Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 960 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 48  Następna
Autor Wiadomość
#201 PostWysłany: 12 Lip 2016 21:32 

Rejestracja: 05 Lut 2014
Posty: 121
Loty: 35
Kilometry: 71 245
Przeczytałam cały wątek i nie ma opisanej sytuacji, jaką mam ja!

Opóźnione dwie sztuki bagażu (moje i mojej połówki)
Linie Air France
Powrót SFO-CDG-TXL


Walizki zagubione, przyjechały odnalezione po 3 dniach kurierem DHL.

Mamy ubezpieczenie i będziemy ubiegać się o zwrot poniesionych wydatków (musieliśmy tego kupić trochę, np. wszystkie podstawowe kosmetyki kolorowe miałam w rejestrowanym, bo kto się maluje w podróży :D )

Mam nadzieję, że nie będzie problemów ze zwrotem mimo, że lecieliśmy w kierunku miejsca zamieszkania, bo zaginięcie bagażu było dla nas mocno kłopotliwe (np. kupowanie jedzenia o 5 rano wśród pijanych erazmusów, bo przekąski, które zamierzałam zjeść po przylocie miałam w rejestrowanym - niby głupie, ale jednak traumatyczne :D )

ALE

Jedna z walizek jest też bardzo mocno porysowana...

Kurier DHL nie wydał mi żadnego kwitu na potwierdzenie, że bagaż odebrałam (był mocno zdziwiony, że takowy w ogóle chciałam) więc nie miałam gdzie zaznaczyć, że jedna walizka jest porysowana.

Czy linie lotnicze uznają mi taką reklamację?

Na walizki mamy rachunki, bo miały dwa lata gwarancji, a to była dopiero ich pierwsza podróż.

(dam znać jak się taka sytuacja potoczy)
_________________
moje relacje:

Malta
Stany - Zachodnie Wybrzeże
Słowenia

zapytaj mnie o: Słowenię, Kambodżę, Paryż, Budapeszt, Porto, Pragę, Berlin, Tallinn, Warszawę, Stany, Maltę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu Podróż na Majorkę za 1351 PLN. Loty SWISS z Wrocławia i 5 nocy w hotelu
Loty do Johannesburga z dużym bagażem z Berlina od 2345 PLN Loty do Johannesburga z dużym bagażem z Berlina od 2345 PLN
#202 PostWysłany: 12 Lip 2016 22:18 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 70
Biko napisał(a):
Złóż reklamację w ramach rękojmii u sprzedawcy / masz na to 2 lata :
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl ... /rekojmia/
https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/t ... y-fizyczne
Jak nie naprawią to zwrot kasy :D



znalazłem potwierdzenie przelewu jutro do nich idę z wypełnionym drukiem rekojmi tylko że na stronie jest napisane coś takiego :

http://www.szyk-sc.eu/sklep/pl/i/Gwaran ... klamacja/3

ze nie obejmuje gwarancja kółek i co teraz?
_________________
Vanefist Neo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#203 PostWysłany: 12 Lip 2016 22:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
to teraz
becek napisał(a):
poszukaj punktu naprawy, zanieś tam , zostaw, po naprawie odbierz i z niej korzystaj
nie omieszkaj nas o tym poinformować i zamieścić posta na fejsie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#204 PostWysłany: 12 Lip 2016 22:30 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 70
becek napisał(a):
to teraz
becek napisał(a):
poszukaj punktu naprawy, zanieś tam , zostaw, po naprawie odbierz i z niej korzystaj
nie omieszkaj nas o tym poinformować i zamieścić posta na fejsie

to co nie ma sensu nieść do tej firmy co kupilem ?
_________________
Vanefist Neo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#205 PostWysłany: 12 Lip 2016 22:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2245
musisz wiedzieć czy chcesz korzystać z rękojmi czy z gwarancji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#206 PostWysłany: 13 Lip 2016 12:36 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 70
dmirstek napisał(a):
musisz wiedzieć czy chcesz korzystać z rękojmi czy z gwarancji.

rekojmii bo jak widac gwarancja kółek nie obowiazuje. Co w takim razie radzisz ?
_________________
Vanefist Neo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#207 PostWysłany: 25 Lip 2016 17:31 

Rejestracja: 22 Lut 2014
Posty: 124
Loty: 57
Kilometry: 116 084
Poczytajcie tu: perypetie-z-bagazem-i-szczesliwy-final,18,97933#p793053
o moich przygodach z zagubionym bagażem
_________________
Pozdrawiam

Marek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#208 PostWysłany: 25 Lip 2016 18:46 

Rejestracja: 05 Lut 2014
Posty: 121
Loty: 35
Kilometry: 71 245
marmur napisał(a):
Poczytajcie tu: perypetie-z-bagazem-i-szczesliwy-final,18,97933#p793053
o moich przygodach z zagubionym bagażem


Mnie nie pomogło ;)
ubezpieczyciel odmawia uznania mojego roszczenia bo robiłam zakupy po powrocie do PL, mimo że lot nie odbywał się do PL
_________________
moje relacje:

Malta
Stany - Zachodnie Wybrzeże
Słowenia

zapytaj mnie o: Słowenię, Kambodżę, Paryż, Budapeszt, Porto, Pragę, Berlin, Tallinn, Warszawę, Stany, Maltę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#209 PostWysłany: 25 Lip 2016 19:33 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Ma racje. Oba warunki musza zostać spełnione.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#210 PostWysłany: 25 Lip 2016 20:04 

Rejestracja: 05 Lut 2014
Posty: 121
Loty: 35
Kilometry: 71 245
jacek96 napisał(a):
Ma racje. Oba warunki musza zostać spełnione.


wiem, bo tak jest w OWU, choć nie tak jasno, jakby klient tego sobie wymagał...
Jednakowoż jest to bardzo "nie ten teges" ponieważ liczyłam na to, że bagaż jest ubezpieczony w obie strony :/ mam nadzieję, że linie lotnicze będą miały więcej klasy
_________________
moje relacje:

Malta
Stany - Zachodnie Wybrzeże
Słowenia

zapytaj mnie o: Słowenię, Kambodżę, Paryż, Budapeszt, Porto, Pragę, Berlin, Tallinn, Warszawę, Stany, Maltę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#211 PostWysłany: 25 Lip 2016 22:58 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Bagaż jest ubezpieczony w obie strony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#212 PostWysłany: 29 Lip 2016 14:05 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
katraviatta napisał(a):
marmur napisał(a):
Poczytajcie tu: perypetie-z-bagazem-i-szczesliwy-final,18,97933#p793053
o moich przygodach z zagubionym bagażem


Mnie nie pomogło ;)
ubezpieczyciel odmawia uznania mojego roszczenia bo robiłam zakupy po powrocie do PL, mimo że lot nie odbywał się do PL


Zazwyczaj firmy ubezpieczeniowe nie zwracają kosztów zakupów przy rejsach do miejsca zamieszkania, lub też powrotnych. Chyba, że wykażesz, że podróż do Berlina to nie była końcowa podróż, a nadal w niej byliście przed powrotem do miejsca zamieszkania. Zwrot kosztów należy się za przybory toaletowe i odzież zakupioną w czasie podróży, kiedy się fizycznie nie mało dostępu do zagubionego bagażu i niezbędnych przedmiotów.
Zakupy po powrocie do miejsca zamieszkania absolutnie nie są zwracane. Bo to przecież zwyczajne uzupełnienie zasobów kosmetyczki, a nie zakup awaryjny w przypadku braku bagażu i rzeczy osobistych. Ubezpieczyciele wychodzą z założenia, że w domu to się ma szczoteczki zapasowe, pastę do zębów, a jak nie, to się kupi. W trakcie rejsu powrotnego zastosowanie mają przepisy dotyczące odszkodowania za zagubiony bagaż, nie opóźniony.
Warto czytać warunki ubezpieczenia, wszelkie wykluczenia.


Mnie firma ubezpieczeniowa uznała roszczenie i zwróciła pieniądze za zakupy dokonane po dostarczeniu bagażu na lotnisko. W tym przypadku zawiniło lotnisko, bo nie skontaktowali się ze mną, że bagaż jest do odbioru, ani też nie dostarczyli go pod wskazany adres. Dlatego warto mieć zawsze podpis osoby dostarczającej bagaż z datą i godziną.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#213 PostWysłany: 18 Sie 2016 20:49 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Opiszę jak zakończyła się reklamacja opóźnionego bagażu w LOT.
Przelot 25 czerwca. Powrót 30 czerwca. Odbiór bagażu przed podróżą powrotną. W międzyczasie służby lotniskowe w Wenecji twierdziły, że miejsce bagażu nieznane. Okazało się, że bagaż był w kanciapie z innymi setkami bagaży.
Reklamację do LOTu napisałem 20 lipca. 11 sierpnia otrzymałem maila z informacją o przyznanym zwrocie za zakupy przyborów toaletowych i bielizny. 18 sierpnia pieniądze znalazły się na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#214 PostWysłany: 01 Wrz 2016 06:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2014
Posty: 247
Loty: 117
Kilometry: 202 043
Wczoraj zrobiłem Swissem trasę SFO-ZRH-OSL. Niestety, mój bagaż rejestrowany tej trasy ze mną nie zrobił ;) W ZRH miałem 45 minut przesiadki, w praktyce wyszło 15 minut. Podejrzewam, że tam bagaż został.

Od razu w Oslo spisałem PIRa, podejrzewam też, że bagaż się znajdzie i za parę dni dotrze do domu kurierem.

Teraz pytanie: czy będę miał prawo ubiegać się o odszkodowanie?
Cytując Swissa:
Cytuj:
15.2.2 W przypadku uszkodzenia Bagażu rejestrowanego lub opóźnienia w jego przewozie, odpowiedzialność SWISS jest ograniczona do maksymalnej kwoty 17 SDR za kilogram; natomiast, w przypadku uszkodzenia Bagażu nierejestrowanego, odpowiedzialność SWISS ograniczona jest do maksymalnej kwoty 332 SDR na Pasażera, jeżeli przewóz podlega postanowieniom Konwencji Warszawskiej/Protokołu Haskiego/Protokołu Montrealskiego. W przypadku, gdy odpowiedzialność SWISS wynika z Konwencji Montrealskiej, odpowiedzialność SWISS za Bagaż rejestrowany i nierejestrowany oraz opóźnienie w przewozie bagażu rejestrowanego ograniczone jest do kwoty 1.000 SDR na Pasażera.
(źródło: https://www.swiss.com/poland/en/conditions-of-carriage/article-15.html)

Przy 17kg bagażu daje to max. 289SDR, czyli już niezłą sumę. Ktoś próbował coś ugrać w takim przypadku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#215 PostWysłany: 14 Paź 2016 17:11 

Rejestracja: 17 Sty 2014
Posty: 16
Witam,

Lot GDN-ALC
Na lotnisku w Gdańsku wzięli mi bagaż podręczny (wymiarowy) do nadania do luku, bo mieli pewnie za dużo ludzi na pokładzie i podręczny by się nie zmieścił do luków na pokładzie.
Po przylocie do ALC i odbioru bagażu z taśmy okazało się, że był rzucany, cały z zewnątrz usmolony na czarno (walizka czerwona). Po zajrzeniu do środka okazało się , że uszkodzili mi tablet - pękło szkło. Poszedłem więc do reklamacji bagażu, otrzymałem potwierdzenie zgłoszenia uszkodzenia. Zostałem poinformowany, że mam śledzić status reklamacji na stronie Ryanair. Dziś postanowiłem zobaczyć, jak moje zgłoszenie się czuje i ... okazało się, że miałem zgłosić w ciągu 7 dni szkodę do Ryanair. O tym nie zostałem poinformowany. Poza tym nie miałem konieczności korzystania z internetu w czasie wyjazdu, wróciłem 12/10/2016 i dziś po 2 dniach korzystałem z netu, aby sprawdzić status zgłoszenia. Napisałem więc do Ryanair maila z przebiegiem całej sprawy i czekam na odpowiedź. Na kartce jest rzeczywiście napisane, że należy zgłosić szkodę uszkodzenia do 7 dni, a zaginięcia do 21 dni. Ale czy to ma podstawy prawne ? Jak ewentualnie postępować w przypadku odmowy uznania szkody przez Ryanair ? Miał ktoś takie doświadczenia ? Żądać od portu lotniczego odszkodowania ? Jak ustalić gdzie powstała szkoda ? Kto za nią odpowiada ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#216 PostWysłany: 14 Paź 2016 17:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1052
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
Nie wiem jak w przypadku bagażu podręcznego przewożonego jak odprawiany, ale w regulaminie Ryanaira piszą tak -


8.3.2 Bagaż Odprawiony nie powinien zawierać: pieniędzy, biżuterii, metali szlachetnych, kluczy, kamer, komputerów, leków, okularów korekcyjnych, okularów słonecznych, soczewek, zegarków, telefonów komórkowych, tablet elektroniczny, osobistych urządzeń elektronicznych, dokumentów zbywalnych, papierów wartościowych, papierosów, tytoniu lub wyrobów tytoniowych, bądź innych wartościowych rzeczy, dokumentów biznesowych, paszportów i innych dokumentów tożsamości, lub próbek.

8.3.3 Jeżeli pomimo zakazu w Bagażu pasażera będą znajdowały się którekolwiek z przedmiotów wymienionych w art. 8.3, przewoźnik nie będzie ponosił odpowiedzialności za jakiekolwiek straty czy szkody takich przedmiotów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#217 PostWysłany: 17 Paź 2016 23:53 

Rejestracja: 17 Sty 2014
Posty: 16
Właśnie dostałem odpowiedź od RYANAIR, że nie uznają mojej reklamacji, bo przekroczyłem regulaminowy 7 dniowy termin zgłoszenia uszkodzenia bagażu. No cóż, zgłoszę przy kolejnym locie, tym razem w ciągu 7 dni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#218 PostWysłany: 18 Paź 2016 00:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8584
złoty
A to już wiesz, że następnym razem tez uszkodzą Ci tablet i ubrudzą bagaż? Wróżbita Maciej? ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#219 PostWysłany: 18 Paź 2016 05:42 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
@‌depeszman‌
Za tablet żadna linia nie zwróci kasy, więc się nie trudź poszukiwaniami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#220 PostWysłany: 18 Paź 2016 08:01 

depeszman napisał(a):
Witam,

Lot GDN-ALC
Na lotnisku w Gdańsku wzięli mi bagaż podręczny (wymiarowy) do nadania do luku, bo mieli pewnie za dużo ludzi na pokładzie i podręczny by się nie zmieścił do luków na pokładzie.
Po przylocie do ALC i odbioru bagażu z taśmy okazało się, że był rzucany, cały z zewnątrz usmolony na czarno (walizka czerwona). Po zajrzeniu do środka okazało się , że uszkodzili mi tablet - pękło szkło. Poszedłem więc do reklamacji bagażu, otrzymałem potwierdzenie zgłoszenia uszkodzenia. Zostałem poinformowany, że mam śledzić status reklamacji na stronie Ryanair. Dziś postanowiłem zobaczyć, jak moje zgłoszenie się czuje i ... okazało się, że miałem zgłosić w ciągu 7 dni szkodę do Ryanair. O tym nie zostałem poinformowany. Poza tym nie miałem konieczności korzystania z internetu w czasie wyjazdu, wróciłem 12/10/2016 i dziś po 2 dniach korzystałem z netu, aby sprawdzić status zgłoszenia. Napisałem więc do Ryanair maila z przebiegiem całej sprawy i czekam na odpowiedź. Na kartce jest rzeczywiście napisane, że należy zgłosić szkodę uszkodzenia do 7 dni, a zaginięcia do 21 dni. Ale czy to ma podstawy prawne ? Jak ewentualnie postępować w przypadku odmowy uznania szkody przez Ryanair ? Miał ktoś takie doświadczenia ? Żądać od portu lotniczego odszkodowania ? Jak ustalić gdzie powstała szkoda ? Kto za nią odpowiada ?


Czy dobrze rozumiem, że jak oddawałeś im bagaż to nikt się nie zająknął o tym abyś z niego wyjął rzeczy delikatne albo takie za które oni nie ponoszą odpowiedzialności?
Czy miałeś wydany kwitek, że wzięli Ci bagaż do luku?

Ja bym walczyła dalej, spróbuj się skontaktować z miejskim rzecznikiem praw konsumenta.
Chociaż faktycznie przekroczenie terminu 7 dni działa na Twoją niekorzyść. :(


http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsume ... -lotu.html
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 960 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 48  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group