Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 712 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna
Autor Wiadomość
#661 PostWysłany: 23 Lut 2022 15:15 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10063
Loty: 367
Kilometry: 618 013
Antimatter napisał(a):
Swoją drogą, o ironio mieliśmy ubezpieczony bagaż, ale wyjazd przedłużył się o 1 dzień w dość niespodziewanych okolicznościach, a ubezpieczenia nie wydłużyliśmy.

Jeżeli przedłużył się z powodu np. opóźnienia samolotu, to warto sprawdzić w OWU czy ubezpieczenie nie obejmuje również tego dodatkowego dnia. Tak mi tłumaczono w wątku o ubezpieczeniach podróżnych ubezpieczenie-podrozne,135,3902?start=1640#p1250405
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Antimatter uważa post za pomocny.
 
 
#662 PostWysłany: 23 Lut 2022 15:25 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 59
Lot się odbył, a mieliśmy tylko przebookowane bilety na kolejny dzień, więc obawiam się, że w tej sytuacji nie zadziała, ale na pewno poczytam OWU, może akurat, dzięki :)

update: Warta twierdzi, że to przedłużenie tak czy inaczej działa tylko w wypadku zgłoszenia go w trakcie trwania polisy, więc jaki by nie był powód to jest za późno.


Ostatnio edytowany przez Antimatter, 23 Lut 2022 15:47, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#663 PostWysłany: 23 Lut 2022 15:40 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2284
złoty
@Antimatter Zobowiązania przewoźnika dotyczące uszkodzenia lub zagubienia bagażu są limitowane Konwencją Montrealską i jest to 1000 SDR/osobę. Około 1500 EUR.
Pytanie czy wysłaliście im jednak kopie paragonów/faktur? Bez tego możecie dostać ich standardową pomoc na zakup produktów pierwszej pomocy w wysokości x, czyli pewnie 200 U$D.
Góra
 Relacje PM off  
 
#664 PostWysłany: 23 Lut 2022 15:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7279
srebrny
Cytuj:
możecie dostać ich standartową pomoc na zakup produktów

Nie jest to pomoc, tylko zwrot udokumentowanych wydatków na podstawowe artykuły pierwszej potrzeby.
Góra
 Relacje PM off  
 
#665 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:02 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2284
złoty
Różni przewoźnicy, różnie do tego podchodzą. Osobiście nie wiem jak to robi Turkish i jakie ma normy finansowe. Swojego czasu BA mi dało 200$ karty prepaid na osobę na zakup produktów pierwszej potrzeby a bagaż za dwa dni doleciał.
Turkish może mieć jakąś wycenę np. na kilogram zagubionego bagażu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#666 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:34 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 59
Wysłaliśmy listę, bo o nią prosili, o paragonach wstępnie nie było mowy. Sporo mam, na pewno na więcej niż te 400USD, ale wiadomo, że nie za wszystko, to było kilkadziesiąt paragonów, więc dopóki wydawało się, że ich nie potrzebują to się tym nie zajmowałam. Natomiast, żeby było jasne, chodzi o rzeczy zgubione. Jeśli mówimy o zwrot wydatków na art pierwszej potrzeby, to na początku zupełnie nie zawracałam sobie tym głowy, bo stanowisko TK po zgłoszeniu jeszcze na lotnisku było takie, że oni wiedzą, gdzie ten bagaż jest, że nie wyleciał i będzie kolejnym lotem, a że to nie pierwszy raz kiedy TK gubi mi bagaż to przez kilka byłam pewna, że zaraz go odzyskam, więc ani nie robiłam specjalnie dodatkowych zakupów, a już na pewno nie zbierałam paragonów.
O Konwencji słyszałam, natomiast to właśnie jest mój problem, że nie wiem czy jest sens zaczynać dyskusję z nimi w ten sposób, bo do tej pory wymyślali wszelkie możliwe sposoby, żeby nas zbyć, bez telefonów i ponaglania nie odpisują na maile, tak jak pisałam 1.5 miesiąca trwało tylko to, żeby potwierdzili zgubienie bagażu, bo wcześniej cały czas 'szukali'. Już do tej pory komunikacja z nimi to jakaś katastrofa, a obawiam się, że jak zacznę wyciągać przepisy to będzie tylko gorzej, stąd moja prośba o podpowiedź jak to rozegrać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#667 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7279
srebrny
Pragnę zwrócić uwagę, że odszkodowanie ma pokryć stratę, jaką poniosłaś, a nie cenę zakupu nowych takich towarów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#668 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:47 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 59
@boots zorientowałam się po tym pytaniu
boots napisał(a):
W jaki sposób wyceniałeś poszczególne rzeczy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#669 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7279
srebrny
Ale nadal nie chcesz napisać o metodzie użytej do swojej wyceny...
Góra
 Relacje PM off  
 
#670 PostWysłany: 23 Lut 2022 19:39 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2284
złoty
@Antimatter Myślę, że bez paragonów się nie obejdzie. Od wartości początkowej przewoźnik będzie mógł sobie odliczyć utratę wartości od czasu zakupu.
Na pewno nie pomoże lament, że nie masz paragonów na wszystkie pary majtek czy skarpetek. Tak działa odszkodowanie.

Jeśli kupowaliście, oczekując na bagaż, artykuły pierwszej potrzeby, to też warto im wysłać rachunki.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#671 PostWysłany: 12 Mar 2022 09:55 

Rejestracja: 16 Mar 2013
Posty: 9
Mam problem z Lufthansą i uszkodzonym bagażem.
W połowie listopada lecieliśmy na Teneryfę przez Monachium i nasz bagaż został uszkodzony (połamana walizka, urwana rączka, urwane jedno kółko).
Zgłosiłem to przez ich customer feedback na stronie, załączyłem zdjęcia.
W drodze powrotnej owinęliśmy odpłatnie na lotnisku walizkę folią "bullwrap" żeby uniknąć kolejnych uszkodzeń ale niewiele to pomogło.
Dołączyłem zdjęcia z tego jak wyglądała walizka po powrocie do Polski w odpowiedzi na maila z feedback ID na pierwsze zgłoszenie (tak mi doradzili na infolinii).
Dzwoniłem po powrocie na infolinię, powiedzieli że mają na rozpatrzenie 30 dni roboczych bo covid.
Mamy połowę marca więc grubo po upłynięciu 30 dni i na infolinii mówią że nie mają kontaktu z tym działem i że jak mam feedback ID to na 100% ktoś do mnie z tym wróci i proszą o cierpliwość.

Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia.

Jest jakiś osobny Rzecznik któremu można to zgłosić czy po prostu rzecznik praw konsumenta?
Góra
 Relacje PM off  
 
#672 PostWysłany: 12 Mar 2022 13:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7279
srebrny
Jak wyceniłeś wartość szkody? Zaproponowali już jakąś kwotę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#673 PostWysłany: 12 Mar 2022 15:45 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 215
niebieski
a czy uszkodzenie walizki nie należy zgłosić zaraz po przy locie w biurze na lotnisku?

Ja kiedyś zgłosiłem uszkodzenie po powrocie do domu i generalnie było pozamiatane już bo należało to zrobić na lotnisku, tak zresztą mieli zapisane w regulaminie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#674 PostWysłany: 12 Mar 2022 18:02 

Rejestracja: 16 Mar 2013
Posty: 9
patrzylem na stronie bedac na lotnisku i bylo napisane ze mozna albo tak albo przez strone
Góra
 Relacje PM off  
 
#675 PostWysłany: 28 Mar 2022 22:44 

Rejestracja: 28 Mar 2022
Posty: 1
Witam.

Planuję podróż do NY (lotnisko EWR) z WAW z przesiadką w Kopenhadze (LOT + SAS). Czy w przypadku opóźnienia bagażu na lotnisku docelowym (EWR) zostanie on mi nieodpłatnie dostarczony na wskazany adres? Pytam, ponieważ docelowy adres pod którym będę przebywał będzie 200 km od NY.

Ze swojej strony próbowałem się dziś dodzwonić na infolinię linii lotniczych SAS, ale niestety po kilkunastu minutach oczekiwania zrezygnowałem. Na stronie mają tylko info "When we locate your baggage, you will be contacted regarding delivery."

Równocześnie z takim samym pytaniem skierowałem się do tow. ubezpiczeń AXA, ponieważ oferują oni ubezpieczenie podróżne, w tym opcję "bagaż", ale dowiedziałem się, że oni tylko wypłacają świadczenie pieniężne po fakcie wystąpienia opóźnienia, ale nic nie wiedzą o pomocy w dostarczeniu bagażu na adres docelowy.

Czy może ktoś miał takie doświadczenia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#676 PostWysłany: 29 Mar 2022 09:23 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5561
HON fly4free
Bagaż co do zasady zostanie dostarczony na adres, który wskażesz w formularzu zgłoszenia zagubienia (PIR), ewentualnie updejtujesz potem w systemie. Jak będziesz 200 km od NYC to oczywiście dostarczenie zajmie pewnie ciut dłużej bo kurier może nie dowieść go już w tym samym dniu, w którym doleci do celu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#677 PostWysłany: 04 Kwi 2022 19:04 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 341
niebieski
Nie moglem znalezc odpowiedniegu tematu.
W Poznaniu na security zarysował mi sie MacBook bo w pudełku byl kamien.
Laptop z pracy. 2 tygodnie od nowosci. Nie moge na niego patrzec.
Kazano zglosic skargę. Ktos mial doswiadczenie z podobna sytuacja?
Góra
 Relacje PM off  
 
#678 PostWysłany: 04 Kwi 2022 19:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7279
srebrny
Kto go wkładał do tego pudełka?
Góra
 Relacje PM off  
 
#679 PostWysłany: 04 Kwi 2022 19:36 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 341
niebieski
Ja go wlozylem, ale kamienia nie widziałem na tej wielkiej ulotce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#680 PostWysłany: 04 Kwi 2022 19:40 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7279
srebrny
No to chyba powinieneś złożyć skargę na samego siebie.
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
 [ 712 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group