Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 466 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Następna
Autor Wiadomość
#361 PostWysłany: 13 Mar 2018 16:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1979
srebrny
Jeżeli nie chcą wypłacić tamtej kwoty zażądaj naprawienia szkody w postaci przekazania nowej walizki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#362 PostWysłany: 13 Mar 2018 16:55 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3345
Loty: 256
Kilometry: 573 566
srebrny
no tak też im napisałam, że chcę wyższej kwoty (amortyzacja 20% jest chyba fair) lub nową walizkę. Pytanie czy ktoś ma z nimi doświadczenie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#363 PostWysłany: 13 Mar 2018 17:13 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 1946
platynowy
a na jakiej zasadzie obliczyli amortyzacje? ktos mogl kupic walizke rok temu, trzymac w szafie i wziac nowa tylko na ta jedna podroz.

ryan bardzo dba o koszty, wiec pewnie jeszcze odbija pilke.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#364 PostWysłany: 13 Mar 2018 17:25 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3345
Loty: 256
Kilometry: 573 566
srebrny
tez poprosiłam o podstawy prawne tak dużej amortyzacji...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#365 PostWysłany: 20 Mar 2018 23:03 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 367
niebieski
Ile średnio PLL LOT potrzebuje na odpowiedź w sprawie reklamacji bagażowej? Walizkę po rejsie WAW-KPB odebrałem pękniętą. Na lotnisku otrzymałem PIR i przesłałem wszystko do PLL LOT z dokumentacją fotograficzną oraz pismem przewodnim. W piśmie powołuję się na art. 17 ust. 2 Konwencji Montrealskiej, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002 i 363 §1-2 Kodeksu cywilnego. Z przepisów międzynarodowych wynika, że przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie. Natomiast ze wskazanego przepisu krajowego wynika, że to poszkodowany wybiera formę rozwiązania reklamacji, jak również ewentualna kwota pieniężna winna być wypłacona według wartości z dnia ustalenia odszkodowania (czyli wartość rzeczywista, co uniemożliwia odliczenie amortyzacji). Zażądałem wymiany walizki na inną o podobnych parametrach lub wypłatę kwoty stanowiącej ekwiwalent kosztu zakupu nowej walizki. Nie bardzo jednak wiem czy większy sens jest czekać na odpowiedź czy kupić coś na miejscu i wysłać im rachunek... Kontakt telefoniczny z nimi nie jest możliwy, a na maile nie odpowiadają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#366 PostWysłany: 20 Mar 2018 23:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3037
srebrny
Na odpowiedź z działu reklamacji czeka się średnio ok. 2-3 tygodni (zdarza się szybciej przy odrobinie szczęścia). W Polsce kwestie reklamacji bagażowych (zniszczone, uszkodzone torby, walizki) załatwia w imieniu LO zewnętrzna firma, która wymienia walizki na nowe po przeprowadzeniu procedury (wypełnienie formularza, wysłanie zdjęć, umówienie odbioru). Jak to wygląda w KBP - trzeba dowiedzieć się w LO albo ewentualnie w formie handlingowej obsługującej go na lotnisku w KBP, można spokojnie się dodzwonić do LO, tyle że to niestety lubi trwać zanim nastąpi połączenie, zwłaszcza w ciągu dnia i wczesnymi wieczorami.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#367 PostWysłany: 22 Mar 2018 11:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Paź 2011
Posty: 44
Cześć,

Leciałem do Szanghaju. Po przylocie poszedłem na moment do toalety i później po bagaż, którego nie znalazłem. Zgłosiłem zaginięcie na lotnisku i ostatecznie bagaż dostałem do hotelu na drugi dzień (po ponad 24h). W pierwszy dzień musiałem jednak kupić kosmetyki, odzież. Air China pierwotnie odmawiała jakiejkolwiek rekompensaty twierdząc, że bagaż dotarł przed upływem 24h a poza tym to inny pasażer go wziął przez pomyłkę. Nie chcieli mi oddać za zakupy. Po kilku mailach proponują 300RMB (zgodnie ze swoim regulaminem). Pytają czy to akceptuję.

Czy jest cień szansy żebym dostał choćby częściowy zwrot za rzeczy?

Pozdrawiam,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#368 PostWysłany: 22 Mar 2018 12:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 3929
HON fly4free
@ario Jeśli faktycznie tak jest w ich regulaminie to co zrobisz,będziesz się sądził w Chinach o zwrot za kosmetyki? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#369 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:05 

Rejestracja: 22 Mar 2018
Posty: 4
Cześć, przydarzyła mi się dość dziwna przygoda z bagażem, mianowicie wracałem z Hawany do Amsterdamu przez meksyk liniami AeroMexico.
Odprawa na lotnisku w Hawanie położyłem bagaż na taśmie otrzymałem kartę pokładową, następnie swój bagaż położyła moja dziewczyna i przez gapiostwo oraz trudną rozmowę z kasjerem okazało się, że nie dostałem etykiety od bagażu, przypuszczam, że również nalepka nie trafiła na moją walizkę. Niestety zorientowałem się dopiero w Meksyku, ale Pani która wydawała nam karty pokładowe na dalszą podróż, poinformowała mnie, że skoro odprawialiśmy się razem to nie będzie żadnego problemu i na pewno odbiorę moją walizkę w Amsterdamie. Oczywiście nie było jej tam chociaż wszyscy z naszej grupy swoje bagaże otrzymali, wszystko zostało zgłoszone w help desku, ale minęło już 21 dni (mam prawo do odszkodowania za zgubiony bagaż), ale nie wiem jak mam go reklamować skoro nie mam do niego biletu. Napisałem maile na lotnisko w Hawanie (gdzie mój bag. na 99% został bo prawdopodobnie był nieoznakowany) i na lotnisko w Meksyku wysyłając zdjęcia walizki i opisując jej zawartość, niestety nie dostałem, żadnych odpowiedzi. Czy ktoś z was ma jakąś wiedzę lub jakiś pomysł co powinienem w tej chwili zrobić ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#370 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3037
srebrny
@krischeck sprawa jest dość skomplikowana, bo jak rozumiem w istocie nie masz dokumentu przewozowego ("etykieta") dot. bagażu, czyli wygląda to tak, jakbyś formalnie nie powierzył swojego bagażu przewoźnikowi do przewozu. Czy w Amsterdamie otrzymałeś P.I.R. wystawiony przez przewoźnika (jego ageneta)?
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#371 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:50 

Rejestracja: 22 Mar 2018
Posty: 4
@marek2011 tak mam p.i.r., podczas zgłaszania braku bagażu opowiedziałem moją historię, Pani z obsługi powiedziała, że pierwszy raz się z czymś takim spotkała, ale że nie ma problemu przyjęła zgłoszenie na podstawie kwitka mojej dziewczyny, bo skoro odprawialiśmy się razem i w MEX powiedzieli nam, że jest ok i to wystarczy to bagaż powinien się znaleźć chociaż może potrwać to dłużej niż regularne 48h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#372 PostWysłany: 22 Mar 2018 20:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3037
srebrny
jeśli jest PIR to pozostaje regularny kontakt z liniami i sprawdzanie jej statusu w systemie linii na podstawie numeru PIR
jeśli minęło już kilka tygodni i bagaż się nie odnalazł wyślij claima do przewoźnika o odszkodowanie za utracony bagaż podając numer sprawy z PIR - nie wiem jak sprawa będzie w tej szczególnej sytuacji wyglądała, ale pozostaje czekać na odpowiedź linii.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#373 PostWysłany: 22 Mar 2018 21:10 

Rejestracja: 22 Mar 2018
Posty: 4
Super, dzięki za podpowiedź :) Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#374 PostWysłany: 22 Mar 2018 22:09 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2412
złoty
Szansa na znalezienie walizki jest bardzo mała, zwłaszcza gdy nie została na nią nalepiona etykieta. Nawet jesli została naklejona, to ty podałeś podczas reklamacji numer przesyłki która dotarła i została odebrana, więc w systemie sprawdzą, że dotarła na miejsce. Jedyny plus tego, że dostałeś PIR na walizkę, którą odebrałeś i możesz o odszkodowanie się starać.
W ogole to sprawdż na kwitku bagażowym jaką masz ilość sztuk bagażu wpisaną. Czy masz cyfry 1/1, czy 1/2?!
Jeśli to drugie, to istnieje mała szansa na odnalezienie, o ile twoja walizka została oklejona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#375 PostWysłany: 23 Mar 2018 09:19 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3345
Loty: 256
Kilometry: 573 566
srebrny
maxima napisał(a):
Leciałam niedawno Ryanairem i zabrali mi bagaż podręczny do luku i wyjechał uszkodzony. Oczywiście wszystko zgłoszone na lotnisku, paragon z kwotą zakupu wysłany. Przysyłają propozycję amortyzacji dla 1,5 rocznej walizki 55% :)
Mieliście jakieś doświadczenia z FR w tym temacie? Za tyle to ja nawet materiałowego worka nie kupię ;)) do tej pory zawsze dostawałam nową walizkę, a tu chcą wysłać pieniądze, tylko ze 55% amortyzacja to wg mnie jakieś mocne przegięcie....


Wracam do sprawy, bo mimo tego iż poprosiłam FR o jakieś podstawy tak dużej amortyzacji, to nie dostałam żadnej informacji, a dziś widzę zaksięgowany przelew na niższą kwotę (a jakże!). Pytanie gdzie zwrócić się o pomoc, bo to naprawdę przegięcie z tą amortyzacją. Rzecznik Konsumenta, ULC?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#376 PostWysłany: 23 Mar 2018 09:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 2970
złoty
kancelaria prawna?
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#377 PostWysłany: 23 Mar 2018 10:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Paź 2011
Posty: 44
miriam napisał(a):
@ario Jeśli faktycznie tak jest w ich regulaminie to co zrobisz,będziesz się sądził w Chinach o zwrot za kosmetyki? ;)


no chyba nic nie pozostaje... wydałem około 1100 zł :) więc trochę mi zeszło. Mówi się trudno :/. Nie ma jak Lufthansa, z nimi nie ma takich problemów :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#378 PostWysłany: 23 Mar 2018 10:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3037
srebrny
@ario
a te 1100 zł przy opóźnieniu, jak rozumiem 24 h, na kosmetyki w Chinach to było uzasadnione czy zrobiłeś sobie zapasy na cały rok ? ;)

pisałeś, że dostałeś 300 CNY - to kwota raczej w pełni wystarczająca IMO w chińskich warunkach na zakup pasty do zębów, mydła, bielizny i jakieś koszulki na zmianę :)

co do LH, to wcale nie jest tak kolorowo, zasadniczo oddaje 50% uzasadnionych wydatków na ciuchy i 100% art. pierwszej potrzeby adekwatnych do okresu opóźnienia bagażu; zdarza się, że w geście dobrej woli oddają 100% wszystkiego (zwłaszcza paxom C, SEN, *G itp).

@maxima:
poziom amortyzacji rzeczywiście jest dość wysoki ; dla porównania podam ci, że Finnair dla walizki zadeklarowanej uczciwie jako 2-letnia przyjął amortyzację 25% jeśli dobrze pamiętam.
_________________
Veni, vidi, volo


Ostatnio edytowany przez marek2011, 23 Mar 2018 10:47, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#379 PostWysłany: 23 Mar 2018 10:46 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3345
Loty: 256
Kilometry: 573 566
srebrny
no ja w LOT czy Turkish podobne poziomy miałam. Max to 20% za rok, co do tej pory mnie spotkało. Więc za bagaż podręczny, który poza FR nie lata w luku, to 35% rocznie to jakiś absurd...
Pytanie do z tym zrobić - wysyłałam do nich jeszcze masę maili, ze nie zgadzam się na taką wycenę, proszę o podstawę prawną, ale cisza w eterze, a dziś widzę zaksięgowane środki wg ich wyceny
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#380 PostWysłany: 23 Mar 2018 10:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Paź 2011
Posty: 44
marek2011 napisał(a):
@ario
a te 1100 zł przy opóźnieniu, jak rozumiem 24 h, na kosmetyki w Chinach to było uzasadnione czy zrobiłeś sobie zapasy na cały rok ? ;)

pisałeś, że dostałeś 300 CNY - to kwota raczej w pełni wystarczająca IMO w chińskich warunkach na zakup pasty do zębów, mydła, bielizny i jakieś koszulki na zmianę :)

co do LH, to wcale nie jest tak kolorowo, zasadniczo oddaje 50% uzasadnionych wydatków na ciuchy i 100% art. pierwszej potrzeby adekwatnych do okresu opóźnienia bagażu; zdarza się, że w geście dobrej woli oddają 100% wszystkiego (zwłaszcza paxom C, SEN, *G itp).

@maxima:
poziom amortyzacji rzeczywiście jest dość wysoki ; dla porównania podam ci, że Finnair dla walizki zadeklarowanej uczciwie jako 2-letnia przyjął amortyzację 25% jeśli dobrze pamiętam.


Nie kupowałem samych kosmetyków, bardziej szczegółowo:
- spodnie wizytowe,
- pasek
- skarpetki
- bielizna
- 2 x koszula (w razie jakby bagaż był opóźniony więcej jak dzień).
- pasta do zebów, szczoteczka, maszynka do golenie, pianka i jakiś aftershave.

Wszystko.

Jechałem na konferencję firmową więc nie mogłem iść w t-shircie po 24h podróży i jeansach. :)

Powiem więc, że bez szaleństw.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 466 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group