się zadekować w hotelu i nie wyściubiać nosa, jeżeli na miejscu okaże się że jest "panicznie" - obawiam się jedynie cyrkow wynikających z ewentualnych środków zapobiegawczych - kwarantann itp...trudno, najwyżej będzie co wspominać...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#72 PostWysłany: 28 Sty 2020 17:40 

Rejestracja: 08 Lut 2016
Posty: 48
Naktor napisał(a):
Flyguy napisał(a):
Naktor napisał(a):
od tygodnia na maile do china southern nikt nie odpowiada, a ich globalna strona nie działa, pytanie czy macie info jak w obecnej sytuacji działa ten przewoźnik?



Dzwoń na infolinię zamiast czekać tygodniami na odpowiedz. Raczej nie odpowiedzą


Chińska infolinia przeciążona i prosi o zadzwonienie później, USA i Canaria nie pracują po nocach, niemiecka linia tylko po niemiecku, dzwoniąc do Francuzów pani powiedziała że jestem w trakcie podróży, wykorzystałem cześć biletu i zmiana, transfer czy zwrot mi się nie należą. Później poprosiła o nr rezerwacji, jak zacząłem szukać w papierach to przez telefon słyszałem „ halo halo, nie słyszę”, połączenie zerwane i nikt już tam telefonu nie odbiera :)

Próbuje dalej i proszę o info jeśli ktoś miał podobna sytuacje i jak z niej wyszedł bo coraz bardziej zaczynam myśleć o kupnie innego lotu wcześniej bez gwaranci zwrotu kasy od Chińczyków.


Może się komuś przyda:

Due to the corona virus, you can have a full refund with the unused flights. You ticket was issued through our website. please send an Email to rfd@csair.com or call 95539 in China, and 00864008695539 in overseas. Due to the situation, there are a large amount of emails and calls which our colleagues have to deal with. You can refund your ticket within one year in case the call is unreachable.

Thank you for your understanding!

—-
Dodatkowo spędziłem po 20min na infolinii globalnej i niemiecki, po tym czasie byłem rozłączany ale nie wiem czy to wina przewoźnika czy skype
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 28 Sty 2020 18:25 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 561
niebieski
Z infolinii CA:
1. Nie można się przebukować na innego przewoźnika w przypadku lotów 999
2. Nie można się przebukować na inny termin
3. Żeby anulować rezerwację nie trzeba dzwonić do nich - w "Check My Booking" jest opcja do anulacji lotu. Klika się tam i wybiera opcję "Z powodów medycznych". Zwrot 100%.

Z infolinii LO:
1. Powinno pójść gładko, ale mogą pojawić się problemy i wtedy trzeba prosić o mailową wycenę możliwej anulacji. W otrzymanej rezerwacji widnieje na czerwono "UWAGA. Według procedury Koronawirus kwota zwrotu będzie XXX", gdzie XXX to 100%.
2. Ponowny telefon na infolinie i natychmiastowe załatwienie sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Tom K uważa post za pomocny.
 
      
#74 PostWysłany: 28 Sty 2020 22:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4089
HON fly4free
"Podróżni LOT-u mogą zmienić termin rejsu do Chin w miarę dostępnych miejsc, a także ubiegać się o zwrot kosztów biletu. Ze wskazanej możliwości mogą skorzystać pasażerowie planujący podróż do obu lotnisk w Pekinie w terminie 22.01-29.02.2020 na biletach polskiego przewoźnika (z numerem biletu zaczynającym się od 080), które zostały zakupione przed 27.01.2020 roku - potwierdził w odpowiedzi na zapytanie Next.Gazeta.pl Michał Czernicki, p.o. rzecznika prasowego PLL LOT."
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,256 ... BoxBizImg1

Inni podaja newsa, a na stronie LOTu cicho na ten temat:
https://corporate.lot.com/pl/pl/informacje-prasowe
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#75 PostWysłany: 29 Sty 2020 10:25 

Rejestracja: 27 Sty 2020
Posty: 2
bugs napisał(a):
3. Żeby anulować rezerwację nie trzeba dzwonić do nich - w "Check My Booking" jest opcja do anulacji lotu. Klika się tam i wybiera opcję "Z powodów medycznych". Zwrot 100%.

O to chodzi?
http://i.imgur.com/I056fQq.jpg
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#76 PostWysłany: 29 Sty 2020 11:02 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Informacyjnie: koleżanka miała lecieć w lutym na Tajwan, bilety kupione przez Air France. Ze względu na sytuację z koronawirusem, na infolinii dostała możliwość zmiany terminu lub bezpłatnego odwołania rezerwacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 29 Sty 2020 11:26 

Rejestracja: 27 Sty 2020
Posty: 3
marcinsss napisał(a):
Gdyby komuś udało się załatwić zwrot bezzwrotnego noclegu z booking.com to proszę o informację.


Właśnie udało mi się odwołać bezzwrotny nocleg w Bangkoku w dniach 20-22.02. Załatwiałem wszystko przez infolinię.
Góra
 Profil Relacje PM off
marcinsss uważa post za pomocny.
 
      
#78 PostWysłany: 29 Sty 2020 14:27 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 317
Mnie TU Europa (ubezpieczenie od rezygnacji) poinformowało że ubezpieczenie to nie obejmuje epidemii...drugi raz się zastanowię nad takim ubezpieczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#79 PostWysłany: 29 Sty 2020 14:44 

Rejestracja: 17 Sie 2012
Posty: 122
Jak uważacie jaka jest szansa na odwołanie lotu na kierunki inne niż do Chin (np. Rosja) i uzyskanie zwrotu kosztów? W sumie teraz każdy lot i pobyt na lotnisku jest obarczony jakimś ryzykiem, zwłaszcza na turystycznych kierunkach.
Może to przesadna ostrożność ale lepiej się nie przekonać, że była uzasadniona...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#80 PostWysłany: 29 Sty 2020 14:57 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Polecam kolejne wakacje w własnej piwnicy...

Polecam wypowiedz Bono z U2, z 1992

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group