Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 961 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 49  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 11 Kwi 2017 16:13 

Rejestracja: 27 Sie 2012
Posty: 95
Cześć,

Air Berlin ogólnie ma jakiś niemiłosierny syf z bagażami obecnie na TXL - od tygodnia moja siostra czeka na walizkę po locie Sajgon-Abu Dhabi-Berlin-Wawa (po niemal 4tyg. podróży po Wietnamie), w Wawie okazało sie, że walizka zagubiona, (podróżowali w 4 osoby, 3 walizki rejestrowane były, jednej brak).

Wszystko elegancko zgłoszone na Okęciu, jednak jako ze mija już tydzień, szans na odzyskanie coraz mniej, tak naprawde nie wiadomo do końca czy nawet dotarła do Berlina.

Nie mogę się doczytać nawet jakie są prawa pasażera w tym zakresie, ubezpieczalnia oczywiście zrobiła wyłączenie dla ludzi już będących na terenie RP, Air Berlin pisze na fb że może sobie zakupić ciuchy, zrobić claim, ale oczywiście pod warunkiem, że nie jest w kraju rezydencji (czyli nie może).

Macie jakieś pomysły co można zrobić? Jakieś doświadczenia odnośnie zwrotu kosztów za ubrania, oczywiście nie wzięła całej swojej szafy, ale mimo wszystko jakąś jej część, nie wspominając o kosmetykach etc.
Czy gdyby okazało się, że bagaż w ogóle się nie znajdzie to zostaje tylko droga sądowa? (i który sąd odpowiedni PL czy DE?)

Dzięki z góry za każdą wskazówkę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#282 PostWysłany: 19 Kwi 2017 13:36 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
Dziś w Male bagaż nie dotarł za mną ... Pracownik lotniska przyjął zgłoszenie i na stronie Emirates widnieje nr sprawy. To jest mój pierwszy zagubiony bagaż. Czy mogę domagać żeby linia pokryła koszt na potrzebne rzeczy ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#283 PostWysłany: 19 Kwi 2017 13:41 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Tak
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#284 PostWysłany: 19 Kwi 2017 13:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Alexis93 napisał(a):
Dziś w Male bagaż nie dotarł za mną ... Pracownik lotniska przyjął zgłoszenie i na stronie Emirates widnieje nr sprawy. To jest mój pierwszy zagubiony bagaż. Czy mogę domagać żeby linia pokryła koszt na potrzebne rzeczy ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

To zależy łącznie od tego, jakie będzie opóźnienie w dostarczeniu bagażu i jakie rzeczy zamierzasz kupić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#285 PostWysłany: 19 Kwi 2017 13:59 

Alexis93 napisał(a):
Dziś w Male bagaż nie dotarł za mną ... Pracownik lotniska przyjął zgłoszenie i na stronie Emirates widnieje nr sprawy. To jest mój pierwszy zagubiony bagaż. Czy mogę domagać żeby linia pokryła koszt na potrzebne rzeczy ?


Oczywiście, że możesz dokonać zakupu dóbr podstawowych (np. ubrań na zmianę, środków higieny osobistej itp.) i żądać później zwrotu kosztów. Oczywiście na wszystko musisz posiadać dowody zakupu. Często linie lotnicze mają w regulaminie podróży określone za co i ile max. mogą zwrócić. Niektóry linie lotnicze oferują vouchery czy nawet udostępniają część środków (np. środki higieny osobistej). Najlepiej na wszelki wypadek skontaktuj się z daną linią lotniczą, aby ewentualnie uniknąć nieprzyjemności.
Góra
 PM off  
      
#286 PostWysłany: 28 Kwi 2017 14:44 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
Znowu mój bagaż nie dolecial... do Pragi. Flydubai nie mają siedzibę w Pragi. Na podwórku jest zimno , nie mam nic kurtkę. Jadę kupić kurtkę. Napisałem na mailu do linii w tej sprawie czy bez problemu będą zwrócić koszty i jeszcze nie dostałem odp. A jak myślicie czy będzie duża szansa ze zwrócą na podstawie dowód zakupu ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#287 PostWysłany: 28 Kwi 2017 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7366
HON fly4free
Dziś taka oto kuriozalna sytuacja: przylatujemy z GDN do WAW i po krotkiej przerwie lecimy dalej do KRK (pierwotnie miało być bezpośrednio, ale akurat w tym dniu LO zmienił plany). Okazuje się, że lecimy tą samą maszyną, którą przybyliśmy z GDN. Po przylocie do KRK naszego (i kilku innych pasażerów z GDN) bagażu nie ma. Czekając na razie na rozwój wypadków, zastanawiam się:
1) czy firma handlingowa w WAW nie wiedziała, dokąd leci ten samolot i czy nie mogła po prostu zostawić bagażu do KRK w luku?
2) czy LO jest skłonne do jakichkolwiek zadośćuczynień, gdyby jakimś cudem nie dowieźli nam bagażu jeszcze dziś ("cudem", bo po naszym przylocie do KRK miały być jeszcze chyba 3 kolejne z WAW)? Potrzebujemy parasoli, bo wiadomo, jaka jest pogoda, kosmetyków i inych rzeczy...

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#288 PostWysłany: 30 Kwi 2017 12:56 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
Dziś dostałem mail od flydubai i proszę o pomoc, przesyłają plik w pdf do wypełnienia formularz moje dane, co było w moim bagażu itp, może ktoś wie co powinien wpisać na pole Type Of Claim ? To jest moja pierwsza sytuacja i proszę o wyrozumiałość.

Załączniki:
Baggage Inventory Form-1-page-002.jpg
Baggage Inventory Form-1-page-002.jpg [ 103.18 KiB | Obejrzany 1918 razy ]
Baggage Inventory Form-1-page-001.jpg
Baggage Inventory Form-1-page-001.jpg [ 93.85 KiB | Obejrzany 1918 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#289 PostWysłany: 30 Kwi 2017 13:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
w formularz w pisz co bylo w bagazu
co/marka/kolor/ilosc
trudne slowa wpisuj w google tlumacza, dasz rade
to pole jest juz wypelnione
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#290 PostWysłany: 03 Maj 2017 13:11 

Rejestracja: 03 Maj 2017
Posty: 3
Mój bagaż nie dotarł do miejsca docelowego, ale już dostałem po 4 dniach. Chciałem ubiegać o zwrot kosztów za potrzebne rzeczy który kupiłem, a linie lotnicze chcą żebym pokazał kwit bagażowy , ale nie mam ponieważ przy nadaniu bagażu rejestrowanego nie dostałem kwit, było późno i zapominałem upomnieć pracownika... to oznacza że nie ma o czym liczyć na zwrot? czy mogę coś udowodnić np. niech obejrzą nagranie z monitoringu że rzeczywiście to ja dałem moje walizkę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#291 PostWysłany: 03 Maj 2017 14:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
przy nadaniu bagażu rejestrowanego nie dostałem kwit,

A jak go odebrałeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#292 PostWysłany: 03 Maj 2017 19:25 

Rejestracja: 03 Maj 2017
Posty: 3
jak znaleźli walizkę, to powiedziałem że nie mam kwit, a oni prosili żebym dokładnie wpisał jakie rzeczy były na walizkę, zweryfikowali i kurier przynosił walizkę do mnie w domu.
Z tego co przeczytałem w intrenecie że trzeba załączyć kwit bagażowy, to chyba że nie mogę liczyć na zwrot kosztów...


Ostatnio edytowany przez Zeus, 03 Maj 2017 19:27, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#293 PostWysłany: 04 Maj 2017 10:48 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
Minęło sześć dni i nadal szukają mój bagaż, wątpię czy znajdą...

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#294 PostWysłany: 04 Maj 2017 11:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
no i?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#295 PostWysłany: 05 Maj 2017 11:20 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
EDIT: jednak znaleźli mój bagaż,wkrotce otrzymam. Chciałbym wiedzieć czy jest sens składać reklamacje chodzi o opóźniony w dostarczeniu bagażu o jeden dzień pózniej - dwa tygodnie temu w Male. Nic nie kupiłem potrzebne rzeczy , chyba nie ma szans coś wywalczyć od Flydubai?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#296 PostWysłany: 18 Maj 2017 16:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7366
HON fly4free
tropikey napisał(a):
Dziś taka oto kuriozalna sytuacja: przylatujemy z GDN do WAW i po krotkiej przerwie lecimy dalej do KRK (pierwotnie miało być bezpośrednio, ale akurat w tym dniu LO zmienił plany). Okazuje się, że lecimy tą samą maszyną, którą przybyliśmy z GDN. Po przylocie do KRK naszego (i kilku innych pasażerów z GDN) bagażu nie ma. Czekając na razie na rozwój wypadków, zastanawiam się:
1) czy firma handlingowa w WAW nie wiedziała, dokąd leci ten samolot i czy nie mogła po prostu zostawić bagażu do KRK w luku?
2) czy LO jest skłonne do jakichkolwiek zadośćuczynień, gdyby jakimś cudem nie dowieźli nam bagażu jeszcze dziś ("cudem", bo po naszym przylocie do KRK miały być jeszcze chyba 3 kolejne z WAW)? Potrzebujemy parasoli, bo wiadomo, jaka jest pogoda, kosmetyków i inych rzeczy...


Dla zasady napisałem reklamację w spr. opóźnionego bagażu (ostatecznie dostaliśmy go w chwili, gdy powinniśmy już być w drodze na przedstawienie, na które się w związku z tym nieco spóźniliśmy). Dziś odpowiedzieli - zgodnie z przewidywaniami bardzo przeprosili za niedogodności, ale nie stwierdzili naruszenia i wskazali, że różne niedogodności związane z opóźnieniem bagażu zdarzają się wszystkim liniom. Trudno się z tym nie zgodzić, choć nadal nurtuje mnie, po kiego grzyba z samolotu lecacego na trasie GDN-WAW, a zaraz potem WAW-KRK wyciągali bagaż pasażerów lecących z GDN do KRK...
Trzeba jednak przyznać, że stanęli na wysokości zadania, bo tytułem rekompensaty przyznali 2000 mil. Wolałbym chociaż "piątaka", ale i to miłe.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#297 PostWysłany: 22 Maj 2017 15:16 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
Linia Flydubai odmówili rekompensaty za opóźnienie w dostarczeniu bagażu rejestrowanego.
Dziś dostałem taki wiadomość:

We regret that you are unhappy with our decision however, based on the report submitted by MLEFZ team, the baggage was delayed due to the negligence from your end caused by baggage being left behind at the boarding gate.
Based on the above mentioned information, we apologize however we are unable to process your claim further.

Dziwne, nadałem bagażu podczas odprawy....
Bronią się i nie chcą przyznać rekompensaty, jak uważacie czy jest sens żeby jeszcze powalczyć ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
warminc uważa post za pomocny.
 
      
#298 PostWysłany: 30 Maj 2017 18:17 

Rejestracja: 10 Kwi 2016
Posty: 44
Loty: 126
Kilometry: 413 271
Mam taki problem. Jestem aktualnie na lotnisku w Abu Dhabi i za chwilę lecę do Singapuru. Po anulowanym locie i przymusowej dłuższej przesiadce dowiedziałem się że mój bagaż pozostał w Berlinie i nie doleci ze mną do Singapuru. Co w takim wypadku mam zrobić? Mam wykupione ubezpieczenie podróżne w esky i dodatkowo karta kredytowa która kupowałem bilety też ma ubezpieczenie podróżne. Do jakiego czasu trzeba zgłaszać takie problemy u ubezpieczyciela? Mam się już tym teraz zająć czy mogę po powrocie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#299 PostWysłany: 30 Maj 2017 18:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Możeszpo powrocie jak ostatecznie będziesz wiedział czy masz bagaż i po jakim czasie.Przypilnuj potwierdzenia w SIN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#300 PostWysłany: 31 Maj 2017 16:38 

Rejestracja: 10 Kwi 2016
Posty: 44
Loty: 126
Kilometry: 413 271
W SIN nie dostałem papierowego potwierdzenia tylko numer mi przesłali na e-maila bo miału awarię systemu. Tylko ten numer mi wystarczy czy muszę mieć "papierek"?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 961 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 49  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group