Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Lut 2012 12:18 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
Witam,
Bardzo mi przykro, że mój pierwszy post na forum jest od razu negatywną informacją, ale chciałbym podzielić się moimi przebojami z firmą TRIPSTA, przez którą kupiłem bilet do Nowego Jorku, a która odmawia mi wypłacenia należnego zwrotu podatku i opłat lotniskowych.

Poniżej przedstawiam korespondencję:

From: Marcin [@gmail.com]
Sent: Monday, December 05, 2011 5:51 PM
To: Service Team - Travelplanet24.com
Subject: Air tax refund

Hello,
I'd like to receive air tax refund for the following booking: XXXX
Please transfer the funds to the cc I made the purchase with.
Thanks,
Marcin

Dzień dobry,
Uprzejmie informujemy, iż według informacji otrzymanych od linii lotniczych, przy częsciowo wykorzystanym bilecie, pasażer nie otrzymuje zwrotu podatków.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Z poważaniem,
Dział Obsługi Klienta

From: Marcin [@gmail.com]
Sent: Tuesday, December 06, 2011 5:27 PM
To: Rezerwacje - tripsta.pl
Subject: Re: Air tax refund

Witam,

Jest to nieprawda. Linie lotnicze są zobowiązane do oddania podatków z części niewykorzystanej biletów.

Bardzo proszę o przedstawienie wiadomości od Air France o odmowie zwrotu podatków i opłat.

Dzień dobry,

Uprzejmie informujemy, iż kwestia oddawania częsci podatków bądź nie uzależniona jest od prawa lokalnego danych linii. Pański bilet został wydany w Grecji, zatem obowiązuje ichnie prawo. Niestety AF nie może przekazać nam na pismie odmowy zwrotu częsci opłat, zatem podaje Panu numer telefonu: +30 xxxx.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Z poważaniem,
Dział Obsługi Klienta

[proszę zwrócić uwagę - kwestia zwrotu jest uzależniona od prawa w danym kraju]

From: Marcin [@gmail.com]
Sent: Monday, December 12, 2011 4:22 PM
To: Rezerwacje - tripsta.pl
Subject: Re: Air tax refund

Witam,

Oto informacja, jaką uzyskałem od doświadczonego biura zajmującego się doradztwem w sprawie zwrotu podatków lotniskowych etc.

Greece is still covered by EU legislation in this area. Within the EU, if you miss a flight you are entitled to a refund of your taxes back. It sounds like TravelPlanet24 are not fully aware of your rights. In our experience, it can happen that either the airline or the travel agent hold onto the taxes until the flight takes place. It could be the case that TravelPlanet24, not Air France, have your taxes though I cannot say for certain. I would recommend going to the Commission for Aviation Regulation. They will know how to proceed, and are very helpful.

Na pytanie o częściowo zużyty bilet:
that kind of situation is called a "partially-used" ticket. For some airlines, their terms and conditions stipulate that a partially used ticket is not entitled to a refund of taxes. Air France is not one of these, so I think you should be OK on that issue

Czy mam kontynuować tę batalię? Chciałbym poinformować również, że jej skutkiem bdzie publikacja naszych rozmów na portalach fly4free.pl oraz pewnie na innych, angielskojęzycznych forach internetowych.

Oczekuję na zwrot podatków na kartę kredytową, którą dokonałem płatności.

Pozdrawiam,
Marcin

Dzień dobry,

Uprzejmie informujemy, iż niestety wiadomosć, którą Pan nam przekazał nie dotyczy Pańskiego biletu. Kontaktowalismy się w Pańskiej sprawie wielokrotnie z liniami lotniczymi i niestety nie może otrzymać częsci podatków, gdyż wartosć wykorzystanego przez Pana biletu jest wyższa niż jego całkowita wartosć. Jest nieprawdą twierdzenie, iż Travelplanet24 posiada Pańskie niewykorzystane podatki, gdyż TP24 jest jedynie posrednikiem i całkowita kwota, którą Pan zapłacił za bilet znajduje się u linii lotniczych. W związku z tym, jesli nie mamy zgody od AF na zwrot częsci niewyokorzystanych podatków, TP24 również nie może dokonać zwrotu.
Bardzo prosimy o skontaktowanie się bezposrednio z liniami lotniczymi na numer telefonu +30 xxx, tak jak Panu poradzilismy w naszym poprzedni mailu. Może Pan poprosić Panią xxxx, która być może bardziej klarownie wyjasni Panu tę sytuację.
Prosimy mieć też na uwadze, że nikt nie toczy z Panem batalii, ale jedynie próbujemy wyjasnić Panu stanowisko linii lotniczych do Pańskiej prosby o zwrot częsci podatków.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Z poważaniem,
Dział Obsługi Klienta

[proszę zwrócić uwagę - tutaj argumentacja jest taka, że wartość wykorzystanego biletu - WAW-CDG jest wyższa niż cała reszta podróży - CDG-NYC-CDG-WAW

From: Marcin [@gmail.com]
Sent: Wednesday, December 14, 2011 1:33 PM
To: Rezerwacje - tripsta.pl
Subject: Re: Air tax refund

Witam,

Acha, nie mam zamiaru nigdzie dzwonić, ponieważ AF to ewidentni kłamcy. Na lotnisku dowiedziałem się, że mogę wykorzystać całą resztę biletu w ciągu najbliższego roku, co okazuje się nieprawdą. Dowiedziałem się również, że wartość podatków i opłat to ok. 600 euro i należy się mi ich zwrot.

Jeśli nie możecie/nie potraficie/nie chcecie Państwo przedstawić dokumentacji mailowej mojej sprawy, będę ją ciągnął aż dostanę należne mi pieniądze.

Poniższe uzasadnienie jest kolejnym nieprawdziwym (przypominam - w pierwszym informowaliście mnie, że w Grecji jest inne prawo (żenada)) i nielogicznym.

Nasza korespondencja zostanie opublikowana na odpowienich forach internetowych, a ja z pewnością nie skorzystam z Państwa usług i oczywiście AF, choć i tak z pewnością macie to w głębokim poważaniu.

Oczywiście sprawa również trafi do Commission for Aviation Regulation.

Pozdrawiam,
Marcin

Dzień dobry,

Ponieważ AF odmówiły nam wystosowania odmowy na pismie, wystąpimy z podaniem o zwrot i w przypadku otrzymania oficjalnej odmowy od działu zwrotu danych linii, przekażemy ją Panu. Podejrzewamy, iż powinnismy uzyskac odpowiedź w ciągu 1-1,5 miesiąca, zaetm prosimy o kontakt po upływie tego czasu w celu sprawdzenia statusu zwrotu.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Z poważaniem,
Dział Obsługi Klienta

[Po 1,5 miesiąca:
Dzień dobry,

Czy mogę prosić o informacje w sprawie zwrotu podatku i opłat?

Dziękuję,
Marcin

Dzień dobry,

Dziękujemy za wiadomosć.

Niestety odpowiedź wprowadzona została do rezerwacji w języku greckim:
1.xxx/MARCIN MR(ADT) 2.xxxx/SONIA MRS(ADT)
3 AF1247 L 07OCT 5 WAWCDG FLWN
4 AF 018 T 07OCT 5 CDGEWR FLWN
5 AF 011 N 16OCT 7 JFKCDG FLWN
6 AF2346 L 17OCT 1 CDGWAW FLWN
7 MIS 1A HK1 ATH 02AUG-ANTZELA/P1
8 APA 0030 210 7299660 TRAVELPLANET24.COM REF - IBE
9 APE xxx@GMAIL.COM
10 APE xxx@TRAVELPLANET24.COM
11 APM xxx
12 TK OK02SEP/ATHGR2261//ETAF
13 OSI YY PAX CONTACT xxx
14 AI AN3000110095
15 RM *ID.6018490
16 RM *FP.VME
17 RM *AC-3001406892
18 RM *CREATE CARD
19 RM **PLZ REF xxx, TKT NON-REF**xxxx
20 RM *****EXOUN XRISIMOPIISH TO WAW-CDG ME APOTELESMA TO O/W EINAI***
21 RM *****PIO AKRIBO APO AYTO POU EIXAN***************
Odpowiedź jest negatywna, tak jak został Pan poinformowany przez nasze biuro.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Z poważaniem,
Dział Obsługi Klienta

Witam,

Dziękuję za poniższe.

Proszę Pani, językiem urzędowym w sprawach lotniczych jest ANGIELSKI.
Poniżej mogłoby być napisane, że jestem kobietą i też miałoby to dla mnie taki sam sens jak poniższe.

PROSZĘ O PISEMNĄ DECYZJĘ DOT. WYPŁATY PODATKÓW I OPŁAT OD AIR FRANCE albo od PANI FIRMY z UZASADNIENIEM! NA PIŚMIE, a nie jakieś wydruki z systemu rezerwacyjnego. Czy Pani ma mnie za idiotę?

Tak jak pisałem wcześniej, jestem zdeterminowany, nie odpuszczę, Państwo nie gracie fair, razem z tym greckim oddziałem (czy na odwrót), AIR FRANCE również próbuje się wymigać od zwrotu kosztów.

Ponawiam więc prośbę:

PROSZĘ O DECYZJĘ ws. WYPŁATY NA PIŚMIE ORAZ UZASADNIENIE a nie jakieś bzdury poniżej.
Wg przepisów obowiązujących na terenie UE opłaty lotniskowe i podatki SĄ MI NALEŻNE i koniec.

Kopia tej wiadomości została przesłana do biura prawnego.
Dzisiaj zostanie poinformowane również Commision for Aviation Regulation.
Oczywiscie wszystkie poniższe informacje zostaną zamieszczone na portalach pasażer.com, fly4free.

Pozdrawiam,
Marcin Graczyk

Wszystkie listy są oczywiście do wglądu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#2 PostWysłany: 02 Lut 2012 13:33 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
Dzisiaj:

Dzień dobry,

Uprzejmie infomujemy, iż uzyskał Pan od nas wieloktornie odpwiedź na Pańskie pytanie, zatem jakie kolejne uzasadnienie na pismie sobie Pan życzy?
Podkreslamy, iż Tripsta .pl/Travelplanet24 nie ma wpływu na decyzję linii lotniczych.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Odp:

Witam,
Nie uzyskałem żadnej odpowiedzi, oprócz "nie można" albo wydruków z systemu rezerwacyjnego.
Ponieważ sprawa z pewnością trafi do sądu proszę o:

Uzasadnienie na piśmie, na firmowym papierze, z pieczątkami, nazwiskami, wysłanym Pocztą Polską.
Proszę również o potwierdzenie j.w. informacji, że Air France odmawia wypłaty zwrotu kosztów/podatków.

Przypominam również, że wg prawa UE Air France nie może odmówić zwrotu kosztów i wygląda na to, że to Państwo robicie wszystko, żeby mnie oszukać.


Marcin

[Dodatkowe info: Kiedy kontaktuję się z Air France, oni mówią, że wszystko mam załatwiać z Tripstą, bo to oni wydali bilet]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#3 PostWysłany: 02 Lut 2012 13:41 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
Jeszcze napisałem wyjaśnienia dokładnie o co mi chodzi:

Witam,

Dla przypomnienia:

Już w drugim liście pisałem:

"Bardzo proszę o przedstawienie wiadomości od Air France o odmowie zwrotu podatków i opłat."

Na to dostałem od Państwa odpowiedź:

1. Uprzejmie informujemy, iż kwestia oddawania częsci podatków bądź nie uzależniona jest od prawa lokalnego danych linii. Pański bilet został wydany w Grecji, zatem obowiązuje ichnie prawo

Przypominam, że w Grecji obowiązuje prawo UE, o czym napisałem do Państwa, w odpowiedzi dostałem takie info:

2. Uprzejmie informujemy, iż niestety wiadomosć, którą Pan nam przekazał nie dotyczy Pańskiego biletu. Kontaktowalismy się w Pańskiej sprawie wielokrotnie z liniami lotniczymi i niestety nie może otrzymać częsci podatków, gdyż wartosć wykorzystanego przez Pana biletu jest wyższa niż jego całkowita wartosć.

Jest to ewidentna bzdura, bo jak wartosć biletu WAW-CDG może być wyższa niż biletu CDG-NYC-CDG-WAW?


Proszę więc o przedstawienie na piśmie "wiadomości od Air France o odmowie zwrotu podatków i opłat" (można wydrukować i ostemplować albo na papierze firmowym) ORAZ informacji dotyczących pkt. 1, a w szczególności korespondencji (wielokrotnej) wymienionej w pkt. 2.

Teraz już wszystko jasne.

Marcin
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#4 PostWysłany: 02 Lut 2012 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
Rozumiem, że poleciałeś tylko w jedną stronę? Znam analogiczny przypadek w którym linia wprawdzie zwróciła podatki i opłaty... obciążając jednocześnie pasażera dopłatą do wyższej klasy rezerwacji OW, suma summarum był na sporym minusie.

Przykro mi, że coś takiego Cię spotkało, ale niestety podobnie zachowują się w zasadzie wszyscy pośrednicy.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#5 PostWysłany: 02 Lut 2012 13:57 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
Myślę że jednak przesadzasz i AF ma rację co do swojego stanowiska.

Kupiłeś bilet WAW-CDG-EWR / JFK-CDG-WAW a wykorzystałeś tyko odcinek WAW-CDG? W takim razie linia zanim odda podatki, "odklei" od rezerwacji odcinek WAW-CDG licząc go jako taryfę one-way (czyli koszt wysoki - jak to w taryfach 'full flex'). I wg tego będzie liczone porównanie taryf/podatków.

Spójrz np. na cenę biletu WAW-CDG na jakikolwiek dzień w kolejnych tygodniach: 1 641 PLN + 220,07 PLN = 1 861,07 PLN.

Tripsta jest jedynie pośrednikiem, więc tytuł posta zmień lepiej na "Uwaga na AF". I tak się ciesz że z Tobą korespondują, kupiłbyś bilet np. na Expedii to olali by Cię ciepłym moczem i po prostu nie odpisywali na maile :]
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#6 PostWysłany: 02 Lut 2012 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
na liniach tradycyjnych za bardzo sie nie znam, ale czasem przewoznicy nie maja prawa żądać $ za no-show? Zazwyczaj sie tego nie robi, ale teoretycznie chyba cos takiego funkcjonuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#7 PostWysłany: 02 Lut 2012 14:12 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
Blackall napisał(a):
na liniach tradycyjnych za bardzo sie nie znam, ale czasem przewoznicy nie maja prawa żądać $ za no-show? Zazwyczaj sie tego nie robi, ale teoretycznie chyba cos takiego funkcjonuje?

Nie, nie funkcjonuje. Natomiast jeśli klient chce zwrotu taxów za niewykorzystane rejsy, to trzeba się z tym liczyć że taryfa zostanie "odklejona" i przeliczona po mniej korzystnych warunkach. Gdyby tak nie było, dochodziłoby do nadużyć.

dzieki, teraz wiem skad sie to bierze ;) //blackall
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#8 PostWysłany: 02 Lut 2012 14:17 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
mucha napisał(a):
Myślę że jednak przesadzasz i AF ma rację co do swojego stanowiska.
Kupiłeś bilet WAW-CDG-EWR / JFK-CDG-WAW a wykorzystałeś tyko odcinek WAW-CDG? W takim razie linia zanim odda podatki, "odklei" od rezerwacji odcinek WAW-CDG licząc go jako taryfę one-way (czyli koszt wysoki - jak to w taryfach 'full flex'). I wg tego będzie liczone porównanie taryf/podatków.

Spójrz np. na cenę biletu WAW-CDG na jakikolwiek dzień w kolejnych tygodniach: 1 641 PLN + 220,07 PLN = 1 861,07 PLN.


Ok, więc już od grudnia piszę z prośbą o przedstawienie kalkulacji, albo jakichkolwiek informacji. Jeśli tak by miało być, to dlaczego nie dostaję żadnych konkretnych danych tylko nielogiczne wyjaśnienia, albo wydruki rezerwacji po grecku?


mucha napisał(a):
Tripsta jest jedynie pośrednikiem, więc tytuł posta zmień lepiej na "Uwaga na AF". I tak się ciesz że z Tobą korespondują, kupiłbyś bilet np. na Expedii to olali by Cię ciepłym moczem i po prostu nie odpisywali na maile :]


Tripsta jest raczej "aż pośrednikiem". Jak sprzedasz kradziony samochód to ty idziesz za paserkę do więzienia, a nie złodziej (jeśli go nie złapią). Nie za bardzo interesuje mnie tutaj hierarchia. Tripsta zarobiła, tripsta odpowiada. Poza tym AF odsyła do Tripsty.

Mimo wszystko w całej tej sytuacji wykładnią są dla mnie informacje, jakie uzyskałem z airtaxrefund, po kilku prywatnych rozmowach. Oni żyją z takich spraw, więc wydaje mi się, że wiedzą najlepiej.

Niestety nie mogą się zająć moją sprawą, bo bilety zostały zakupione przez Tripstę.


Ostatnio edytowany przez Marcin Graczyk, 02 Lut 2012 14:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#9 PostWysłany: 02 Lut 2012 14:22 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
Marcin Graczyk napisał(a):
Ok, więc już od grudnia piszę z prośbą o przedstawienie kalkulacji, albo jakichkolwiek informacji. Jeśli tak by miało być, to dlaczego nie dostaję żadnych konkretnych danych tylko nielogiczne wyjaśnienia, albo wydruki rezerwacji po grecku?

Przecież Ci napisali wyraźnie: "wartosć wykorzystanego przez Pana biletu jest wyższa niż jego całkowita wartosć." - chodzi o to o czym pisałem wyżej, Twój lot WAW-CDG został przeliczony na taryfę full flex, czyli droższą niż całość podróży do NYC. Takie są zasady w większości linii lotniczych.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#10 PostWysłany: 02 Lut 2012 14:35 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
mucha napisał(a):
Marcin Graczyk napisał(a):
Ok, więc już od grudnia piszę z prośbą o przedstawienie kalkulacji, albo jakichkolwiek informacji. Jeśli tak by miało być, to dlaczego nie dostaję żadnych konkretnych danych tylko nielogiczne wyjaśnienia, albo wydruki rezerwacji po grecku?

Przecież Ci napisali wyraźnie: "wartosć wykorzystanego przez Pana biletu jest wyższa niż jego całkowita wartosć." - chodzi o to o czym pisałem wyżej, Twój lot WAW-CDG został przeliczony na taryfę full flex, czyli droższą niż całość podróży do NYC. Takie są zasady w większości linii lotniczych.



To niech mi przedstawią tę kalkulację. Za dużo chcę?
Przypominam, ze pierwszym argumentem było, że w Grecji jest inne prawo, hehehe
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#11 PostWysłany: 02 Lut 2012 14:50 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Ja w ogóle podziwiam tych ludzi, że z takim spokojem odpowiadali na listy pisane obraźliwym tonem z wykrzyczanymi dużymi literami zdaniami i pogróżkami.
Mogę zrozumieć jeśli ktoś chce odzyskać pieniadze za coś, czego nie wykorzystał. Ale moim zdaniem taki ton powoduje tylko i wyłącznie negatywne nastawienie z drugiej strony.
Jeśli wg prawa racja jest po twojej stronie, to nie musisz krzyczeć, pieniądze ci się należą, wystarczy przedstawić twoje argumenty. A jeśli nie masz prawa do zwrotu, to nic tego nie zmieni, a już na pewno nie taki ton.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Uwaga na TRIPSTĘ
#12 PostWysłany: 02 Lut 2012 15:33 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
Dziękuję za cenne uwagi.
I proponuję czytać całość postu, a nie tylko końcówkę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 02 Lut 2012 15:57 
Moderator forum

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 2969
uadekwatniam temat wątku.
Marcin, dawaj znać jak sprawa się toczy.
_________________
pozdrawiam

A.



Wybaczcie brak polskich znakow w niektórych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 02 Lut 2012 21:18 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
Dzięki. Mam nadzieję, że jutro cdn.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 03 Lut 2012 17:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 775
Sam nie mogłem wykorzystań jednego biletu (OW, pojedynczy) i jestem ciekaw czy przysługuje mi jakiś zwrot. Napisałem do Tripsta w tej sprawie i oto odpowiedź:

Cytuj:
Uprzejmie informujemy, iż całkowita wartosć podatków wynosi 11.47 Euro. Opłata Tripsta.pl za anulowanie biletu to 80 PLN.

Jak sam Pan widzi, niestety w przypadku tego biletu, pasażer nie może otrzymać zwrotu pdatków.


TOTALTAX EUR 11.47
TX01 EUR 0.16ND TX02 EUR 10.09XW TX03 EUR 0.40XX
TX04 EUR 0.82EI



Czy ktoś może potwierdzić, że w przypadku niewykorzystania biletu trzeba płacić opłatę za anulowanie biletu?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez kerad85, 03 Lut 2012 18:38, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 03 Lut 2012 18:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 61
Loty: 120
Kilometry: 235 123
To jest okropne...
Marcin - znam linie Air France, maja bardzo restrykcyjne taryfy, ale to co Ty robisz to czysta przesada... Gdyby było tak jak mówisz, że należy Ci sie zwrot podatków z czesciowo wykorzystanego biletu to byłyby MEGA nadużycia.
Dla przykladu : lot na trasie Warszawa Frankfurt kosztuje 1800pln OW, ale już powrotny ( RT) to cena jakieś 800pln (oczywiscie zalezy od taryfy, te są poglądowe), więc co robimy ??? - kupujemy RT za 800 i nie wykorzystujemy powrotu. Ale Polak potrafi, więc potem ubeigamy sie o zwrot. Tożto czyste oszustwo!
I w tym wypadku nie dostaniesz zwrotu bo taryfa do Paryza byla drozsza niz calosc RT.
To jest logiczne i normalne dla ludzi, którzy się znają, zresztą jak jestes taki mądry to czemu nie zadzwonisz do AF?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 03 Lut 2012 19:09 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
Otóż na lotnisku CDG, w dwóch biurach AF otrzymałem informacje, że należy mi się zwrot podatku w wysokości ok. 600 euro. Powiedziano mi jednak, że odzyskanie nie będzie łatwe (travelplanet24).

Informacja o należnym mi zwrocie podatków została potwierdzona przez airtaxrefund.com.

Prawo UE mówi o tym, że podatek mi się należy.

Co jeszcze mam napisać?

Przypominam również, że rozmowy telefoniczne/mailowe z AF kończą się odesłaniem do Tripsty. Ale przecież już to pisałem...

Jeśli przedstawiona przez Ciebie kalkulacja i rozumowanie są prawdziwe, to OK, trudno, jestem 4500 pln w plecy.

Ale, jak już wielokrotnie pisałem - ja proszę Tripstę o przedstawienie na piśmie uzasadnienia (czyli kalkulacji) odmowy zwrotu podatków. Jeśli jest to tak oczywiste, jak piszesz, to dlaczego nie mogę otrzymać tego uzasadnienia, a jestem zbywany pokrętnymi wytłumaczeniami - podatek mi się nie należy, potem inne prawo w Grecji, a potem inna wartość.

Chcę uzyskać 2 rzeczy: albo zwrot kasy, albo pisemne uzasadnienie.
Czy to jest zbyt wiele? Czy powinienem przytaknąć "tak, proszę pani" i splunąć na 2500 pln, które mógłbym odzyskać? Może niektórzy w życiu tak postępują, ja nigdy. I zazwyczaj dostaję za takie zachowanie opr, bo występuję przed szereg.


" kupujemy RT za 800 i nie wykorzystujemy powrotu. Ale Polak potrafi, więc potem ubeigamy sie o zwrot. Tożto czyste oszustwo!"
Na chłopski rozum to rzeczywiście pole do nadużyć. Ale przecież zapewniano mnie w wielu źródłach, że zwrot mi się należy. Nie wiem, czy to coś wnosi do sprawy, ale my nie kontynuowaliśmy podróży z dość poważnego powodu, który AF zna.


Ostatnio edytowany przez Marcin Graczyk 03 Lut 2012 19:19, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 03 Lut 2012 19:10 

Rejestracja: 01 Lut 2012
Posty: 1
CD, dzisiaj:


Dzień dobry,

Dziękujemy za wiadomosć.

Uprzejmie przypomiany, iż AirFrance odmówiło nam poprzednim razem oficjalnego stanowiska. Niemniej jednak ponowilismy naszą prosbę i czekamy na odpowiedź. Jak tylko ją otrzymamy, przekażemy ją Panu, prosimy o ubzrojenie się w ciepliwosć, gdyż może to zająć kolejny miesiąc.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Z poważaniem,
Dział Obsługi Klienta


[Tutaj kolejna nowość i zagadka - AF odmawia oficjalnego stanowiska.... dobra, czekam 1 mies. I tak wyjeżdżam, więc szybko minie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 03 Lut 2012 20:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 61
Loty: 120
Kilometry: 235 123
Marcinie, to fakt- zostałeś oszukany bo ktoś powiedział Ci na lotnisku, że zwrot się należy.
Jeśli zrobił to pracownik AF to naciskałabym na AF, nawet jesli odsyłają Cię do Tripsty.
Niestety Tripsta nie wyda Ci takiej dokumentacji o jaką prosisz, bo linia lotnicza nie wyda IM takiej dokumentacji.
Zauważ, że obługa biura - stara się w Twoim imieniu uzyskać od linii jakieś ifnormacje. Oni nie wyłożą z własnej kieszeni, aby zwrócić środki, których od linii nie uzyskają.
Skoro biegle posługujesz się językiem anglieskim (śmiem wnioskować z Twojej korespondencji) to zadzwon do Paryza do siedziby AF, zapytaj tylko dla 100% pewnosci czy cokolwiek się należy. W Polsce Ci chyba niewiele pomogą...
Ostatnio miałam przypadek dwóch Pań, które miały leciec do Stanow i za 2 bilety w AF zapłaciły blisko 8tys pln, ale nie dostały wizy i z racji tego, że taryfy były bezzwrotne i bez możliwości zmiany bilety przepadły. Af nic nie zwróciło. Pomijajac fakt, że część linii w przypadku odmowy wizy zwraca bilet...
Takie są warunki linii, wersja przekazana Ci na lotnisku gdbyby była na papieprze - może byś coś zdziałał.
I choć Tripsta jest konkurencją w stosunku do mojej firmy to wydaje się, że naprawdę zrobili już co można.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 06 Lut 2012 20:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Gru 2011
Posty: 53
Cytuj:
Ostatnio miałam przypadek dwóch Pań, które miały leciec do Stanow i za 2 bilety w AF zapłaciły blisko 8tys pln, ale nie dostały wizy i z racji tego, że taryfy były bezzwrotne i bez możliwości zmiany bilety przepadły

Oj tu chyba można powalczyć. Wg przepisów unijnych zwrot podatków i opłat zwyczajnie się należy. Nawet niektóre linie mają ustaloną stosowną "opłatę administracyjną" na taki wypadek. Niestety opłata paliwowa zazwyczaj nie jest zwracana.
Na tym tle słowa uznania dla naszego LOTu. W 2010 roku zakupiłem dwa bilety WAW-KTW-WAW na stronie przewoźnika, w najniższej możliwej taryfie. Prawie całą wartość biletu stanowiły opłaty lotniskowe. Zmiana planów, telefon na infolinię, miła rozmowa i zwrot opłat. straciłem jakieś 3 złote. Do dzisiaj nie rozumię całej sytuacji - po co przepłacać za flexy? Pewnie zadziałał mój urok osobisty. :lol:


Ostatnio edytowany przez pio, 06 Lut 2012 22:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group