Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 48  Następna
Autor Wiadomość
#541 PostWysłany: 12 Kwi 2019 22:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Beata Jarzembińska 1 napisał(a):
Co mogę zrobić w takiej sytuacji.

W przyszłości wykupować dodatkowe ubezpieczenie z opcją odszkodowania za zagubienie bagażu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#542 PostWysłany: 01 Maj 2019 21:37 

Rejestracja: 03 Paź 2018
Posty: 5
Witajcie, Czuję się kompletnie bezradna, może ktoś ma pomysł co zrobić z tej sytuacji?
Na lotnisku w UK okazało się, że walizka jest rozbita, chciałam więc wypełnić PIR, ale to małe lotnisko i nikogo na stanowisku bagażowym nie było co jest standardem dla tego lotniska. W związku z tym napisałam maila do Swissport z tego lotniska wraz dołączonymi zdjęciami (widać nie tylko rozbitą walizkę, ale i ich stanowisko, więc wiadomo, że zdjęcia pochodzą bezpośrednio z lotniska). Swissport mnie ignoruje, dostałam informację, że nie mogą już w tym momencie wypełnić PIR, bo to się wypełnia tylko na lotnisku (wymyślają przy tym masę problemów, ignorując fakt, że tam nikogo nie było). Każą mi się skontaktować z WIzz Air, który bez nr PIR się tą sprawą nie zajmie. Swissport ignoruje tę informację i odmawia wypełnienia PIR nawet z dopiską, że nie można było zidentyfikować szkody bezpośrednio po przylocie. Jakie są moje prawa? Czy jest jakiś przepis mówiący, że Swissport musi mi nadać PIR?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#543 PostWysłany: 27 Maj 2019 19:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
pytanie do praktyków - czy zwrotu kosztów zakupu ubrań i kosmetyków związanych z opóźnieniem bagażu (3 dni) lepiej domagać się od linii lotniczych czy od ubezpieczyciela zewnętrznego? (karta kredytowa, którą kupowałem w/w rzeczy, a która ma takie ubezpieczenie). Domyślnie wysłałbym do linii, ale mam wrażenie że z karty może pójść szybciej. Chyba, że ubezpieczyciel i tak wymaga, żeby najpierw odzyskać co się da od linii, a oni ewentualnie pokryją różnicę (mają wyższe limity). W obu przypadkach muszę zgłosić szkodę w dość krótkim terminie, jeśli nie dostanę od nich szybkiej odpowiedzi, to może się zdarzyć, że wystąpię równolegle i do linii i do karty, co może później tylko skomplikować sprawę - bo wyjdzie, że kombinuje podwójny zwrot za te same rzeczy (?).

Opóźnienie na trasie "tam", kwota mieści się w wyznaczonych limitach, a opóźnienie było większe niż 24/48h. Więc optymistycznie zakładam, że spełniam warunki do wystąpienia z roszczeniem.
Z czystej ciekawości zapytam - w walizce miałem rzeczy, przeznaczone dla osoby z najbliższej rodziny, która specjalnie przyjechała na weekend, żeby się spotkać i te rzeczy odebrać (co się nie udało). W efekcie mam dodatkową stratę "moralną" w postaci nieskonsumowanej podróży pociągiem (bilety), oraz paczki kurierskiej, którą wysłałem rzeczy, gdy już dziś dotarły, już po wyjeździe osoby. Dobrze się domyślam, że takie rzeczy nie podlegają już zwrotowi? "nie ponosimy odpowiedzialności za straty pośrednie"?

Swoją drogą, kurier przywiózł mi walizkę 1.5h przed kolejnym wylotem, było już nerwowo, bo utknął w korkach przy budowach nowych wspaniałych dróg i obwodnic...
Na dodatek miałem cynk z lotniska że walizka dotarła w sobotę wieczorem, więc kurierowi najzwyczajniej nie chciało się niedzieli zarywać...
Wisiałem z kurierem na telefonie, decydując czy uderzać szybko do 'galerii' kupić garnitur, buty i torbę, czy jednak dowiezie ;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#544 PostWysłany: 15 Cze 2019 22:19 

Rejestracja: 28 Kwi 2014
Posty: 360
Panowie i Panie proszę o pomoc, mojej żonie zagubul8 bagaż rejestrowany.
A więc tak
Lecielismy LOT z Chicago do Wilna z przesiadką w Warszawie. W Warszawie było opóźnienie i awaria samolotu to po paru godzinach dali nas do innego samolotu. Idziemy w Wilnie po bagaż i mój jest, a żony nie ma...siedzial jakiś typ w Wilnie od bagazow(jakiś pokoj) i się pytamy. On mówił że to tu nie ma i w Warszawie jest podobno i że tym się zajmie. Ale dzwonilismy i do Warszawy nikt nic nie wie, oni mówią żeby zgłosić reklamację w Wilnie. Ale jak to?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#545 PostWysłany: 15 Cze 2019 22:23 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Co jak? Zgłoś reklamację w Wilnie, jak go znajdą, to go dowiozą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#546 PostWysłany: 16 Cze 2019 00:31 

Rejestracja: 28 Kwi 2014
Posty: 360
Zgłosiliśmy dla chłopaka co był ma lotnisku i zajmował się bagazami. Powiedział, że napisze do Warszawy i będą że mną się kontaktować jutro.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 17 Cze 2019 15:20, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#547 PostWysłany: 16 Cze 2019 12:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Masz pisemne potwierdzenie zgłoszenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#548 PostWysłany: 16 Cze 2019 13:31 

Rejestracja: 28 Kwi 2014
Posty: 360
Ogólnie to wyszło tak.
Dzwoniłem na lotnisko Wilnie. Pierwszy raz odebrali i mówili, że u nich nie ma bagażu. Podał jakiś zły nr telefonu do jakies sekcji. Dzwonilismy drugi raz na lotnisko w Wilnie to...Nie odebrali :)
Dzwonilismy do LOT, działu zajmującym się bagażem. I powiedzieli, że kolejny raz lotnisko w Wilnie nie daje żadnego potwierdzenia, że oddalają ludzi z kwitkiem. Ale okazało się, że jest w Wilnie bagaż dzisiaj dotarł do Wilna i postaraj się jak najszybciej wysłać.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 17 Cze 2019 15:20, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#549 PostWysłany: 16 Cze 2019 22:52 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@BrunoJ: z praktyki to najpierw najlepiej bez zbędnej zwłoki do linii lotniczej i możesz też równocześnie wstępnie zgłosić szkodę w TU z zastrzeżeniem, że czekasz na odpowiedź linii - w tej sytuacji zwykle mi przyjmowano takie zgłoszenie i proszono o kontakt po otrzymaniu odpowiedzi od linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#550 PostWysłany: 17 Cze 2019 18:30 

Rejestracja: 28 Kwi 2014
Posty: 360
Dostaliśmy walizkę od kuriera i walizka jest rozwalona. Gdzie to zgłosić?
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#551 PostWysłany: 17 Cze 2019 18:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Protokół szkody w momencie odbioru w obecności i z podpisem kuriera - od tego zacznij. A potem reklamacja do przewoźnika i/lub zgłoszenie do firmy ubezpieczeniowej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#552 PostWysłany: 17 Cze 2019 18:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
@marek2011
Oczywiście do linii zgłosiłem w ciągu kilku dni, czyli praktycznie od razu. W ciemno założyłem że linia łyknie temat, z racji że wydałem coś 110EUR (w PLNach), a linia deklaruje 75EUR/doba, nie więcej niż 500 całość. Po kilku dniach dostałem maila, że mój przypadek został rozpatrzony, jest im bardzo przykro, bla, bla, bla... , a pieniążki są w drodze na wskazane konto. Teraz jest więc już zamknięty, pozytywnie.
Miałem drobną zagwozdkę, bo bilety kupowałem z norweskimi danymi, a przelew chciałem do PL - wprost im napisałem we wniosku, że wydatki były poniesione w PL, polską kartą kredytową, stąd taki wybór. Ale nikt nie spytał nawet, więc chyba im nie robi.
Na karcie limit ubezpieczenia jest większy niż 500EUR, zakładam, że to ubezpieczenie może pokryć koszty powyżej limitu linii, gdyby jednak zamarzył mi się kolejny garnitur czy lakierki. Ale na siłę nie chciałem czarować, mając już w którymś momencie pewność, że walizka dojedzie przed kolejnym lotem.

@wiater
uszkodzoną walizkę zgłaszasz normalnie jako complain do linii lotniczych, nie wiem czy w LOT można online. W teorii opóźnienie i uszkodzenia to dwa osobne przypadki (kwoty odszkodowania powinny się dodać).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#553 PostWysłany: 17 Cze 2019 18:46 

Rejestracja: 28 Kwi 2014
Posty: 360
boots napisał(a):
Protokół szkody w momencie odbioru w obecności i z podpisem kuriera - od tego zacznij. A potem reklamacja do przewoźnika i/lub zgłoszenie do firmy ubezpieczeniowej.


Wypełnił i zrobiliśmy zdjęcie, bo nie miał drugiej kartki. Zdjęcie starczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#554 PostWysłany: 17 Cze 2019 18:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Nie wiem - zdjęcie to nie dokument.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#555 PostWysłany: 17 Cze 2019 21:41 

Rejestracja: 28 Kwi 2014
Posty: 360
Jeżeli nie mam paragonu za walizkę, to jest jakaś szansa na odszkodowanie? W ogóle jest jakaś firma, która zajmuje się odszkodowaniami?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#556 PostWysłany: 17 Cze 2019 21:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Tak, jest szansa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#557 PostWysłany: 17 Cze 2019 22:15 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 536
Loty: 55
Kilometry: 120 474
Mi kiedyś LH zaproponowała za uszkodzoną walizkę, albo ryczałt 400 zł, albo koszt zakupu walizki na podstawie paragonu. Ponieważ za walizkę zapłaciłem 269 zł, to skorzystałem z opcji nr 1 :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#558 PostWysłany: 17 Cze 2019 22:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Z zależności od linii są różne podejścia, mnie LH odpytywała o wartość zakupu walizki i ile miała lat. A potem marudzili, że przy nikłej wartości ponad 5 latach to w zasadzie już się nic nie należy. Ale nie ma co dywagować, trzeba po prostu złożyć kwity i ewentualnie odpowiadać na pytania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#559 PostWysłany: 25 Cze 2019 19:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Cze 2019
Posty: 28
Mój bagaż został mocno uszkodzony. Oczywiście zgłosiłem dla linii lotniczej(LOT). Odpisali, że naprawia bagaż, a jak się nie uda kupią nowy.
Poinformowałem, że nie chce na prawy, a chce co najwyżej nowy.
Czy mogę ubiegać się o pieniądze?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#560 PostWysłany: 25 Cze 2019 19:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Ubiegać się możesz,z jakim to będzie skutkiem trudno wyrokować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 48  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group