Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 48  Następna
Autor Wiadomość
#721 PostWysłany: 14 Lip 2022 18:40 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
i zwrot 58% nowego wózka przelewem na konto. Ubiegalam się o 0,78% kwoty nowego wózka.

Co za porządną firma, wypłacili prawie 75 razy więcej, niż chciałaś. Niesamowite...


i to jest bez udokumentowania zakupu!!! "Nie chcieli paragonu, ani innego dowodu zakupu"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic
Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini
#722 PostWysłany: 19 Lip 2022 13:30 

Rejestracja: 18 Sie 2021
Posty: 13
Juz prawie 4 tygodnie czekam na bagaż (walizka z rowerem) z lotu YUL - FRA - KRK. Wiem, że walizka była we FRA bo widziałem ją przed samolotem i nie została dostarczona do KRK.
Lufthansa / Air Canada nie odpowiada, nikt nic nie wie. Reklamacja złożona.
Ktoś miał podobnie i udało mu się jakoś pomoc?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#723 PostWysłany: 08 Sie 2022 12:07 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22329
Miesiąc temu lot zgubił mi bagaż do SJJ, dostałem go dopiero po tygodniu (jak patrzyłem w systemie, trochę segmentów zrobił), i dziś dotarł mail od LOT ze zwracają wszystkie koje zakupy.

Dodaję info, do ilu zwracają

Cytuj:
W odniesieniu do przedstawionego roszczenia uprzejmie wyjaśniamy, że zgodnie z procedurą, w przypadku opóźnienia całego bagażu poza krajem zamieszkania pasażera PLL LOT gwarantują zwrot kosztów poniesionych na zakup najpotrzebniejszych rzeczy w czasie oczekiwania na bagaż (artykułów toaletowych, bielizny, ubrań) do wysokości 100 USD na osobę.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#724 PostWysłany: 10 Sie 2022 13:40 

Rejestracja: 22 Maj 2012
Posty: 709
Loty: 312
Kilometry: 479 773
srebrny
enter odmówił naprawy kółka w walizce pisząc że... walizka wygląda na starszą, niż 4 lata, więc ... nic nie muszą:)
Czy mogę coś z tym zrobić czy to ma jakąś podstawę prawną i wysłanie do ulc/ miejskiego rzecznika konsumenta może jakoś pomóc?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Sie 2022 13:47, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#725 PostWysłany: 10 Sie 2022 16:23 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22329
Zeus napisał(a):
Miesiąc temu lot zgubił mi bagaż do SJJ, dostałem go dopiero po tygodniu (jak patrzyłem w systemie, trochę segmentów zrobił), i dziś dotarł mail od LOT ze zwracają wszystkie koje zakupy.

Dodaję info, do ilu zwracają

Cytuj:
W odniesieniu do przedstawionego roszczenia uprzejmie wyjaśniamy, że zgodnie z procedurą, w przypadku opóźnienia całego bagażu poza krajem zamieszkania pasażera PLL LOT gwarantują zwrot kosztów poniesionych na zakup najpotrzebniejszych rzeczy w czasie oczekiwania na bagaż (artykułów toaletowych, bielizny, ubrań) do wysokości 100 USD na osobę.



Odszkodowanie już na koncie Revoluta. Przyznam się, ze nie liczyłem ze tak szybko :D
Góra
 Profil Relacje PM off
KamcioPL lubi ten post.
Rajesh Kuthrappali uważa post za pomocny.
 
      
#726 PostWysłany: 06 Wrz 2022 21:43 

Rejestracja: 29 Lip 2021
Posty: 532
Loty: 64
Kilometry: 105 797
złoty
Podczas lotu LAX-DUB-BER liniami Aer Lingus została uszkodzona moja walizka (pękła nad jednym z kółek). Zgłosiłem to od razu po wyjściu z samolotu, dostałem wszystkie papiery i kazano mi zgłosić claima do linii. Tak też zrobiłem i otrzymałem następującą odpowiedź:
Cytuj:
Please have your bag repaired at a dealer or repair shop convenient to you and submit the receipt for reimbursement. If the bag cannot be repaired, please submit a statement from the repair shop indicating the bag is not repairable and it's value.


Czy rzeczywiście muszę ją oddać do sklepu do naprawy lub zdobyć od sklepu zaświadczenie że walizka nie może być naprawiona i jest warta X? Nie wyobrażam sobie żebym miał poprosić sklep o takie zaświadczenie, tym bardziej że pewnie jeszcze musiałoby ono być po angielsku i wartość w euro. Na papierach z lotniska mam zapisaną wartość walizki 70€ - czy to nie powinno wystarczyć? Ktoś się orientuje?
_________________
Image

Z tych ciekawszych zaliczone: Syria, Liban, Izrael, Kosowo, Laponia, Hawaje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#727 PostWysłany: 06 Wrz 2022 21:57 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
bardziej do jakiegoś serwisu walizek a nie sklepu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#728 PostWysłany: 08 Wrz 2022 11:27 

Rejestracja: 18 Sie 2021
Posty: 13
dla lufthansy walizki naprawa firma dolfi1920. zwróć sie do nich o wycenę naprawy. może naprawią, a moze uda się ze oni to rozlicza bezpośrednio z linia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#729 PostWysłany: 09 Wrz 2022 14:00 

Rejestracja: 29 Lip 2021
Posty: 532
Loty: 64
Kilometry: 105 797
złoty
Wittchen wystawił mi bezproblemowo zaświadczenie po kontakcie mailowym (nawet za dużo nie musiałem udowadniać), wartość zawyżyli i właśnie od Aer Lingusa przyszedł mail, że w ciągu 10 dni roboczych dostanę 110€ na konto ;)
_________________
Image

Z tych ciekawszych zaliczone: Syria, Liban, Izrael, Kosowo, Laponia, Hawaje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#730 PostWysłany: 12 Wrz 2022 12:43 

Rejestracja: 12 Wrz 2022
Posty: 1
Czy termin 7 dni na zgłoszenie uszkodzenia bagażu powinien być liczony od dnia lotu, czy od następnego dnia?
Przykladowo, lot miał miejsce w poniedziałek, na chłopski rozum 7 dni licząc od dnia następnego, powinna być możliwość zgłoszenia szkody do następnego poniedziałku.
Niestety formularz Ryanaira uważa, że termin minął w niedzielę i nie da się przejść dalej, konsultant na czacie też twierdzi, że liczy się to od dnia lotu (czyli od "dnia 0").

Myślicie że da się zrobić cokolwiek innego niż zgłoszenie do UOKiK?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#731 PostWysłany: 12 Wrz 2022 13:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
kc
Cytuj:
Art. 110. Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe.
Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia.
§ 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
Góra
 Profil Relacje PM off
rafalnazaruk uważa post za pomocny.
 
      
#732 PostWysłany: 20 Wrz 2022 19:04 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
TAP - zaginął mój bagaż przy ciasnej przesiadce w Lizbonie (miałem nie zdążyć - już nawet wystawiono nowe bilety - ale zdążyłem). Widziałem go, jak wyjeżdżał z samolotu z Bilbao, którym przyleciałem. To było w sobotę, do tej pory go nie namierzono (sprawę zgłosiłem od razu na lotnisku i dziś z nimi rozmawiałem). Rozumiem, że trzeba jeszcze czekać, ale jak to teraz wygląda? Jakie są szanse na jego odnalezienie? Da się gdzieś śledzić sprawę po numerze referencyjnym od agenta LS Service na lotnisku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#733 PostWysłany: 23 Wrz 2022 16:27 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1263
niebieski
Leciałem WAW-FRA LH, potem FRA-YYC 4Y (Eurowings Discover). Rozwalili mi walizkę, próbuję złożyć wniosek o refund, ale na stronie www w przypadku lotów Eurowings Discover (nie Eurowings) jest opcja zgłoszenia tylko zaginionego bagażu. Ktoś może ma pomysł albo link do właściwego formularza? Ewentualnie alternatywne formy kontaktu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#734 PostWysłany: 01 Paź 2022 09:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 2306
Loty: 296
Kilometry: 416 674
złoty
Wracając z ostatniego wyjazdu w WAW okazało się, że uszkodzone zostały oba moje plecaki.

Likwidacją szkody zajmuje się firma Dolfi1920 i przyznali mi kwotę 400 zł do wykorzystania w ich sklepie.

Bo i tutaj są schody bowiem w oficjalnym sklepie Ochnik wybrana walizka kosztuje 299 zł, natomiast w Dolfi1920 jest za 559 zł i tylko 100 zł taniej po rozliczeniu bonu otrzymanego w zamian za uszkodzenie bagażu.

Co mogę teraz zrobić ?Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#735 PostWysłany: 01 Paź 2022 22:01 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
@Darek M. kilka razy miałam już walkę z przewoźnikami i Dolfi dot. ceny bagażu. Czasem sprawa się ciągnęła po 1-2 miesiące, ale ostatecznie przysyłali mi bagaż jaki chciałam i bez żądania dopłaty. Jak Dolfi nie chciało zaakceptować mojej propozycji, to pisałam bezpośrednio do przewoźnika, żeby zaakceptował dostawę (niby) "droższego" bagażu. Na pewno łatwiej jest jeśli wymiana dotyczy tego samego modelu walizki.
Z LH to pewnie może być ciężko, bo w ogóle kontakt jest utrudniony, ale wysyłaj linki i screeny do walizki z oficjalnego sklepu (niekoniecznie alledrogo) i trzymaj się swojego stanowiska. Zaproponuj, żeby wysłali Ci pieniadze i sam sobie kuipisz tańszą walizkę w innym sklepie :) oczywiście się nie zgodzą :) U mnie zawsze odpuszczali, tylko trochę to trwało
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Darek M. lubi ten post.
 
      
#736 PostWysłany: 04 Paź 2022 18:15 

Rejestracja: 04 Paź 2020
Posty: 86
Loty: 120
Kilometry: 251 156
Przeniesiono z tematu [XC] Corendon Airlines - opinie, recenzje, uwagi

Hej, czy ktoś zgłaszał uszkodzony bagaż do lini?

Dostałam e-mail z wymaganymi dokumentami - Statement Report where the brand name, estimated age and the cost of the damaged baggage clearly indicated by the authorized person chodzi mi o ten punkt, czy to znaczy,że mam wysłać walizkę na wycenę uszkodzenia do firmy, która się tym zajmuje w Polsce?
Pozdrawiam
_________________
Chętnie pomogę jeśli ktoś ma pytania dotyczące zwiedzania, praktycznych informacji w Stambule :) -> częściej jestem dostępna na instagramie lalaura1901


Ostatnio edytowany przez michzak, 05 Paź 2022 20:09, edytowano w sumie 1 raz
Przeniesienie pytania do innego tematu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#737 PostWysłany: 18 Paź 2022 03:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
cześć,

czy ktoś ma doświadczenie z sytuacją jak w temacie?
Leciałem w piątek BER -> Lizbona -> Fortaleza, jeden z moich bagaży rejestrowanych doleciał do FOR, drugi (sprzęt sportowy, do kitesurfingu) już nie. Oczywiście już na lotnisku wypełniłem formularz zaginionego bagażu, podając adres pod którym przebywam w Brazylii.
Wg. automatycznie wygenerowanego emaila który otrzymałem dziś wcześnie rano, firma handlingowa z Berlina (!) wysłała już bagaż pod mój stały adres we Wrocławiu (!!!!!!!), więc jest lekki kwas (prawdopodobnie ktoś z obsługi pomylił się i wysłał bagaż na mój permanent address a nie na ten w Brazylii). Na lotnisku w Fortalezie jak ktoś odbierze to nic nie wie, ale raczej na wszelki wypadek nie odbierają. Jak ktoś odbierze na infolinii TAP to odczytuje komunikat z systemu że sprzęt jest w drodze do Polski.

Zagioniony sprzęt ma wartość kilkunastu tys. złotych, cena wypożyczeń w Brazylii jest wysoka, cena nowego sprzętu tym bardziej, więc gdybym chciał mniej więcej zrekonstruować to, co straciłem (i nie wiem, kiedy odzyskam, biorąc pod uwagę że ponoć sprzęt jedzie do Wrocławia pod adres, pod którym nikogo obecnie nie ma), to wydałbym min. 25 tys PLN (mówię o kupnie, wypożyczenia wiadomo, taniej, no ale w pewnym momencie suma wypożyczeń może się zrównać cenie kupna by przyjechałem tu na 6 tygodni - pytanie kiedy i czy w ogóle faktycznie dostanę swój sprzęt).
Czy ktoś ma doświadczenie co robić w tej sytuacji? być może te ~5K € to pryszcz dla TAPu i po prostu mam kupić co straciłem a oni to pokryją? jakiekolwiek sensowne rady w temacie chętnie rozważę.

pozdrawiam
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#738 PostWysłany: 02 Lis 2022 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2018
Posty: 42
Witam,

Czy należy się jakieś odszkodowanie z tytułu opóźnionego bagażu o prawie dwa tygodnie w sieci WizzAir? Dodam że nie posiadam żadnych rachunków za zakupy rzeczy potrzebnych gdyż nie zachodziła taka potrzeba, chodzi mi tylko o o samo odszkodowanie z tytułu opóźnienia bagażu.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#739 PostWysłany: 02 Lis 2022 19:23 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Nie, bo - jak sam piszesz - nie poniosłeś żadnej szkody.
Góra
 Profil Relacje PM off
KamcioPL lubi ten post.
 
      
#740 PostWysłany: 08 Lis 2022 11:53 

Rejestracja: 08 Lis 2022
Posty: 3
miloszp napisał(a):
enter odmówił naprawy kółka w walizce pisząc że... walizka wygląda na starszą, niż 4 lata, więc ... nic nie muszą:)
Czy mogę coś z tym zrobić czy to ma jakąś podstawę prawną i wysłanie do ulc/ miejskiego rzecznika konsumenta może jakoś pomóc?


Enter to kpina. Wyceniają sobie jak chcą. Walizki po 600 złotych czy więcej w których urwane są kółka czy totalnie połamane (nie nadające się do jakiejkolwiek naprawy) szacują na 50-60 złotych. Tłumacząc to amortyzacją i innymi bzdurami. Zgłaszaj do UOKiK przez stronę EPUAP.GOV.PL

Na Fb znajdź też grupę Poszkodowani przez Enter Air.

Zresztą w opiniach googla jest cała masa ludzi z połamanymi walizkami.

Z kolei jak napisałem do ich prezesa na LinkedIn to mi odpisał:

"Witam,
linia lotnicza, ani jej pracownicy, czyli stewardesy i piloci, nie dotykają się do bagaży. Bagażniki samolotu są otwierane i zamykane przez obsługę lotniska. Wewnątrz lotniska bagaż tez jest obsługiwany jedynie przez pracowników lotniska. Nie mamy żadnego regresu na pracowników lotniska, czy lotnisko. Nie możemy od nich pobrać odszkodowania, które moglibyśmy wtedy hojnie wypłacić pasażerom. Taki system trwa od kilku lat.
linia lotnicza nie niszczy nikomu bagaży i nie ma żadnego wpływu na to jak bagaż jest spakowany i jak jest obsługiwany na lotniskach. W bagażniku może dojść do zalania z innych bagaży, lub lekkiego przesunięcia w czasie turbulencji.

Pr ede wszystkim, nie mamy możliwości wyboru obsługi lotniskowej, bo panują monopole lub duopolu, nie mamy tez możliwości nakładania kar, ani tez ściągania opłat za złą obsługę.

Ponadto, jeśli bagaż był nowy to należy zgłaszać do producenta, ze nie dochował wymogów trwałości.
kupujac bagaż kupujemy go z założeniem, ze będzie na tyle mocny, ze przetrwa załadunek i rozładunek, chyba ze nie jest to bagaż przystosowany do przewozu lotniczego.

Z poważaniem.
Grzegorz Polaniecki"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 48  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group