Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Uwaga na portal HRS
#1 PostWysłany: 14 Maj 2013 23:51 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
Historia jak mi się przytrafiła skłania do zastanowienia się nad wiarygodnością portalu HRS i sposobu w jaki działa oraz nad tym, jakie prawa ma hotel i jaką odpowiedzialność ponosi za swoje błędy.

O co chodzi:

2 tygodnie temu zarezerwowałem na portalu HRS hotel w bardzo dobrej cenie. Rezerwacja przebiegła w sposób prawidłowy i w poczcie pojawiło się potwierdzenie rezerwacji o treści:"..hotel został dla Państwa zarezerwowany w sposób wiążący. Hotel otrzymał automatycznie informację o rezerwacji."

Nic bardziej mylnego, po 14 dniach przyszła informacja od HRS (z Niemiec) o treści:

"Z przykrością informujemy, że rezerwacja została anulowana.
Powód anulacji jest następujący: Hotel poinformował nas, że cena podana na naszej stronie została wprowadzona przez hotel przez pomyłkę, oraz że prawidłowa cena za pokój dwuosobowy typu economy jest.... (10 razy wyższa)
Z tego powodu hotel złożył oświadczenie o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli. Skutkuje to uznaniem Państwa umowy z hotelem za nieważną.
Proszę zwrócić uwagę, że oświadczenie o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli zostało złożone przez sam hotel a nie przez HRS.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt bezpośrednio z hotelem.
Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane powyższą sytuacją. Niestety nie zawsze da się uniknąć błędów.
Pragniemy poinformować, że hotel jest zobowiązany do zwrotu wszelkich kosztów, które powstały w wyniku dokonania rezerwacji, zgodnie z § 122 niemieckiego kodeksu cywilnego."


Wnioski:
1. zauważcie, że powołują się na prawo niemieckie. W regulaminie napisane jest, że miasto w którym należy rozwiązywać spory sądowe to Kolonia!!! Generalnie okazało się, że kiedy chodzi o wszelakie trudności i niedogodności dotyczące rezerwacji to serwis tak naprawdę umywa ręce. Stoi po stronie hotelu i nakłania do rozwiązywania sporów bezpośrednio z hotelem.

2. Hotel nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne pomyłki przy wpisywaniu cen. Wniosek z tego, że w każdej chwili hotel może zmienić zdanie, podnieść cenę i postawić nas w sytuacji krytycznej (załóżmy, że przejechałem tysiące kilometrów i stoję w recepcji, dowiadując się, że moja rezerwacja jest nieważna!!!! lub muszę dopłacić 10 razy więcej! ups)
Ale gdybym chciał np. zrezygnować z rezerwacji (opcja: bez możliwości zwrotu) to hotel nie wahałby się, żeby obciążyć moją kartę kredytową. Były sytuacje, kiedy ja ponosiłem odpowiedzialność za swoje błędy (zapomniałem o rezerwacji) i wtedy karta była obciążana przez hotel.
Jak widać w drugą stronę to nie działa.

3. Hotel nie kontaktował się ze mną, aby zaproponować rozwiązanie polubowne.

4. "oświadczenie o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli" Co to jest? Czy rzeczywiście coś takiego jest skuteczne i zgodne z prawem w danej sytuacji? Może mógłby się wypowiedzieć jakiś prawnik.

5. Moim zdaniem HRS to świetny interes: kasa i minimum odpowiedzialność. Jesteśmy tylko pośrednikiem...

Co za kolosalna różnica w porównaniu z booking.com na korzyść booking. Tam zawsze najważniejszy jest klient, a nie hotel. To oni dzwonią do hotelu i załatwiają sprawę, a jeśli nic się nie udaje, biorą na siebie całą odpowiedzialność. I to rozumiem.W ciemno rezerwuję przez nich, bo wiem, że nie zostawią mnie z kwitkiem. Przynajmniej takie oświadczenia mam ja.

sprawa jest w toku...

Co o tym myślicie?
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#2 PostWysłany: 14 Maj 2013 23:57 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 883
Zbanowany
Cytuj:
oświadczenie o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli" Co to jest? Czy rzeczywiście coś takiego jest skuteczne i zgodne z prawem w danej sytuacji? Może mógłby się wypowiedzieć jakiś prawnik.


Zapoznaj się choćby z art. 84 polskiego kc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 14 Maj 2013 23:59 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
Może zacytujesz to wszyscy się zapoznają.
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2172
srebrny
Moze google zacytuje....
http://forumprawne.org/prawo-cywilne/66 ... 4-k-c.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:01 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 883
Zbanowany
dos70 napisał(a):
Może zacytujesz to wszyscy się zapoznają.

Mam wrażenie, ze masz dostęp do netu i choćby do googli. Nie masz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:08 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
Do netu dostęp ma każdy, bardziej chodziło mi o to, czy hotel ma prawo w każdej chwili złożyć takie oświadczenie, które zwalnia go od wywiązania się od potwierdzonej rezerwacji. Tym bardziej, że na potwierdzeniu jest zapis, że rezerwacja jest wiążąca...!!!!
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:09 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 334
niebieski
Można wiedzieć o który hotel chodzi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:11 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 883
Zbanowany
A przeczytałeś ze zrozumieniem polecany przepis prawa? Zakładam, że w prawodawstwie niemieckim występuje analogiczny...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:25 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
Bez wnikania w szczegółowe rozważania natury prawnej: niestety przepisy niemieckie przewidują łatwiejszy (niż np. w prawie polskim i większości krajów europejskich, nie mówić juz np. o USA) mechanizm (przesłanki) uchylania się hotelu/linii lotniczych/sklepów itd. od skutków umów zawartych w razie występienia błędu taryfowego/cenowego, dodatkowo jest to wzmocnione korzystnym dla nich orzecznictwem.

Z tego względu należy się liczyć, że znacznie trudniej będzie walczyć o utrzymywanie rezerwacji w razie, gdy bilet lotniczy został wystawiony na podróż rozpoczynającą się w Niemczech / przez niemieckiego pośrednika, biuro linii itp., to samo dotyczy hoteli, agentów, biur podróży itp.

I stąd moja rada - gdy dana okazja (błąd taryfowy) umożliwia jakiś wybór np. miejsca wylotu czy strony linii / pośrednika itd. należy unikać rozpoczynania podróży w Niemczech czy korzystania z niemieckich oddziałów firm / agentów.


Ostatnio edytowany przez marek2011 15 Maj 2013 00:36, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:28 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
Chodzi o jeden z hoteli w Krakowie, ale nazwy wolałbym nie wymieniać, ponieważ sprawa jest w toku. Jestem zaskoczony, że w tak łatwy sposób hotel może unieważnić potwierdzoną rezerwację, a firma HRS wysyła potwierdzenie z zapisem ze rezerwacja jest wiążąca. Jaka jest odpowiedzialność HRS za system oraz hotele i jaka jest jakość obsługi nas, klientów.
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 15 Maj 2013 00:31 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
marek2011: To cenna uwaga.
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 15 Maj 2013 01:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 1070
Loty: 14
Kilometry: 31 648
srebrny
Twoja umowa - zakup jest wiążący dla obu stron, wyobraźmy sobie, że nie przyjeżdzasz do hotelu czy zwracają środki - nie..
Teraz ktoś poruszył tu temat oświadczenia woli o uchyleniu się od skutków prawnych - to nie można tak zrobić, trzeba to udowodnić że było to zwarte w złej wierze, narusza to zasady prawne.

HOTEL sam zaproponował taką cenę, a to że ktoś popełnił błąd, może się hotel na tą okoliczność ubezpieczyć.
Podsumowując masz zawartą prawnie rezerwację, ładnie odpisz że umowa obowiązuje nadal i zapytaj czy hotel ją respektuje, oraz ewentualnie poproś o przesłanie danych do faktury za nocleg zastępczy w powyższym terminie w innym hotelu, bo prześlesz im fakturę.

Załatwi to sprawę , powinno :)

pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 15 Maj 2013 07:45 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 286
Zbanowany
Mediolan ma racje. W grudniu mialem rezerwacje przez HRS w mediolanie :) za 2€. HRS pisal o anulacji ale nieodpowiadalem na nie. W dniu wyjazdu zadzwonili do mnie i zaproponowali inny hotel. Rachunek prosili przeslac do nich i obiecali zwrocic roznice.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 15 Maj 2013 09:48 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
jacek69 napisał(a):
dos70 napisał(a):
Chodzi o jeden z hoteli w Krakowie, ale nazwy wolałbym nie wymieniać, ponieważ sprawa jest w toku. Jestem zaskoczony, że w tak łatwy sposób hotel może unieważnić potwierdzoną rezerwację, a firma HRS wysyła potwierdzenie z zapisem ze rezerwacja jest wiążąca. Jaka jest odpowiedzialność HRS za system oraz hotele i jaka jest jakość obsługi nas, klientów.

Rozumiem, ze podzieliles sie znaleziskiem na forum, wiec nazwa hotelu byla i tak znana zainteresowanym, czy sie myle? ;)

Hotel znalazłem o 2 w nocy, a rano było już pozamiatane.
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 15 Maj 2013 09:56 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
mediolan napisał(a):
Twoja umowa - zakup jest wiążący dla obu stron, wyobraźmy sobie, że nie przyjeżdzasz do hotelu czy zwracają środki - nie..
Teraz ktoś poruszył tu temat oświadczenia woli o uchyleniu się od skutków prawnych - to nie można tak zrobić, trzeba to udowodnić że było to zwarte w złej wierze, narusza to zasady prawne.

HOTEL sam zaproponował taką cenę, a to że ktoś popełnił błąd, może się hotel na tą okoliczność ubezpieczyć.
Podsumowując masz zawartą prawnie rezerwację, ładnie odpisz że umowa obowiązuje nadal i zapytaj czy hotel ją respektuje, oraz ewentualnie poproś o przesłanie danych do faktury za nocleg zastępczy w powyższym terminie w innym hotelu, bo prześlesz im fakturę.

Załatwi to sprawę , powinno :)

pzdr


To ciekawe co piszesz. Problem jest tylko w tym, że to firma niemiecka i prawo obowiązuje chyba niemieckie. Choć to dziwne, bo mają również swoją placówkę w Warszawie. Kiedyś miałem taką sytuację, kiedy hotel we Wrocławiu nie chciał zaakceptować rezerwacji niższej o 100 zł. Woleli zerwać współpracę z portalem www.laterooms.com Natomiast laterooms zachował się profesjonalnie, prosili żebym przysłał im rachunek z innego hotelu, a oni pokryją różnicę. I rzeczywiście tak zrobili. Porządna firma. Odpowiedzialność za błędy powinna spoczywać po obu stronach.
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 15 Maj 2013 10:23 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 343
niebieski
Nie ma siły, ktora zmusiłaby hotele czy posrednikow do uznania blednych rezerwacji.
W opisanej sytuacji hotel sie obudził(minely przeciez az 2 tygodnie) i poinformowal o tym HRS. Ten zachowal sie nieprofesjonalnie i nie zaproponowal alternatywnych noclegow.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 15 Maj 2013 10:26 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 883
Zbanowany
Cytuj:
Teraz ktoś poruszył tu temat oświadczenia woli o uchyleniu się od skutków prawnych - to nie można tak zrobić, trzeba to udowodnić że było to zwarte w złej wierze, narusza to zasady prawne.


Nie masz racji.
Cytuj:
Załatwi to sprawę , powinno

To taki sam mit, jak np. informacja, że SCDW przy wynajmie auta znosi wszystkie ryzyka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 15 Maj 2013 10:40 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
klayton napisał(a):
Cytuj:
Teraz ktoś poruszył tu temat oświadczenia woli o uchyleniu się od skutków prawnych - to nie można tak zrobić, trzeba to udowodnić że było to zwarte w złej wierze, narusza to zasady prawne.


Nie masz racji.
Cytuj:
Załatwi to sprawę , powinno

To taki sam mit, jak np. informacja, że SCDW przy wynajmie auta znosi wszystkie ryzyka.


...a skąd taka pewność, że to mit.
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 15 Maj 2013 10:44 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 883
Zbanowany
Cytuj:
...a skąd taka pewność, że to mit.



A czytałeś kiedyś pełne warunki tego ubezpieczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 15 Maj 2013 10:49 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 423
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
Ale jak to się ma do powyższej sytuacji?
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group