Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 758 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna
Autor Wiadomość
#721 PostWysłany: 08 Lis 2022 12:55 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1551
srebrny
boots napisał(a):
Mógłbyś podać przykład firmy, która oferuje takie ubezpieczenie?

Już teraz niestety nie pamiętam, bo było to kilka lat temu. Szkodę likwidował jakiś Mondial itp. twór. Uszkodzenie dotyczyło uszkodzonego nadanego wózka dziecięcego, bodajże w AF albo BA.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że Enter to shit i podejście ma mega shitowe, może jakaś firma dochodząca odszkodowań z tytułu opóźnień/odwołań lotów również zajmuje się dochodzeniem odszkodowań z tytułu uszkodzeń bagaży. Wszystko do wygrania w sądzie, tylko większości się nie chce dla tych kilku stówek robić tego samodzielnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#722 PostWysłany: 08 Lis 2022 15:14 

Rejestracja: 08 Lis 2022
Posty: 3
marek2011 napisał(a):
Przy okazji tłumaczenia pana P (o ile to autentyczna wiadomość od niego) to kompletny bełkot; argumenty powołane przez niego, nawet jeśli dotyczą w pewnym stopniu rzeczywistości polskich lotnisk (monopole itp.), w żaden sposób nie zwalniają przewoźnika z tytułu odpowiedzialności wobec pasażera za przewożony bagaż.


Oni po długim czasie zwracają po kilkadziesiąt złotych. Zgadzam się, że to kompletny bełkot. Nie jestem jedynym, któremu oni wykręcają się od odpowiedzialności proponując 60 złotych za walizkę Wittchena o wartości 660 złotych.

W opiniach Google o firmie jest masa negatywnych opinii popartych zdjęciami uszkodzonych walizek.
Góra
 Relacje PM off  
 
#723 PostWysłany: 08 Lis 2022 15:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1047
Loty: 327
Kilometry: 521 914
srebrny
maxima napisał(a):
@Darek M. kilka razy miałam już walkę z przewoźnikami i Dolfi dot. ceny bagażu. Czasem sprawa się ciągnęła po 1-2 miesiące, ale ostatecznie przysyłali mi bagaż jaki chciałam i bez żądania dopłaty.


Ja mam dokładnie takie samo doświadczenie. Przeciągałam sprawę i nie akceptowałam ich propozycji i po 2 miesiącach przysłali walizkę jaką chciałam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#724 PostWysłany: 17 Lis 2022 11:11 

Rejestracja: 22 Maj 2012
Posty: 665
Loty: 312
Kilometry: 479 773
srebrny
rw30 napisał(a):
cześć,

czy ktoś ma doświadczenie z sytuacją jak w temacie?
Leciałem w piątek BER -> Lizbona -> Fortaleza, jeden z moich bagaży rejestrowanych doleciał do FOR, drugi (sprzęt sportowy, do kitesurfingu) już nie. Oczywiście już na lotnisku wypełniłem formularz zaginionego bagażu, podając adres pod którym przebywam w Brazylii.
Wg. automatycznie wygenerowanego emaila który otrzymałem dziś wcześnie rano, firma handlingowa z Berlina (!) wysłała już bagaż pod mój stały adres we Wrocławiu (!!!!!!!), więc jest lekki kwas (prawdopodobnie ktoś z obsługi pomylił się i wysłał bagaż na mój permanent address a nie na ten w Brazylii). Na lotnisku w Fortalezie jak ktoś odbierze to nic nie wie, ale raczej na wszelki wypadek nie odbierają. Jak ktoś odbierze na infolinii TAP to odczytuje komunikat z systemu że sprzęt jest w drodze do Polski.

Zagioniony sprzęt ma wartość kilkunastu tys. złotych, cena wypożyczeń w Brazylii jest wysoka, cena nowego sprzętu tym bardziej, więc gdybym chciał mniej więcej zrekonstruować to, co straciłem (i nie wiem, kiedy odzyskam, biorąc pod uwagę że ponoć sprzęt jedzie do Wrocławia pod adres, pod którym nikogo obecnie nie ma), to wydałbym min. 25 tys PLN (mówię o kupnie, wypożyczenia wiadomo, taniej, no ale w pewnym momencie suma wypożyczeń może się zrównać cenie kupna by przyjechałem tu na 6 tygodni - pytanie kiedy i czy w ogóle faktycznie dostanę swój sprzęt).
Czy ktoś ma doświadczenie co robić w tej sytuacji? być może te ~5K € to pryszcz dla TAPu i po prostu mam kupić co straciłem a oni to pokryją? jakiekolwiek sensowne rady w temacie chętnie rozważę.

pozdrawiam


z ciekawosci jak sie skonczylo? bo mysle ze tap pewnie nic ci nie odda albo odda za rok biorac pod uwage jak sprawnie odpsiuja na reklamcje, plus chyba w reklamacjach bagazowych max to 1200sdr
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#725 PostWysłany: 17 Lis 2022 14:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3103
srebrny
@miloszp - lot odbyl sie 14.10, bagaz ostatecznie dotarl do mnie 28.10. Wczoraj dopiero zlozylem 'claim' , do niego faktura na 4000BRL (~3350PLN) + dojdzie jeszcze faktura za uszkodzona torbe, bo ja troche uszkodzili, kolejne ok. 800pln.
Przy czym ploty w internecie mowia, ze rozpatrywanie tych claimow w TAPie trwa miesiacami (polecam grupe FB 'TAP unsatisfied customers' czy cos w ten desen) , wiec szczerze to nie spodziewam sie szybkiego zakonczenia.

P.S. Co to jest SDR?
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#726 PostWysłany: 17 Lis 2022 22:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6113
HON fly4free
@rw30: to konwencyjna jednostka obliczeniowa do określenia maksymalnej odpowiedzialności przewoźników za bagaż (zniszczony, utracony, opóźniony itp.): obecnie to zdaje się 1288 SDR czyli ok. 1670 euro bez względu na wartość faktyczną bagażu i winę przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
 
#727 PostWysłany: 18 Lis 2022 19:28 

Rejestracja: 18 Lis 2022
Posty: 2
Jak jest z czasem oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji w związku ze zniszczonym bagażem w Lufthansie? Czekam na odpowiedź już ponad 1,5 miesiąca, a dzisiaj babeczka na infolinii (weź znajdź numer) powiedziała, że obecnie typowo to 3-4 miesiące. Trochę kiepsko jak na linię premium.
Góra
 Relacje PM off  
 
#728 PostWysłany: 18 Lis 2022 19:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6113
HON fly4free
Kilka miesięcy realnie.
Linia premium? Może nią była 15-20 lat temu...
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#729 PostWysłany: 21 Lis 2022 20:09 

Rejestracja: 05 Maj 2018
Posty: 1
Witam. Wysłałem zgłoszenie reklamacji do smartwings o uszkodzony bagaż, zdjęcia uszkodzonej torby, wypełniony wniosek i dostałem maila ze wniosek został wysłany do smartwings. I tyle, od tamtego czasu cisza. Już 2 raz wysłałem maila do smartwings o jakąś informację i dostałem automatyczną zwrotną wiadomość

Dear passengers,
thank you for your e-mail and hereby we confirm its delivery. We apologize for any inconvenience if occured during the carriage of your baggage.
We regret to inform you that due to the current intense traffic, our reaction time may reach up to 60 days. We would like to ask you for patience and will get back to you as soon as possible.

Minęło już trochę czasu i nic, czy jest jakiś określony czas na rozpatrzenie wniosku o odszkodowanie? Co mogę jeszcze zrobić w tej sprawie.
Bo z tego co czytałem na tym forum to chyba tylko czekać?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#730 PostWysłany: 21 Lis 2022 23:36 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6113
HON fly4free
Realnie? Sąd, o ile sprawa jest warta zachodu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#731 PostWysłany: 22 Lis 2022 19:30 

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 1506
Loty: 227
Kilometry: 242 508
złoty
Zaskakująco sprawna obsługa reklamacji w LOT.
16.11 Reklamacja na opóźniony bagaż złożona wraz z załączonymi paragonami na 115CHF.
21.11 Odpowiedź o uznaniu roszczenia na pełną kwotę (i to mimo tego że niby lot gwarantuje wypłatę tylko do 100USD).
22.11 Przed chwilą wpłynął przelew - co do grosza tyle, ile Curve przeliczył CHF na PLN
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#732 PostWysłany: 05 Gru 2022 17:05 

Rejestracja: 27 Gru 2021
Posty: 80
Ostrzeżenia: 1
Witam

ostatnio po locie Lot-em, z taśmy wypadła mi pęknięta walizka.
Zgłosiłem reklamację na Okęciu oraz meilowo zgodnie z instrukcjami.
Dostałem meila dzisiaj po prawie 30 dniach od jakiejś firmy Dolfi1920, że wycenili bagaż na 400 zł i dostanę link do sklepu internetowego, gdzie będę mógł za to otrzymać zamienny bagaż.

Czy to w ogóle jest prawidłowe ? chciałbym otrzymać odszkodowanie od linii, a nie kupować w jakiejś firmie krzak, w dodatku mającej same negatywne opinie, jakie macie w tym zakresie doświadczenia ?

Druga sprawa to taka, czy orientujecie się, czy z jeżeli w ubezpieczeniu turystycznym było ubezpieczenie bagażu, to można otrzymać odszkodowanie jeżeli doszło do uszkodzenia samej walizki ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#733 PostWysłany: 05 Gru 2022 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1047
Loty: 327
Kilometry: 521 914
srebrny
Poczytaj kilka ostatnich stron tego wątku
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597
Góra
 Relacje PM off
gruby_inversia lubi ten post.
gruby_inversia uważa post za pomocny.
 
 
#734 PostWysłany: 05 Gru 2022 17:13 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19418
Dolfi to żadna firma krzak, tylko jedna z najsłynniejszych firm z bagażami. Miałem rozwaloną torbę u nich a Dolfi załatwiła mi nową torbę.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#735 PostWysłany: 05 Gru 2022 17:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7576
srebrny
Cytuj:
Druga sprawa to taka, czy orientujecie się, czy z jeżeli w ubezpieczeniu turystycznym było ubezpieczenie bagażu, to można otrzymać odszkodowanie jeżeli doszło do uszkodzenia samej walizki ?

Odpowiedź znajdziesz w swoim OWU, ale ja nie znam ubezpieczenia z taką opcją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#736 PostWysłany: 05 Gru 2022 18:12 

Rejestracja: 22 Gru 2014
Posty: 83
Loty: 64
Kilometry: 210 376
Korzystałem z firmy dolfi1920 po uszkodzeniu bagażu , dostałem nowa walizkę lepszej klasy niż ta uszkodzona, szybko i sprawnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#737 PostWysłany: 06 Gru 2022 14:23 

Rejestracja: 06 Gru 2022
Posty: 4
Wizz nie zabrał mojego bagażu z lotniska w Kutaisi. Po paru dniach wracałem tam z powrotem (do pracy), ale mój bagaż krążył gdzieś w procedurach. Kupiłem więc parę potrzebnych rzeczy (~900 zł) i zgłosiłem roszczenie.
Po 75 dniach odpisali coś takiego:

"Uprzejmie informuję, że w przypadku gdy utworzył Pan rezerwację w biurze podróży i nie jest Pan jej właścicielem, aby przetworzyć zapytanie związane z rezerwacją, kosztami i odszkodowaniem, należy skontaktować się bezpośrednio z agencją lub osobą, która zarezerwowała bilet w imieniu pasażerów.
Należy pamiętać, że tylko właściciele rezerwacji oraz osoby kontaktowe dla wszystkich pasażerów objętych rezerwacją mogą ubiegać się o zmianę rezerwacji lub zwrot pieniędzy przelewem bankowym lub kartą bankową, za pomocą której dokonano płatności rezerwacyjnej (w zależności od oryginalnej metody płatności) .
Należy skontaktować się z osobą/ biurem podróży aby złożyli odpowiednio reklamację, gdyż tej nie jesteśmy w stanie rozpatrzeć."


Oczywiście status zmieniony już na "rozwiązane" i zamknięte.
Rzeczywiście mój bilet był kupowany przez biuro, ale czy to cokolwiek w ogóle ma do rzeczy (jak w przypadku opóźnienia lotu gdy roszczenie przypisane jest do osoby lecącej)?
Teraz nawet jeśli biuro (swoją drogą co to w ogóle za absurd?) zgłosiłoby to samo roszczenie, to odpiszą zapewne, że czas minął i też nie oddadzą.

Jest z tego jakieś wyjście?
Góra
 Relacje PM off  
 
#738 PostWysłany: 06 Gru 2022 14:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7576
srebrny
Nie jestem przekonany, że zwrot za wydatki w takiej sytuacji w ogóle się należy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#739 PostWysłany: 06 Gru 2022 18:35 

Rejestracja: 06 Gru 2022
Posty: 4
Powiedzmy, że nie opisywałem tu szczegółów i na potrzeby tej sprawy uznajmy, że zwrot się należy, a sama kwestia zasadności zwrotu jest tu drugorzędna.
Bardziej interesuje mnie:
(1) czy rzeczywiście to musi się obić o biuro?
(2) znając Wizza odsyłają do biura, a czy tam odpisaliby teraz, że za późno na zgłoszenie roszczenia?
(3) te 75 dni (!)
Góra
 Relacje PM off  
 
#740 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6113
HON fly4free
Roszczenia dotyczące przewozu bagażu, więc i jego niedostarczenia (na czas) wynikają z zawartej umowy przewozu, a stronami tejże jest przewoźnik i pasażer, a nie ewentualny pośrednik wystawiający bilet (dokonujący rezerwacji).
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 758 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group